Без значение колко добър е автомобилът първоначално, след няколко години в България той започва да получава задължителните подобрения. Всичко започва с екстри, като аудио уредба, високоговорители, дреболии от китайския онлайн битпазар - а след това идва ред и на по-сложните инженерни експерименти, които обикновено завършват много, много тъжно.
Има много водачи у нас, които веднага щом даден автомобил попадне в ръцете им, започват да кроят идеи и планове за подобряването му. И това би било добре донякъде, ако се отнася само до външния вид на автомобила - спойлери, премахване на хром, тониране на стъклата, но не и когато се засегне инженерния компонент. Но това е само началото.
В процеса на „усъвършенстване“, когато се налива масло в огъня с идеята колата да стане „по-бърза и по-мощна“, водачите стигат до техническия компонент. И тогава често се получават фатални подобрения. Колко? До пълно унищожение на автомобила. Например конструктивната смърт на буталата. Колкото и да е странно, постигането на такъв "впечатляващ" ефект не е трудно.
Така че не се опитвайте да накарате "цивилни", незабележими превозни средства да летят в стила на спортните автомобили. Четем в интернет, където всеки втори пише за ниското ниво на ефективност на стандартните двигатели и как за "без пари" можем да увеличим тази ефективност. Най-лесният начин е да увеличите количеството на сместа, като инсталирате по-мощна помпа и, разбира се, по-ефективни дюзи, които често се избират просто "на око" или пък чрез препрограмиране на електрониката.
Да направите това днес не е по-трудно от намирането на отговора на кръстословица. Премахваме „екологията“, флашваме „мозъците“ и получаваме временен приток на сили. Осезаемо, но, уви, временно, защото „карантиите“ на двигателя с вътрешно горене просто не са предназначени за такъв тласък.
Ако страдащият беше решил да прочете теорията малко по-нататък, вероятно щеше да научи, че спортните автомобили, чиито двигатели са проектирани за висока мощност и производителност, имат напълно различни елементи вътре. Двигателите може да изглеждат еднакви, но вътрешността е различна. Там са изковани същите бутала, предназначени за големи натоварвания и високи температури в горивната камера. Те ще издържат на нови натоварвания, но обикновените просто ще се спукат и разпръснат из двигателя, смилайки всичко по пътя си.
Особено ако не говорим за двигатели от деветдесетте години, чийто лъвски дял е разработен през седемдесетте години и тестван през осемдесетте години, а за модерни, крехки, като крило на пеперуда, двигатели, които дори не могат да издържат на нормална работа в града. Каква инжекция? Какви турбини?
Допълнителната мощност ще доведе изключително до структурна смърт на захранващия блок и последващи скъпи ремонти. Спомнете си, че двигателят в България е номерирана единица, потвърдена при регистрация. Така че експериментирането с него не е най-добрата идея. Ако все пак искате подобрения, правете ги след внимателно проучване на квалифицирани специалисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калитко
Коментиран от #4
09:48 14.08.2023
2 хххх
Коментиран от #15
10:03 14.08.2023
3 САП
Има двигатели, които са започнали да се използват от 1980 и се използват до 2010, като механичната част не е променена изобщо а само е променена електрониката. Първоначално тези двигатели са около 110 к.с. и живот от 1 милион километра последните модификации стигат 200 к.с. но живот 300-400 хиляди километра.
И основно зависи какво се прави, как се и познанията на правещия тунинга
10:05 14.08.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Гост
11:21 14.08.2023
6 Чета и не вярвам
С така написаната информация в тази статия, става кристално ясно че и вие гледате колите само отвън... то не се "пръсват бутала", то не се "изковават".... страшна работа!!! Затова и така пристратно лансирате публикации за ел. тротинетките и също така неистово се месите в неудобните за вас коментари и дори триете такива коментари без преки обиди или внушения...
Приятелска препоръка - насочете се да пишете към някоя от другите секции на Факти БГ и поканете тук да пишат поне малко от малко технически грамотни хора в сферата....
13:24 14.08.2023
7 Е46ца
Коментиран от #20
13:54 14.08.2023
8 Глупости.
14:53 14.08.2023
9 ганю
сте виновен заради това че сте предизвикали или е предпоставка за катастрофата
поради променени спецификации незаконно на автомобила не оторизиразни
от производителя-резултата затвор
което е правилно
Коментиран от #12, #13, #16
18:04 14.08.2023
10 Ироничен
Това го има и при Мерцедес, но там няма да коментирам, не съм чел достатъчно.
Коментиран от #14
20:09 14.08.2023
11 ЧипосванБ6
21:45 14.08.2023
12 Не е така
До коментар #9 от "ганю":
Просто трябва при закупуването на застрахователна полица да уведомите застрахователя за всички измененя от стандартния модел.22:43 14.08.2023
13 Глупости на
До коментар #9 от "ганю":
n-та степен….в белите държави си има лицензирани фирми предлагащи легално подобни изменения и няма проблем с това!!!Никой няма да тръгне да ти чете и сваля софтуеъра от електронния блок за управление на мотора…стига сте си измисляли!!!
Имал съм кола лични взета от дилър в Германия и имаше придружаващи документи и вписани в брифа за: ремап със записани стойности на шумови и вредни емисии, спортен филтър, различни джанти различни от оригиналните за модела, окачване, крайно гърне и дори за лепенките на тунинг фирмата на задното стъкло!!! И всичко си беше легално и надлъжни описано!!!
23:03 14.08.2023
14 Ще има
До коментар #10 от "Ироничен":
още разлика в периферия, като: дюзи, помпа за високо налягане, кулери, всмукателна система…И не е само до вдигана на налягането на турбината….не по-малко важни (дори по-важни!) са момента на впръскване, авансите, налягането на горивото в рейла….и не всичко е редно да се пипа на макс, особено при стоков мотор….10-15% повишение при изправен двигател и кадърен мапер = на десетки или стотици хиляди километри кеф, безпроблемна експлоатация и разумен разхид на гориво….
23:09 14.08.2023
15 Драйвър
До коментар #2 от "хххх":
Производителите в 90 процента от случаите са ограничени от зелените човечета, а в останалите 10 от съединители и трансмисии.Първата ми кола беше Алфа с 2.4JTD 150к.с. , след ремап и няколко други малки жокерчета, вадеше над 180к.с. на колела, винаги съм я карал на гръм, не съм имал абсолютно никакви проблеми и никога не е вадела грам черно, въпреки, че беше с махнат ЕГР и на права тръба.
Имал съм и Ланчия с този двигател и пак същата история...
Да не говорим, че много спортни коли имат адски голям резерв и с един ремап могат да се отключат над 100к.с. без никакви проблеми.
Коментиран от #19
01:08 15.08.2023
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Съгласен
До коментар #15 от "Драйвър":
Напълно си прав. Повечето двигатели имат достатъчно голям резерв и след правилно направен ремап се отключва допълнително мощност. Няма как стоков автомобил да стане спортен звяр, но разхода на гориво се намалява, а удоволствието от шофиране се увеличава.08:30 16.08.2023
20 малко отрова
До коментар #7 от "Е46ца":
Пушила била малко...ако бях управляващ, щях да приема закон, с който при всяко "малко пушене" да се налага сериозна глоба и предупреждение, а при повторно хващане в подобна ситуация - колата да се спира от движение.Коментиран от #21
17:54 16.08.2023
21 Е да ама
До коментар #20 от "малко отрова":
не си…. отивай и хващай градския!!!20:55 16.08.2023
22 Георги
16:53 12.09.2023
23 Ироничен
20:11 21.02.2024