11 Септември, 2023 11:24 10 261 18

Ето го 44-тонния водороден камион

  • камион-
  • водород

Project ICEBreaker ще се конкурира с Tesla Semi

Ето го 44-тонния водороден камион - 1

Един от основните проблеми на електрическите камиони е теглото на батериите, което достига до пет тона и значително намалява полезния товар с повече от 20%.

Изчислено е, че това означава загуба на около 50 000 долара годишно. Сега, Viritech, Intelligent Energy и Horiba Mira обединиха усилията си и представиха авангардния 44-тонен камион Project ICEBreaker.

Проектът ICEBreaker има за цел да реши този проблем, като предложи по-лека и по-ефективна опция, използваща водородно задвижване. Една от основните цели на проекта е да се намалят емисиите от транспорта във Великобритания.

Според данните по пътищата на страната се движат около 500 000 камиона, които създават 19% от емисиите. Проектът ICEBreaker има за цел да намали вредните емисии и да насърчи по-екологичен транспорт.

Viritech ще отговаря за софтуера и управлението на енергията, Intelligent Energy ще се съсредоточи върху горивните клетки, а Horiba Mira ще приложи своя опит в дизайна на превозни средства, системната интеграция, оптимизацията, проверката и сертифицирането.

Проектът получава финансиране от UK Advanced Propulsion Centre. Процесът на разработка на камиона вече е започнал и компаниите планират той да бъде готов за тестове до края на 2024 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    9 15 Отговор
    Глупости на търкалета , изчислено било , ама от кой не казва !!! Сигурно от групичката анти , хахахаах !! Нито батериите са 5 тона , нито намаляват полезния товар !! А теглото на умрялото двг и още по умрялата трансмисия по-тежка и от него , които отпадат при електрическия камион ?? Те по-малко ли са от 5 тона и дори да са по-малко дали не са над 3-3,5 при всички положения ?? А и "водородната" уредба с бутилки за 700 атмосфери е направо перце и въобще не тежи , хахахах !! Няма да го доживеете , дори водородните влакове се доказаха като умряла работа в сравнение с тези на батерии , единственото приложение засега е в самолети , но само докато батериите олекнат с не съществените 20% най-много , което се очертава до 4-5 години максимум !! Дотогава водорода дори още ще е 2-3 ПЪТИ по-скъп от дизела , да не говорим за тока !

    Коментиран от #3, #6, #12

  • 2 Водорода като се окисли с кислорода

    4 7 Отговор
    И стане вода ще свърши кислорода във въздуха. Докато СО2 се фотосинтезис и кислорода се връща във въздуха а въглерода остава в растенията

    Коментиран от #16, #17

  • 3 гост

    11 6 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    Във Великобритания в момента има 2 или 3 водородни станции МАКСИМУМ !! И то за автомобили , а не за камиони !! Всяка такава за камиони ще струва не по-малко от 10-15 милиона , без да броим кой ще я захранва а са нужни няколко ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ за да покрият само Великобритания !! Дори Мерцедес официално обяви , че във водорода няма бъдеще и се отказва от него дори за автомобили , да не говорим за камиони и усилено разработва камиони НА БАТЕРИИ , ама тия гении ще откриват топлата вода ! С държавни средства , естествено , хахахах !!
  • 4 Тон

    5 4 Отговор
    Боклук!
  • 5 езици

    7 5 Отговор
    44 тона е само камиона!!! два ,три да минат от тука и ще ебааат мамата на улиците
  • 6 смотльо

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    един камион е около 21 т без товар бе идиот. а теа са 44 тона самите без товар. бегай легай

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    5 10 Отговор

    До коментар #6 от "смотльо":

    Бе то се вижда кой какъв е , че и акъл седнал да ръси , ама не е познал !! Един "камион" , тоест кюмбе е около 15 тона и то с ремаркето , затова общата маса е ограничена на 40 тона , ако трябва да сме точни , но за камиони без емисии е разрешено до 44 тона , тоест дори влекач с батерии да е по-тежък с 4 тона от кюмбето , пак полезния товар ще е СЪЩИЯ !! А понеже той няма да е по-тежък , значи полезния товар ще е с 4 тона повече или поне с 2-3 , дори при по-големи батерии !! И дори това няма да е за дълго , защото като навлязат масово безпилотните , ще отпадне дори кабината с всичко в нея , което е още тон - тон и половина !!

    Коментиран от #8, #9, #10

  • 8 Слез от

    6 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    колелото, асансьорния техник... пак си ги навърташ числата, както ти дойде...
  • 9 Значи за да

    4 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    може поне малко от малко да се доближат до любимите ти кюмбета, се прави нов регламент и се повишава общо-допустимата маса... 4 тона в +... "евала" ефективност...

    Коментиран от #11

  • 10 На теб

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    ти е мечта всичко да стане "безпилотно", защото ти е сложно!!!
    Докато не си вземеш електрокар и не покриеш всички показатели на ДВГ - нямаш право да коментираш!!!
  • 11 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Значи за да":

    Ефективността е такава , че кюмбето ме може и да си мечтае за нея , за твой ужас !! Щото Деми вече доказа разход от 110 квт на 100 км при пълен товар и то с 50% изкачване по пътя !! А при частичен товар , което е практика дори в момента за 90% от курсовете и движение без големи наклони , каквото е в почти цяла Европа , дори под 90 квт / 100 км !! Да ти обясня , че гаранция не вдяваш , 110 квт отговарят на 9-10 литра дизел и то като енергийно съдържание , а като цена са не повече от 5 !!! 5 на сто дизел за ТИР и то без да броим спестените други " консумативи" за още толкова пари !! Направо никаква ефективност , а , хахахха !!

    Коментиран от #13, #14, #15, #18

  • 12 При всички

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "гост":

    положения дори и 16-литровите V8 заедно с кутията и вторичен забавител едва минават 2000 кг общо... а колко е "умряло кюмбето" може да се види ако се направи истински тест с тРреслата... а не като онова комедийно клипче с починалите американски барутници...на илончо по баирите... да няма рев после тесларастки....
  • 13 Теслюууу

    4 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    и това ли го гледа на клипчета в туба-та???
    Отивай бързо да наемаш тРесла и казвай къде да дойда да ми покажеш ефективност??? Само се криешш, мишооо!!!
    И да ми мериш ако искаш....
  • 14 Ужаса е за теб

    4 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    защото си пешеходец.... и всичко вдяваш, ама на клипчета....
  • 15 Чичо Скрудж

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Стой си в замъка в Норвегия зомби и пощипвах Грета по дупето.
  • 16 Така е

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "Водорода като се окисли с кислорода":

    Така е ама на зелените дебили им е по доходоносно да режат дърветата и да садят фотоволтаици и верилки .
  • 17 При получаването

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Водорода като се окисли с кислорода":

    на водород чрез електролиза се изхвърля или събира в бутилки кислород. ДВГ са тези които изгарят кислорода от въздуха и изпускат СО2
  • 18 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Чудя се защо не си смениш ник-а на Сметльо?
    ....защото много добре смяташ,само че леко наобратно.
    За да станат сметките ти реалност ще трябва да изчакаш 20-25 годинки май!
    Възползвай се и докато изчакваш вземи поразгледай висша математика част 1,2,3 и 4.
    За да изчезне кабината ще трябват още десетина годинки-дотогава в нея ще се вози брадясал, неизкъпан ИТ-спец, който ще надзирава изкуствения интелект , дали прави грешки, какво го обърква и т.н.