Процесът на поевтиняване на електрическите превозни средства на Tesla е свързан преди всичко с разработки и придобивания, направени от подразделението на компанията, което проектира свои акумулаторните комплекти.
Ръководителят на компанията Илон Мъск, който представи батерията Tesla 4680, уверено обяви перспективите за значително намаляване на цената на автомобилите Tesla. Технологиите, базирани на три заявки за патент на канадската компания Springpower International, които бяха закупени от Tesla за 3 долара, станаха основа за подобно оптимистично изявление.
През януари патентите, закупени две седмици преди Battery Day 2020, бяха регистрирани под марката Tesla, без да се споменава Springpower. Компанията притежава малък завод за производство на батерии в Канада и сега е ефективно придобита от Tesla, както се вижда от прехвърлянето на много служители на Springpower в компанията на Мъск.
Патентните заявки за $3 ще позволят на Tesla да интегрира нови технологии в производството на марката 4680, представена на Battery Day 2020. Спецификациите на 4680 ще позволят 500% повече съхранение на енергия в сравнение с подобни съвременни батерии. В резултат на това пробегът на електрическите превозни средства ще се увеличи с 6 пъти.
Патентите на Springpower ще помогнат за намаляване на разходите за батерията чрез повторно използване на отпадъчните води от процеса на производство на катоден материал. Трябва да се отбележи, че съвременните технологии генерират до 4 000 галона (15 000 литра) амоняк, метални частици и токсични химикали за всеки тон произведен катоден материал. Рециклирането на тези материали изисква огромни инвестиции.
Патентите на Springpower за повторно използване на водата без отпадъчни води ще намалят оперативните разходи с повече от 75%. Ще бъде реализиран и технологичен процес, който ще позволи използването на метален прах от рециклирани батерии на електрически превозни средства и мрежови батерии.
Много служители на Springpower се преместиха в Tesla през последните няколко месеца, обявявайки това в LinkedIn. Например, Ян Лю, един от авторите на патентите, сега е инженер-изследовател в Tesla, а партньорът му Амрит Боган е химик на процеса.
Фактическото поемане на Tesla от Springpower не само ще спести на Мъск милиарди долари в производството на електрически превозни средства, но ще намали и екологичния отпечатък от процеса на производство на батерии и значително ще намали цената на автомобилите. Това обаче не е бърз процес.
Според Мъск компанията ще може да усети предимствата на технологията само след година и половина и ще са необходими три години, за да изпълни плановете за пускане на автомобил Tesla за 25 000 долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 dnbf
14:08 17.05.2021
2 групата "Bellingcat" е ЦРУ
Коментиран от #7, #8, #32
14:11 17.05.2021
3 DrivingPleasure
Вече стана досадно да му слушаме глупостите!
14:20 17.05.2021
4 Turbo
Коментиран от #42
14:22 17.05.2021
5 pokoloko
14:41 17.05.2021
6 пешо
альоу, феновете на "зеления" транспорт!
14:47 17.05.2021
7 Кракра
До коментар #2 от "групата "Bellingcat" е ЦРУ":
Когато са създадени първите електрически коли, пробегът им на батерии е бил от порядъка на 40-50 км и тогава хората пак са казвали - 6 пъти повече... 300 км... с едно зареждане е абсурд. ;-)Коментиран от #9
15:19 17.05.2021
8 моряка
До коментар #2 от "групата "Bellingcat" е ЦРУ":
Може и повече да навърти ако някой го дърпа на буксир.15:36 17.05.2021
9 DrivingPleasure
До коментар #7 от "Кракра":
и 1500 години по-късно... вече правят по 300 - точно толкова ще трябва да чакате и за ушесторяването на тия 300. Две хиляди сто и някоя година може би... а чио ти Илончо, останал само един гол чип през това време още ще ръси кретенизми да надъхва фенчетата ;)Коментиран от #11
15:43 17.05.2021
10 Иван
Аз живея в Норвегия и тук асоциацията на собствениците на ел.мобили настояваше 1вият голям извън гаранционен ремонт да го плати държавата. Обикновено един ремонт е от между 80 000 и 120 000крони. Това е 1/3 от цената на е-голф или като тук разсъждават перфектната сума за стартиране на лизинг за нов автомобил.
Туй е залято с BMW i3, E-golf, Nissan, Tesla и абсолютно никой не ги купува защото знае какво може да изяде след 2 /4 месеца ползване.
Коментиран от #13
15:52 17.05.2021
11 DrivingPleasure
До коментар #9 от "DrivingPleasure":
*150 години по-късно (грешчица)Коментиран от #23
15:56 17.05.2021
12 12345
18:10 17.05.2021
13 бай Даньо
До коментар #10 от "Иван":
Иване , не е толкова страшно. Не съм див фен на Теслите но литиевите батерии имат межди 400 и 800 цикъла заряд - разряд тоест при 400 цикъл с по 300 мили пробег са 120 000 мили. Теслите са градски коли ( не ходиш да прекосяваш континента не ходиш по планини с тях, ходиш на работа) и не минават повече от 10 000 мили на година ( до работа и обратно 200 дена по 50 мили ). Тоест средно след 6 години - 60 000, теслата остава с половината от номиналния пробег на батерията. Ако се окаже че Мъск е избрал от по добрите батерии ( 800 цикъла ) нямаш никаква драма до 240 000 мили ( Крайслерите и Шевролетите на 60 000 са за боклука) . Ако отделна клетка се развали ( това ще се случи не цялата батерия да умре от раз) има компании които ги поправят за няколко хиляди без да се налага смяна на цялата батерия . Поправянето е много лесно и вероятно ще поевтинее драматично като се появи конкуренция. Със много прецизни волтметри се измерва коя клетка е "мъртва" и се прекъсва ( с клещи-секачки, ха-ха-ха ! ) връзката и с останалата верига да не и пречи. Толкова, дори не се сменя нищо. Не съм фен на Мъск , голям мошеник е тоя, но електрическите коли са тука да останат и тоя има голяма заслуга.Коментиран от #14, #16
18:44 17.05.2021
14 Питам
До коментар #13 от "бай Даньо":
Това ако всеки път чакаш батерията да се разреди напълно и тогава да я заредиш. Ако я дозареждам всяка нощ както правя с мобилния телефон какво става? ЗнаещКоментиран от #15
19:59 17.05.2021
15 бай Даньо
До коментар #14 от "Питам":
Нищо не става два разряда-заряда на 50 % са ефективно за живота на батерията същото като един пълен цикъл отгоре до долу. Не точно но за опростяване на нещата е вярно, защото ако не зареждаш батерията до 100% и разреждаш до 0% я караш да работи в далеч по добър режим да кажем караш между 10% и 90% ти гарантирам поне 600 цикъла ... Между другото това правят и почти всички тесладжии, никой не е луд и много от тях са технически грамотни, гарантирано поне сравнително интелигентни ... все пак "евтината" тесла е $50К в Америка.Коментиран от #28
20:40 17.05.2021
16 DrivingPleasure
До коментар #13 от "бай Даньо":
Това е торията - практиката е нещо друго и до момента показва, че трудно изкарват дори гаранцията си тия батерии.Коментиран от #18
21:06 17.05.2021
17 незнайко
22:27 17.05.2021
18 бай Даньо
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Ти колко Тесли си "изхарчил" , че ми разглаголиш от практическа гледна точка!?Коментиран от #20
22:28 17.05.2021
19 Поглед
22:37 17.05.2021
20 DrivingPleasure
До коментар #18 от "бай Даньо":
Вече има доста инфо натрупано за батерии сменяни още под гаранция, последните няколко теста и то на новите модели 3 и Y също показаха деградация на батериите и вероятната смяна при около 180 хил км и даже под 180 хил - тоест пак в гаранция.Заряда в лаборатори при контролираните условия е едно - в реалната експлоатация променливите са много и не се получава теорията.
22:47 17.05.2021
21 Вълко Червенков
22:53 17.05.2021
22 бай Даньо
А стига си мрънкал!
------------------------------------------------------------------
Model S
Model X 8 years or 150,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Standard Range 8 years or 100,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Model 3 Long Range
Model 3 Performance
Model Y Long Range
Model Y Performance 8 years or 120,000 miles, whichever comes first, with minimum 70% retention of Battery capacity over the warranty period.
Коментиран от #36
22:55 17.05.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Пешо
08:19 18.05.2021
25 kjl
Коментиран от #26
08:43 18.05.2021
26 По простоватичките като тебе
До коментар #25 от "kjl":
От години вярват, че Тесла ще фалира всеки момент, защото Илон Мъск лъже, а ракетите на spacex били компютърна анимация и не били реални. Даже почти съм убеден, че не вярвате че Илон Мъск съществува и си мислите, че е плод на въображението на ЦРУ, ФБР и американското правителство.08:55 18.05.2021
27 журналистика
Коментиран от #31
10:46 18.05.2021
28 чул недочул
До коментар #15 от "бай Даньо":
$35000 долара струва базовия Model 3. Но ако искаш ела в Щатите, веднага ще ти я продам за $50 000.Коментиран от #33
10:49 18.05.2021
29 kjl
11:25 18.05.2021
30 Димов
13:18 18.05.2021
31 Не е измислица на журналистите
До коментар #27 от "журналистика":
Измислиците обикновено са умишлени а в случая става въпрос за елементарна некадърност. Батериите наистина ще предлагат пет пъти повече енергия, но не защото са с по-добра енергийна плътност, просто защото са с пет пъти по-голям размер.14:29 18.05.2021
32 гост
До коментар #2 от "групата "Bellingcat" е ЦРУ":
Статията е написана глупаво, общото увеличение сбор от проценти и е към 25% увеличаване на пробега. Това, което драстично се намалява, са емисиите при производството и работната температура, което е много важно. Мъск е предприемач, а тези хора правят точно това, уповават се на усета си и изкупуват други компании, които са се посветили на конкретен проблем. Не е нужно да е учен, а да си намери учени, които да рабоят с него по зададените цели и да решават проблемите. Тесла вече са стадарт в САЩ, има много и са по-евтини за период от 5г. сравнено с нормалните коли, доказано е, по-безопасни са и са много по-тихи и щадящи здравето. Хак им на германците, че спъват Тесла заради глупости, само и само да не произвеждат скоро коли в Европа. ФВ се движи, но използва стара техника и бъгав софтуер. Цена и търсене се определя от иновации, каквито само Тесла има.16:21 18.05.2021
33 бай Даньо
До коментар #28 от "чул недочул":
Ако отидеш в момента на уеб сайта на тесла базовия модел без д аси сложил никакви опции почва от $39 490 (мени се като борсова котировка, Мъски ви играе зомбите фъндък да не прифърча..) , но никой не купува базов модел , дори боята да не е базова ( бяла) и отива хиляда нагоре... автопилота е към 8 000 , продажна такса към 10% И понеже се чака на опашка към 2 месеца от поръчка до доставка ако го искаш "мъжко и днес" дилъри спекуланти продават нови тесли за още 5 000 отгоре абе като цигули от мототехника на една година е по скъпо от нова от магазина ... Ако имаш някоя тройка за $35 000 давай я насам.Коментиран от #35
18:36 18.05.2021
34 жп ж ожх
06:51 19.05.2021
35 алоу
До коментар #33 от "бай Даньо":
Пак повтарям, за глухите, базовия модел който можеш да си купиш е $35 000 (Tesla Model 3 Standard Range) - от представителство на марката или след обаждане на местния дилър. Този който е на сайта не е най-базовия (Tesla Model 3 Standard Range Plus)!Коментиран от #37, #39
17:45 19.05.2021
36 БПФ
До коментар #22 от "бай Даньо":
Перко - няма друга кола, която толкова често да се поврежда като тая... дето дори почти няма движещи се части в двигателя !!! Има случаи когато тия таралясници се разпадат дори в движение - вътре има части, закрепени с тиксо. Ако палячото мъск му се наложи да направи нормален автомобил, той най-вероятно дори няма да тръгне !!!То темата - ще паднат ама друг път - въобще някой гледа ли с какво бясно темпо поскъпват суровините - мед, никел, литий и т.н.? Отделно в Чили пак дойдоха на власт комунистите и искат да национализират мините - а Чили е страната №1 в добива на мед и литий... как може суровините от което нещо се произвежда, да поскъпнат двойно (че и повече), а цената да падне... двойно - и то при положение, че досега тия брички се произвеждат без печалба - защото Теслата няма нито цент печалба от основна дейност в историята си?
Не знам как още има хора да му се връзват на тоя измамник и палячо.
Коментиран от #38
19:41 19.05.2021
37 бай Даньо
До коментар #35 от "алоу":
Алоу, на моята планета (третата от слънцето) е така:Tesla Model 3
Rear-Wheel Drive
Standart Range Plus $39 490
Dual Motor All-Wheel Drive
Long Range $48 490
Performance $56 990
Как е на твоята планета!?
19:48 19.05.2021
38 бай Даньо
До коментар #36 от "БПФ":
Защо с бутонките напред!? Още от първия пост заявих че не харесвам Мъски, а последното нещо е "да му се връзвам". Но Мъск направи път където нямаше, не може да му се отрече. Не знам дали ще се учудиш но съм на твое мнение че Теслата се разваля много повече от колкото трябва за електрическа кола. Инак като цяло надеждността на Тесла не е толкова зле има Крайслери който чисто нови от дилъра се развалят повече от 10 годишен Лексъс.19:55 19.05.2021
39 бай Даньо
До коментар #35 от "алоу":
Даже сега обърнах внимание каква глупост си написал. Тесла няма дилърска мрежа. Тесла има само шоу руми от моловете. Тесла се купува от уеб сайта. Има малки независими дилъри прекупвачи който спекулират с това че се чака 2 месеца за Тесла след като я поръчаш на сайта и могат да ти я продадат сега за + $5000 отгоре на базовата цена, каквато и да е тоя определен модел.20:00 19.05.2021
40 гошо
Коментиран от #41
07:47 20.05.2021
41 Киро казана
До коментар #40 от "гошо":
Гоше мини на Линукс със Мозила като мене и си смени Айфоня със Хуавей тогава ще мрънкаш срещу сащ, Наздраве де!02:02 23.05.2021
42 Баварец
До коментар #4 от "Turbo":
Ти си се отровил от пушилки вече, споко!За Мъск така говореха и през 2010 -11-12 и хоп Модел С, после Х, У, 3 и яка пазарна капитализация. Та, молим, изчекайте!
20:53 23.05.2021