12 Февруари, 2013 12:33 45 054 109

Производителите дават неверни данни за разхода на гориво

  • разход на гориво-
  • тестове-
  • вредни емисии-
  • автомобилни производители

Представители на Европейската комисия обвиниха автомобилните производители, че много често дават неверни данни за разхода на гориво, както и за изхвърляните в атмосферата вредни газове. Де факто концерните прибягват до различни трикове и уловки, за да заблудят потенциалните клиенти.

Най-често компаниите използват специални гуми с ниско съпротивление, които иначе се предлагат само срещу допълнително заплащане. Още един трик е тестването на автомобилите на пътни отсечки, характеризиращи се с изключително гладък асфалт и при идеални метеорологични условия.

По данни на Европейската комисия от 2002 година до сега, средното число на изхвърлени вредни емисии в атмосферата е 26.8 грама на километър, но 9.1 г/км се дължи именно на гореописаните методи на тестване. Ако това е истина следва едно доста любопитно заключение.

Заради от производителите методи всеки автомобил изразходва годишно гориво за 67.5 евро повече, отколкото ако се съди по заводските данни. Поради тази причина в момента Европейската комисия работи над създаването на нов универсален тест, който ще показва реалния разход на колите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 hienata

    1 1 Отговор
    "Поради тази причина в момента Европейската комисия работи над създаването на нов универсален тест, който ще показва реалния разход на колите."
    А дано, ама надали :))))
  • 2 Octavia combi 1.6SR

    1 7 Отговор
    Аз не мога да се оплача от моята кола по този въпрос. Гори колкото пише в кижката.
  • 3 Станислав Роснев

    2 3 Отговор
    Толкова е относително понятието среден разход, че на дали има смисъл да се харчат излишни пари от ЕК за създаване на универсален тест. Кой знае колко хора и колко млн. ЕВРО ще глътне поредната глупост на ЕС и ЕК в частност. .ах тая бюрокрация. Безумие с огромни заплати и разходи за пълни глупости без никаква мисъл за хората!
  • 4 qwertyy

    1 7 Отговор
    Като почнем да сипваме хубаво гориво,чак тогава може да се доближим до каталожните данни.Иначе квито и гуми да слагаме,по каквато и настилка да караме ефекта е същия.Поздрави на всички :)
  • 5 Насакоту Яката

    1 1 Отговор
    лъжат , толкова си могат, аутмотор унд спор т нали само това дават според завода 6,6 а иначе реално 9,6
  • 6 ддд

    1 2 Отговор
    Моята кола си дава разход колкото е по книжка,може ди се дължи на факта,че е произведена преди 12 години,когато още не бяха започнали да се надлъгват толкова много. Колата е среден клас дизел и харчи 5,5 л.,а на нова кола със еквивалентен двигател и размери посоченият разход е 4,5л. Посочват например 6,8 градско,4,1извънградско, а смесен е 4,5л, смешни са.Аз силно се съмнявам това да е възможно,без намеса на хитрини,които са описани по-горе. Или с други думи казано никакъв прогрес не са направили автомобилите от 2000 година насам,та дори смятам качеството за по-добро при старите. Това което се цели е корпоративна печалба с фиктивни резултати.

    Коментиран от #8

  • 7 1234

    1 2 Отговор
    Цитат от един друг форум:

    от: Анонимен
    ( преди 18 часа )
    "Първа, втора, спирачки след 100 метра, трап. И така, докато минеш прохода. 50 км на първа и втора и пак разходът бе под тоя на производителя!" - и като се събуди кво да гледаш - краката ти в един леген с вода, двата пръста в контакта и г.зът ти ръкопляска :)
    Отговори +9
    Положителни: 10 Отрицателни: 1
  • 8 ggg

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "ддд":

    Още един с Пежо 206 2.0 HDI.

    Коментиран от #9

  • 9 ддд

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "ggg":

    206 е компактен,не среден клас. рено лагуна 1,9 дци 107кс. пак е френско,но по-големичко. :)
  • 10 Насакоту Яката

    0 1 Отговор
    и това 2,0 хди съм го карал 10,5 в перфектна форма си бе6е

    Коментиран от #20

  • 11 Владимир Йосифов

    2 2 Отговор
    В България е важен и начина на каране .
    Много е важно кандидат шофьорите да карат МПС с 1 литър гориво.
    Така ще разберат колко гориво хабят с безумните си действия.
  • 12 Ангел

    0 1 Отговор
    Всички нови кочини производство мейтин Шао Лин горят много.
  • 13 Дарио

    1 1 Отговор
    Незнам за вас момчета ама като гледам моята кола дава добър ачетит към горивото. В градско от 12 до 15л на 100 км а извън градско 7л. бензин 105 hp е.
  • 14 дънди

    1 1 Отговор
    Моята гори колкото и сипя:))))!!!
  • 15 brembovia

    4 1 Отговор
    Щото горивата тук са боклуци, пътищата - боклуци, консумативите са китайски боклуци, следователно колите също стават боклуци. И всичко това заради комунизма. БСП forever huh ?!... bulsh.t
  • 16 апетитко

    1 2 Отговор
    Всички имат кяр от това да излъжат.Друг е въпроса колко са баламите дето им се връзват.Аз карам 2.9 TDI по документи и дават градско 12.0 /100 км а извънградско 6.9 .Една е истината винаги смятам по 10 /100 и винаги ми стига
  • 17 бмв 333

    1 1 Отговор
    А пък моето бмв 3 иляди кубика арчи по-малко отколкото по каталог.Няма и 20 л газ хахахооо.
  • 18 Vasko

    0 1 Отговор
    Моята мазда гори колкото е по книжка.
  • 19 Иван Петков

    4 1 Отговор
    Докато има балами.... ще има и тарикати...
  • 20 ggg

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "Насакоту Яката":

    Kakво 10,5? Години си го карал?
  • 21 ...

    0 1 Отговор
    Добрутро
  • 22 милен

    1 1 Отговор
    карам фиат брава 1.6 ,103 к.с бензин,заводските и дани са грацко 10,8 извън грацко 6,1 агеалнич разход е; гр. 15 извун 8 смесено 10,11
  • 23 пламен илиев

    1 11 Отговор
    брат става дума за автомобили не за фиати ти се радваи че гори и вурви ха ха луди хора кактака си колувате фиати
  • 24 асадд

    1 6 Отговор
    da saglasen fiat ne e kola az imah fiat bravo i na put za moreto dvigatelq blokira ujas danegovorim za goreneto
  • 25 ивчо

    0 2 Отговор
    fiat brava 1,9 jtd 105 hp по книга в града 7,3 извън града 4,5 реално 10 града извън града, 6,5 нормално каране
  • 26 tony

    11 1 Отговор
    Мойта я засякох онзи ден на магистралата и с голямо удоволствие установих,че не е изхарчила нищо,даже беше върнала малко в резервоара.
  • 27 Краси

    4 1 Отговор
    Винаги съм смятал че за разхода на колата има и зад кормилното устройство.Пример пасат 2 на газ 8-10 същия модел пасат на бензин 14-15 но с друг шофьор. Този с големия разход докато я запали газ до ламарината въртене на гуми и само газ до ламарината!!! другия влиза в другата крайност като види надолнище направо я гаси!
    Моите коли винаги са горели под зададените фабрично разходи!
    За да смъкнете разхода гледайте да използвате колкото се може по малко спирачка! Смисъла е виждате стоп ,кръстовище, препятствие, освобождавате от скорост колата да умалее сама и на стопа просто доспирвате! Професионален шофьор не може да кара икономично защото колата винаги е на скорост!
  • 28 митко

    4 1 Отговор
    "Смисъла е виждате стоп ,кръстовище, препятствие, освобождавате от скорост колата да умалее сама и на стопа просто доспирвате!" браво баце, а след теб всички нека чакат, заради такива като теб стават здръствания,докато стигнеш до стоп-а може да минат две коли поне от там,помисли малко и за хората които бързат и си купуват коли по джоба
  • 29 Иво

    2 2 Отговор
    моята кола отговаря даже по някога е под заводските данни. Много зависи от шофьора !! факт е, че тестовете не са универсални и при различни условия колите дават различен разход. Разхода е ориентировъчен. На извънградско разхода се засича при 90 км/ч при един човек от средно 70 кг. Не може да искате 5 на 100 с 4 човека и да катерите баир ! :D
  • 30 PlimP

    8 2 Отговор
    67.5 евро, с тях и без тях е едно и също, един шваба минава средно около 30 000км. на година и едвали ми пука за 67-те евро
  • 31 mustermann

    0 1 Отговор
    Авенсис Т25, 150 кс, дизел, 2009
    Зима-есен: Градско - 6,5л, извънградско - 5,0 л при 100 км/ч
    Пролет-лято: Градско - 7,8 л, извънградско - 5,7 при 100 км/ч
  • 32 Иво

    5 1 Отговор
    до Ивоо по доло с бравото 1.9 жтд. Пич имаш съм същото браво и даваше 6.5 7.5 градско зависи от задръстванията и от начина ми на каране. Не познавам човек с този мотор който да харчи 100 !!! . + това колите не са нови и блъскат повече гориво от колкото в началото понеже малко или много компресията е намаляла. Или бравото ти е яко издухало или си силно некадърен и си караш на 2ра предавка до безкрай !! Сега карам алфа ЖТД и дава 7.5 разход в студовете. Имам служебен голф 2 който дава 5.2 нафта градско 1.6 асматик, Баща ми кара ауди 80 1.8 75 коня което харчи 13 14 при спокойно каране при натискане на газта се променя само разхода, просто колата си е издухала и това, че пали трябва да ни кара да сме и благодарни. Мислете трезво преди да пишете. При тези тестове никой не е карал колата на повече от 1500 2000 оборота. Масово всеки ръчка в БГ от светофар до светофар без значение, че на другия свети червено от 10 секунди, зор е да се избият комплекси с коли от 70 до 150 коня, все едно карате резачки а не масови автомобили .
  • 33 Ники

    1 1 Отговор
    Аз съм със Суперб 2010 комби и си харчи като по книжка :градско тръгни ,спри ,пали ,гаси 7.5 -8.5 извън градско 5.5 със 120 -6.5 със 160 ,170
  • 34 драйвър

    3 1 Отговор
    Разхода на гориво зависи най-много от задкормилното. Не съм имал кола до сега на която да не и смъкна разхода под заводския с изключение на едно поло, на което дебитомера му беше дал фира., но това е друга тема.
    Веднага се обосновавам. Аз и жената караме различни автомобили. Някой път си ги разменяме. Моя разхода е винаги 1-2 л. под нейния и то при условие, че тя е по-спокоен шофьор от мен.
    Последната кола, която продадох и даваха среден разход 7,2/100. При мен разхода беше 6,5-7/100, а при жената около 8/100. Продадох колата на приятел. Казах му, че е икономична и харчи 6,5-7/100, като е карам аз. След 1 м почва да ми мрънка на главата, че съм го бил излъгал с разхода, понеже той под 8/100 не можел да падне. Та за това ви говоря, много зависи от шофьора как кара. Шофирането е проста работа, но не е за прости хора. Трябва да се мисли къде, как и кога да се изключи от скорост, да се включи на подходящата предавка, да се мине на по-ниска, да се следят оборотите и т.н. Ако някой си мисли, че като цеди двигателя ще постигне икономия се лъже много. Или пък, като се прави на състезател. Аз лично не надвишавам максимално позволената скорост с повече от 10-15 км/ч., което според мен е в рамките на допустимото.
    Има и друго, че много почват да правят разни тунизи, спортни филтри, гърнета-мърнета, спойлери, по-големи джанти и гуми, чипове и какви ли не простотии и после що колата му не била икономична. Е как да е икономична...
  • 35 калайката

    15 1 Отговор
    В Белгия автомобила ми прави среден разход 9.5/100 . Като си дойда тук и напълня резервоара , същият компютър на същия автомобил ,пак аз го карам и става 12/100 . И що .....????

    Коментиран от #40

  • 36 некой

    0 1 Отговор
    може да е от надморската височина или причината е в шофьора понеже има много файтонджии които как и да карат я разхода им висок я двигатела слаб
  • 37 altan

    0 1 Отговор
    тез пък и....и и шофиорите гори им по малко .Айде сега няма да ги купуваме.Браво бе драйвър страхотен шофиор си.Значи аз съм най добре защото моята кола харчи почти нищо .......ама като не я вадя от гаража.
  • 38 коко

    4 1 Отговор
    фиат и алфа не си копуваите горят много и се трошат мнофо
  • 39 Софиянецът

    2 1 Отговор
    С БМВ съм от 2002 модел, 3-та серия, 105 коня, газов инжекцион. Маломощен двигател, но и разходът ми е нисък. Тайни в това упражнение по шофиране няма - вероятно всички се стремим към едно и също. 5-степенна механична скоростна кутия, опитвам се да карам повече на 5-та предавка, често изключвам от скорост, за да ползвам набраната инерция и максимално намалена употреба на съединител и спирачка! Вън от града с 90 - 120, подаване на газ на импулси, не постоянно натискане на педала за газта. Никого не съм спирал да си кара бързо, добре шофирам и нямам и катастрофи. Вие си преценявайте как постъпвате с вашата собственост.
  • 40 аз

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "калайката":

    Аз пък живея в Германия и разликата в разхода между немско и българско каране е около 0,5/100 повече в Бг.Това не е от горивото,а от състоянието на пътната настилка,по-лошия асфалт и по-ниската средна скорост,която постигам заради гореизброените неща.Така,че тези глупости дето ги разправяш не ми ги говори.Виж,ако зареждаш от някоя смотана бензиностанция в БГ може.Аз зареждам само на Лук Оил, Ромпетрол и ОМВ и проблеми нямам нито с разход нито с гориво.
  • 41 Hudo

    1 1 Отговор
    Volvo v70 T5 -260 hp ,13l na 100km.Няма хубава кола дето да не гори,
  • 42 Боян

    1 1 Отговор
    Местете се във Венецуела да не ви пука колко харчат колите. Там с кеф ще карам Зил с пробит резервоар.
  • 43 нед

    1 2 Отговор
    Няма смисъл да спорите за глупости,ние нямаме свестни горива.Особено за съвременните двигатели,независимо дали са бензинови или дизелови горивото е мн важно.Идеш някъде и ти нахакат някаква вода и почва чесане по главата като идеш за дюзи например,защото 4дюзи са 2500 лева и става страшно.Бензиновите са по-ефтини,но главоболието пак е голямо.Нас си ни клатят,обаче продължаваме да си траем,това е!
  • 44 гост 1

    1 1 Отговор
    Пежо 406 HDI сажде И леко каране плавно ускорение и спокойствие при шофирането разхода ми извънградско е около 4.3 4.7 на 100 км но това при спокойн каране 90 100 км Тръгнеш ли да натискаш газта злобно :) Какъвто ще да е двигателя и Нафтата ИЛИ Бензина Забрави за икономия
  • 45 tost

    2 1 Отговор
    Opel astra 2003 г 1.7 дизел (Исузо мотор) по книжка 5.5 градско и 3.9 извънградско ,реално 6.0 и 5.5 с горива в Италия.В България не виждам разлика и ако има, тя ече ти наливат по малко.Единствената кола която гореше малко (4,2 извънградско)беше Опел Корса 1.5 дизел 1990г
  • 46 спиди

    2 2 Отговор
    Здр на всички,
    От 10 г карам Шкода Фабия 1,9 sdi.Мога да споделя следния опит:
    СОФИЯ - ВАРНА с максимална газ и пуснат климатик през лятото 6,00 до 6,5 л/100.При натоварен атвтомобил.
    В обратна посока реших да еспериментирам и карах милвайки газта следейки бордкомпютъра постигнах раздох 3,8-3,9 л/100.
    На 24.05. същият автомобил ще навърши 10 г на 237 000 км и продължава да дава същия разход.Пътувал съм до Австрия.Още в Румъния разхода ми пада с 0,3 до 0,5 л/100.Общо взето това което пише в книжката е постижимо дори за съпругата ми, която пътува до морето съма и постига 4,5 л/100, без да съблюдава борд компютъра.Тя е блондинка и е над тези неща.Това аз установявам от записа в компютъра.Ако човек си такова душата и кара според предписанията на производителя и спазва правилата на движение може да подне и под писанота в мъдрите указания на производителя.Отдаелно от това новите двигатели са с малък обем и голяма мощност / 1,4 дизел със 105 кс/ това води до бързо износване на двигателя и съответно по-висок разход.При старите атмосферни двигатели без турбо / 1,9 дизел със 64 кс/ двигателя е по-спокоен и износването е по-малко, за разхода на гориво да не говорим.

    Коментиран от #51

  • 47 диан

    1 1 Отговор
    то е ясно че са фалшиви
    не може мерцедес по каталога да харчи 4 на 100
    а да е с резервоар 80 литра
    защо за да има 1600 километра автономия?
  • 48 Бръм

    1 2 Отговор
    Абе някои тука се мислят за големи шофьори, а говорят откровенни простотии. Всяка по съвременна кола харчи 0 (нула) литра при махнат крак от педала на газта като е на скорост! Та как така постигате икономия като изключвате от скорост?! И една "гениална" мисъл: не натискал газта постоянно, а на импулси...леле..леле... Икономично! Хахаха.... При постоянен режим на работа двигателя (примерно постоянни 2500о/мин) е по икономичен от колкото да подаваш газ и да си го махаш и пак и пак... Пълна простотия! Някои имам чуваството, че освен москвич и голф 2 с карбуратор друго не са карали...

    Коментиран от #50

  • 49 Шпер

    0 1 Отговор
    Принудителен празен ход е
    различно от празен ход
    ППХ - какво е?
  • 50 драйвър

    2 1 Отговор

    До коментар #48 от "Бръм":

    Не знам кой,какъв шофьор е,но като ти чета глупостите се убеждавам,че правейки се на много умен и знаещ излиза,че си глупак.
    Обяснявам:
    Колите пуснати на скорост при определени минимални обороти действително харчат 0/100.Да,но винаги ли имаме условия да пущаме на скорост?Я се замисли малко,ако можеш!
    Натискането на газтта на инпулси е доказан трик за икономия на горивото.Техниката се нарича "импулс и реене" или на английски "Pulse and glide"(пусни го в търсачката). Това,че ти не го знаеш е съвсем отделна тема,а простотията е търси само при теб и като е намериш е потърси при другите!

    Коментиран от #57, #58

  • 51 Шпер

    0 2 Отговор

    До коментар #46 от "спиди":

    аз по борд на 330ци 3000кубика 231 коня съм свалял на 2,6...ама по борд...и незнам само как от СФ-ВА си стигнал с максимална газ? за теб ограничения на скоростта няма ли? Или на максимална газ с твоя кенеф може само 80 да вдигне?

    Коментиран от #83

  • 52 Мартин Коев

    0 1 Отговор
    Да си дойдем на думата...
  • 53 hienata

    1 1 Отговор
    До коментар #48 от "Бръм":

    Абсолютно си прав, но ако колата е с газова изключването от скорост е оправдано (компютъра на ГИ няма такава екстра).
    Моята рецепта за икономично каране е : шофиране с 2000 оборота (в града на 5-та е около 60км/час) изключване на всички ненужни консуматори (монтирах си дневни светлини) добре напомпани гуми (Michelin Energy Saver 14"), плавно подаване на газта , изпреварване само когато е необходимо (а не чакай сега да го изрежа този) и зареждане само на бензиностанция от която съм доволен от вървежа и количеството. С Опел Корса1,2 (80к.с) с ГИ разхода ми е падал до 5,5л/газ на 100км.,но това беше само за експеримент, иначе 6,5-7 на 100км. А колко и дават по каталог никога не ме е интересувало.
  • 54 stojan

    1 1 Отговор
    vsichko e ot kachestvenite goriva.vkarvam koli ot Avstrija,Germanija.S tehnija benzin gori edno,s nashija se promenja i razhod,i brumchene na motora i vurvene.
  • 55 Явор Кръстев

    1 1 Отговор
    Според мен всяка нормална кола харчи 10.
  • 56 дд

    1 2 Отговор
    никога не бих се намесил в подобна дискусия, но бръм е прав.

    Pulse and glide технологията от разбирача драйвър отпадна като вариант веднага именно след споменатото търсене. Причините са мнението в единя форум и че правят експеримент на клипче в youtube с приус (ако не знаете приуса е създаден да се кара мнооого бавно за да е икономичен и използваните в него материали далеч не са природосъобразни имайки в предвид че идват до Япония от другия край на света).

    Изключването от скорост е пълна глупост, а като чета как драйвър е написал "пуснати на скорост" ми става ясно, че и той от много умен и знаещ се изложи....пускаш ПО ЕНЕРЦИЯ или изключваш(пускаш) ОТ скорост...

    Много ясно, че едно плавно постоянно държене в ниско обороти (2000-2500) е по-добре от вдигането на оборотите, което е нужно за да включиш нужната предавка.

    Коментиран от #59

  • 57 wulkan

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "драйвър":

    Абсолютно си прав - засилваш и оставяш по инерция за известно време, после пак и така. Стига да караш нормално - т.е. спокойно и не се дразниш, че тоя, оня те изпреварили. Ако си нервак и натискаш непрекъснато до откат, защото да пристигнеш 15 минути по-рано и да се издигнеш в очите на слепите този метод е неприложим. Тогава и горивото и въглеродния двуокис в атмосферата са гарантирано високи.
  • 58 Бръм

    1 2 Отговор

    До коментар #50 от "драйвър":

    @50 Нещо ми звучиш напрегнат? Сам се слагаш при глупците, после мрънкаш... Ще обясня, като за "драйвъри" (не знам обаче на какъв хардуеър обаче - да не е на косачка за трева;) ) - не е задължително да се спускаш по нанадолнище на скорост, важи и като наближаваш светофар и вместо да изключиш от скорост просто си махаш кракът от газта. После аз говоря за подаване на газ на импулси на скорост! Пулс енд глайдинга е с изключване от скорост след пулса и последващо пак включване на скорост. Да не говорим, че даже става въпрос и за гасене на двигателя за максимална ефективност и е така при хибридите. Значи въпрсоната техника ако я правиш, на всеки 15-на секунди ще натискаш съединителя и ще ръчкаш скоростите. Първо изобщо доста е трудна за прилагане в нормално ежедневно шофиране (трафик и т.н.), после ще спестиш лев-два от гориво и като идеш предсрочно за съединител или за изключваща се 3-та - 5-та и? Идиотско си е от където и да го погледнеш, да не говорим как ще го и приложиш в ежедневието - никак! Чети си нет-а колкото искаш - то така шофьор се става само на думи, аз говоря от опит и то от мноооооого опит ;) Апропо като се качиш на трамвая даже колата ти ще гори 0/100! ;)
  • 59 аз

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "дд":

    Кооолко бавно е направен да се кара Приуса само не разбрах че да е икономичен?

    Коментиран от #91

  • 60 аз

    0 1 Отговор
    Много разбирачи много нещо сте се събрали тук но при някой се получава икономичното каране а при други не.Последните си търсят все някакви извън тях причини за това че колата им харчи много гориво а вината е най вече тяхна.
    Има много писано в нета по тези въпроси.
  • 61 Dohc

    0 1 Отговор
    незнам до колко е вярно ама мойта кола като я карам до 2000 оборота в мин. харчи толкова колокото произведителят сочи аве то най икономичното каране е там до 2 на обортомера някой казват до 80 км.ч което не е вярно една кордоба 1.4 като кара с 80 обортомерът отива на 2.500 оборота което за мен е много. добър автомобил за мен е този който подържа 80 с 2000 оборота
  • 62 dohc

    0 1 Отговор
    до коментар 55 явор кръстев:
    в грешка си мойта и с 220 да я карам пак не ги хваща 10 а моторът е 1.6 най много 8' 8.5 като я гоня както трябва
  • 63 Dohc

    0 1 Отговор
    до коментар 22 милен :
    то фиатите са така аз имах пунто 1.1 харчеше 9,10 градско на тях вяра им няма не за гориво не за нищо кача ли са на фиат все имам притеснения дали ще стигна до точка А или ако стигна до точка А дали ще се върна
  • 64 dohc

    0 1 Отговор
    сега ми стана ясно какъв е проблема в бг защо така се получава четъх всички коментари и си давам сметка че това до 80% е от горивото как ве хора 1.5 ще гори 10.5 или 9 това е лудост имам нисан примера 1.6slx 1991г 6.5 гори на 100 градско а като карам с 98 пада по 6 на сто градско само че не съм в бг и сега си давам сметка че е от горивото поне 80 % останалите 20 са свързани с моторите
  • 65 Пича

    0 1 Отговор
    Купи си Фиат за да те е яд!
  • 66 normalen

    2 1 Отговор
    Хора какви са тея вашите коли бре?Себе си ли лъжете? 6 на 100 градско с 220км/ч с нисан 1991г. 1.6 бензин.Аз карам 1.9 дизел 2002г.и за да го свля до 6 градско трее да го пускам енерциа.явно или аз или колата ми не сме у ред.
  • 67 Симеон Тасев

    0 1 Отговор
    НЕ СИ КУПИВАЙ ФИАТ ДАНЕ ТЕ Е ЯД ЧЕ НЯМА ХИЧ ДА СИ ТАРИКАТ ИЛИ СЕАТ СЪЩО НЕ КУПУВАЙ
    ХОРА КАРАЙТЕ САМО БМВ ТОВА Е КОЛАТА
  • 68 Шофьора

    1 0 Отговор
    Зимата с Фиата вадя от канавките и тегля само БМВ та ...
  • 69 Симеон Тасев

    0 1 Отговор

    ДАБЕ И АЗ ТАКА СИ ПОМИСЛИХ ТИ ТЕГЛИШ ИЛИ ТЕБ ТЕ ТЕГЛЯТ БМВ ТА

    Коментиран от #73

  • 70 пламен москов

    1 2 Отговор
    аз карам фиат и наистина доста ме е яд голяма кочина няма да повторя
  • 71 наблюдателя

    1 0 Отговор
    Имам 2 коли Е39 13 градско 10 извън,и Ц класа W202 автомат 14 градско и 11 извън,така че 5-6 градско и темподобни не тука

    Коментиран от #74

  • 72 ршг

    0 1 Отговор
    как може да се копуват тези фиати всичко в тях е ужас некачествени материали вутре таблата ламарините нестават пада лака двигатели нестават отваряш врата дружката остава в ракута ти осилваш парното коп4ето пада особено тия кочини брава браво трябва да си мазохис че да си купиш такова не6то
  • 73 фен

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "Симеон Тасев":

    колега бмв е хубав автомобил ама на нашата планета не се сещам как ще издърпаш каквото и да било от сняг.
  • 74 ВИП АМГ

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "наблюдателя":

    c klasata kakav motor e?
  • 75 Вал Вал

    2 0 Отговор
    Факторите за разхода са следните. Резервоара на моята кола според заводски данни има вместимост 90 литра,НО при зареждане на BG БЕНЗИНОСТАНЦИЙ събира 95 до 98 литра! В Германия, въпреки много по високата скорост разхода е 7-7,5. В България разхода е 8-9,5 литра. Извода е следния.
    1. На бензиностанцийте крадът.
    2. Качеството на горивото не отговаря на стандарта т.е. правят микс от много горива.
    3. Пътищата са под всякаква критика.
    4. В една отсечка от 100 км има 200 ограничения на скороста и се налага отново 200 пъти да ускоряваш мпс-то, е това това влияе пряко на разхода.
    5. И др.

    Коментиран от #76

  • 76 Пича

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Вал Вал":

    Ето това вече е един напълно смислен коментар.Лъжат ни господа отвсякъде.
  • 77 Бръм

    0 0 Отговор
    За да карате икономично трябва да се спазват няколко правила:
    - "Галите" педала на газта или си представяйте, че между крака ви и педала има яйце и не трябва да го счупите като подавате газ.
    - Карате на ниски обороти, НО съобразено с колата. Например каране с 1000-1200 о/мин на висока предавка на дизел е противопоказно. Т.е. в случая ще поддържате поне 1500о/мин...
    - Всичко излишно от колата се сваля, т.е. колата не е склад или шкав и колкото повече излишни неща разкарваме, това са допълнителни килограми и от там допълнителен разход.
    - Всеки допълнителен електрически товар товари и сметката ви за гориво. Ако примерно нямате дневни светлини - разход (и дневните товарят но незначително), дъниш музиката - разход, ненужно пускане на климатик, отопление - седалки, стъкла, огледала - разход и т.н. Рационалното използване на екстрите води до намаляне на разхода.
    - Всичко пречещо на аеродинамиката е вредно за джоба ви. Много слагат багажник на тавана, а се използва рядко и не го махат - разход. Антикрила, отворени прозорци без нужда и т.н. - разход.
    - Забравяте за големите цолове гуми и си следите по на честичко налягането. Някои казват напомпване над заводското - не. Ще изтъркате гумата по средата и ще стане предсрочно за боклука, а и колата ще е по нестабилна на завой и спирачките няма да са толкова ефективни.
    - Сипвате от проверени места гориво, като качество и количество. Някои твърдят, че е най-добре да се зарежда когато температурата навън е най-ниска или рано сутрин. Търси се ефекта от свиване и разширение. Звучи логично, но нямам мнение по въпроса.
    Вероятно има и още нещо, но толкос се сещам на прима виста.
    Колкото до инерцията и разни там измислени импулси най-много да предобиете вредни навици които да ви доведат главоболия впоследствие. Много ми се иска един такъв "профи" драйвър да ме повози на сняг, към Боровец или в час пик...ще е забавно.
  • 78 иордека

    0 0 Отговор
    фиат са кинефи и горят много аз имах браво голям боклук
  • 79 Фолксваген Лупо.

    0 1 Отговор
    Производителите лъжат за разхода на гориво, за да си продават скъпите трошливи пластмасарки. Лъжат и за вместимост на багажниците. По същата причина. Защото всеки се е взрял като манаф в дупе в пусти разход на гориво и сякаш е сляпа къртица да вдене, че един автомобил има И ДРУГИ разходи. Например за консумативи, за ремонти на ходова част, скорости, двигател. Дори кола с бензинка 1,4 от 2011 г. харчи ПОНЕ 7-8 литра в града. Истината е в големите, солидни и простоустроени американски автомобили. Ама те много харчат. Да, харчат с 3-4 литра повече от Фиат, но не изглеждат като нужници.
  • 80 гостенин

    1 0 Отговор
    пълни глупости, зависи как караш ,ако караш с 90 км/ч , отсечка 100 км без да намаляваш или увеличаваш , ще ти изгори толко, колкото ти пишат в каталога +- 200 гр. на мен колата ми гори 7 на 100 , пробвах я на дълго с 90 км/ч и ми свали до 5,3 (с добавка) говоря за бмв 320 д. 2001г
  • 81 Иво

    0 1 Отговор
    До всички които плюят фиат. АБЕ АКО НЕ БЕШЕ ФИАТ НЯМАШЕ ДА ИМА КОМЪНРЕЙЛ. Карах фиат браво 1.9 JTD 105 коня карах го 3 години навъртях му 90 хиляди километра, и по километраж стана на 220 (а колко скрити има ... ) на преди последнтие 10000 километра да му навъртя свалих оригиналните носачи и накрайници и от ляво бяха още здрави но сменя ли нещо от едната страна знам, че трябва и от другата !! Автомобила беше страшно икономичен, ако сте некадърни шофьори разхода е за ваша сметка. Служения автопарк на фирмата в която работя е от италиански коли и 2 голфа, бензинов 1.8 моно даващ 13 и дизел 1.6 даващ 5.2 , фиат панда на газ с разод 6.5 лятно време и 7.5 зимно, разхода се замерва при пълнене до горе, не по усмотрение за 10 лв както правят масово селтаците и по това преценяват разхода. Бус ИВЕКО пътнически дава 10 градско а е 3.0 16 V дизел. Къде виждате разлика в заводските стойности + - половин литър може да ви даде автомобила от дадените но зависи пак казвам от ШОФьОра. Ако си си вандал и педала го мачкаш на 4твърта с 40 и чакаш ускорение освен повишаване на разхода друго няма да получиш. Педала както каза един пич по долу се гали и на 1500 макс 2000 оборота се превключват скоросите, когато ритнеш рязко педала колата вдига разхода без значение дали в момента показва 1200 оборота и е на максимална предавка . Хайде на всички които колите им харчат в литри повече от заводско обявеното им за колата нека бъдат така добри да спрат да карат, че освен да правят задръстване и катастрофи, замърсяват въздуха с невъзможността им да карат
  • 82 Коста

    0 0 Отговор
    Ей, ходи малко на училище да се научиш да пишеш.
  • 83 sdi

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "Шпер":

    Брато,да не си гледал налягането на гумите,2,6.Аааа не това е разхода на маслото.
  • 84 румбо

    1 0 Отговор
    Че лъжат-100% вярно!И не от вчера,през 80-те имаше също такова изследване-от стотина коли само 10 горяха декларираното(всички дизели)Реално само извънградският разход може да се засече точно,другото са свободни съчинения.
  • 85 гост

    0 1 Отговор
    колега нямах намерение да се включвам но това което казваш
    че малкия двигател се износвал бързо със сигурност не е вярно
    поне и за тойота корола която карам в момента
    двигател 1.4 д 90к.с на 200 000 км среден разход 5.5 л
    ако караш до 90 км 4.5
    така че това за малките мотори за някой марки може и да е вярно но не за всички

    Коментиран от #86, #92

  • 86 pfff

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "гост":

    podkrepqm napulno! karal sum corolla po zavodski danni 8 city i 6 out, realno gori 6,5L na 100 pri 90% gradsko karane! dannite sa dori zavi6eni. ako se sustezava6 po sfetofari pri pusnat klimatik moje i da vdigne do 8L. firmite ,koito lujat za razhoda v evropa se kazvat BMW i Mercedes. smesenia im cikul e pula izmi6liotina i davam primer: Mercedes S500: 19L gradsko, 8.9L izvungr. i sega zabelejete smeseno- 11L. ??? smsenoto po tia danni e 16!!! a realnosta 26 gradsko i 15 izvun! smeseno? 20 smeseno!
  • 87 митко

    0 0 Отговор
    до 81 иво ,и аз карах фиат такива боклуци няма голям боклук а как вози като каруца моя бе6е брава 98 г 1.6 много гори
  • 88 zizi

    0 0 Отговор
    podkrepqm te fiat ne e kola az karah takava toq deto smenq originalni nosa4i na 200 hil da gi govori na drug ,nosa4ite se smenqt na 40 ,50 hil originalnite do 100 hil dvigatel na 150 hil golemi bokluci
  • 89 Петър

    0 1 Отговор
    Компаниите не са виновни, че хората са невежи. Всеки от нас е ходил на училище и е учил физика, но не всеки си спомня, че за да се премести дадена маса от точка А до точка Б, трябва определено количество енергия. Новите коли харчели по-малко... по каталог! Дрън-дрън. Физика, господа, физика. BWM, Мерцедес и Ауди в това отношение са шампиони по лъжене. От друга страна, те просто се възползват от невежеството на масовия потребител.
    Между другото и аз карам Корола и харчи наистина малко за това, което предлага като мощност. :)
    FIAT? - No, grazie!
  • 90 Краси

    0 0 Отговор
    Ти си по голям сметкаджия от мен а знаеш ли колко си прав,тези неща трябва да се напишат в правилника! карам е 300 д 6 цилиндъра 3000 кубика .... ръчка докарвал съм я до 5,9 разход.Имам рено 21 , 2100 кубика дърто като света него съм го смъквал под 4 нафта! Най важното много хора не ми вярват! Ако щат да вярват, джоба си е мой!
  • 91 ддд

    0 0 Отговор

    До коментар #59 от "аз":

    гледай топ гиър тойота приус срещи бмв м6-ца и ще разбереш
  • 92 не,не и не

    0 0 Отговор

    До коментар #85 от "гост":

    Разбира се че не е верно,даже колкото двигателя е по -малък и с повече турбини ,две ,три,по-малко се износва.Ирония,разбира се.
  • 93 ддд

    0 0 Отговор
    карайте си квото искате аз с кеф си плащам 20 разход бензин 98 щот мога и щот колата ми не е кенеф като вашите да слагам газ... за дизелаците нищо не казвам, имат доста достойни противници...импреза ще кажа и до там разбирачи takiva
  • 94 plam4o

    0 2 Отговор
    fiat sa morgi karat gi hora kadeto nerazbirat ot koli

    Коментиран от #101

  • 95 лоло

    0 2 Отговор
    по добре форд отколкото фиат копи си фиат да те е яд
  • 96 рнч

    0 2 Отговор
    фиат са боклук
  • 97 енчо

    0 2 Отговор
    стига с тези фиати всеки знае 4е са боклуци няма смисал от коментар
  • 98 tost

    1 0 Отговор
    Само да вметна,че след 2004 г Опел започва да монтира дизелови двигатели (мултиджет) Фиат в моделите си.
  • 99 martin_raka

    2 0 Отговор
    Ей разбирачите на коли всеки 1-ин си има любима марка макар и да не е БМВ ,Мерцедес или Ауди ! Така че вземете и мислете вие какви коли карате ако вобще имате коли и спрете да обиждате марката Фиат защото Италянците са направили РЕВОЛЮЦИЯ в автомобилите особено c Lancia Delta ... Мислете си за БМВ и Мерцедеси ама Кончето ( ферари е Италянско ) и доста повече мечтаят за него от колкото за Германците

    Коментиран от #102

  • 100 Михаил Тодоров

    1 0 Отговор
    Глупаци престанете да тропате марката Фиат при положение ,че има хора които са КАРУЦАРИ и не подържат колите и карат трошки. Аз си подържам Tipo 1.4mi и съм много доволен вдигал съм 180км/ч с него и хич НЕ ме е ЯД. частите са ми евтини двигателя е издръжлив не ми гори масло както много хора си мислят, за разлика от повечето ECOTEC-ци.
  • 101 Михаил Тодоров

    1 0 Отговор

    До коментар #94 от "plam4o":

    Ти като си разбирач да не караш някой мерцедес бмв или ауди за 10 000 Euro кой знае каквъв кошник караш ами много знаеш.
    Недей забравяй нещо има хора които разбират ама нямат въможност да си купят и карат това за което имат и си трайкат ;)
  • 102 Иво

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "martin_raka":

    Много си прав, фиат ланчиа, алфа, ферари и мазерати всичко е фиат, не знам някой да мечтае повече за голф от колкото за ферари или мазерати. Италианците са останали в исторята с комънреила, и ланчия делта интеграле което е било с 200 коня по слабо от тогавашното ауди и го е оставяло в точка по време на състезанията.
    Италианския дизел е може би най-добрия, и за всеки продаден комънрейл мерцедес, бмв, форд , опел и всички други плащат патент на фиат!!! :) с 2 думи КУПУВАШ дизелово бмв и си плащаш на фиат, за тяхната технология. Нека са боклуци, защо всички им плащат тогава освен VW които не влизат в никакви еко норми техните шумни дизели ?? Не фиат а VW с AUDI са на 2ро място по най-скапани двигатели (с най-много дефекти ) за 2012 година, на първо място е ролвър. Смейте се но историята и фактите не може да ги промените. Само в БГ и околните държави (3тия свят на европа) си говориме глупости колко е хубав VW а Хитлер го е направил,понеже народа му е бил беден за мерцедес. Москвича на немците .

    Коментиран от #109

  • 103 Dohc

    0 0 Отговор
    до коментар 66 normalen:
    никаде не пише с220 градско 6 литра ако ти можеш с 220 градско аз не мога...... да гори 6 градско при нормално каране до 2000 rpm. не та знам ква кола имаш и дали ти и тя сте в ред ама става дума за nissan Момче japan споменах че дори и да я карам с 220 10 не ги хваща тва е друг въпрос чети точно и тогава критикувай и вярвам на момчетата с тойотите и въобще в японските автомобили дали с малък или голям мотор
  • 104 шушляка

    0 0 Отговор
    Абе купете си СУБАРУ и ще спрете веднага да се дръвчете тука с разни фиати фордове опели а4 3-ки 5-ци и други расови автомобили!
  • 105 жжжжжжжжжжж

    0 0 Отговор
    Карам рено дизел. Когато го заредя в Гърция минавам над 1400 км с един резервоар, а с Лукойлска нафта около 920 км при това се движа по един и същи маршрут.
  • 106 радо

    0 0 Отговор
    подкрепям шушляка на нашите субита няма разлика гръцка пръцка пък и няма да чуете да се коментират разходи просто се качваш и отиваш където си искаш е на поне 100 000км трябва и ангренаж да сменяш и ремъци накладки и др консумативи но сме далече далеч от проблемите на щофиорчетата с лъскавите коли повервайте ми!
  • 107 тато

    1 0 Отговор
    Японските автомобили са най-икономични и производителите им най-малко лъжат за разхода.
    Немските са харчат много и лъжат много. Падам от смях като почнат да обявяват някакви фантастики със средни разходи от 3-4/100. Толкова масло или охладителна течност е възможно да харчат, но не и гориво.
  • 108 dlsh

    0 0 Отговор
    vsi4ki koli se testvat v laboratoriq bez po4t nikakvo suprotivlenie ili realno vliqnie ot metereologi4ni usloviq
    karat se 15 km i se iz4islqva stoynost za 100 km razhod.
  • 109 Saab

    0 1 Отговор

    До коментар #102 от "Иво":

    Иво, преди да пишеш глупости, които си чул от селски майстори или си прочел в поредния форум (секта), вземи прочети малко за Common-rail.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
    "After research and development by the Fiat Group, the design was acquired by the German company Robert Bosch GmbH for completion of development and refinement for mass-production. In hindsight, the sale appeared to be a tactical error for Fiat, as the new technology proved to be highly profitable. The company had little choice but to sell, however, as it was in a poor financial state at the time and lacked the resources to complete development on its own.[3] In 1997 they extended its use for passenger cars. The first passenger car that used the common rail system was the 1997 model Alfa Romeo 156 2.4 JTD,[4] and later on that same year Mercedes-Benz C 220 CDI." Плащат на Bosch, а не на Fiat.
    VW ползват Common-rail също. На всичкото отгоре, като стане дума за ефективност, според мен, италианските дизели са доста далеч от тези на VW. Дори старите 1.9/2.5(5 цил.) TDI мотори, с електронна помпа, са по-икономичи от първите CR двигатели на Fiat. На всичкото отгоре и вървят повече. А от всички италиански коли, най-голям боклук са Alfa Romeo. При тях, техническите характеристики и действителността нямат връзка. Казвам ти го като бивш собственик на 3 Алфи и като човек, работил 3 години в сервиз на Fiat, Lancia и Alfa.
    Що се отнася до Рали шампионата, Audi Quattro е група B (до 1986 г.), а Lancia Delta Integrale е група A (от 1987 г.).
    Audi-то се е състезавало с Lancia 037 Rally и с Lancia Delta S4, а не с Delta Integrale
    http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Championship
    Никой не отрича 6-те победи на Lancia Delta Integrale, но не забравяй, че много от фирмите се отдръпват от Рали шампионата, след неочакваната забрана на група B. Прочети какво се е случило с Ford RS200 и т.н. Трудно е да се каже кое е било по-добро за времето си, но едно е сигурно - Audi Quattro е колата, която променя Рали шампионата.