Тези иновативни батерии осигуряват пробег до 1 500 километра, могат да се зареждат с до 1.3 мегавата и работят при -40 градуса по Целзий. Китайската компания Contemporary Amperex Technology, по-известна като CATL , представи официално тези три нови продукта.
Първият се нарича Freevoy Dual Power Battery и представлява батерия с две активни зони: основната зона и зона за със самоформиращ се анод. Всъщност имаме комбинация от различни типове клетки (Sodium-LFP, LFP-LFP и NCM-LFP/NCM-NCM), което прави възможно увеличаването на плътността на съхранение на енергия до 1000 Wh/l без увеличаване на размера на самата батерия. Например батерията NCM-NCM Dual Power е с капацитет 180 киловатчаса, което е достатъчно за 1 500 километра.
Вторият нов продукт е второ поколение Shenxing LFP батерия. Може да се зарежда с до 1.3 мегавата, добавяйки 2.5 километра към оставащия обхват всяка секунда. Пет минути зареждане ще осигурят 520 километра, а напълно заредена батерия е предназначена за 800 километра пробег. Такива батерии работят по-добре и при минусови температури, така че при -10 градуса по Целзий те се зареждат от 5 до 80% за 15 минути.
И накрая, третата премиера на CATL е натриево-йонната батерия Naxtra, готова за масово производство. Издържа до 10 хиляди цикъла на презареждане, изключително безопасна е и може да работи при изключително ниски температури. При -30 градуса натриево-йонната батерия запазва до 93% от действителния си капацитет и може да поддържа скорост от 120 километра в час, дори когато нивото на заряд падне под 10%, което е немислимо за конвенционалните литиево-йонни батерии. Производството на такива източници на енергия ще започне през декември.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дон Вито
След като вървим в обратната посока....
Коментиран от #18
10:26 23.04.2025
2 първо направиха електричките, а после
Коментиран от #15
10:31 23.04.2025
3 Робин Хорсфол
Коментиран от #5
10:32 23.04.2025
4 Дабе
Коментиран от #9
10:41 23.04.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 си дзън
10:43 23.04.2025
7 Някой си
Коментиран от #8
10:51 23.04.2025
8 си дзън
До коментар #7 от "Някой си":
Тук само Лади и Масквичи - не им требе ток10:55 23.04.2025
9 С радиоизотопна
До коментар #4 от "Дабе":
термоелектрична батерия на Plutonium-238.10:58 23.04.2025
10 Боби
10:59 23.04.2025
11 Вие сте бунаци
Коментиран от #12, #13
11:02 23.04.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Дърт Вейдър
До коментар #11 от "Вие сте бунаци":
Дали немогат ? Само си представи , че руснаците летят из космоса и цял свят им ползва услугите ! Е , вярно, още не са стигнали до ниво "чушкопек" но все някога ще наваксат.11:09 23.04.2025
14 Ония с форда
11:12 23.04.2025
15 Про стачка
До коментар #2 от "първо направиха електричките, а после":
Какво трябва да означава (транваите) и (бегейски) ?11:15 23.04.2025
16 Преди години писах
Една 12 V LiFePO4 батерия с капацитет 140 Аh, с живот 15000 заряд/разряд цикъла и WiFi мониторинг е под 300$. В система с 3 соларни панела и батерии със сумарен капацитет 540Wh си реших 80 до 100% от електроконсумацията.
Коментиран от #20
11:37 23.04.2025
17 Хихихиххих
11:37 23.04.2025
18 анти
До коментар #1 от "дон Вито":
По лъжи ли?12:11 23.04.2025
19 Пешо
12:41 23.04.2025
20 Антиелектрика
До коментар #16 от "Преди години писах":
Стига пропаганда. Не чети само рекламите на доставчиците. Първо 15000 (петнадесет хиляди) цикъла на презареждане към момента може само да ги сънуваш. Практически след 5-6000 цикъла батерията остава на 60-70% от капацитета си, максимум. Второ с 3х540 Wh ( = 1,5 кВч) може да си решиш само проблема с осветлението и зареждането на смартфона, а за останалите консуматори които ползваш през 24 часовия ден не стигат!13:36 23.04.2025