17 Юни, 2024 13:40 2 308 23

BYD ще доставя батерии за Tesla

  • tesla-
  • catl-
  • byd

CATL взима по-големия дял от сделката

BYD ще доставя батерии за Tesla - 1

Tesla ускорява навлизането си на китайския пазар за складиране на енергия чрез сключване на сделки с местните гиганти в областта на батериите CATL и BYD. Този стратегически ход осигурява доставките на батерии за предстоящата фабрика на Tesla за системи за съхранение на енергия в Линганг, Шанхай.

Според доклади от индустрията, цитирани от insideevs подразделението FinDreams на BYD си е осигурило значителен дял, като е спечелило договор за над 20 % от предвидения производствен капацитет на Tesla за BESS в Китай. Очаква се CATL да достави останалите 80% от батериите, необходими за проекта.

Строителството на фабриката, наречена "Мегафабрика", започна през май тази година и се очаква да приключи до първото тримесечие на 2025 г. Това съоръжение в Шанхай ще допълни съществуващата фабрика на Tesla в Латроп, Калифорния.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 3 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Каква стана тя?

    4 1 Отговор
    Уж не бяха добри, а?

    Коментиран от #2

  • 2 ПЗтзспзмнп

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Каква стана тя?":

    Австралийците май не се хвалят много-много с няколко такива "балансиращи" батерии, които купиха от Тесла преди няколко години. Едната май даже нещо горя преди 5-6 месеца (мързи ме да питам Гугъл).

    Коментиран от #4, #19

  • 3 Гошо

    0 0 Отговор
    сетИха се
  • 4 За какво да се хвалят?

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "ПЗтзспзмнп":

    Похвалиха се две години след ползването, че са си върнали инвестицията и вече са на печалба. При 50 милиона евро инвестиция, две години за възвръщаемост и печалба на 50 милиона на всеки две години през 10-годишната гаранция с опция за удължаване до 20 години, не е за хвалене. Направо ги е срам че печелят по толкова малко.

    Коментиран от #5

  • 5 Невнимание

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "За какво да се хвалят?":

    Мите, посмали малко, че си като рибар у кръчма след ходене за риба.

    Коментиран от #6

  • 6 Посмалил съм

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Невнимание":

    Ето истинските цифри от статия от 2018 година

    Гигантската батерия на Tesla в Австралия възвърна над 25% от цената си
    26.09.2018
    Изгpaждaнeтo нa гигaнтcĸaтa aĸyмyлaтopнa cиcтeмa зa cъxpaнeниe нa eлeĸтpичecĸa eнepгия Теѕlа Роwеrрасk cтpyвaшe $66 милиoнa. Ho caмo зa пъpвитe 6 мeceцa, тя възвъpнa $17 милиoнa или oĸoлo 25%.

    Фpeнcĸaтa ĸoмпaния пoĸaзa, чe e ycпялa дa пoлyчи $9,5 милиoнa oт ycлyгитe пo пpeдocтaвянe нa eнepгия пo вpeмe нa пpeĸъcвaниятa нa тoĸa в Aвcтpaлия. Koмпaниятa e cпeчeлилa oщe $7,9 милиoнa oт cъxpaнeниeтo и пpoдaжбaтa нa eлeĸтpoeнepгиятa, гeнepиpaнa oт вятъpнaтa eлeĸтpoцeнтpaлa Ноrnѕdаlе.

    Коментиран от #7, #20

  • 7 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Посмалил съм":

    След 3 години и около 1000 цикъла,нови 66 милиона долара за батерии.

    Коментиран от #8

  • 8 Проблем?

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    И през месец да се сменят батериите, то през първите 10 години по време на гаранцията Това си е проблем на Тесла и е напълно безплатно за собственика, който още през 2020 година за първите две години вече си беше върнал инвестицията и през следващите четири години е изкарал два пъти по 66 милиона.

    В България започва инсталацията на 50 мегаватчаса батерия за 20 милиона. Добре че не са ти чели коментарите да се откажат. Точно както не са ти чели коментарите, за да не изграждат фотобултечната централа от която ще съхраняват енергията.

    Коментиран от #9

  • 9 Анонимен

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Проблем?":

    Цитат от нета "Но мега батерията се оказа.....истинска инвестиция, която ще се възвърне за 2 или максимум 3 години." На такъв бизнес му се вика преливане от пусто в празно.Тъкмо се изплатила батерията и купуваш нова.

    Коментиран от #10

  • 10 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Анонимен":

    Практиката показват че батерия купена за 66 милиона, за първите 2 години си връща 66 милиона, а после за останалите осем години гаранция ще изкара още четвърт милиард долара печалба, но щом това за тебе са пари за семки и не си заслужава инвестицията, не се занимавай с глупости. Не е задължително да си купиш такава батерия. Ще има кой да купи вместо тебе и да ти продава скъпо тока зареден за без пари.

    Коментиран от #11

  • 11 анонимен

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Така е":

    Гаранцията на Тесла е "теслъ", винаги клиента е виновен,че е зареждал с крив ток.
    Гаранцията за батериите на Тесла важеше само за първите няколко години, когато никой не искаше да купува електромобилите на Тесла.Това е много стара опорка.
  • 12 Тмпзпзспз

    3 0 Отговор
    Няма биткойни, няма борсови спекулации, няма капиталови инвестиции, няма такива работи. Инвестиционни фондове и банки със стотици и хиляди анализатори въртят едни модели, един симулации, едно чудо и накрая докарват РОИ от 5-10 процента на година. Идва обаче наш Митьо Бустеров Електрика и ги удря в земята с РОИ от 50 процента само с една статия в Интернет.

    Изобщо по неговите приказки няма нищо по-лесно от изкарването на пари с инвестиции в електробизнеса, свързан с коли, зарядни, батерии, фотоволтаици и производните им. Клондайк е като детски пясъчник в сравнение с тези печатници за пари. Само да боднеш някъде парче кабел, литий или силициева плочка и то започва да бълва приходи и печалби.

    Мда, може и Митьо Бустеров да е прав, а всички останали да сме бавноразвиващи се едеоти, обаче колко е вероятно да е така? Не много вероятно по мои изчисления...

    Мите, едни момчета от МЛМ бизнесите искат да те вземат да работиш за тях, че много ви съвпадат възгледите за това как се прави "бизнес".

    Коментиран от #13

  • 13 Какво пречи едното на другото

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Тмпзпзспз":

    Защо си мислиш че цял свят трябва да върти един бизнес и дори един бизнесмен трябва да има един единствен бизнес? Фотоволтаиците и батериите са чудесно допълнение към буквално всеки бизнес, особено, ако е енергоемък или по някаква странна причина използва електрическа енергия. Толкова странно ли ти е някой да има нужда от електричество? Нещо като да продаваш хладилници на ескимос по твоята логика?

    Коментиран от #14

  • 14 Йхкйбх

    0 2 Отговор

    До коментар #13 от "Какво пречи едното на другото":

    Странно ми е как ходиш и ръсиш акъл очевидно без покритие и връзка с реалността, защото е базиран на "източницинв Интернет". Едно време на такива ви викахме "дървени философи". Не знам какво е нарицателното на съвременния новоговор.

    Коментиран от #16

  • 15 Гост

    2 0 Отговор
    Прочетете статията "16 компании за фотоволтаици обявиха фалит".

    Коментиран от #17

  • 16 Реалността

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Йхкйбх":

    В нашата реалност фотоволтаиците в произвеждат 54% от енергията в момента на писането на мнението и ще произвеждат толкова или повече до края на деня. Ако си беше показвал носа от панелката, щеше да ги видиш че са реални из цялата държава.

    Ако не вярваш на интернет, че на 19 май :

    "цените на балансиращата електроенергия за излишък за миналия месец са стигнали до 2684,50 лв. за мегаватчас, а при недостиг - до 6342 лв."

    То спокойно можеш да отидеш на живо в ЕСО и да поискаш на живо писмена справка за цените черно на бяло и да ни информираш, че написаното е фалшива новина. Фалшива не фалшива ще плащаме по тези цени напълно реално. Ще го усетиш само след година на либерализирания пазар.

    Така и не се научи, че щом нещо се е случило, значи е оставило следа в интернет и не можеш да го скриеш, както ти се иска. Също както е вярно че не всичко писано от такива като тебе в интернет е вярно и източниците са много важни. Аз и ти не сме източници на информация.
  • 17 Прочетохме я

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    А Ти прочете ли за причината или не можа да разбереш статията? Тези фирми са измамници и са лъгали клиентите които сега ги съдят:


    Бордът на държавните изпълнители в Невада постави Titan в изпитателен срок през 2023 г., след като получи множество жалби от клиенти. Компанията е изправена пред множество съдебни дела.

    В жалба, подадена в Охайо на 13 юни, потребител на име Томас Джоунс твърди, че продавач на Titan е казал на Джоунс, че няма да има сметка за електричество, ако инсталира слънчеви панели заради безплатна правителствена програма. След това се твърди, че продавачът е фалшифицирал подписа на Джоунс върху документи за заем, като е взел заем от 69 000 долара от друга компания без знанието на Джоунс. Заемът включва и финансова такса от 75 000 долара, според жалбата. Твърди се, че продавачът е избегнал проверката, като е изпратил договора на имейл адрес, който е подобен на този на Джоунс, но не е негов.

    „Те прецакаха много хора“, казва за Time бивш представител на отдела за обслужване на клиенти на Titan, който описва много оплаквания от потребители. – „Те плячкосваха хора, които мислеха, че ще спестят пари.“

    Коментиран от #18

  • 18 Анонимен

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Прочетохме я":

    Че те всички в този сектор са измамници.
  • 19 Така е

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "ПЗтзспзмнп":

    От инженерна гледна точка, а и от икономическа, складирането на електроенергия в батерии е неизгодно. Като се отчете краткия живот на батериите, цената на тока от тях става х3. Да не говорим за допълнителните разходи по рециклиране на батериите които също трябва да се отчетат при формиране на себестойност и още ще се вдигне цената на тока.

    Коментиран от #21

  • 20 Хахахаха

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Посмалил съм":

    Тези новини си ги чети преди лягане че да запиш спокоен.
    Ето ти цифри от конкретен проект в България:
    1. цена на ФтЕЦ с мощност 300 KWp : 410000 лв. срок на използване 20 години, среден месечен добив за последните 4,5 години 29,8 MWh/мес.
    2. цена на батериен блок с мощност 500 kWh : 540000 лв срок на използване 5 години.
    И така от 1. имаш цена на добитата електроенергия 6,4 ст./KWh и от 2. имаш още 30,2 ст./kWh и общата ти цена става 36,6 ст./KWh. И това е цена без пренос, достъп, акциз, такса към обществото и ДДС. И като имаш в предвид че от началото на тази година средномесечната борсова цена на тока е 15-20 ст./KWh си направи сметката кога ще си изплатиш батерията. Точно НИКОГА!
    Истината е само в атомната енергетика и във ВЕЦ-овете или по точно казано в ПАВЕЦ-овете, тъй като с тях лесно и ефективно се балансира енергийната мрежа на национално ниво. Капиш?!

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Стига с това средно

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Хахахаха":

    "И като имаш в предвид че от началото на тази година средномесечната борсова цена на тока е 15-20 ст./KWh си направи сметката кога ще си изплатиш батерията. Точно НИКОГА!"

    Технически неграмотен човек се опитва да прави технически сметки. Нека сега се върнем в реалността и направим истинските сметки с реалните данни за реалните цени за последните 24 часа, точно както правя всеки път за да не ме обвинявате че си избирам ден като 19 март например, в който разликата за киловатчас беше около 10 лева. Тоест ако заредиш тези 500kWh на ниската цена и ги продадеш на високата, ще получиш 5000 лв в рамките на денонощието. По трънския курс и вашите нагласени сметки, за има няма стотина такива дни и си избиваш половината милион за батерията.

    Направи сметките? Вероятно вече си научил сайта на ibex, за да видиш цените. Не средните, а по часове.

    Можеш да провериш, че за вчера най-ниската цена е била 44.46 лева за мегават в час без ДДС, а вечерта е била 497.80лева - 45 стотинки разлика без ДДС.

    Ако едно предприятие си продаде излишъка на обяд ще получи 4,4 ст печалба за киловатчас, а вечерта ще си купи енергията за 70 стотинки с ДДС и такса пренос. Поправи ме, ако греша?

    Както аз те поправям, че батерията обикновено Има десетина години гаранция. 3 650 цикъла гаранция. Последните батерии на CATL за съхранение на енергия се рекламират с 15 000 цикъла живот и 5 години нулева деградация. Е колко пък да са излъгали?
  • 23 Не е така

    3 0 Отговор
    Би ли дал поне един практически пример ако можеш да смяташ? Защото очевидно не можеш да смяташ щом говориш такива небивалици.

    Най-пресният пример за който четох изчисления за себестойността на заряден цикъл, беше на онази Тесла изминала 700 хиляди километра, която при разход 20kWh на 100 км е заредила 140 000kWh

    Смяната на батерията струва 12 000 долара. Тоест дотук съхранението на 1kWh в тази батерия е струвало 8,5 цента, а деградацията е само 25% и тази батерия може да служи още много години.

    Толкова малка деградация е постигната дори при зареждане с 250 kW. Представи си колко ще е деградацията при по-бавно зареждане?

    ПП

    Прочетох си мнението три пъти и не намерих причината за изтриването му? Ще подскажете ли кое от написаното е неприемливо? Къде видяхте обида, спам, нецензурни думи или нещо подобно?