10 Април, 2024 14:05 9 001 20

Колко печелят BYD и Tesla от една кола

  • byd-
  • tesla-
  • печалба

Разликите са фрапантни

Колко печелят BYD и Tesla от една кола - 1

Според Late Finance, китайската компания BYD има средна нетна печалба от около 1 250 долара от продажбата на всяка кола. Tesla, от друга страна, печели повече от 8 250 долара на автомобил, въз основа на нетен доход от 14.9 милиарда долара и продажби на 1.81 милиона автомобила през 2023 година.

Това показва, че BYD не са толкова алчни, колкото tesla и се опитват да печелят от голям обем продажби. BYD е продала 2 706 075 автомобила в Китай миналата година, следвана от Tesla с 603 664 автомобила. За справка, продажбите на Leapmotor, който заема десетото място, възлизат на 144 155 единици.

Въпреки ниското ниво на печалба през 2023 г., BYD всъщност увеличава нивото на печалба в сравнение с предходни години. От края на 2019 година паричните резерви на BYD са се увеличили осем пъти.

Според анализатори, до 2021 година компанията всъщност не е печелила пари от продажба на автомобили. И през 2022 година изведнъж достига ниво на печалба от около 750 долара на автомобил, което още малко и ще бъде удвоено.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АйСеГа

    13 27 Отговор
    Айде сега, всеки знае, че 1500 кг желязо струват 3800 лв, така че да правите сметка кой колко печели, като продават нещата за по 70 хиляди е повече от глупост. Сега ще кажете, че имало редки метали, технологии и глуипоасти (за да оправдаете надутите цени).... редки редки, колко да са редки, че да покрият разликата от 66200 лв ?

    Коментиран от #4, #10

  • 2 Мдаааа

    38 7 Отговор
    В Китай, Индия всичко е с мярка, иначе е непродаваемо. Коли от Европа там се продават вв пъти по евтино. Но тук сме богати (по точно балъци) и ни съдират кожите! Как преди 20 години една кола струваше 10000$ и още върви по пътищата, а сега същата, която за 5 години е за претапяне струва 30000$. САЩ и Европа се овилчиха за печалби и милиарди.
  • 3 Госあ

    23 5 Отговор
    В Пекин масово се карат чисто нови електромобили и това е подобрило качеството на въздуха много. Всъщност, смятам че качеството на въздуха днес в София е по-зле. Освен това цените на такситата са шокиращо ниски и хората ги ползват много.

    Коментиран от #6

  • 4 Гост

    11 12 Отговор

    До коментар #1 от "АйСеГа":

    Какви техологии може да има в онази Тислъ, на чиято снимка акумулаторът беше запънат с бамбуков сап?
  • 5 определено

    24 3 Отговор
    печелят в пъти повече, а търговците отделно, а 20% ддс отделно, купувача се товари като магаре

    Коментиран от #20

  • 6 Хахахаха

    6 7 Отговор

    До коментар #3 от "Госあ":

    Не може да бъде! А едно време твърдеше, че електричките не могат да оправят въздуха в градовете?

    Коментиран от #8

  • 7 Правилно

    19 2 Отговор
    BYD не са толкова АЛЧНИ, колкото TESLA
  • 8 Госあ

    11 3 Отговор

    До коментар #6 от "Хахахаха":

    Винаги съм твърдял, че прехода от хибриди към водород е по екологичен и продължавам да го твърдя. Относно в въздуха в градовете, винаги съм твърдял че гражданите трябва да бъдат мотивирани да ползват градски транспорт и таксита, а относно градския транспорт, винаги съм твърдял че е най добре да бъде електрифициран. Дори смятам, че електробусите действително са полезни, а също и такситата с батерии може би са окей. Смятам, че Китай твърде много залитнаха в електромобилите, вместо да възприемат концепцията да хибридните двигатели и водородната инфраструктура, въпреки че единственият htgr реактор, който работи за индустриални цели и зарежда мрежата както с електричество, така и с водород е в Китай. Не мога да кажа на бялото-черно, обаче за качеството на въздуха в градовете и ролята на електромобилите, но те в никакъв случай не решават въпроса с отделянето на въглеродни емисии в глобален мащаб и пораждат въпроси относно рециклирането

    Коментиран от #9, #11

  • 9 Госあ

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Разбира се, не трябва да се преекспонира и ролята на електромобилите за качеството на въздуха (няма как да не се съглася че я има), защото в големите градове на Китай се ограничи и работата на тецовете на въглища, която беше заместена от газ и АЕЦ, в някои области около пустинните региони действително са изградени огромни соларни и вятърни паркове, но оставам скептичен за тяхното кпд. Другото, което бих споделил като негативно впечатление е, че за разлика от Токио, китайците използват повече автомобили и задръстванията са доста по-големи.
  • 10 бай Даньо

    7 7 Отговор

    До коментар #1 от "АйСеГа":

    Малко не си в час . В една съвременна кола има 50-60 микропроцесора и милиони редове код ....
  • 11 бай Даньо

    8 10 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    Едно от малкото неща които се съгласявам с Мъск че водорада е стюпид! Коли с водород винаги ще са скъпи заради проблема със съхранението и още по големите рискове на водорода. Виж за камиони, самолети, градски транспорт може би. Простолюдието наистина трябва да се отучава от личния автомобил , жалко за Ганчо че тъкмо се качи на БМБ-то....
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.