Stellantis представи новия си автопилот от 3-то ниво. Какво може и не може да прави?

21 Февруари, 2025 17:46 871 7

  • stellantis-
  • автопилот-
  • ниво 3

Системата работи до 60км/ч

Stellantis представи новия си автопилот от 3-то ниво. Какво може и не може да прави? - 1

Stellantis Group представи дългоочакваната си фирмена система за автопилот STLA AutoDrive, с която прави значителна крачка към шофирането без ръце. Въпреки това, настоящите възможности на системата са ограничени до градска среда, като тя работи със скорост до 60 км/ч.

STLA AutoDrive представлява система за автономно шофиране от ниво 3 по скалата на SAE, която позволява на водачите напълно да се откъснат от задачите по управление, при условие че останат в рамките на оперативните параметри на системата. Това означава, че теоретично водачите могат да гледат филми, да четат или просто да се наслаждават на пейзажа, докато автомобилът автономно се справя с ускорението, спирането и управлението. Системата е проектирана да функционира надеждно дори в трудни условия, въпреки че настоящите ограничения на скоростта ограничават използването ѝ до градско шофиране.

Тази първоначална итерация на STLA AutoDrive предлага и гъвкавост, като функционира като традиционна система от ниво 2 (изискваща управление с ръце) или система от ниво 2+ (позволяваща изключване на ръцете, но изискваща внимание на водача към пътя) при по-високи скорости. Въпреки това, функционалността на ниво 3, която е основната характеристика на системата, понастоящем е ограничена до 60 км/ч.

Stellantis подчертава, че поведението на системата при шофиране е „подобно на човешкото“ и включва механизми за почистване на сензорите, за да се осигури оптимална работа при различни условия. Освен това STLA AutoDrive използва облачна свързаност за актуализации по въздуха, което дава възможност за непрекъснато усъвършенстване и адаптиране към различни пазарни изисквания.

Бъдещите актуализации обещават да разширят възможностите на системата, като увеличат експлоатационната скорост до 95 км/ч. Освен това Stellantis планира да въведе офроуд версия на STLA AutoDrive, разширявайки приложението ѝ до по-широк кръг от сценарии за шофиране. Макар че в момента изостава от конкуренти като Mercedes-Benz, които предлагат функционалност от ниво 3 при по-високи скорости, Stellantis очевидно е ангажирана с усъвършенстването на своята технология за автономно управление и разширяването на нейните възможности.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 а Китай е

    3 2 Отговор
    10 години пред най добрите
  • 2 таксиджия 🚖

    2 1 Отговор
    Браво, чакам ревю от Ларгус(френски ютюб канал само за френски марки).

    Е с тази система левъл 3 ще мога да работя повече часове, без да се преуморявам. 60км/ч екстра, тъкмо брояча да навърти повече сметка хехе
  • 3 таксиджия 🚖

    2 1 Отговор
    Тесла е ниво 2+ - осъдиха ги в ЕС, за лъжлива репрензентация на "Авропилота". Тряя да придържаш волана през 30 секунди.
  • 4 таксиджия 🚖

    0 3 Отговор
    Пежо е-3008 със тази система е далеч по-луксозен, стилен и комфортен автомобил от теслЪ Y. И цената в ЕС ще е по-евтина
  • 5 Допълнителни екстри

    2 1 Отговор
    Може ли да псува пешеходците и останалите водачи на МПС, че на хората им пресъхва устата, докато карат в трафика.
  • 6 Вилма

    1 0 Отговор
    Супер
  • 7 Келеме Баш

    1 0 Отговор
    Инженерите на Селантис ще си пререждат вените, ако се повозят на Тесла се fsd от последно поколение в щатите.