Инженерите на Sikorsky създадоха уникален дизайн за хибриден самолет, при който крилата, а корпусите на двигателя, се завъртат за кацане и издигане. Масата на демонстратора е 4 тона. Той се задвижва от хибриден силов тракт с 1.2 MW турбина.
Обявеният автономен полет достига 575 мили (926 км). Самолетът е един от трите представителя на новото семейство хибридни самолети Sikorsky (HEX/VTOL). Първият проект е на обикновен хеликоптер. Вторият е квадрокоптер, о третият е въпросното устройство с въртящи се крила, задвижвани от два електрически мотора.
Пилотирането на всяко от трите устройства може да се извършва както ръчно от пилота, така и в автоматичен режим. Тази способност е в основата на проектите и всъщност ще бъде продължение на развитието на програмата MATRIX на Lockheed Martin, която осигурява безпилотен контрол на почти всеки самолет.
Разработчиците вярват, че напълно въртящото се крило ще осигури по-голяма надеждност, отколкото просто ротационните двигатели. И това не е спекулация. "Високата степен на аварии на конвертоплана Bell Boeing V-22 Osprey с въртящи се гондоли на двигателя, наречен зад кулисите „вдовецът“, ни кара да се отнасяме предпазливо към подобни схеми и да предложим нещо различно", казват от компанията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Всичката
18:24 01.03.2024
2 Копейкофил
18:25 01.03.2024
3 денков ака
Коментиран от #4, #5, #13
18:33 01.03.2024
4 ЕВРОНЮЗ
До коментар #3 от "денков ака":
😂 Я виж биографията на автора и не се чуди.18:46 01.03.2024
5 Дедал
До коментар #3 от "денков ака":
Концепция за апарат с вертикално излитане е имал и Леонардо да Винчи, но не е реализирана, а този работи.19:02 01.03.2024
6 ПОЗНАВАЧ
Коментиран от #9
19:18 01.03.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ЕВРОНЮЗ
Коментиран от #12
19:30 01.03.2024
9 Цъцъ
До коментар #6 от "ПОЗНАВАЧ":
Разликата е че на единия се въртят само двигателите, като системата често аварира, а тук при новата концепция се въртят целите крила с двигателите и казват, че уж по-малко фалове, щяло да има😉Коментиран от #10
19:33 01.03.2024
10 гост
До коментар #9 от "Цъцъ":
Разликата е , че на "авариращия" двигателите са двг , а на този са електрически !! Само това намалява вероятността за аварии в пъти , ама десетки пъти !!20:31 01.03.2024
11 Дедо
За десет години САЩ и партньори завзеха Кабул и още два три града. Не им броя жертвите ама как бягаха а??? Такова чудо не бях виждал.Пичове !!!
20:52 01.03.2024
12 Ротационен принцип
До коментар #8 от "ЕВРОНЮЗ":
Май здраво те върти перката.20:52 01.03.2024
13 Анатолий Барон
До коментар #3 от "денков ака":
Леонардо имат и предлагат абсолютно същият хеликоптер21:39 01.03.2024