20 Януари, 2023 10:46 11 580 50

Забрана за превоз на електромобили с кораби

  • електромобили-
  • пожар-
  • забрана-
  • кораб

При това от... норвежка корабна компания

Забрана за превоз на електромобили с кораби - 1

И това се случва точно в страната с най-много електрически автомобили Норвегия. Според доклад на Manager Magazin, корабна компания вече не приема електрически автомобили и хибриди на борда.

„Електрическите, хибридните и водородните автомобили са забранени на борда" – е експлозивното изявление на норвежката корабна компания Havila Kystruten, цитирано от focus.de.

„При анализ на риска отговорните лица стигнаха до извода, че евентуалният пожар на такъв автомобил би изисквал особено сложна спасителна операция, която не би могла да се осъществи със средствата и екипажа на борда.

Така би бил застрашен животът на хората. Това обаче е не е така за личните превозни средства с конвенционално задвижване на изкопаеми горива, тоест - тези с ДВГ“, съобщава още Manager Magazin.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 54 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа херинга

    66 4 Отговор
    Нормално. Запали ли се такава кола, всичко заминава, няма изгасяне. И другите компании са наясно с това, ама парата е по важна.
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    90 2 Отговор
    Светът май се отърсва от розовите очила на зелените ‼️‼️‼️

    Коментиран от #5

  • 3 Некой си

    55 2 Отговор
    Еми... Теслите - на собствен ход. Или с кораба ДРАГОН.
  • 4 Гювендар

    11 48 Отговор
    А ний какво да праииме с нашите газови и метанови бомби?

    Коментиран от #6, #36

  • 5 Така е

    7 52 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Време и ти да се отърсиш от розовите очила и да осъзнаеш че всъщност този кораб е ... електрически.

    Разбира се неочаквай да го прочетеш в статията тук защото тя има съвсем различна цел за създаване на съвсем различни внушения и не ни лъжат, но просто не ни казват цялата истина.

    При положение, че кораба така или иначе плува във вода и няма никакви проблеми с използваното количество вода за охлаждане на батерията докато изгори напълно, за да не засегне останалите автомобили наоколо, не мислиш ли че е просто въпрос на време да оборудват корабите и да обучат персонала как да действа?


    Тогава се елиминира проблема:

    "евентуалният пожар на такъв автомобил би изисквал особено сложна спасителна операция, която не би могла да се осъществи със СРЕДСТВАТА И ЕКИПАЖА на борда."

    Коментиран от #8, #9, #11, #17, #24

  • 6 гого

    24 6 Отговор

    До коментар #4 от "Гювендар":

    Пак можем да се гръмнем но поне не сме дали купища пари нали
  • 7 Най-простото решение

    19 18 Отговор
    Качват всички електромобили в отделен сектор, който при нужда може да се наводни и да потопи абсолютно всички електромобили под вода за да запази останалите автомобили и пътниците.

    Коментиран от #13, #18

  • 8 Айде бе...

    26 1 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Всичко това сам ли го измисли или някой ти помогна?

    Коментиран от #14

  • 9 Еха умниче си ти

    42 2 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Запали някаква батерия която ти е под ръка и не ти трябва , и изсипи една кофа вода върху нея :) , после ела да разкажеш как е минал експеримента

    Коментиран от #12

  • 10 Ами да

    33 5 Отговор
    Прави са норвежките педофили, електрокарите са изключително взривоопасни!
  • 11 00014

    42 3 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Корабите не са на батерии, а на ДВГ генератори произвеждащи електричеството. Компютри и компоти!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гоуст

    25 2 Отговор

    До коментар #7 от "Най-простото решение":

    Идеята е добра, амаааааа е като за 6 г. дете. Първо: кой ще плати "тотала" на останалите коли. Второ: колко голям да е този сектор. Трето: явно нямаш абсолютно никакво понятие (сигурен съм, че за пръв път чуваш) устойчивост и плаваемост на кораб. С други дими да наблъскаш няколко стотин или няколко хиляди тона (вода) някъде си,обикновенно нат "ватер линията" е ооооооогромен проблем за всеки кораб.

    Коментиран от #15

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ти си

    22 0 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Умнико , ти ли ще платиш оборудването и обучението на персонала ?
    На Havila Kystruten и е по евтино просто са наложи забеана вместо да се вкарва в ненужни еазходи ......

    Коментиран от #21

  • 18 Този

    20 0 Отговор

    До коментар #7 от "Най-простото решение":

    Кажи най-просто къде ще отиде всичкият разтворен гнилоч в тая вода... В морето ли го изпускаме???
  • 19 Алфа херинга

    17 0 Отговор

    До коментар #12 от "Защо ми е да го правя":

    Ти качвал ли си се на кораб който превозва само коли, или на ро ро пасажерски, за какъвто става на въпрос в случая? Аз съм работил и на двата типа и ти казвам, че пишеш пълни глупости. Както и другият, който казва да се отделят колите в отделно помещение, което да се затопли. Предполагам е възможно да се проектират и построят кораби с помещения направени за целта, но не знам доколко ще е икономически изгодно. На сегашните, това няма как да стане.
  • 20 Алфа херинга

    11 0 Отговор

    До коментар #14 от "Защо ми е да те лъжа":

    Човек, съвсем отделно нещо е машинно отделение, което е проектирано да може да се отцепи или затопи в случай на пожар, било то с батерии, и кола, натоварена в хамбар, заедно с още стотици такива.Изказваш се неподготвен в случая.

    Коментиран от #22

  • 21 Така е

    2 12 Отговор

    До коментар #17 от "Ти си":

    Да съм казал обратното? Както виждаш говоря за много много много много далечно бъдеще, както обикновено.


    Обаче за вас много далечно бъдеще означава следващата седмица и сега следва разумния според вас въпрос какво ще правим , ако утре 3 милиона електромобила трябва да се зареждат пак ние нямаме зарядна инфраструктура и няма да стигне тока, сякаш нямаме на разположение още 50 години да я изградим докато това се наложи, защото в българия най-накрая сме преминали на електромобили.

    Единственото което казвам е, че решение има и ще бъдат приложени КОГАТО МУ ДОЙДЕ ВРЕМЕТО, а не днес или утре.
  • 22 Какви помещения?

    0 17 Отговор

    До коментар #20 от "Алфа херинга":

    Нерде помещение нерде отделение?

    Достатъчно е да се направи единствено една палуба на открито разбира се, която да е на 50 см по-ниско от останалите и да е херметично затворена като басейн. Не е нужно да се потопяват целите автомобили а само батериите които се намират в пода. Толкова ли ви се струва невъзможно да се направи?

    А наводняването е необходимо да стане само ако обучения персонал не успее да се справи с охлаждането на запалената батерия само с помощта на пожарните маркучи.

    Подготвените за гасене на електромобили пожарни, точно така процедират. Охлаждат се с маркуча докато дойде контейнера, а след това потапят батерията на електромобила в него за да предотвратят последващи самозапалвания, причинени от къси съединения, заради изгорялата изолация на проводниците.

    Коментиран от #23

  • 23 Алфа херинга

    13 0 Отговор

    До коментар #22 от "Какви помещения?":

    Ти май никога не си бил на кораб,а? Тия маркучи за които говориш, са сложени там само заради изискванията и в реална ситуация не вършат никаква работа. Всички изгорели Кар кариери го доказват. За товарните помещения има отделни системи, от които се очаква да гасят пожара. С маркучи можеш да охлаждаш съседните помещения, с оглед охлаждане и превенция на разпространение на пожар евентуално. Ти наясно ли си, че докато се задейства алармата, разбирай сензор за дим или пламък и се провери дали реално е пожар, може освен тази кола да са се запалили вече и тези около нея? Наясно ли си, колко бързо се разпространява пожар в такива помещения? Ако до първите 5 минути след откриването не си успял да го овладееш, пиши го бегал. Освен това, никой няма да ти направи специална открита палуба за ел.коли тъй като това не е печелившо. Губиш страшно много място и товарно пространство, за малко коли. Нерентабилно е и мога да те уверя, че никой няма да го направи. Другото е, че на такива кораби, товарните палуби обикновено са най отдолу, а над тях пасажерските. Това има връзка и с устойчивостта на кораба. 4423

    Коментиран от #30

  • 24 Гост

    19 0 Отговор

    До коментар #5 от "Така е":

    Бря,брях.Нашият смишник многониковия спейшълист и от морски превози разбирал.От фирмата се отказват да превозват електромобили,той казва не било проблем да се превозват самозалепващи се кочини.

    Коментиран от #27

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ФТПХР

    17 0 Отговор
    Ама той лольото Електрика верно разбирал от всичко. Това електрички, фотоволтаици, електропреносни мрежи, законодателство, философия, борсови спекулации, кораби, ракети, самолети, нямат тайни за него.

    Бате, бате, кога ще пуснеш в продажба лекарството против рак?

    Коментиран от #33

  • 27 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Поправка.Самозапалващи се.
  • 28 Къпан пор

    16 0 Отговор
    Електрокочаците са опасни и за превоз с жп и автомобилен транспорт.Как ще превозват Теслите от САЩ и Китай до останалия свят,сигурно на собствен ход.Скоро време ще се откажат и застрахователите да ги застраховат.

    Коментиран от #40

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Е нали това е проблема

    1 16 Отговор

    До коментар #23 от "Алфа херинга":

    И затова не ги возят. За електромобили те ще трябва много по-прецизен мониторинг, включително ако трябва и от жива охрана. А за разлика от бензиновите автомобили, огънят от запалена батерия не е толкова интензивен и не се предава толкова бързо към купето а да не говорим към останалите автомобили.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Хайде не си измисляй

    2 10 Отговор

    До коментар #26 от "ФТПХР":

    Кога съм ти говорил нещо за борси? Единствено си позволявам да говоря по темата когато се заяждате нещо за борсовата капитализация на Тесла и 100 пъти ви обяснявам че няма никаква практическа полза дори когато беше трилион, защото това е просто възможност за бърз кеш от който Тесла втора година няма нужда.

    Кога съм ви е говорил за кораби включително и в случая, при положение че би говоря как се гаси електромобил където и да е било и обикновено основната трудност е липсата на вода която в случая не е проблем.

    От самолети не разбирам само ги ползвам около два-три пъти годишно. А за ракети доли не не си спомням да се съм се включвал в каквато и да е дискусия.

    За сметка на това половината тук се пишете ракет дипломирани ракетни инженери, инженери по двг, инженери по електротехника и какво ли още не а накрая се оказва че ви се губят дори основите и в повечето случаи дори не можете да си формулирате правилно въпроса или да разберете въпросите или казаното на опонента по темата.

    Коментиран от #34, #35

  • 34 Гост

    14 1 Отговор

    До коментар #33 от "Хайде не си измисляй":

    Не разбираш от ракети и самолети?А ултра твърдата гига еластична студено валцована стомана,която била лично разработена от Тесла за ракетите,а се оказа обикновена алпака?
  • 35 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #33 от "Хайде не си измисляй":

    Когато пазарната капитализация на Тесла беше голяма,не можеше да ти затворим устата.Сега нещо млъкна,защо ли?

    Коментиран от #37

  • 36 какото си прайл

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гювендар":

    до сига бе пич. прави си същото. само ако доде Грета не й се давай.
  • 37 Ето за това говоря

    1 2 Отговор

    До коментар #35 от "Гост":

    Ето че пак ще говоря за пазарна капитализация, но по ваша провокация.

    Не е нужно да разбираш много, за да видиш, че сега след като пазарната капитализация на tesla се срина 3-4 пъти и от 1,3 трилиона на 300 и няколко милиарда, тесла все още струва повече от toyota, volkswagen и mercedes взети заедно.

    А toyota и volkswagen имат по 200 милиарда дългове, които са повече и от пазарната капитализация на Тесла.

    При публикуване на финансовите резултати за последното тримесечие, се оказа че Тесла е спечелила повече от toyota за тримесечието въпреки, че toyota продава осем пъти повече автомобили.

    Трябва ли да си финансов гуру, за да прецениш кой е в по-добро финансово положение?

    Да ти припомня ли, че ако volkswagen и toyota имат по 200 милиарда дългове, Тесла няма дългове и само с лихвите които другите плащат за дълговете, може да строи по един завод на година или да ги влага в развойна дейност?

    Хайде сега ти да ми обясниш какво ще стане ако пазарната капитализация на тесла падне на нула? Това добро или лошо ще е за компанията?

    Коментиран от #39

  • 38 Турбо

    5 0 Отговор
    Нормално,никой превозвач няма да си рискува транспортното средство заради опасен за палене товар.
  • 39 Турбо

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Ето за това говоря":

    Как ще коментираш разпродажбата на акции на Тесла от Мъск въпреки,че цената се срива.При ниска цена се купуват акции,ако продаваш това натиска цената още надолу.Дали не се спука балона?
    Последното тримесечие поръчките на Тесла вървят също надолу,затова свалиха цените.Пазарът се насити и от Тесла ще са доволни и на минимален производствен ръст далече от 50%.

    Коментиран от #43, #46

  • 40 Анонимен

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Къпан пор":

    Става дума за автомобили в експлоатация, не нови. Имаш ли представа колко Li батерии се товарят на самолетите. На кораб избухне ли голям пожар, спасението е пътниците през борда, кой в лодка кой само с желетка . На самолета няма вариант за скачане през борда.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Пак виждаш нещата наобратно

    0 3 Отговор
    Бяха вдигнали цените до небесата, за да ограничат търсенето, което беше много по-голямо от производствения капацитет. Въпреки това имаше хора които купуват чисто нови тесли и ги препродават с 10 000 печалба на тези които не им се чака половин година или повече за да си получат поръчания автомобил.

    Сега увеличиха производствения капацитет и върнаха цените.

    Тоест търсенето не е намаляло, а е намаляло чакането.

    Но как да се обясни това на човек който дори че вижда че за последното три месеца че е тесла е направила абсолютен рекорд за всички времена и никога не е продавала толкова много автомобили, същият този обяснява че търсенето се е сринало е никой не иска да купи тези автомобили.
  • 43 А ти как ще коментираш

    1 4 Отговор

    До коментар #39 от "Турбо":

    Че илон мъск продаде акции за 40 милиарда, но не ги остави в банковата си сметка, а ги използва за да закупи twitter, защото ако не го беше купил, тесла щеше да бъде съсипана?


    А както виждаш, тесла е в цветущо финансово състояние и няма проблеми нито с производството нито с продажбите нито пък с печалбите, няма никакви дългове, строи нови заводи и купува всякакви предприятия и въпреки това дори печели повече от toyota, която продава осем пъти повече автомобили от тесла и не строи нищо.
  • 44 Иватушка 🇷🇺

    3 1 Отговор
    Разочарован съм от новината, която идва тъкмо след като си купих новия електрически Москвич, за който даже Факти писаха неотдавна. Редовно си ползвам ферибота от Питер до Осло и имах намерение да заменя уазката с москвето. Ужас просто!

    Коментиран от #48

  • 45 СЗО

    2 2 Отговор
    Норвежците с май са големи двуличници: печелят като луди от нефт, но да най-зелените. Пълни са с електрички, но да ги превозват други кораби...
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 наблюдаващотдалеч

    2 0 Отговор
    моудираторе, скиваш ли какво става с колегите ти от Телусарите Само че те забогатяха и могат да се скрият
  • 48 А не някъде другаде

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "Иватушка 🇷🇺":

    Ти , че никога няма да имаш пари за нов Москвич , няма да имаш. Но поне си сменяй редовно веригата , и лагерите на коляновият вал , на дъртото БМВ, на 100 000 км. да не ти висне сопола на магистралата за Ботевград , някой студен зимен ден. Да знам , че е скъпо , глупавият Ханс е наврял веригата ОТЗАД , и трябва да се вади целият двигател заедно с предното окачване , цял основен ремонт . Но това е положението.
  • 49 Знайко

    2 1 Отговор
    Прочетох целия спам...пак електрик срещу антиелектрик...никой не каза ,че ако корабособтвениците не искат да транспортират електрички, чакането ще нарастне от 6 месеца на 8-10 месеца вероятно. Желая успех на всички фенове на евтиното гориво което ще зареждаме от контакта!
  • 50 инкасатор

    0 0 Отговор
    Другият неприятен момент на електрокарите е обезценяването, което за една такава кола, с на цена на батреията примерно 36500 евро, излиза по 10 евро на ден, тъй като гаранцията за батерията е 10 години!