Както в случая с домакинските уреди , всички нови автомобили имат ръководство за експлоатация и поддръжка. Според някои експерти в тези ръководства можете да намерите препоръки, които в някои случаи е по-добре дори да не се следват. Ето и кои са те.
Интервали за смяна на масло в двигателя
Много автомобилни марки препоръчват смяна на маслото в силовия агрегат на всеки 15 хиляди км. Експертите обаче смятат, че най-оптималният интервал за подмяна на техническата смазочна течност е да се преодолеят не повече от 10 хиляди км или това да се прави веднъж годишно, в случай на по-неактивна работа на колата.
Интервали за смяна на масло в трансмисията
Колкото и да е странно, но има такива марки автомобили, които не препоръчват смяна на маслото в скоростната кутия. Говорим и за автоматици, и за механични трансмисии. Експертите обаче казват, че маслото в скоростните кутии не може да служи вечно. Следователно средно трябва да сменя маслото на всеки 50 хиляди км пробег.
Загряване на двигателя през зимата
Редица автомобилни производители се грижат повече за околната среда, отколкото за така нареченото финансово благополучие на потенциалните купувачи на техните автомобили. В резултат на това те препоръчват да не се загрява мотора на място през зимата. По този начин всъщност можете по-бързо да загреете двигателя, както и да спестите време. Подобни действия обаче ще се отразят негативно на бюджета на шофьора, тъй като ресурсът на частите на двигателя бързо намалява.
Оригинални резервни части
Всички производители на автомобили препоръчват използването само на оригинални резервни части. В същото време собствениците на автомобили ще трябва да направят това, докато колата е в гаранция. В противен случай тя става невалидна. След края на гаранционния период обаче няма смисъл да плащате повече за оригинални резервни части в брандирани пакети с логото на марката. Основното е, че производителите на автомобили не произвеждат части. В резултат на това, когато купуват уж оригинални части, собствениците на автомобили просто надплащат за опаковката.
В заключение, заслужава да се отбележи, че всички автомобилни марки се интересуват автомобилът да няма никакви проблеми по време на гаранционния период. В бъдеще тези автомобили ще бъдат продадени или на други собственици, или ще останат притежание на същия, но съдбата на остарелите превозни средства вече няма да тревожи автомобилните производители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Експерт
12:48 10.10.2022
2 Турбо
12:50 10.10.2022
3 Дизела
Коментиран от #4, #6
14:06 10.10.2022
4 Гост
До коментар #3 от "Дизела":
Повечето хора не карат в режим такси. Статията е добра с малки нюанси. На ръчна кутия няма смисъл да се сменя маслото на 50к., купуваш новия внос, сменяш и забравяш. За автоматика е задължително обаче. Зимата януари-февруари сутрин на -15 е най-голямото износване и е добре да е свежо маслотоКоментиран от #8
14:37 10.10.2022
5 Мдааааа
Коментиран от #11, #15
15:26 10.10.2022
6 Реалист
До коментар #3 от "Дизела":
Карам шкода дизел сменям на 30 хиляди:) всичко е наред:)Коментиран от #7
15:43 10.10.2022
7 Ее как
До коментар #6 от "Реалист":
не може да бъде….според експерите, мотора ти е за кофата….:)))16:24 10.10.2022
8 Дизела
До коментар #4 от "Гост":
На 30 000 сменям моторно масло,не трансмисионно.16:57 10.10.2022
9 Едмонд Дантес
01:00 11.10.2022
10 БОЙКО НЕ СМЕНЯ МАСЛОТО НИКОГА !
12:00 11.10.2022
11 Поглед
До коментар #5 от "Мдааааа":
Само да добавим рафинериите и сервизите.-А за загряването истината е 5 %. Мотора загрява по-бързо като извършва работа и с това се скъсява времето за студено триене, с което от своя страна пък се удължава живота на триещите се части. Това не означава, че трябва да се натоварва докато не е загрял до поне 50 гр.С.
-Някои неща из статията може да са вярни само ако маслото е евтина чорба.
12:32 11.10.2022
12 оня с коня
Коментиран от #17
12:40 11.10.2022
13 Психo от Курило
Коментиран от #14
06:52 12.10.2022
14 Гост
До коментар #13 от "Психo от Курило":
На кораба всички масла в агрегатите и в двигателите се сменят на брой отработени моточасове,а не на изминато разстояние.Ако така процедирахме с колите си,щяхме да нямаме кой знае какви главоболия .За автомобил независимо къде се кара, нормално каране естествено, на около 200 -250 моточаса максимум, маслото се сменя. Някъде го бяха сметнали че е равно на 6-8000 км.пробег.Това важи за масовите масла.Естерни и олеинови синтетики най-много до 12 000 -15000кмКоментиран от #16
16:52 13.10.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Мдааа
До коментар #14 от "Гост":
Май малко бъркаме футбола с конния спорт. Не казваш нюансите: корабен агрегат, ама работи почти "нон-стоп" и редки/малки промени на режимите на натоварване/работа. Освен това кой агрегат е без предварителен подгрев? Много некоректно сравнение се получава между кораби и автомобили (с изключение на тир-овете може би). "Гаранцията важи или до достигане на километрите, или до годините". Само че освен километраж нямаме брояч на моточасове, а и всеки си ползва колата различно - я само градско, я само на дълъг път. Така че на колко ще сменяш маслото остава лична преценка и някакви финанси.05:37 03.11.2022
17 Шакарски
До коментар #12 от "оня с коня":
Да бе брато ...! То така всичко се нарежда ! Супер хитра идея имаш това си е за патентоване. Може да измисли кола със завъртане на кормилото и седалката като при ония готините трактори и ето ... !17:27 06.11.2022
18 Зевзек
19:51 13.11.2022
19 От чужбина
23:09 15.11.2022
20 От чужбина
23:23 15.11.2022
21 кико
2.Частите- възможно най евтините, за да може „механика“ да вземе най-малко отстъпка
3. В трансмисията не се сменя масло защото новото масло ще измие положените за хлабини там трици от „механика“
4. Като потегляш сутрин слагаш колана, натискаш амбрияжа( каква готина дума!), включваш първа, врътваш ключа... и тук е вече големия майсторлък: да потеглиш докато двигател заработва...
20:06 30.11.2022