Новата батерия CATL позволява пробег от 1 500 километра без презареждане

23 Април, 2025 10:21 1 366 20

  • catl-
  • батерия-
  • електромобил

Китайската компания показва иновативни разработки, които скоро ще станат широко разпространени

Новата батерия CATL позволява пробег от 1 500 километра без презареждане - 1

Тези иновативни батерии осигуряват пробег до 1 500 километра, могат да се зареждат с до 1.3 мегавата и работят при -40 градуса по Целзий. Китайската компания Contemporary Amperex Technology, по-известна като CATL , представи официално тези три нови продукта.

Първият се нарича Freevoy Dual Power Battery и представлява батерия с две активни зони: основната зона и зона за със самоформиращ се анод. Всъщност имаме комбинация от различни типове клетки (Sodium-LFP, LFP-LFP и NCM-LFP/NCM-NCM), което прави възможно увеличаването на плътността на съхранение на енергия до 1000 Wh/l без увеличаване на размера на самата батерия. Например батерията NCM-NCM Dual Power е с капацитет 180 киловатчаса, което е достатъчно за 1 500 километра.

Вторият нов продукт е второ поколение Shenxing LFP батерия. Може да се зарежда с до 1.3 мегавата, добавяйки 2.5 километра към оставащия обхват всяка секунда. Пет минути зареждане ще осигурят 520 километра, а напълно заредена батерия е предназначена за 800 километра пробег. Такива батерии работят по-добре и при минусови температури, така че при -10 градуса по Целзий те се зареждат от 5 до 80% за 15 минути.

И накрая, третата премиера на CATL е натриево-йонната батерия Naxtra, готова за масово производство. Издържа до 10 хиляди цикъла на презареждане, изключително безопасна е и може да работи при изключително ниски температури. При -30 градуса натриево-йонната батерия запазва до 93% от действителния си капацитет и може да поддържа скорост от 120 километра в час, дори когато нивото на заряд падне под 10%, което е немислимо за конвенционалните литиево-йонни батерии. Производството на такива източници на енергия ще започне през декември.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дон Вито

    18 5 Отговор
    Ех, кога ще ги стигнем... китайците?!
    След като вървим в обратната посока....

    Коментиран от #18

  • 2 първо направиха електричките, а после

    6 2 Отговор
    електрическите коли . а чак сега батерия . бравос . да сложат на бдж такива и на тролеите и транваите . а също и соларни панели . така ще печелят , а няма да харчат . ако се направи и бегейски вариант ще си ги правим тука . евтиния .

    Коментиран от #15

  • 3 Робин Хорсфол

    9 4 Отговор
    А пък Американците пратиха Кейти Пери у космоса....

    Коментиран от #5

  • 4 Дабе

    10 0 Отговор
    А марсохода на Марс с каква батерия работи?Там е по минус от всички земни минуси

    Коментиран от #9

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 си дзън

    7 2 Отговор
    Ай честито на хамериканците с Теслите с батерии за 3-4 години
  • 7 Някой си

    15 1 Отговор
    1.3 мегвата.... Колко ли мегавата ще са няколко коли едновременно на една зарядна станция... Е Китай може и да имат мегавати ама тук ще спираме тока на цял квартал докато заредим колата....

    Коментиран от #8

  • 8 си дзън

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Някой си":

    Тук само Лади и Масквичи - не им требе ток
  • 9 С радиоизотопна

    7 0 Отговор

    До коментар #4 от "Дабе":

    термоелектрична батерия на Plutonium-238.
  • 10 Боби

    11 1 Отговор
    "Производството на такива източници на енергия ще започне през декември." Това не е източник на енергия. Все едно да твърдя, че чашата ми е източник на вода. Това е просто устройство за съхранение.
  • 11 Вие сте бунаци

    10 11 Отговор
    Руснаците вместо да гонят несъществуващи фашисти в Украйна , можеха да разработят нещо такова да шашнат света.Но се оказа, че освен бомби друго не могат да измислят, въпреки технологиите с който се хвалят!

    Коментиран от #12, #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Дърт Вейдър

    6 3 Отговор

    До коментар #11 от "Вие сте бунаци":

    Дали немогат ? Само си представи , че руснаците летят из космоса и цял свят им ползва услугите ! Е , вярно, още не са стигнали до ниво "чушкопек" но все някога ще наваксат.
  • 14 Ония с форда

    4 3 Отговор
    Такива , теми вече нито са интересни , нито са актуални . С тях се стига само до ниво запълване на страници !
  • 15 Про стачка

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "първо направиха електричките, а после":

    Какво трябва да означава (транваите) и (бегейски) ?
  • 16 Преди години писах

    5 4 Отговор
    че около 2026-2028г се очаква решение на проблема с батериите на електромобилите. Тогава доста минусчета се появиха под коментара ми. А сега?
    Една 12 V LiFePO4 батерия с капацитет 140 Аh, с живот 15000 заряд/разряд цикъла и WiFi мониторинг е под 300$. В система с 3 соларни панела и батерии със сумарен капацитет 540Wh си реших 80 до 100% от електроконсумацията.

    Коментиран от #20

  • 17 Хихихиххих

    2 2 Отговор
    Ех, тия "тъпи" комунисти, па били те и китайски такива... :)
  • 18 анти

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "дон Вито":

    По лъжи ли?
  • 19 Пешо

    2 0 Отговор
    Ако изкарат в бъдеще реално такъв пробег от над 1000км с едно зареждане, със сигурност ще започнат да се налагат електрическите автомобили, защото 10000 цокала на зареждане са поне 1 милион километра, съвременните двг с вътрешно горене трудно минават 300хил. км и двигатела е за ремонт.
  • 20 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Преди години писах":

    Стига пропаганда. Не чети само рекламите на доставчиците. Първо 15000 (петнадесет хиляди) цикъла на презареждане към момента може само да ги сънуваш. Практически след 5-6000 цикъла батерията остава на 60-70% от капацитета си, максимум. Второ с 3х540 Wh ( = 1,5 кВч) може да си решиш само проблема с осветлението и зареждането на смартфона, а за останалите консуматори които ползваш през 24 часовия ден не стигат!