Представители на Европейската комисия обвиниха автомобилните производители, че много често дават неверни данни за разхода на гориво, както и за изхвърляните в атмосферата вредни газове. Де факто концерните прибягват до различни трикове и уловки, за да заблудят потенциалните клиенти.
Най-често компаниите използват специални гуми с ниско съпротивление, които иначе се предлагат само срещу допълнително заплащане. Още един трик е тестването на автомобилите на пътни отсечки, характеризиращи се с изключително гладък асфалт и при идеални метеорологични условия.
Заради от производителите методи всеки автомобил изразходва годишно гориво за 67.5 евро повече, отколкото ако се съди по заводските данни. Поради тази причина в момента Европейската комисия работи над създаването на нов универсален тест, който ще показва реалния разход на колите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 hienata
А дано, ама надали :))))
13:00 12.02.2013
2 Octavia combi 1.6SR
13:00 12.02.2013
3 Станислав Роснев
13:07 12.02.2013
4 qwertyy
13:11 12.02.2013
5 Насакоту Яката
13:20 12.02.2013
6 ддд
Коментиран от #8
13:29 12.02.2013
7 1234
от: Анонимен
( преди 18 часа )
"Първа, втора, спирачки след 100 метра, трап. И така, докато минеш прохода. 50 км на първа и втора и пак разходът бе под тоя на производителя!" - и като се събуди кво да гледаш - краката ти в един леген с вода, двата пръста в контакта и г.зът ти ръкопляска :)
Отговори +9
Положителни: 10 Отрицателни: 1
13:52 12.02.2013
8 ggg
До коментар #6 от "ддд":
Още един с Пежо 206 2.0 HDI.Коментиран от #9
13:54 12.02.2013
9 ддд
До коментар #8 от "ggg":
206 е компактен,не среден клас. рено лагуна 1,9 дци 107кс. пак е френско,но по-големичко. :)14:20 12.02.2013
10 Насакоту Яката
Коментиран от #20
14:33 12.02.2013
11 Владимир Йосифов
Много е важно кандидат шофьорите да карат МПС с 1 литър гориво.
Така ще разберат колко гориво хабят с безумните си действия.
14:37 12.02.2013
12 Ангел
14:52 12.02.2013
13 Дарио
15:37 12.02.2013
14 дънди
16:10 12.02.2013
15 brembovia
16:15 12.02.2013
16 апетитко
16:16 12.02.2013
17 бмв 333
16:50 12.02.2013
18 Vasko
16:51 12.02.2013
19 Иван Петков
16:53 12.02.2013
20 ggg
До коментар #10 от "Насакоту Яката":
Kakво 10,5? Години си го карал?16:54 12.02.2013
21 ...
17:05 12.02.2013
22 милен
17:05 12.02.2013
23 пламен илиев
17:08 12.02.2013
24 асадд
17:10 12.02.2013
25 ивчо
17:21 12.02.2013
26 tony
17:38 12.02.2013
27 Краси
Моите коли винаги са горели под зададените фабрично разходи!
За да смъкнете разхода гледайте да използвате колкото се може по малко спирачка! Смисъла е виждате стоп ,кръстовище, препятствие, освобождавате от скорост колата да умалее сама и на стопа просто доспирвате! Професионален шофьор не може да кара икономично защото колата винаги е на скорост!
17:50 12.02.2013
28 митко
18:07 12.02.2013
29 Иво
18:13 12.02.2013
30 PlimP
18:16 12.02.2013
31 mustermann
Зима-есен: Градско - 6,5л, извънградско - 5,0 л при 100 км/ч
Пролет-лято: Градско - 7,8 л, извънградско - 5,7 при 100 км/ч
18:19 12.02.2013
32 Иво
18:22 12.02.2013
33 Ники
18:30 12.02.2013
34 драйвър
Веднага се обосновавам. Аз и жената караме различни автомобили. Някой път си ги разменяме. Моя разхода е винаги 1-2 л. под нейния и то при условие, че тя е по-спокоен шофьор от мен.
Последната кола, която продадох и даваха среден разход 7,2/100. При мен разхода беше 6,5-7/100, а при жената около 8/100. Продадох колата на приятел. Казах му, че е икономична и харчи 6,5-7/100, като е карам аз. След 1 м почва да ми мрънка на главата, че съм го бил излъгал с разхода, понеже той под 8/100 не можел да падне. Та за това ви говоря, много зависи от шофьора как кара. Шофирането е проста работа, но не е за прости хора. Трябва да се мисли къде, как и кога да се изключи от скорост, да се включи на подходящата предавка, да се мине на по-ниска, да се следят оборотите и т.н. Ако някой си мисли, че като цеди двигателя ще постигне икономия се лъже много. Или пък, като се прави на състезател. Аз лично не надвишавам максимално позволената скорост с повече от 10-15 км/ч., което според мен е в рамките на допустимото.
Има и друго, че много почват да правят разни тунизи, спортни филтри, гърнета-мърнета, спойлери, по-големи джанти и гуми, чипове и какви ли не простотии и после що колата му не била икономична. Е как да е икономична...
18:31 12.02.2013
35 калайката
Коментиран от #40
18:41 12.02.2013
36 некой
18:54 12.02.2013
37 altan
19:00 12.02.2013
38 коко
19:46 12.02.2013
39 Софиянецът
19:58 12.02.2013
40 аз
До коментар #35 от "калайката":
Аз пък живея в Германия и разликата в разхода между немско и българско каране е около 0,5/100 повече в Бг.Това не е от горивото,а от състоянието на пътната настилка,по-лошия асфалт и по-ниската средна скорост,която постигам заради гореизброените неща.Така,че тези глупости дето ги разправяш не ми ги говори.Виж,ако зареждаш от някоя смотана бензиностанция в БГ може.Аз зареждам само на Лук Оил, Ромпетрол и ОМВ и проблеми нямам нито с разход нито с гориво.20:16 12.02.2013
41 Hudo
20:30 12.02.2013
42 Боян
20:30 12.02.2013
43 нед
20:30 12.02.2013
44 гост 1
20:51 12.02.2013
45 tost
20:55 12.02.2013
46 спиди
От 10 г карам Шкода Фабия 1,9 sdi.Мога да споделя следния опит:
СОФИЯ - ВАРНА с максимална газ и пуснат климатик през лятото 6,00 до 6,5 л/100.При натоварен атвтомобил.
В обратна посока реших да еспериментирам и карах милвайки газта следейки бордкомпютъра постигнах раздох 3,8-3,9 л/100.
На 24.05. същият автомобил ще навърши 10 г на 237 000 км и продължава да дава същия разход.Пътувал съм до Австрия.Още в Румъния разхода ми пада с 0,3 до 0,5 л/100.Общо взето това което пише в книжката е постижимо дори за съпругата ми, която пътува до морето съма и постига 4,5 л/100, без да съблюдава борд компютъра.Тя е блондинка и е над тези неща.Това аз установявам от записа в компютъра.Ако човек си такова душата и кара според предписанията на производителя и спазва правилата на движение може да подне и под писанота в мъдрите указания на производителя.Отдаелно от това новите двигатели са с малък обем и голяма мощност / 1,4 дизел със 105 кс/ това води до бързо износване на двигателя и съответно по-висок разход.При старите атмосферни двигатели без турбо / 1,9 дизел със 64 кс/ двигателя е по-спокоен и износването е по-малко, за разхода на гориво да не говорим.
Коментиран от #51
20:56 12.02.2013
47 диан
не може мерцедес по каталога да харчи 4 на 100
а да е с резервоар 80 литра
защо за да има 1600 километра автономия?
21:03 12.02.2013
48 Бръм
Коментиран от #50
21:22 12.02.2013
49 Шпер
различно от празен ход
ППХ - какво е?
21:48 12.02.2013
50 драйвър
До коментар #48 от "Бръм":
Не знам кой,какъв шофьор е,но като ти чета глупостите се убеждавам,че правейки се на много умен и знаещ излиза,че си глупак.Обяснявам:
Колите пуснати на скорост при определени минимални обороти действително харчат 0/100.Да,но винаги ли имаме условия да пущаме на скорост?Я се замисли малко,ако можеш!
Натискането на газтта на инпулси е доказан трик за икономия на горивото.Техниката се нарича "импулс и реене" или на английски "Pulse and glide"(пусни го в търсачката). Това,че ти не го знаеш е съвсем отделна тема,а простотията е търси само при теб и като е намериш е потърси при другите!
Коментиран от #57, #58
21:49 12.02.2013
51 Шпер
До коментар #46 от "спиди":
аз по борд на 330ци 3000кубика 231 коня съм свалял на 2,6...ама по борд...и незнам само как от СФ-ВА си стигнал с максимална газ? за теб ограничения на скоростта няма ли? Или на максимална газ с твоя кенеф може само 80 да вдигне?Коментиран от #83
21:51 12.02.2013
52 Мартин Коев
22:01 12.02.2013
53 hienata
Абсолютно си прав, но ако колата е с газова изключването от скорост е оправдано (компютъра на ГИ няма такава екстра).
Моята рецепта за икономично каране е : шофиране с 2000 оборота (в града на 5-та е около 60км/час) изключване на всички ненужни консуматори (монтирах си дневни светлини) добре напомпани гуми (Michelin Energy Saver 14"), плавно подаване на газта , изпреварване само когато е необходимо (а не чакай сега да го изрежа този) и зареждане само на бензиностанция от която съм доволен от вървежа и количеството. С Опел Корса1,2 (80к.с) с ГИ разхода ми е падал до 5,5л/газ на 100км.,но това беше само за експеримент, иначе 6,5-7 на 100км. А колко и дават по каталог никога не ме е интересувало.
22:06 12.02.2013
54 stojan
22:08 12.02.2013
55 Явор Кръстев
22:31 12.02.2013
56 дд
Pulse and glide технологията от разбирача драйвър отпадна като вариант веднага именно след споменатото търсене. Причините са мнението в единя форум и че правят експеримент на клипче в youtube с приус (ако не знаете приуса е създаден да се кара мнооого бавно за да е икономичен и използваните в него материали далеч не са природосъобразни имайки в предвид че идват до Япония от другия край на света).
Изключването от скорост е пълна глупост, а като чета как драйвър е написал "пуснати на скорост" ми става ясно, че и той от много умен и знаещ се изложи....пускаш ПО ЕНЕРЦИЯ или изключваш(пускаш) ОТ скорост...
Много ясно, че едно плавно постоянно държене в ниско обороти (2000-2500) е по-добре от вдигането на оборотите, което е нужно за да включиш нужната предавка.
Коментиран от #59
23:41 12.02.2013
57 wulkan
До коментар #50 от "драйвър":
Абсолютно си прав - засилваш и оставяш по инерция за известно време, после пак и така. Стига да караш нормално - т.е. спокойно и не се дразниш, че тоя, оня те изпреварили. Ако си нервак и натискаш непрекъснато до откат, защото да пристигнеш 15 минути по-рано и да се издигнеш в очите на слепите този метод е неприложим. Тогава и горивото и въглеродния двуокис в атмосферата са гарантирано високи.23:47 12.02.2013
58 Бръм
До коментар #50 от "драйвър":
@50 Нещо ми звучиш напрегнат? Сам се слагаш при глупците, после мрънкаш... Ще обясня, като за "драйвъри" (не знам обаче на какъв хардуеър обаче - да не е на косачка за трева;) ) - не е задължително да се спускаш по нанадолнище на скорост, важи и като наближаваш светофар и вместо да изключиш от скорост просто си махаш кракът от газта. После аз говоря за подаване на газ на импулси на скорост! Пулс енд глайдинга е с изключване от скорост след пулса и последващо пак включване на скорост. Да не говорим, че даже става въпрос и за гасене на двигателя за максимална ефективност и е така при хибридите. Значи въпрсоната техника ако я правиш, на всеки 15-на секунди ще натискаш съединителя и ще ръчкаш скоростите. Първо изобщо доста е трудна за прилагане в нормално ежедневно шофиране (трафик и т.н.), после ще спестиш лев-два от гориво и като идеш предсрочно за съединител или за изключваща се 3-та - 5-та и? Идиотско си е от където и да го погледнеш, да не говорим как ще го и приложиш в ежедневието - никак! Чети си нет-а колкото искаш - то така шофьор се става само на думи, аз говоря от опит и то от мноооооого опит ;) Апропо като се качиш на трамвая даже колата ти ще гори 0/100! ;)00:51 13.02.2013
59 аз
До коментар #56 от "дд":
Кооолко бавно е направен да се кара Приуса само не разбрах че да е икономичен?Коментиран от #91
01:51 13.02.2013
60 аз
Има много писано в нета по тези въпроси.
01:57 13.02.2013
61 Dohc
02:59 13.02.2013
62 dohc
в грешка си мойта и с 220 да я карам пак не ги хваща 10 а моторът е 1.6 най много 8' 8.5 като я гоня както трябва
03:07 13.02.2013
63 Dohc
то фиатите са така аз имах пунто 1.1 харчеше 9,10 градско на тях вяра им няма не за гориво не за нищо кача ли са на фиат все имам притеснения дали ще стигна до точка А или ако стигна до точка А дали ще се върна
03:11 13.02.2013
64 dohc
03:22 13.02.2013
65 Пича
05:59 13.02.2013
66 normalen
08:17 13.02.2013
67 Симеон Тасев
ХОРА КАРАЙТЕ САМО БМВ ТОВА Е КОЛАТА
09:07 13.02.2013
68 Шофьора
09:12 13.02.2013
69 Симеон Тасев
ДАБЕ И АЗ ТАКА СИ ПОМИСЛИХ ТИ ТЕГЛИШ ИЛИ ТЕБ ТЕ ТЕГЛЯТ БМВ ТА
Коментиран от #73
09:29 13.02.2013
70 пламен москов
09:29 13.02.2013
71 наблюдателя
Коментиран от #74
09:36 13.02.2013
72 ршг
09:38 13.02.2013
73 фен
До коментар #69 от "Симеон Тасев":
колега бмв е хубав автомобил ама на нашата планета не се сещам как ще издърпаш каквото и да било от сняг.09:40 13.02.2013
74 ВИП АМГ
До коментар #71 от "наблюдателя":
c klasata kakav motor e?09:47 13.02.2013
75 Вал Вал
1. На бензиностанцийте крадът.
2. Качеството на горивото не отговаря на стандарта т.е. правят микс от много горива.
3. Пътищата са под всякаква критика.
4. В една отсечка от 100 км има 200 ограничения на скороста и се налага отново 200 пъти да ускоряваш мпс-то, е това това влияе пряко на разхода.
5. И др.
Коментиран от #76
09:51 13.02.2013
76 Пича
До коментар #75 от "Вал Вал":
Ето това вече е един напълно смислен коментар.Лъжат ни господа отвсякъде.11:48 13.02.2013
77 Бръм
- "Галите" педала на газта или си представяйте, че между крака ви и педала има яйце и не трябва да го счупите като подавате газ.
- Карате на ниски обороти, НО съобразено с колата. Например каране с 1000-1200 о/мин на висока предавка на дизел е противопоказно. Т.е. в случая ще поддържате поне 1500о/мин...
- Всичко излишно от колата се сваля, т.е. колата не е склад или шкав и колкото повече излишни неща разкарваме, това са допълнителни килограми и от там допълнителен разход.
- Всеки допълнителен електрически товар товари и сметката ви за гориво. Ако примерно нямате дневни светлини - разход (и дневните товарят но незначително), дъниш музиката - разход, ненужно пускане на климатик, отопление - седалки, стъкла, огледала - разход и т.н. Рационалното използване на екстрите води до намаляне на разхода.
- Всичко пречещо на аеродинамиката е вредно за джоба ви. Много слагат багажник на тавана, а се използва рядко и не го махат - разход. Антикрила, отворени прозорци без нужда и т.н. - разход.
- Забравяте за големите цолове гуми и си следите по на честичко налягането. Някои казват напомпване над заводското - не. Ще изтъркате гумата по средата и ще стане предсрочно за боклука, а и колата ще е по нестабилна на завой и спирачките няма да са толкова ефективни.
- Сипвате от проверени места гориво, като качество и количество. Някои твърдят, че е най-добре да се зарежда когато температурата навън е най-ниска или рано сутрин. Търси се ефекта от свиване и разширение. Звучи логично, но нямам мнение по въпроса.
Вероятно има и още нещо, но толкос се сещам на прима виста.
Колкото до инерцията и разни там измислени импулси най-много да предобиете вредни навици които да ви доведат главоболия впоследствие. Много ми се иска един такъв "профи" драйвър да ме повози на сняг, към Боровец или в час пик...ще е забавно.
12:11 13.02.2013
78 иордека
14:10 13.02.2013
79 Фолксваген Лупо.
15:52 13.02.2013
80 гостенин
16:12 13.02.2013
81 Иво
16:18 13.02.2013
82 Коста
16:54 13.02.2013
83 sdi
До коментар #51 от "Шпер":
Брато,да не си гледал налягането на гумите,2,6.Аааа не това е разхода на маслото.17:30 13.02.2013
84 румбо
17:42 13.02.2013
85 гост
че малкия двигател се износвал бързо със сигурност не е вярно
поне и за тойота корола която карам в момента
двигател 1.4 д 90к.с на 200 000 км среден разход 5.5 л
ако караш до 90 км 4.5
така че това за малките мотори за някой марки може и да е вярно но не за всички
Коментиран от #86, #92
18:12 13.02.2013
86 pfff
До коментар #85 от "гост":
podkrepqm napulno! karal sum corolla po zavodski danni 8 city i 6 out, realno gori 6,5L na 100 pri 90% gradsko karane! dannite sa dori zavi6eni. ako se sustezava6 po sfetofari pri pusnat klimatik moje i da vdigne do 8L. firmite ,koito lujat za razhoda v evropa se kazvat BMW i Mercedes. smesenia im cikul e pula izmi6liotina i davam primer: Mercedes S500: 19L gradsko, 8.9L izvungr. i sega zabelejete smeseno- 11L. ??? smsenoto po tia danni e 16!!! a realnosta 26 gradsko i 15 izvun! smeseno? 20 smeseno!18:17 13.02.2013
87 митко
19:03 13.02.2013
88 zizi
19:15 13.02.2013
89 Петър
Между другото и аз карам Корола и харчи наистина малко за това, което предлага като мощност. :)
FIAT? - No, grazie!
20:28 13.02.2013
90 Краси
20:34 13.02.2013
91 ддд
До коментар #59 от "аз":
гледай топ гиър тойота приус срещи бмв м6-ца и ще разбереш20:36 13.02.2013
92 не,не и не
До коментар #85 от "гост":
Разбира се че не е верно,даже колкото двигателя е по -малък и с повече турбини ,две ,три,по-малко се износва.Ирония,разбира се.20:36 13.02.2013
93 ддд
20:37 13.02.2013
94 plam4o
Коментиран от #101
21:10 13.02.2013
95 лоло
21:13 13.02.2013
96 рнч
21:47 13.02.2013
97 енчо
21:54 13.02.2013
98 tost
23:04 13.02.2013
99 martin_raka
Коментиран от #102
23:08 13.02.2013
100 Михаил Тодоров
23:25 13.02.2013
101 Михаил Тодоров
До коментар #94 от "plam4o":
Ти като си разбирач да не караш някой мерцедес бмв или ауди за 10 000 Euro кой знае каквъв кошник караш ами много знаеш.Недей забравяй нещо има хора които разбират ама нямат въможност да си купят и карат това за което имат и си трайкат ;)
23:34 13.02.2013
102 Иво
До коментар #99 от "martin_raka":
Много си прав, фиат ланчиа, алфа, ферари и мазерати всичко е фиат, не знам някой да мечтае повече за голф от колкото за ферари или мазерати. Италианците са останали в исторята с комънреила, и ланчия делта интеграле което е било с 200 коня по слабо от тогавашното ауди и го е оставяло в точка по време на състезанията.Италианския дизел е може би най-добрия, и за всеки продаден комънрейл мерцедес, бмв, форд , опел и всички други плащат патент на фиат!!! :) с 2 думи КУПУВАШ дизелово бмв и си плащаш на фиат, за тяхната технология. Нека са боклуци, защо всички им плащат тогава освен VW които не влизат в никакви еко норми техните шумни дизели ?? Не фиат а VW с AUDI са на 2ро място по най-скапани двигатели (с най-много дефекти ) за 2012 година, на първо място е ролвър. Смейте се но историята и фактите не може да ги промените. Само в БГ и околните държави (3тия свят на европа) си говориме глупости колко е хубав VW а Хитлер го е направил,понеже народа му е бил беден за мерцедес. Москвича на немците .
Коментиран от #109
23:41 13.02.2013
103 Dohc
никаде не пише с220 градско 6 литра ако ти можеш с 220 градско аз не мога...... да гори 6 градско при нормално каране до 2000 rpm. не та знам ква кола имаш и дали ти и тя сте в ред ама става дума за nissan Момче japan споменах че дори и да я карам с 220 10 не ги хваща тва е друг въпрос чети точно и тогава критикувай и вярвам на момчетата с тойотите и въобще в японските автомобили дали с малък или голям мотор
03:13 14.02.2013
104 шушляка
08:52 14.02.2013
105 жжжжжжжжжжж
10:45 14.02.2013
106 радо
12:37 14.02.2013
107 тато
Немските са харчат много и лъжат много. Падам от смях като почнат да обявяват някакви фантастики със средни разходи от 3-4/100. Толкова масло или охладителна течност е възможно да харчат, но не и гориво.
12:54 14.02.2013
108 dlsh
karat se 15 km i se iz4islqva stoynost za 100 km razhod.
22:30 14.02.2013
109 Saab
До коментар #102 от "Иво":
Иво, преди да пишеш глупости, които си чул от селски майстори или си прочел в поредния форум (секта), вземи прочети малко за Common-rail.http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
"After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight, the sale appeared to be a tactical error for Fiat, as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 2.4 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI." Плащат на Bosch, а не на Fiat.
VW ползват Common-rail също. На всичкото отгоре, като стане дума за ефективност, според мен, италианските дизели са доста далеч от тези на VW. Дори старите 1.9/2.5(5 цил.) TDI мотори, с електронна помпа, са по-икономичи от първите CR двигатели на Fiat. На всичкото отгоре и вървят повече. А от всички италиански коли, най-голям боклук са Alfa Romeo. При тях, техническите характеристики и действителността нямат връзка. Казвам ти го като бивш собственик на 3 Алфи и като човек, работил 3 години в сервиз на Fiat, Lancia и Alfa.
Що се отнася до Рали шампионата, Audi Quattro е група B (до 1986 г.), а Lancia Delta Integrale е група A (от 1987 г.).
Audi-то се е състезавало с Lancia 037 Rally и с Lancia Delta S4, а не с Delta Integrale
http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Championship
Никой не отрича 6-те победи на Lancia Delta Integrale, но не забравяй, че много от фирмите се отдръпват от Рали шампионата, след неочакваната забрана на група B. Прочети какво се е случило с Ford RS200 и т.н. Трудно е да се каже кое е било по-добро за времето си, но едно е сигурно - Audi Quattro е колата, която променя Рали шампионата.
00:13 15.02.2013