13 Септември, 2023 09:21 58 818 24

Търсите употребяван Hyundai или Kia? Нe купувайте екземпляри с тези двигатели

  • hyundai-
  • kia-
  • употребявани автомобили-
  • двигатели-
  • дефект

Семейството Theta II се състои от 2- и 2.4-литрови бензинови двигатели

Търсите употребяван Hyundai или Kia? Нe купувайте екземпляри с тези двигатели - 1

Ресурсът Jalopnik излезе с интересно становище по темата, като заяви, че двигателите от семейството Theta II са едни от най-неуспешните в историята на корейците. Изданието прави това заключение а база на отзиви на свои потребители, които са собственици на модели от марките Hyundai или Kia.

Резултатът е показателен, като сред всички оплаквания ясно се откроява аглегатите Theta II, които са инсталирани на много модели Hyundai и Kia. Напомняме, че Theta II са 2- и 2.4-литрови бензинови двигатели, които се използват в Hyundai Sonata от 2010 г., а у нас са най-известни с Kia Sportage. Те се монтират още на Kia Optima, Kia Stinger и Genesis G70.

За слаби страни на тези двигатели се считат лошата конструкция на маслената помпа и честите повреди в катализатора. Двигателите са склонни и към надраскване по стените на цилиндрите при сравнително кратък пробег.

В допълнение, производствените дефекти в коляновия вал и лагерите водят до няколко мащабни сервизни акции (първата през 2015 г.), които само частично решават проблемите на тези агрегати, но същевременно струват на производителя близо 3 милиарда долара, изхарчени за коригиране на дефекти и компенсиране на собствениците.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 51 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    52 31 Отговор
    Хюндай и Киа доста дръпнаха с дизайна, но именно двигателя им е слабото място, а той е най-важен. Затова немското и японското си остават предпочитани.

    Коментиран от #2, #4

  • 2 Учуден

    83 22 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    Кое немско има добър двигател?

    Коментиран от #7, #9

  • 3 Мнение

    39 45 Отговор
    Преди няколко години пътувах към Истанбул с чисто нов служебен джип "Хюндай" на шефа. И изведнъж спря на магистралата. Край на двигателя. Дойдоха да ме дърпат, станах за смях...Оттогава никога "Хюндай"...
  • 4 замислен

    75 12 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    Я пак прочети за "здравите немски двигатели" че напоследък от 10-15 години по-точно нещо започнаха да влагат двигатели и скоростни кутии на Рено и PSA груп.

    Коментиран от #11

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Начуде

    38 3 Отговор

    До коментар #2 от "Учуден":

    Всички който не са на 500 000 нов внос, а ти ги дават за 175 000.

    Коментиран от #8

  • 8 замислен

    53 4 Отговор

    До коментар #7 от "Начуде":

    Може би точно това е проблема на нашенеца, обича да бъде лъган. Отива и купува кола на 123 000 км и започва да се оплаква "ама то от сервиза не излиза" - е как ще излиза като някой е "спестил" 400 000 км? Друг проблем е, че много от съвременните двигатели са с дълъг междусервизен интервал а именно 30 000 км смяна на масло и филтри (за България е на 10 000). Много зависи как е каран автомобила през тези 30 000, защото едно е да е на магистрала други е на градско и задръствания. Започват да се трупат нагари, запушват се редица маслени канали и започват проблемите. И пак казвам тук проблема не е в производителя.
  • 9 Антон

    12 24 Отговор

    До коментар #2 от "Учуден":

    Що за отговор? Гоуфо е най-велик още от време оно.
  • 10 Съдията Дред

    9 33 Отговор
    Споко, бензин няма да си купя
  • 11 Дфен

    22 8 Отговор

    До коментар #4 от "замислен":

    И като се замисли каква глупост измисли че в рено моторите са чук пък в Мерцедес не. Тези мотори от рено минават 500 хил.км без ремонт кое му е калпаво на мотора спец замислен.

    Коментиран от #12, #14

  • 12 Лаладжия от панелката

    13 5 Отговор

    До коментар #11 от "Дфен":

    3 милиона минават без ремонт!!!

    Коментиран от #23

  • 13 Дошо

    29 12 Отговор
    Добре,че си останах на ХОНДА. Като си помисля, че по едно време бях готов да се изръся 50000лв за Санта Фе, лошо ми става. Щях да го псувам повече от Алудито.
  • 14 замислен

    29 1 Отговор

    До коментар #11 от "Дфен":

    "споделените" френски мотори и на немските марки и на френските изкарват едни и същи километри, ако стопанина не ги потроши с лоша или ненавременна поддръжка или не попаднат на "майстор" изкарват около 350-500 000 км. без особени проблеми. Въпроса е, че нашенеца обявява "немското си е качество" и се хвърля с едни пари на сляпо и плаща за някаква отминала слава. Преди време в една автокъща ухилен джамбазин ми хвали едно БМВ как върви, като му казах "какво ми го хвалиш то двигателя е на пежо, същия като на 308" доста се засегна на селска чест НО не заложи стек водка. Между другото, личното ми бензиново рено си отиде на 600 000 км наскоро, не съм имал оплаквания от към двигателя.
  • 15 Тити

    22 11 Отговор
    То па и останалите са същите боклуци от личен опит Hyundai i30 2014 слаби тенекии нисък клиерес заказа пода на всякъде катализатора даде фира на 80к. Тази марка са надценени боклуци.
  • 16 Няма ядка

    34 3 Отговор
    Квото и да е за България коли няма всичко е дефект 20то качество,чисто нова Шкода Кодиак 170 000 лв. с всичко възможно ,екстри,абонаменти ,пътна помощ в цял свят ,няма и 2000км и текна маслото на магистралата....8 часа не могат да дойдат да я оправят ,накрая и доляха масло и ми викат "ми те са тъй" и наистина маслото изчезва и наливам като мало.мен щот тъй били..... нов внос пък втора ръка ,всички обяви са лъжливи откъм години екстри даже снимките не съвпадат и като ги питаш по автокъщите клепат на парцали...... пълна скръб сме отвсякъде

    Коментиран от #18, #20, #21

  • 17 Автоджамбазин

    4 24 Отговор
    Корейски варели не трябва да се купуват с каквито и да било двигатели! Също и немски, френски и италиански боклуци!
  • 18 Математик

    25 6 Отговор

    До коментар #16 от "Няма ядка":

    Абе, пич, с кой акъл си дал 170 бона за шкодилак? С тези пари можеш да си купиш поне 10-15 читави Хонди на старо! По 10 години да ги караш - пак са 100-150 години!
  • 19 Ван Дал

    10 0 Отговор
    Имах чисто нов английски тойлет 4 години и малко. За този период 6 месеца в сервиза "по гаранция". Турбина, модул на авт. ск. кутия, друг модул на АБСа и около 10 сервизни акции за 4 години. Продадох го с остатъчна заводска гаранция, а новия собственик още ме благославя с цветущи смс- и без да имам вина за англо- индийсния боклук.
  • 20 шКодиак

    9 2 Отговор

    До коментар #16 от "Няма ядка":

    Чак пък 170 х. лв... 😏 Отрежи половината, хайде 70...
    Втори Кодиак карам. Първият го продадох на 125 х. км. На 110 умря мехатроника, други драми не е имал, освен разхода на масълце-той е по дефолд... 😏 Сегашния е на 25,та още бива, като изключим потропващата предница, ма те ВАГ-овете са си така 🤭
  • 21 Димчи

    11 0 Отговор

    До коментар #16 от "Няма ядка":

    Най скъпата е 94980 лева твоята как стана 170 000 хиляди
  • 22 089765123

    2 0 Отговор
    Търся Киа и Хюндай в едно.
  • 23 Дфен

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "Лаладжия от панелката":

    Колко струва един Хюндай колко две Дачия остана и да се строши преди 500 Хил.км
  • 24 ония с Хюндая

    1 0 Отговор
    не само употребяван, но и нов не си купувайте.Гаранция- НЯМА. Отговора е "Те са си така"