21 Ноември, 2024 10:27 2 783 24

Няколко недостатъка на всесезонните гуми

  • всесезонни гуми-
  • съвети

Те са добър и бюджетен вариант, но не са перфектни

Няколко недостатъка на всесезонните гуми - 1
Снимка: Shutterstock

Всесезонните гуми и по-конкретно технологиите в тях се развиват с всяка изминала година и са значително по бюджетен и функционален вариант за шофьорите по нашите географски ширини. Но когато използва всесезонни гуми, шофьорът е изправен пред няколко недостатъка.

Като използвате всесезонни гуми през цялата година, спестявате от втори комплект гуми и монтаж на гуми, но трябва да знаете, че цената на такива гуми обикновено е по-скъпа от сезонните гуми. В допълнение, всесезонните гуми имат по-високо износване, защото се използват целогодишно.

Освен това такива гуми могат да бъдат шумни. Според много експерти всесезонните гуми са универсални, но трябва да платите за това, като въпреки това те се държат по-зле както при високи температури, така и при студ.

Шофьорите, които не сменят гумите на колите си с настъпването на студеното време, а карат с всесезонни се излагат на редица други рискове. Всесезонните гуми са направени от каучукова смес, която при големи студове се втвърдява.

Това означава, че автомобил с такива гуми ще загуби управляемост при температури при под минус 15 градуса по Целзий. През лятото всесезонните гуми също не предлагат оптимално сцепление с пътя, ката, че колкото и да са универсални - си имат недостатъци.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тореро

    28 2 Отговор
    Е ,и? Гнусни мисирки
  • 2 Жигит

    23 1 Отговор
    Затова, само гумени цървули, а лятото - жапанки.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Глупости

    17 0 Отговор
    Средностатистическия българин, няма проблем да смени за 20 минути и четирите джанти. А шоколадовите братя, за две минути могат да ти оставят колата на трупчета.
  • 5 АБВ

    19 2 Отговор
    Едно време карах с такива гуми на Дебика и бях много доволен колата се караше като таакси никога не съм закъсвал
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 пълни глупости

    7 3 Отговор
    гумата е гума . за джанта . много са бързи колите . не до 50 и 130 а до 200-300 км/ч . да глобят заводите и да ги затварят . измреха хората .
  • 9 Джуган

    15 2 Отговор
    Ако живеех в Смолян, сигурно щях да въртя зимни - летни, но при тези поредни топли зими на повечето места за предпочитане са качествени всесезонни пред евтини летни - зимни. А това че за монтаж-демонтаж те цакат 100 лева е ясно. Два пъти в годината - 200 лева, или 4 джанти железарки за зимните
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    17 6 Отговор
    Преди 89-та всички караха всесезонни и нямаше проблеми❗
    А да , тогава имаше сняг, ама имаше кой да го почиства от пътищата. А о на всеки 500 метра имаше камари с пясък , ако закъсаш да хвърлиш малко на леда и да продължиш❕
    А сега с две смени годишно , за три години с един комплект гуми НАЗАД ❗

    Коментиран от #16, #21

  • 11 Хасковски каунь

    20 6 Отговор
    РАВ4 го карам само с всесезонни гуми, най-евтините китайски или корейски. По 60 000км без проблем и с допустим грайфер.
    Пък вие си слушайте папагалите и купувайте, купувайте

    Коментиран от #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ядко

    9 0 Отговор

    До коментар #11 от "Хасковски каунь":

    Лексус карам с Bridgestone всесезонни - никакъв проблем !
  • 14 асфад

    15 2 Отговор
    Гледайте "tyre reviews" в тубата. Всесезонните са почти идентични като представяне в зимни условия срещу референтните зимни гуми и в пъти по-добри от тях в мокро време. В летни условия са с 1-2 секунди по-бавни на писта от референтните летни гуми, което е едно няма нищо. А за икономията от това, че няма да ти трябва втори чифт джанти, монтаж 2х в годината, хотел за гумите и изгубено време на опашка пред гумаджийното да не говорим... Продължителността на живот им е 35 000 - 45 000км...

    Коментиран от #17

  • 15 Николай Стоименов

    13 1 Отговор
    Най големият недостатък е че печалбата на вносители на гуми и центровете за смяна на гуми пада драстично. Пак някой "експерт "като Дунев е взел отношение
  • 16 Преди 89

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    нямаше всесезонни гуми,а универсални/за нищо не ставаха/!Затова всеки,който пътуваше през зимата си имаше вериги! А и сега на всеки проход има табела"задължително с вериги",което е правилно!
  • 17 Леля Гошо

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "асфад":

    Много важен и точен коментар, през зимния сезон пътищата много често не са заснежени, а мокри. Всесезонната е много много по добра от зимната на мокър асфалт.
  • 18 Край

    8 0 Отговор
    Всесезонната гума е идеална за 90% о шофьорите и колите в България. Това дето ви редят пролет есен на гумаджииниците е номер да ви съберат паричките. От 10 г. карам с вдесезонни и никакви грижи.
  • 19 Ауто Билд

    7 0 Отговор
    Аз карам Мишлен КросКлимат 2 всесезонни . Просто ми е омръзнало от всякакви там изисквания .Сега очаквам да измислят проленти и есенни гуми . С Мишлена никакви оплаквания , освен дълбокия грайфер има и маркировка със снежинка
  • 20 Посетител

    2 0 Отговор
    Поне от десет години -15°С не съм виждал! Да сме по-насевер, да имаме зими със сняг и студ - да, съгласен съм.
  • 21 Посетител

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Поне до 2000-та , 2005-та нямаше изисквания за летни/зимни гуми, гледаше се дълбочината на грайфера... После измислиха тая дивотия.
  • 22 гост

    2 0 Отговор
    колко били зле всесезонните защото разбира се печалбата е по-малка ,друго си е да плащаш есен и пролет за монтаж през това време и за хотел
    Моят въпрос е колко дни в годината е -15 и пътищата са покрити със сняг
  • 23 Педро инспектор

    4 0 Отговор
    За зимна гума трябва постоянна температури под 7-8 градуса. Няма как да карам със зимни гуми, защото един ден е 3 градуса, на другия може да е 20. Асфалта при такъв слънчев ден става 30 градуса и едно по-дълго каране в такъв ден и вече нямаш не зимни, а никакви гуми защото се изпичат и стават даже опасни. Предните ми гуми търкалях 60 000 км Michellin Crosscliamte, сега карам Pirelli Cunturato SF2 . Много съм доволен и от двата модела, но Pirelli са една идея по-хубави и по-безшумни. Сега вече излезе SF3 които са скъпи, но гледайте ревюто в тубата и всеки сам да си преценя.
  • 24 Артиста

    0 0 Отговор
    Не съм съгласен , че все сезонните гуми били проблемни.Моите са Петлас турски .Много съм доволен.Нямам описаните от специалист неубедителни аргументи за лошо поведение на пътя.