Apple ще прехвърли смартфона iPhone към конектора USB Type-C, изоставяйки собствения порт Lightning. Това съобщава Bloomberg, позовавайки се на главния маркетинг директор на Apple Грег Джосвиак.
Джосвиак, по време на речта си на конференцията на The Wall Street Journal, потвърди, че Apple ще се съобрази със закона, приет от Европейския парламент. Новият документ изисква всички мобилни устройства, таблети и фотоапарати, продавани в ЕС, да имат USB Type-C зарядни устройства до края на 2024 г.
Представителят на Apple обаче не назова времето за появата на първия iPhone с USB Type-C порт. ще припомним, че законът за прехвърляне на цялата електроника, продавана в Европейския съюз, към един стандарт за зарядно устройство USB Type-C беше приет в началото на октомври 2022 г.
В момента всички iPad, лаптопи и Mac компютри вече използват този конектор, а по-рано имаше информация за прехвърлянето на безжичните слушалки AirPods, AirPods Pro и AirPods Max и компютърни аксесоари Magic Mouse, Magic Keyboard и Magic Trackpad към новия порт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
Коментиран от #2, #18
12:49 27.10.2022
2 Напълно правилно
До коментар #1 от "Иван":
Решение в полза на всички потребители. Вече нали си спестиха милиардите долари като ви лишиха от зарядните? Жалко, че може би ще е само за потребителите в Европа.Коментиран от #3, #4
13:20 27.10.2022
3 Иван
До коментар #2 от "Напълно правилно":
Тъй, тъй. Подготви си няколко вида Type-C, потребителю.Коментиран от #6
13:56 27.10.2022
4 Гледай си андроида
До коментар #2 от "Напълно правилно":
Не са ме лишили от никакво зарядно - от 3 години съм на магсейф и като гледам колко е здрав (не е мръднал) мога спокойно още 3x3 години да си карам с него.Коментиран от #5, #7
15:29 27.10.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 За какви видове говориш?
До коментар #3 от "Иван":
Ако си купиш правилния кабел, можеш да го ползваш за абсолютно всичко.Но в общи линии всеки един ще стане за iphone, защото дори най-некачествените са с достатъчен заряден ток и достатъчен трансфер на данни, за да презадоволи изискванията на iphone, които са повече от скромни.
Виж ако имаш някой китайски телефон за 200 лв ще трябва да се съобразиш да си купиш свестен кабел за поне два-три пъти по-бързо зареждане от iphone и по-бърз трансфер на данни.
Така че не се притеснявай какъвто и да вземеш, няма да сбъркаш! За iphone ще върши работа. Пък и какво се притесняваш за след пет години когато дойде време да сменяш 12-ката? Дотогава всяко китайче ще се зарежда с поне 200-300 вата безжично, а ти ще си ползваш стария магсейф 15 вата.
Коментиран от #8
17:53 27.10.2022
7 Ти да видиш?
До коментар #4 от "Гледай си андроида":
А какво ревеш тогава срещу usb c стандарта?Я си погледни конекторът на кабела на магсейф? Какъв е, лайтънинг? Гледай да не останеш изненадан и да не забравиш от срам да споделиш какъв е конектора?
Коментиран от #9
18:05 27.10.2022
8 Иван
До коментар #6 от "За какви видове говориш?":
Така ли? Един Type-C кабел, който да върши всичко ти излиза към 80 лв. и нагоре, и не говоря за Thunderbolt. Има такива, даващи само ток, такива, които дават ток и пренос на данни до определена скорост, и такива, които правят всичко това плюс видео сигнал. И познай крайния потребител дали ще се поинтересува какво прави неговия кабел.Коментиран от #11
19:39 27.10.2022
9 Джони Айв
До коментар #7 от "Ти да видиш?":
Thunderbolt е конвктора ми на магсейфа. Ако реша мога да го изключа от контакта к да го включа в макбука. Е, и?Коментиран от #10
22:19 27.10.2022
10 Елементарен въпрос
До коментар #9 от "Джони Айв":
Някога виждал ли си type с конектор?Знаеш ли въобще какво е?
Отговорът ти ми прозвуча, все едно е да ми кажеш, че хилтито ти е марка bosch.
Очевидно всичките ти убеждения и твърдение се основават на функционалната ти неграмотност. Ти дори не разбираш за какво говорим.
Thunderbolt е марка, а не порт. Портът на твоя магсейф е противният ти usb c конектор, против който изля цялата си омраза, но в същото време го използваш и си го обичаш, защото си мислиш че е нещо измислено от apple!
Същият този конектор можеш да го включиш в някой андроидски телефон и да си заредиш своя iphone през magseif.
22:39 27.10.2022
11 Какъв е проблема с кабелите
До коментар #8 от "Иван":
Един кабел който поддържа usb 4 започва от 10-20 лв и може да прави всичко, което си изброил. Както да зарежда с 240 вата, така и да прехвърля 4к видео или пък да трансферира данни със скоростта на thunderbolt.Дали пък това, че е основен стандарт и абсолютно всички го използват. Дали не в следствие на това, че устройствата не трябва да имат специални чипове от intel, които струва от една шапка пари, за да могат да ви доят да купувате точно техния хардуер, при положение, че през usb 4 това всичко ви излиза безплатно?
Обаче вие трябва да видите светкавица и ябълка, защото така са ви програмирали. Техническите характеристики не ви интересуват и ако няма светкавица на кабела и ябълка на капака, значи не става.
А това че не можеш да си свържеш елементарно usb устройство като например външен диск към телефона, ти се струва че въобще не е проблем, ама за повечето хора си е проблем.
Когато всичко си е стандартно, дори с кабела на зарядното ще си свържеш хард диска към телефона и ще заработи без никакви проблеми. Това искам да го видя как ще стане с iphone. Физически ще го пъхнеш, защото дори лайтънинг кабела от другата страна има usb с конектор, но нищо няма да тръгне.
Коментиран от #12, #13
08:52 28.10.2022
12 Иван
До коментар #11 от "Какъв е проблема с кабелите":
Айде бе. Как така не открих нито един когато търсех за Mac-a? Спрях се на един mid range на Belkin за 80 лв.Коментиран от #14
09:37 28.10.2022
13 Айде сега
До коментар #11 от "Какъв е проблема с кабелите":
Е как да не мога да свържа външен диск към телефона, като в AppleStore има един куп външни дискове?Коментиран от #15
10:16 28.10.2022
14 И аз така
До коментар #12 от "Иван":
Отидох в хоремага да търся калник за поршето, ама нямаше.И последно за usb 4 стандарт ли говориш или за кабел thunderbolt с който ви връзват в кошарата наречена apple?
Защото от европейския съюз искат да ви отвържат да пасете свободно където си пожелаете със свободен безплатен стандарт наречен usb, а да не използвате само конектора му.
Правиш ли разлика между thunderbolt и usb 4?
И между другото usb 4 поддържа по-висока разделителна способност при видеопренос.
Без да съм сигурен, мисля че usb 4 кабела поддържа и thunderbolt, а thunderbolt кабела не поддържат usb 4.
Коментиран от #16
10:30 28.10.2022
15 Не съм влизал в app store ви
До коментар #13 от "Айде сега":
Ако си купя такъв диск, дали мога да го свържа към моя телефон? А към компютъра? Към телевизора? Работи ли с всякакви устройства или само с iphone?И обратния въпрос. Можеш ли да вземеш произволен външен хард и да го включиш директно в iphone само с кабел?
Дори този купен от app store, можеш ли да го свържеш директно с кабела за iphone или трябва да купиш още един куп преходници, захранвания, хъбове и други простотии, които няма да можеш да ползваш в движение, защото не можеш да ги захранваш и ще е неудобно да ги носиш в джоба.
Коментиран от #19
10:35 28.10.2022
16 Иван
До коментар #14 от "И аз така":
Говоря за USB 3.2. Колкото до Thunderbolt - никой не те задължава да ползваш такъв кабел.Thunderbolt се слага вече и на компютърни дъна, само да вметна.
Коментиран от #17
11:07 28.10.2022
17 Я пак, я пак?
До коментар #16 от "Иван":
Usb 3, който поддържа 4k видео трансфер и струва 80 лв най-евтиния?Коментиран от #23
11:44 28.10.2022
18 Електротехника
До коментар #1 от "Иван":
А защо мислиш че контактите в цял свят са еднакви ... или не мислиш, а просто искаш да си "различен" (джедър).Коментиран от #22
12:55 28.10.2022
19 Жон
До коментар #15 от "Не съм влизал в app store ви":
Мен ме интересува телевизорът да поддържа AirPlay, затова ще предпочета LG пред Samsung. AirPlay е невероятно бърз, не ми трябват кабела.Коментиран от #20, #21
13:32 28.10.2022
20 Я пак помисли
До коментар #19 от "Жон":
Кой е този хард диск който поддържа airplay?Вие май наистина сте технически неграмотни и дори не можете да разберете кой за какво ви говори. Май само технически неграмотни успяват да си оплетат в мрежите тези от apple.
Ако имахте елементарна техническа култура, щяхте да разберете колко грешен избор сте направили.
Iphone освен имидж друго не ви дава, но като знам как голяма част от собствениците им са изтеглили бърз кредит или в най-добрия случай изплащат устройството към някой мобилен оператор, защото им струва колкото две-три месечни заплати и имиджа е фалшив.
14:35 28.10.2022
21 Я пак помисли
До коментар #19 от "Жон":
Кой е този хард диск който поддържа airplay?Вие май наистина сте технически неграмотни и дори не можете да разберете кой за какво ви говори. Май само технически неграмотни успяват да си оплетат в мрежите тези от apple.
Коментиран от #24, #26
14:45 28.10.2022
22 Иван
До коментар #18 от "Електротехника":
Ти разбери първо каква е разликата между контакт и USB порт, електротехнико.15:06 28.10.2022
23 Иван
До коментар #17 от "Я пак, я пак?":
За 2 метра - да.15:06 28.10.2022
24 Жан
До коментар #21 от "Я пак помисли":
Няма такъв диск в момента, който да поддържа AirPlay.15:08 28.10.2022
25 Жан
Коментиран от #29
15:09 28.10.2022
26 А не бе, фафла
До коментар #21 от "Я пак помисли":
Много добре, много добре! Особено Фаньо Джо-то. Иска му се ама....е некомпетентен. Фанатизиран шийп. Фактите му го говорят , то вука НЕ епъл туй епъл онуй.. :);( смях и сълза. Казва, че пишем във всяка тема за епъл шитните, а той е първия в темите за андроид ама там се пише с други никове и мисли, че няма да го разпознаем ама то му личи отдалече, прозира като Каспър :). Щом и щерката на Стив Джобс ги гъбарка ...Коментиран от #27, #28
15:35 28.10.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Алекзандър
До коментар #26 от "А не бе, фафла":
От провинцията си, но живееш в София?Коментиран от #31
16:30 28.10.2022
29 Да се върнем на въпроса
До коментар #25 от "Жан":
С кабел ли ще си го вържеш този външен хард към apple tv, че ми обясняваше, че в apple store имало един куп дискове, които може ли да се свързват с телефона и телевизора без кабел, а директно по airplay.Нямало нужда докато си на екскурзия да вадиш диска от раницата. Снимаш 8k съдържание и то отива направо в харда по airplay.
А ние простите android-аджии трябва да свържем кабел за зарядното между телефона и хард диска. Ама къде сте вие къде сме ние!
И разбира се това беше поредната плоска лъжа. На вас освен кабел лайтънинг към usb c, ще ви е необходим и преходник с гнездо за захранване на самия диск, както и зарядно или power bank, защото телефоните ви не могат да захранят самостоятелно харда. Минимумът на допълнителното оборудване е 40 долара. А за сметка на това получавате около 10 пъти по-бавен трансфер в сравнение с андроидски телефон свързан директно към външния диск.
Коментиран от #30
18:14 28.10.2022
30 Дон
До коментар #29 от "Да се върнем на въпроса":
Айфон снима по-хубаво видео. Все ми е тая дали 5 мин по-бавно ще се трансферира от твоя, ако въобще това е вярно. Китайските пръчки показват изкуствени цветове, щом ти харесва - ок!Не виждам никакъв проблем да си трансферирам файловете с AirDrop към Макбук, там да си ги обработя както искам и след това има всякакви възможности какво ще ги правя тези файлове.
Има безжични дискове. Ще почнат да поддържат AirPlay формат, що не
Коментиран от #32
19:21 28.10.2022
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Не сменяй темата
До коментар #30 от "Дон":
Можеш ли да си свържеш обикновен произволен външен хард диск към iphone с кабел или не?С андроид телефон можеш да го свържеш директно с кабела за зареждане. Точка!
Всичко останало са празни приказки.
Искам да те видя как на някоя екскурзия обикаляш с macbook който носиш единствено и само за да си прехвърлиш клиповете.
Коментиран от #33, #34
21:58 28.10.2022
33 Да се намеся и аз
До коментар #32 от "Не сменяй темата":
Защо да прехвърляш на диск или macbook при положение, че всеки клип или снимка се качва автоматично в icloud?Коментиран от #35
08:39 29.10.2022
34 Джон
До коментар #32 от "Не сменяй темата":
Макбука ще стои в хотелската стая. Вечер, като се прибера от дневния тур, ще си прехвърля файловете с AirPlay, който е много бърз.Дали ще нося Макбук на екскурзията или външен диск е все тая. Апълските лаптопи са много тънки. Ако си припомним 2008 г., когато се появи MacbookAir - ами то беше чудо невиждано; колегата идваше на работа с лаптопа в папка, все едно носи хартия.
09:31 29.10.2022
35 Джон
До коментар #33 от "Да се намеся и аз":
Понеже той говори за снимане в 4К 60 fps, което е 400 MB за минута, или половин терабайт за 24 часа видео. Тоест, срещу 200 лв годишно можеш да съхраняваш до 4 дни видео в iCloud.Не знам колко струва един читав външен диск. Със сигурност ти трябват два диска, за поне някакъв , минимален бекъп. Отделно трябва да ги държиш на различни физически локации. Като цяло рискът да изгубиш информацията със собствени дискове е много по-голям. Отделно, ти се отваря допълнителна работа да прехвърляш от телефон на диск, после на друг диск за бекъп, поддръжка, проверка. Дисковете също имат живот, трябва да се сменят докато са още здрави.
Мисля, че с iCloud е по-лесно и удобно, но по-скъпо. С него си знам, че само снимам, а то си се качва в бекграунда. По-бавно се качва, но ще си се качи. С iCloud се концентрирам само върху снимането. Споделянето е направено добре, не се занимавам. Споделя се в удобна резолюция за получателите. Те могат да гледат клиповете в уеб или да ги получават на своя тел. Има известявания. Видеото е с високата резолюция си го има в облака, когато потрябва. Няма проблем да се стриймва от нета в 4к.
Коментиран от #36
09:58 29.10.2022
36 Пак хипотези?
До коментар #35 от "Джон":
Колкото и да са добри от apple ми се стори, че тези 400 мегабайта на минута са малко и взех, че проверих. Оказа се че ако искаш да снимаш с максимална резолюция, отиват шест гигабайта на минута, а после 5 мин клип се прехвърля осем минути на външния хард.Елементарни сметки показват, че един час видео са 360 gb. Очевидно е колко си снимал!
Тоест в твоя icloud имаш място за цели 8 минути видеоклип. Уау! Ще има да ги снимаш цяла година, че и повече, нали?
Очевидно е че не използваш и 1% от потенциала на своя телефон и затова сравненията ти с истинско ползване на телефон и използване на пълния му потенциал са неадекватни.
Ти постоянно обясняваш какво можеш или ще направиш в такъв случай, при положение че ние ти говорим за години опит и обучение с проба грешка.
Не е нужно да си купувам iphone, за да знам, че ще е грешка при моите нужди.
Коментиран от #37
10:39 29.10.2022
37 Джон
До коментар #36 от "Пак хипотези?":
Тези 400МБ на минута ги прочетох в настройките на камерата в Settings. Там пише: a minute of video 4K at 60 fps is 400MB. 4К at 30 fps is 190 MB, 4K at 24 fps (film style) is 150 MB.Това са реалните размери, гарантирам.
Не искам да си повтаряме едно и също, защото дискусията става тъпа.
Около 48 часа 4K 60 fps видео се побира в iCloud.
Не ти говоря от моя опит, а за възможностите на телефона плюс услугата.
48 часа видео са предостстъчни да заснемеш историята на своето семейство, порастването на твоите деца
11:10 29.10.2022
38 Джон
11:14 29.10.2022
39 Джон
Това 2000000 MB.
Делено на 400 MB в минута = 5000 минути.
Това са 83 часа 4K 60fps видео.
Хмм, този път сметката излезна друга. Я, сметни ти, че нещо аз бъркам.
Коментиран от #40
11:39 29.10.2022
40 Ти да видиш?
До коментар #39 от "Джон":
Ти не беше ли програмист? И не можеш да сметнеш колко мегабайта има в два терабайта?И пак стигнахме до това, че отново си ограничен от телефона но го смяташ за по-добър от телефоните без ограничения?
11:46 29.10.2022
41 Аз нямам iphone
Една минута клип е 6 гигабайта на максимална резолюция.
За прехвърлянето на тази минута клип с кабел ще ти трябват около две минути, с airdrop минута и половина, а с петгодишен ipad и usb 3 кабел 20 секунди, а новия usb 4 е много по-бърз.
Коментиран от #42, #50
11:49 29.10.2022
42 Джон
До коментар #41 от "Аз нямам iphone":
Ама нали ти обясних, че за предпочитане е iCloud? Няма да се занизвам да прехвърлям на дискове и да си играя с бекъпи. Искам само да снимам и когато реша да го гледам, точка!Какво ме интересува колко бърз е твоя кабел, какъв модел ти е дискът. Това са излишни въпроси.
Писна ми да ти повтарям едно и също: 1 минута видео, заснета на Айфон 12 с 4К 60fps e 400 МЕГАБАЙТА!
Коментиран от #43
12:03 29.10.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Джон
Коментиран от #46
13:59 29.10.2022
46 Вярно ли имаш
До коментар #45 от "Джон":
Един терабайт памет в 12-ката мини?Коментиран от #47
15:55 29.10.2022
47 Джон
До коментар #46 от "Вярно ли имаш":
Не, ще си купя 14 про макс специално за екскурзията в СърбияКоментиран от #48
17:02 29.10.2022
48 Ахааа!
До коментар #47 от "Джон":
Пак ще, за пример който ти давам от преди 5-6 години.Виждаш ли колко ти е ограничен телефона, за който казваш, че всичко ставало бързо и безпроблемно. Очевидно е доста проблем много устройство.
Коментиран от #49
17:35 29.10.2022
49 Джон
До коментар #48 от "Ахааа!":
Рядко снимам, но ако се нуждая ще премина на телефон с много повече памет от сегашното ми Мини. Отворен съм да си взема всякакъв телефон, стига да е на Апъл.17:42 29.10.2022
50 Това е
До коментар #41 от "Аз нямам iphone":
За ProRes 4k/60fps за 1 минутка. Там ги готвят отдавна за стригане..до 2-3 г. нищо чудно да им го пуснат по defaultКоментиран от #51
19:58 29.10.2022
51 альо
До коментар #50 от "Това е":
Ей го и тоя. Проблем ли ти е, че 4K 60fps e 400MB в минута?Коментиран от #52, #56
20:16 29.10.2022
52 Е какъв да е проблемът
До коментар #51 от "альо":
Ние зареждаме телефона за 15 минути, прехвърляме една минута видео клип за 20 секунди и снимаме на 8k, а ти зареждаш за час и половина, прехвърляш същият файл за две минути и снимаш на 1080 резолюция и си доволен. Очевидно е че за тебе не е проблем и няма какво да говорим.На практика iphone 4 ще ти върши същата работа и не знам защо се набутваш да ги сменяш.
Коментиран от #53, #54
20:52 29.10.2022
53 Ти шумчо
До коментар #52 от "Е какъв да е проблемът":
Аз не прехвърлям, той се прехвърля сам, безжично, в iCloud, не се занимавам с кабели.Вие много си вярвате нещо, 8К снимал, ама качеството на видеото плачевно, изкуствени цветове, грозно!
Зареждал за 15 мин, колко пъти зареждаш на ден, бе, тея пръчки ви ядат и рам, и процесор, и накрай лагват кат куче. Я си виж софтуера, правен от дърводелци, все едно е сделан в сесесере.
Дори айфон 4 имаше по-хубав софтуер от сегашните ви пръчки. Удобен!
Коментиран от #55
21:21 29.10.2022
54 Джон
До коментар #52 от "Е какъв да е проблемът":
Я се похвали, с каква китайска пръчка си, да се посмеем 🤭21:26 29.10.2022
55 До там ли изпаднахте
До коментар #53 от "Ти шумчо":
Вече тръгнахме с обидите.Google photos е много по-добра услуга от icloud и може да се използва дори от iphone. Icloud може да се ползва само във вашата кошара. И честито ползване в роуминг, точно когато ти се налага да правиш терабайт клипове и да ги прехвърляш.
А да ми казваш че цветопредаването на iphone било по-добро при тези изкуствени пренаситени цветове, които нямат нищо общо с реалността, си е чиста сектантска заблуденост.
Поне да беше казал за истинските по-добри черти на камерите на iphone - по-добрата стабилизация и по-добрите нощни снимки с по-малък шум. Тогава нямаше да мога да ти противореча, защото и вашите камери си имат както предимства така и недостатъци и няма идеално решение.
Точно както на жената samsung-а има по-добър зум 10 пъти оптично, уж ще се води че има по-добра камера, но аз правя по-добри клипове и снимки от нея с китайската пръчка xiaomi.
Не го оставям да се зарежда по цяла нощ защото не е окей за батерията, а го зареждам сутрин на време докато си пия кафето или докато си хвърлям душ ама никога и по време на двете, за да не се презарежда над 80% и си изкарва деня. При нужда винаги мога да го да го заредя отново до 80% за 15 минути от паднала напълно батерия.
А ти се опитваш да изкараш бавното зареждане за някакво предимство на iphone?
Коментиран от #57, #58, #59, #60, #62
10:17 30.10.2022
56 Тоя оня
До коментар #51 от "альо":
Като ви го наложат ще говорим пак , мушмуроци10:46 30.10.2022
57 Джон
До коментар #55 от "До там ли изпаднахте":
Google photos била по-добра услуга..Ти сядал ли си на Мак, отварял ли до Photos?
Просто не виждам смисъл да отговарям повече след такова изказване
Коментиран от #61, #63
12:23 30.10.2022
58 Исмаил
До коментар #55 от "До там ли изпаднахте":
Ти нормален ли си да казваш, че цветовете на айфон за изкуствени, пренаситени????Чакай бе, нали от край време всеки андроидаджия признава, че андроидите показват изкуствени, ярки(фалшиви) цветове??
Ти говориш само наобратно!
Кой дизайнер, въобще, не използва Апъл продукти. Слез малко на земята.
12:26 30.10.2022
59 Анастас
До коментар #55 от "До там ли изпаднахте":
Братле, дай шанс и на другото мнение, купи на жената Айфон, изчакайте да мине време, не бързайте, ека да свикне, да мине година, да свикне напълно и тогава анализирайте разликите. По-възможност й кипи и един нормален лаптоп, да се почиства чоквек. Запиши я да гледа Apple TV, абонирай я за Apple Music, направи й един голям абонамент в iCloud и след време ще обсъждаш по-трезво предимства к недостатъци на айфон .защото виждам, че ти си анти-Апъл, това е сектантство, слепота. На не ми е все тая за Андорид, но на теб не ти е все тая за Апъл, опитваш някакво чувстваКоментиран от #65, #73
12:31 30.10.2022
60 Никълай
До коментар #55 от "До там ли изпаднахте":
Аз също не зареждам през нощта, а сутрин, като почна да се оправям, го слагач на магсейфа, къпа се, обличам, закусвам и го тръгвам. Батерията рядко пада под 40%, зареждам я макс до 80%.Достатъчно бързо е зареждането да хвърли 40% за кратко време.
12:35 30.10.2022
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Иван
До коментар #55 от "До там ли изпаднахте":
Самия факт, че предпочиташ услуга на Google е достатъчен. Кефи се, индийците в Google и те се кефят на галерията ти.12:58 30.10.2022
63 Обратния въпрос
До коментар #57 от "Джон":
Ти отварял ли си google photos?Ти поне можеш да си го инсталираш. А аз не мога да си инсталирам вашата програма.
И сега погледнах, че на практика нямаш 50 гигабайта свободни, а са само пет. От там нататък започваш да плащаш като поп. Тоест не ти дават да качиш безплатно и една единствена минута на най-голямата разделителна способност за снимане на видео, каквато очевидно твоят телефон въобще даже и не поддържа.
Кажи ми какво не може да направи google photos, което ти можеш да направиш?
Коментиран от #64, #66
12:59 30.10.2022
64 Ахмед
До коментар #63 от "Обратния въпрос":
Какъв е смисълът да отварям на нещо на Мак или Айфон, ако то не е направено от Апъл и не може да се интегрира така хубаво, както апълските програми. Колкото и да се напъват, има хиляди детайли, които само собствениците на операционната система могат да оползотворят по най-добрият начин. Една снимка се показва на много места извън приложението, може да е в известия, в какво ли не. Искам да ползвам продукти от хора, които сами си правят софтуера и хардуера, които са помислили за цялата палитра от приложения, нужни на един човек, които са помислили и за всички устройства - служебни, лични, в спалнята, на ръката, в джоба. Никакъв шанс няма друга фирма да направи нещо хубаво за моя телефон, особено Гугъл! Най-вече Гугъл, които нямат вкус, които се гордеят и хвалят, че обръщат по-малко внимание на дизайна. Единствено външни фирми, които са напълно отдадени на Апъл екосистемата, които не се занимават единствено с iOS и macOS и които не се разсейват с нищо друго, могат да доближават качеството на Апъл.13:05 30.10.2022
65 Кажи какви са предимствата де
До коментар #59 от "Анастас":
Кажи ми каква е разликата дали ще си кача моите 10 терабайта 4k съдържание в youtube безплатно или ще трябва да плащам по 2000 лв на година за същото нещо на apple?Защо ми е да дам 5 000 лв за да си запазя старите спомени от една единствена екскурзия за 10 години, вместо да ги дам за нови спомени?
Ти правиш ли го? Google и за тебе е безплатен и не се интересува дали имаш iphone или android. Можеш да им ползваш услугите. Засега безплатно после ще видим. Със сигурност ще плащаме, но поне ще е по-късно.
Но все пак 100-то я ги на чужд гръб винаги са малко. Защо пък да не ме накарате да плащам и по 10 000 лв на година на apple!
Защо да не кажеш че ако си на мое място, ще си купиш новия iphone за 5 000 лв въпреки че твоя е на три години и си го купувал за 1200 лв. И по твое признание не снимаш в 4к защото нямаш място в icloud. Тоест не ти се дават повече от долар за месец, но караш мен да плащам по 240 лв на година, като увеличавам тази цифра с 240 лв всяка година? Тоест догодина 500 и така нататък?
Коментиран от #68
13:08 30.10.2022
66 Хамза
До коментар #63 от "Обратния въпрос":
Не знам къде си погледнал, но в iCloud v момента имам 41 свободни гигабайта от 50. Когато ги запълня ще премина на по-горния пла и така до 2TB.Вече говорихме на каква резолюция снимат моите айфон 12 мин и нормална 12-ка - могат най-много на 4K 60fps (400 мегабайта за минута). Андроидаджсиите ще кажат, че е е малко сигурно, но на мен това качество ми е предостатъчно и ще си остане достатъчно и за в бъдеще. Човешкото око все пак има ограничения.
Коментиран от #67
13:09 30.10.2022
67 Ами така е
До коментар #66 от "Хамза":
Човешкото ако има ограничения и няма никакъв смисъл да си купуваш full hd телевизор. Това мнение битуваше преди десетина години. Вземи си пусни сега hd съдържание на 720 на някой 75 инчов 4к телевизор и се опитай да видиш нещо от два метра. Зачети се в надписите.После изгледай същото в 4к и обяснявай как човешкото око няма да види разликата след още пет години на 16 к резолюция телевизор и минимум 100 инча.
13:27 30.10.2022
68 Спас
До коментар #65 от "Кажи какви са предимствата де":
Я ми кажи, колко време видео материал правиш от една екскурзия и очакваш ли някой да издържи да гледа цялото нещо. Сигурно правиш 10 часа видео? Ти въобще можеш ли да снимаш, обработваш ли после, режеш ли материала или всичко ръгаш и после ще вържеш никой за стола да го изгледа? Или може ли трябва с дистанционно в ръка да превърта великия ти филм?Примерно, аз съм на екскурзия в Дубай. Да кажем, съм пълен аматьор и снимам по 1 час на ден видео. 10 дни, голяма ексурзия - 10 часа. Връщам се у нас, обработвам, режа половината. 5 часа, снимано е на 4К и 60fps . Ако си го снимал с моя айфон (400 MB в минута), това са 120000 мегабайта или 0.12 терабайта. В iCloud на най-високия план (200лв годишно) имаш 2 TB. Можеш да вкараш 16 такива многодневни ексукрзии, снимани от пълен аматьор, който си няма представа как да направи един филм, с нормална дължина, която човек може да седне и да изгледа наведнъж.. Но ок, дори и с такова аматьорско снимане имаш да направиш 16 многодневни екскурзии,. Това ти е за цял живот .
Аз мисля, че в 2ТБ можеш да съхраниш историята на твоето семейство и порастването на децата ти, с всички екскурзии и събития, ако знаеш как се снима филм, а не "предаване на живо"..
Е, 200 лв годишно, за да ти е сигурно, че тези неща ще останат за внуците, много ли е?
Защо не ползвам Youtube - защото много хора нямат доверие на Гугъл, защото Youtube не е специализирана услуга за съхранение, не дават гаранции, може да ти затрият материяла, мож
Коментиран от #69, #70
13:30 30.10.2022
69 Пълни глупости
До коментар #68 от "Спас":
Защо реши, че google е не сигурна услуга и ти взима парите за нищо? Защо смяташ че трябва да дам тези 200 лв за icloud а не същите 200 лв за същото пространство в google?Какви са ти съображенията?
14:29 30.10.2022
70 Разбира се
До коментар #68 от "Спас":
10 часа дори са малко. На практика само представленията на един от круизите сигурно са повече от пет-шест часа, без да включвам например половинчасовия изгрев или залез, докато кораба тръгва от някъде или акостира.Преди правех таймлапс на статива с фотоапарата за да не пълня sd картите, но сега направо включвам на видео 4к и оставям да снима по половин час пак на статива. Цялата редакция след това в най лошия случай включва добавяне на музикален фон.
Не се и надявам това да бъде разбрано от хора, които при снимане се съобразяват колко лайкове ще получат и най-многото лайкове са от селфито в огледалото на тоалетната на дискотеката. Въпрос на манталитет и ценностна култура.
И защо смяташ, че трябва да стоя и да го гледам? Пускаме ги за фон, вместо картина на телевизора плюс музика спрямо настроението, което ни зарежда, защото сме го виждали с очите си и ни връща назад в спомените и ни напомня, че живота е хубав и ни провокира да отидем на още по-красиво място и да направим още по-красиви кадри. Плейлиста се пуска разбъркано, за да не са в хронологичен ред.
Коментиран от #71
17:31 30.10.2022
71 Нямаш опит
До коментар #70 от "Разбира се":
Ти наистина не можеш са снимаш. Ти всичко ли снимаш, от-до? Това кой жанр е, CCTV секюрити камера ? Кон нормален човек ще издържи? Не обработваш ли?Наистина не е нормално такива маратони да правиш
Коментиран от #72
18:17 30.10.2022
72 Нямам опит
До коментар #71 от "Нямаш опит":
Разбира се че снимам всичко от до. Слагам на статива докато кораба влиза на изгрев в Сицилия преди няколко години и в момента му се кефя защото това тръгна. Ще си го гледам на фона на Андреа Бочели в момента и не виждам причина да го редактирам. Стои ми като background на хубавата музика, докато релаксирам с чашка в ръка.Казах ти, че няма да го разбереш и не е нужно. Не съм го снимал за лайкове или за чуждо одобрение.
Имам десетки часове на изгреви и залези на различни места по света и не мисля да ги режа, за да ми кажеш браво.
Вероятно можеш да сглобиш перфектен видеоклип с 30 изгрева и залеза с различни графични преходи помежду им на фона на само една чалга песен и да събереш лайковете, като държиш публиката само три минути пред екрана, да не им губиш времето. Прави го щом ти харесва. За всеки влак си има пътници. Сега е модата на tiktok и за вас всеки залез е максимално 10 секунди. Аз си го предпочитам поне десетина минути в реално време.
Коментиран от #75
18:52 30.10.2022
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Ахххх
Коментиран от #76
21:53 30.10.2022
75 Някой
До коментар #72 от "Нямам опит":
Добре, разбрахме, ти имаш нестандартен начин на снимане, правиш видео маратони от по 12 часа, за теб 2TB няма да стигнат. За останалите 99% потребители 2ТB напълно ни задоволяват.ТикТок и фейсбук не ползвам. Ако започна да снимам някой ден, няма да е клипчета за ТикТок, а филми, документиращи определени събития. 45 минути видео е максимумът, който бих отделил, за да документирам един уикенд от моя живот. Ако е нещо по-специално ще го направя пълнометражен филм. Твоите безкрайни видеа, са нещо нестандартно, и да - Апъл не е помислил за теб, няма да ти стигне пространството в iCloud. Ползвай си Youtube.
Коментиран от #77, #78, #81, #82, #83
10:48 31.10.2022
76 не е така
До коментар #74 от "Ахххх":
Мога да ползвам айфона за видео камера при интернет разговори.10:49 31.10.2022
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Я питай
До коментар #75 от "Някой":
Тези 99% от останалите дали са съгласни да дават по 240 лв на година да си съхраняват клиповете, че аз лично не познавам такива?Коментиран от #79
12:23 31.10.2022
79 Джон
До коментар #78 от "Я питай":
Защо, ти по-малко ли плащаш за съхранение на 2 терабайта в облака на година?Коментиран от #80
14:09 31.10.2022
80 Е колко да е повече
До коментар #79 от "Джон":
Ти колко плащаш за youtube? Аз нищо. А съм качил няколко пъти по два терабайта.За тебе също е безплатно и няма нужда да снимаш в ниска резолюция за да пестиш място. А ти дори не си напълнил безплатното си пет гигабайта хранилище. Защото каза, че не плащаш нищо.
14:24 31.10.2022
81 Така е!
До коментар #75 от "Някой":
Пак са ме изтрили и не знам защо, затова копирам същото на части.Когато на някой когато му кажеш екскурзия си представя да запали колата и да иде някъде през уикенда, на което аз му казвам разходка и снима на ниска разделителна способност, защото телевизорът му така или иначе не поддържа 4k, дори безплатните пет гигабайта icloud може да са му достатъчни.
14:28 31.10.2022
82 Никой
До коментар #75 от "Някой":
Само един от круизите включваше луксор, петра, божи гроб, пирамидите, и още десетки забележителности които и да ти ги кажа няма и да ги знаеш. Отделно всяка вечер имаше шоу програма с различни видове представления, фокусници, концерти.Отделно корабът минаваше през страшно красиви места. Отделно си наехме лодка и ходихме на гмуркане, откъдето имам час и два подводни клипове измежду коралите и хилядите рибки които плуват покрай мен. Както мои така и споделени клипове, защото аз не снимам себе си а рибите и тези които плуват около мен.
Колко време ще ти отнеме да редактираш това и да направиш филм от него? Колко минути ще е филма?
Кое ще отрежеш? И като направиш този филм на кой ще го пуснеш? Кога ще седнеш да го гледаш? И на мен тези клипове и снимки ми вървят всеки ден като скрийн сейвър.
Коментиран от #85
14:29 31.10.2022
83 Изрежи това
До коментар #75 от "Някой":
От това клипче кое мислиш че може да се изреже за да го съкратиш до 45 минути? Смяташ ли че някой ще седне на стола и ще го изгледа внимателно цялото без да мигне?Ех статива, ако можеше да говори!
14:42 31.10.2022
84 Изрежи това
Ех статива, ако можеше да говори!
14:43 31.10.2022
85 Джон
До коментар #82 от "Никой":
Едно събитие не бива да заема повече от 45 минути видео. Човек като сяда да гледа, иска цялостната картина да види - от едно събитие, от второ. Няма да прави дисекция секунда-по-секунда на всяко отделно. Но ти слагаш статива и снимаш в стил "24 hour live".Няма начин Youtube да е безплатен за 2TB, а ако наистина е безплатен в момента считай, че са ви отрязали главите в бъдеще. При тях това е стара традиция да пуснат нещо безплатно и после да ви изненадат.
Това клипче, което пращаш... ако смяташ да го снимаш с телефон и да го качваш в Youtube, просто не знам. Хората се занимават с професионална техника, не изнасилват способностите на джобния телефон. Проблема на андроид е, че създава впечатлението, че няма ограничения и се хвърляте да правите неща, които далеч надхвърлят неговите способности и на изградената му екосистема.
Коментиран от #86, #87
15:18 31.10.2022
86 А защо си мислиш
До коментар #85 от "Джон":
Че с такива ми който е на повече от 15 години в началото се е ползвал от мобилен телефон? Защо смяташ че този терабайт е сниман само от един единствен мобилен телефон?И като ми каза че ще си носиш макбука да си прехвърляш снимките ме върна 7-8 години назад когато си мъкнех лаптопа единствено и само за това - да си прехвърлям снимките от sd картата.
Смяташ ли че някой е изгледал това видео от край до край без да мръдне от стола или да мигне? Целта на това видео въобще не е такава. А както виждаш 8-часовото видео е гледано над 2 милиона пъти. Е защо трябва да гледам чужди видеа, а да не си пусна нещо свое?
Е защо смяташ че един телефон не се справя с таймлапс по-добре от фотоапарат?
Въобще някога през живота си правил ли си таймлапс?
Както ти казах едно време ми беше любимо занимание, но сега предпочитам да си го гледам в реално време, като нямам ограничения в мястото
15:48 31.10.2022
87 Прав си
До коментар #85 от "Джон":
"Няма начин Youtube да е безплатен за 2TB, а ако наистина е безплатен в момента считай, че са ви отрязали главите в бъдеще. При тях това е стара традиция да пуснат нещо безплатно и после да ви изненадат."Проверих, мислех си че няма ограничения, но все пак имало. Можеш да качваш клипове само до 12 часа и до 256 gb. А ограничението било само до 15 клипа на ден, но това за бройката не било сигурно.
А дори 15 клипа по 256 gb са близо 4 терабайта на денонощие.
Можеш да качваш директно в prores 4k, както ти го снима iphone, като си купиш най-новия по 6 гигабайта в минута.
Все още ли мислиш, че icloud с 500 лв за 4 tb на година е по-добра идея?
Коментиран от #88
22:21 31.10.2022
88 Това не разбира
До коментар #87 от "Прав си":
От дума каквото и да му говориш. То си знае едно - епал та епал. Опита му е рязко съкратен от ограничените продукти на сектата му.20:21 01.11.2022