Разбира се, опити за създаване на автомобилна навигация са правени и преди. Още през 1932 година в Италия е създадено устройство, наречено Iter Avto. В него се зареждат хартиени карти на ролки, а кабел, свързващ устройството със скоростомера, показва къде се намира колата по маршрута.
Но все пак истинската навигация в кола е изобретение от 80-те години. Тогава Honda, съвместно с Alpine, представят Electro Gyrocator - първата наистина работеща навигация за автомобили.
За разлика от повечето съвременни навигационни системи, тя не използва GPS сателити. Иновационното си за времето устройство представлява инерционна навигационна система с хелиев жироскоп, която определя позицията в пространството.
Картите са поставени вътре в устройството - те се превъртат върху 6-инчов монохромен дисплей, докато колата е в движение. Пакетът включва и... химикал - ако трябва да поставите специални бележки на картата.
Потребителите също така могат да променят мащаба, яркостта и контраста на дисплея. През 1981 година Electro Gyrocator, който между другото тежи около девет килограма, се предлага като опция за Honda Accord. Но с цена от около ¥300 000 - тоест почти една четвърт от цялата кола - тя не е търсена. Всичко си има своето време.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ицо
Коментиран от #2
18:50 19.04.2024
2 Как кой?
До коментар #1 от "Ицо":
Може би Москвич,но японците са им откраднали технологията.16:27 30.04.2024
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Мхм
Коментиран от #13
19:06 30.04.2024
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 юзър
До коментар #4 от "Мхм":
дай линк, инфо, нещо11:29 30.06.2024