Един от основните проблеми на електрическите камиони е теглото на батериите, което достига до пет тона и значително намалява полезния товар с повече от 20%.
Изчислено е, че това означава загуба на около 50 000 долара годишно. Сега, Viritech, Intelligent Energy и Horiba Mira обединиха усилията си и представиха авангардния 44-тонен камион Project ICEBreaker.
Проектът ICEBreaker има за цел да реши този проблем, като предложи по-лека и по-ефективна опция, използваща водородно задвижване. Една от основните цели на проекта е да се намалят емисиите от транспорта във Великобритания.
Според данните по пътищата на страната се движат около 500 000 камиона, които създават 19% от емисиите. Проектът ICEBreaker има за цел да намали вредните емисии и да насърчи по-екологичен транспорт.
Viritech ще отговаря за софтуера и управлението на енергията, Intelligent Energy ще се съсредоточи върху горивните клетки, а Horiba Mira ще приложи своя опит в дизайна на превозни средства, системната интеграция, оптимизацията, проверката и сертифицирането.
Проектът получава финансиране от UK Advanced Propulsion Centre. Процесът на разработка на камиона вече е започнал и компаниите планират той да бъде готов за тестове до края на 2024 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #3, #6, #12
12:50 11.09.2023
2 Водорода като се окисли с кислорода
Коментиран от #16, #17
12:52 11.09.2023
3 гост
До коментар #1 от "гост":
Във Великобритания в момента има 2 или 3 водородни станции МАКСИМУМ !! И то за автомобили , а не за камиони !! Всяка такава за камиони ще струва не по-малко от 10-15 милиона , без да броим кой ще я захранва а са нужни няколко ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ за да покрият само Великобритания !! Дори Мерцедес официално обяви , че във водорода няма бъдеще и се отказва от него дори за автомобили , да не говорим за камиони и усилено разработва камиони НА БАТЕРИИ , ама тия гении ще откриват топлата вода ! С държавни средства , естествено , хахахах !!12:56 11.09.2023
4 Тон
14:14 11.09.2023
5 езици
15:53 11.09.2023
6 смотльо
До коментар #1 от "гост":
един камион е около 21 т без товар бе идиот. а теа са 44 тона самите без товар. бегай легайКоментиран от #7
15:55 11.09.2023
7 гост
До коментар #6 от "смотльо":
Бе то се вижда кой какъв е , че и акъл седнал да ръси , ама не е познал !! Един "камион" , тоест кюмбе е около 15 тона и то с ремаркето , затова общата маса е ограничена на 40 тона , ако трябва да сме точни , но за камиони без емисии е разрешено до 44 тона , тоест дори влекач с батерии да е по-тежък с 4 тона от кюмбето , пак полезния товар ще е СЪЩИЯ !! А понеже той няма да е по-тежък , значи полезния товар ще е с 4 тона повече или поне с 2-3 , дори при по-големи батерии !! И дори това няма да е за дълго , защото като навлязат масово безпилотните , ще отпадне дори кабината с всичко в нея , което е още тон - тон и половина !!Коментиран от #8, #9, #10
16:07 11.09.2023
8 Слез от
До коментар #7 от "гост":
колелото, асансьорния техник... пак си ги навърташ числата, както ти дойде...16:17 11.09.2023
9 Значи за да
До коментар #7 от "гост":
може поне малко от малко да се доближат до любимите ти кюмбета, се прави нов регламент и се повишава общо-допустимата маса... 4 тона в +... "евала" ефективност...Коментиран от #11
16:19 11.09.2023
10 На теб
До коментар #7 от "гост":
ти е мечта всичко да стане "безпилотно", защото ти е сложно!!!Докато не си вземеш електрокар и не покриеш всички показатели на ДВГ - нямаш право да коментираш!!!
16:24 11.09.2023
11 гост
До коментар #9 от "Значи за да":
Ефективността е такава , че кюмбето ме може и да си мечтае за нея , за твой ужас !! Щото Деми вече доказа разход от 110 квт на 100 км при пълен товар и то с 50% изкачване по пътя !! А при частичен товар , което е практика дори в момента за 90% от курсовете и движение без големи наклони , каквото е в почти цяла Европа , дори под 90 квт / 100 км !! Да ти обясня , че гаранция не вдяваш , 110 квт отговарят на 9-10 литра дизел и то като енергийно съдържание , а като цена са не повече от 5 !!! 5 на сто дизел за ТИР и то без да броим спестените други " консумативи" за още толкова пари !! Направо никаква ефективност , а , хахахха !!Коментиран от #13, #14, #15, #18
16:33 11.09.2023
12 При всички
До коментар #1 от "гост":
положения дори и 16-литровите V8 заедно с кутията и вторичен забавител едва минават 2000 кг общо... а колко е "умряло кюмбето" може да се види ако се направи истински тест с тРреслата... а не като онова комедийно клипче с починалите американски барутници...на илончо по баирите... да няма рев после тесларастки....16:40 11.09.2023
13 Теслюууу
До коментар #11 от "гост":
и това ли го гледа на клипчета в туба-та???Отивай бързо да наемаш тРесла и казвай къде да дойда да ми покажеш ефективност??? Само се криешш, мишооо!!!
И да ми мериш ако искаш....
16:42 11.09.2023
14 Ужаса е за теб
До коментар #11 от "гост":
защото си пешеходец.... и всичко вдяваш, ама на клипчета....16:43 11.09.2023
15 Чичо Скрудж
До коментар #11 от "гост":
Стой си в замъка в Норвегия зомби и пощипвах Грета по дупето.17:51 11.09.2023
16 Така е
До коментар #2 от "Водорода като се окисли с кислорода":
Така е ама на зелените дебили им е по доходоносно да режат дърветата и да садят фотоволтаици и верилки .13:18 12.09.2023
17 При получаването
До коментар #2 от "Водорода като се окисли с кислорода":
на водород чрез електролиза се изхвърля или събира в бутилки кислород. ДВГ са тези които изгарят кислорода от въздуха и изпускат СО218:17 16.09.2023
18 Знайко
До коментар #11 от "гост":
Чудя се защо не си смениш ник-а на Сметльо?....защото много добре смяташ,само че леко наобратно.
За да станат сметките ти реалност ще трябва да изчакаш 20-25 годинки май!
Възползвай се и докато изчакваш вземи поразгледай висша математика част 1,2,3 и 4.
За да изчезне кабината ще трябват още десетина годинки-дотогава в нея ще се вози брадясал, неизкъпан ИТ-спец, който ще надзирава изкуствения интелект , дали прави грешки, какво го обърква и т.н.
10:37 03.04.2024