23 Септември, 2022 10:28 8 400 8

Китайците представиха електромобила с най-бързо зареждане в света

  • xpeng-
  • g9-
  • електромобил-
  • зареждане-
  • рекорд

Постижението е възможно със зарядно устройство с мощност 480 kW

Китайците представиха електромобила с най-бързо зареждане в света - 1

Преди дни китайската компания XPeng представи собствена система за автопилот, а сега китайците обявиха и една друга новост. Става дума за SUV, носещо обозначението G9 и явяващо се на практика електрическата кола с най-бързото зареждане в света.

Според XPeng, новостта ще има най-бързото зареждане на пазара. По-конкретно от 10 до 80 % автомобилът ще може да се зареди само за 15 минути. В същото време за 200 км пътуване токът ще бъде попълнен само за 5 минути.

Това рекордно зареждане е постигнато със зарядно устройство с мощност 480 kW. За сравнение, в САЩ максималната допустима мощност на зарядна станция е 350 kW, което, наред с други неща, забавя попълването на енергия в електромобилите.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Ти да видиш!

    24 2 Отговор
    Хайде да видим това откъде го копираха китайците?

    Ето че китайските автомобилни производители стават технологични лидери и вдигат летвата за останалите автомобилни производители, които сега ще трябва да ги стигат.

    Коментиран от #3

  • 3 Оня

    11 12 Отговор

    До коментар #2 от "Ти да видиш!":

    Ами няма петрол там и затова залагат на електромобилите . А това си е удар по бензиностанцията с ракети , ама тукашните фили не са много умни , за да го схванат
  • 4 Маде ин чайна

    3 9 Отговор
    Ето че китайците започнаха да разрешавате един по един проблемите на електромобилите.

    Вече изграждат зарядна инфраструктура за 480 киловата. За тези които са скарани с техниката и математиката, това означава зареждане за 2400 км за всеки час на зарядната станция.

    Ако приемем, че сега зареждате резервоара за 10 минути на всеки 600 км, което рядко се прави, защото повечето хора зареждат за 50 или 100 лв, а дори тези, които зареждат до горе, не чакат "да им светне лампичката", означава че ще отделите за зареждане 40 минути за тези 2400 км.

    Тоест стигнахме до 40 минути срещу 60 минути за 2400 км и то само в най-добрия случай.

    При 100 лв зареждане, се изминават средно 400 км и стават 60 минути за 2400 км.

    При зареждане по 50 лв, времето за зареждане на бензинов или дизелов автомобил става повече, отколкото за зареждане на електромобил, дори само заради петте минути, които се губят да се отбиеш до бензиностанцията, да си изчакаш реда на колонката а след това да си платиш на касата дори без да включваме времето за физическото зареждане на резервоара. Някой път тези неща отнемат три минути, но някой път и 10 не стигат.

    При зареждането на електромобил, не ходиш по каси и предварително знаеш дали има свободна колонка.

    Коментиран от #5

  • 5 Иван

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Маде ин чайна":

    Това е супер ... Но трябва да има колонки? И ако са по 480 кВ всяка ... всеки би трябвало да може да го сметне ...

    Коментиран от #6

  • 6 Смятаме го

    0 5 Отговор

    До коментар #5 от "Иван":

    Един електромобил се нуждае средно от 7 киловатчаса електрическа енергия дневно при 13 000 км среден годишен пробег за европа.

    Дали ще ги зарежда на 3,5 kw от най-обикновен контакт за два часа или на 480 киловата станция за 53 секунди, все ще се нуждае от същото количество енергия.

    Само че, за 6 минути бързата 480 кв зарядна станция ще зареди за пробега за цяла седмица, ако зареждаш на 43 kw зарядна станция като на kaufland, ще ти трябва повече от час.

    Тоест една такава зарядна станция замества 10 от другите и не се чака за зареждане. Ако се забавиш да си купуваш хляба 10 минути, ще си заредил ток за следващите две седмици и няма да се налага да търсиш зарядни, като даже не си изгубил тези 10 минути да се отбиваш отделно на бензиностанция а си заредил, докато си купуваш хляба и автомобилът е свършил със зареждането преди ти да си си свършил работата и стои и те чака зареден.

    Ако ядеш хляб поне два пъти седмично значи въобще не си губиш време за зареждане. Всъщност ако ядеш поне два пъти седмично каквото и да е, дори да е различно от хляб и прекарваш поне два пъти по 10 минути в месеца в магазин.


    На магистралата си е чиста загуба на време - 15 минути за зареждане на всеки четири-пет часа шофиране. За някои хора това е от жизнено важно значение и никога не биха си купили електромобил по тази причина. Адски им е трудно да тръгнат 15 минути по-рано, за да компенсират тези 15 минути закъснение за плажа или там за където са тръгнали. Карат п
  • 7 Стан

    2 0 Отговор
    И по един трафопост зад всяка зарядна станция.
  • 8 Уааааау

    1 4 Отговор
    E браво нещата се развиват много бързо. До 5 години електричките ще са достъпни за всички. Това е страхотно, ако се съчетае с пълен автопилот, направо ще е супер. Само се качваш натискаш адреса и то те кара, няма да бачкаш като черноработник да въртиш геврека... лелелел, нетърпелив съм