В Китай показаха новия най-бърз влак в света

13 Януари, 2025 18:31 15 922 67

  • влак стрела-
  • китай-
  • влак

Той все още е под формата на прототип

В Китай показаха новия най-бърз влак в света  - 1

В Пекин бяха представени прототипи на новия високоскоростен влак CR450, способен да развива скорост до 450 км/ч и предназначен за работа при 400 км/ч. Това е значително по-високо от сегашните влакове от серията CR400 Fuxing, които достигат скорости до 350 км/ч.

China State Railway Group Co., Ltd. (China Railway) планира да проведе серия от тестове по различни маршрути, за да оптимизира техническите характеристики на CR450 и да въведе влака в търговска експлоатация в близко бъдеще.

В Китай показаха новия най-бърз влак в света

В сравнение с предшествениците си, аеродинамичното съпротивление е намалено с 22%, а общото тегло е намалено с 10%, което спомага за подобряване на ефективността и намаляване на консумацията на енергия.

Прототипите са представени от два модела: CR450AF и CR450BF. Всеки се състои от осем части: четири моторни и четири вагонни. Влаковете са оборудвани и с усъвършенствана система за водно охлаждане.

В Китай показаха новия най-бърз влак в света

Налични са още системи за постоянно магнитно сцепление, осигуряващи висока стабилност и безопасност по време на движение. Повече от 4 000 сензора наблюдават ключови системи в реално време, а усъвършенствана система за аварийно спиране повишава безопасността по време на движение.

Дизайнът на CR450 включва заострен нос, аеродинамични предни стъкла и много леки материали, които намаляват съпротивлението при високи скорости.

В Китай показаха новия най-бърз влак в света


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 59 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    10 52 Отговор
    Това е макет!

    Коментиран от #9

  • 2 Опорка

    141 10 Отговор
    През това време, БДЖ показа прототипа на нов влак "Евроатлантическо Бъдеще", способен да развива 45 км/ч и дори има парно в някои от вагоните.

    Коментиран от #11, #46

  • 3 евроатлантик

    88 12 Отговор
    А има ли банани в този влак? Щото по нашите магазини има!

    Коментиран от #25, #34

  • 4 САЩ КЪДЕ

    74 9 Отговор
    СА В СЛУЧАЯ,МОЖЕ БИ 50 ГОДИНИ НАЗАД.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Гориил

    46 17 Отговор
    Строящата се в Русия високоскоростна железопътна линия между Москва и Санкт Петербург е проектирана за скорост от 400 километра в час.За разлика от Китай, руските инженери са проектирали собствени автомобили, двигатели, електронно управление и системи за контрол. Китай копира немския.

    Коментиран от #14, #18

  • 7 Симо

    70 7 Отговор
    Понеже ни убеждават, че технологичната надпревара била между САЩ и Китай, сега да очакваме достоен отговор от краварите. Влак превъзхождащ китайския, ама не по Дисни ченъл!!!! А, те май САщ нямат изобщо високоскоростни влакове.

    Коментиран от #38

  • 8 бегай чукча

    40 8 Отговор

    До коментар #5 от "Бегай":

    Да ръгаш чушки в чушкопека, щото четеш, ама нищо не разбираш от прочетеното. Прототипи много, ама само китайците ги вкарват в производство и употреба след това.
  • 9 хи хи

    41 5 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Отвори youtube и ще видиш реално в експлоатация. 42000 км високоскоростни линии из целия Китай.

    Коментиран от #12

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Гориил

    6 29 Отговор

    До коментар #9 от "хи хи":

    За съжаление, китайските компоненти съставляват не повече от 60 процента. Това прави китайските високоскоростни железници уязвими за внезапна атака на санкции.

    Коментиран от #16

  • 13 ЕвроАтнатически тепегьос

    29 2 Отговор
    Кой не скача е червен..
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Госあ

    8 11 Отговор

    До коментар #5 от "Бегай":

    Бегай ти ве гане. Возил съм се НЕ ВЕДНЪЖ и на френски и на японски и на китайски. Кво ми тролиш тука ?

    Коментиран от #19

  • 16 Госあ

    8 19 Отговор

    До коментар #12 от "Гориил":

    Другите 40% са руски, нали ? От руските скоростни железници ?! 😅

    Коментиран от #23

  • 17 що за глупости

    14 17 Отговор
    странно японците имат влакове не макети които развиват 500км/ч от 6-7 години поне не помня вече кога пуснаха първия

    Коментиран от #20

  • 18 Госあ

    12 22 Отговор

    До коментар #6 от "Гориил":

    Аз се возих на нея ! хахахаха немската викаш, А ? 😅от немците копират руснаците, като почнеш от ракетните двигатели, та стигнеш до калашкина.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Госあ

    47 5 Отговор

    До коментар #17 от "що за глупости":

    Най бързия влак е китайски. Най дългата скоростна железопътна инфраструктура е в Китай. Китай има железопътна линия на над 4000м, където подават кислород във вагоните. Китай искаше да инвестира в наш’то БДЖ, ама ганчето разпрааше че Китай не разбират от ЖП транспорт.

    Коментиран от #27

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Гориил

    12 9 Отговор

    До коментар #16 от "Госあ":

    Това е въпрос на преговори и договорки. Руските технологии са двойни.Има строги ограничения за предаването им.Със солидни поръчки гигантските руски корпорации Росатом (най-добрите металургични сплави в света), Ростех и Трансмашхолдинг могат да създадат най-добрите железопътни технологии в света за Китай.

    Коментиран от #24, #26

  • 24 Госあ

    9 9 Отговор

    До коментар #23 от "Гориил":

    😅 викаш Русия ще предложи технологиите, които няма, на Китай които са водещи съответно ? 😅 Царе ! 😅

    Коментиран от #28

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Госあ

    8 9 Отговор

    До коментар #23 от "Гориил":

    Иначе, знам че в Русия пътуват най бързо ! С телепорт ! Но всичко е секретно ! 😅
  • 27 Госあ

    3 8 Отговор

    До коментар #20 от "Госあ":

    Кой ги слага тия минуси ? И защо ?
  • 28 Гориил

    10 5 Отговор

    До коментар #24 от "Госあ":

    Искам да кажа, че в Русия преди няколко години бяха напълно извършени структурни реформи и беше завършена нова модернизация (индустриализация).
  • 29 Джо

    6 9 Отговор
    Френското Те Же Ве е по-бързо (517км)

    Коментиран от #33, #35, #36

  • 30 А в в

    2 7 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    Расия за къде пътува ,от вас до вас ли
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    7 2 Отговор
    Във Франция още през 80години на миналия век се возех в ТЖВ , които развиваха реално над 200км в час!ПС.Имаше дни когато даваха безплатни билети за тях за да са по пълни!
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Госあ

    9 8 Отговор

    До коментар #29 от "Джо":

    джони, Най бързия влак е китайски. Най дългата скоростна железопътна инфраструктура е в Китай. Китай има железопътна линия на над 4000м, където подават кислород във вагоните. Хората ти казват, че масово ще пътуват по 2000км със 450, вместо със 350 км/ч.

    Коментиран от #50

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Влаковете

    19 5 Отговор

    До коментар #7 от "Симо":

    в сащ редовно закъсняват, преди години се опитвах да ходя на работа с влак и дори на близки разстояния не са редовни. На 400 мили на няколко пъти закъснението е било 4-8 часа, напълно се отказах да използвам влак. Тук жп линиите са частна собственност и те винаги дават приоритет на товарните влакове а ти може да си чакаш и да се оплакваш на арменския поп но разлика няма. Всичко е парата а населението ряпа да яде. Това е капитализъм на хищниците.
  • 39 факт

    7 8 Отговор
    Нерентабилна работа не трябва да спира обхваща малко гари малък пътбикопоток скъпи билети никой не се качва не мой се изплати. Китай има огромен дълг защото държавата финансира такива ненизплатими проекти без финансов смисъл само за да се жие в гърдите.
    И да самолета е над два пъти по бърз.
  • 40 Хасковски каунь

    12 1 Отговор
    Всички се хвалят , и аз ще се похваля.
    Пътувал съм многократно с експрес " Тракия" . 16ч5о м от София и в 20ч30м в Хасково. С престой в Пловдив и купуване на сандвич питка с шпеков салам за пийсе стотинки. Де го има
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 По Тошко Колев

    12 1 Отговор
    Кога ще ги стигнем... китайците?
  • 43 Бензъл

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бегай":

    Лафа вече е как ще стигнем китайците
  • 44 Бай Шиле

    13 2 Отговор
    Мани ги тия китайци.
    Ние сме в ЕС и просперираме!!!
    Китайците и след 50 години няма да ни стигнат, пардон обратното.
    София-Варна за 10 часа!
  • 45 Факт

    3 1 Отговор
    Голямо постижение. Това е влак на стандартни жп релси!

    Коментиран от #49, #51

  • 46 1000 ГОДИНИ СМЕ НАЗАД ПРЕД СВЕТА

    6 0 Отговор

    До коментар #2 от "Опорка":

    🤣😂 СЪС ТАЗИ КОРУПЦИЯ МОЖЕ ДА НАМАЛИ СКОРОСТА НА 25 КМ /Ч🤣
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 джо

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Госあ":

    Гост, най-бързият влак е френски!

  • 51 джо

    6 3 Отговор

    До коментар #45 от "Факт":

    Френското Те Же Ве също е на стандартни релси, но е 574 км/ч и е от преди 15 години. Китайците копират и догонват.

    Коментиран от #52

  • 52 Дали

    9 6 Отговор

    До коментар #51 от "джо":

    Китай са проектирали този влак за 400 км в час средна скорост между големите им градове, а не за да поставят еднократни рекорди за пред пресата.

    Къде във Франция влаковете се движат с 400 км в час и колко километра такива линии има? Колко такива влака се движат във Франция? Китайците не са измислили тези влакове, те просто си ги произвеждат и си ги ползват.

    Коментиран от #67

  • 53 Оня с по-другия кон....

    8 0 Отговор
    Ние пък у ЕС само с едно гениално изобретение с огромна добавена стойност и научно постижение, сравнимо само с микрочиповете от втората половина на 20-ти век, го слагаме в джоба си: а именно изобретяването на прокрепената към гърлото на шишето пластмасова капачка....
    БРАВОО!! Да живей урсуления гениий!
  • 54 Шаран БГ

    12 1 Отговор
    Трудно ми е да си представя, какъв път ще има за тези влакове!? При скорост 400 км/ч = 111метра за секунда, какъв радиус на закръгление ще има и най-лекият завой? Какъв наклон ще се задава на виражите ? Мама миа !!
    Наистина / № 53 "Оня к подругия кон"/ – , кой идиот измисли това, като отвиеш капачката, тя да остане на бутилката !! За да налееш или да пиеш, трябва да я изрежеш с ножа, да изрежеш и това дето остава да стърчи. Ако си зад волана на колата, трябва да спреш тенекията, да извършиш "хирургическата операция" и едва тогава да си позволиш да пиеш !?
    Дори великият А,.Айнщайн не се е досетил за това "откритие" на съвремените еколози. Освен неудобството, губенето на време имаме де факто и допълнително замърсяване на околната среда !!
    И да вършиш простотии не е лесно !! Акъл се иска !!

    Коментиран от #56

  • 55 джо

    10 1 Отговор
    Истината е, че Америка и Западния пазар направи от КНР държава.

    Коментиран от #66

  • 56 До шараните

    4 3 Отговор

    До коментар #54 от "Шаран БГ":

    Не вярвах, че има толкова интелигентни хора като вас, които за толкова време не са се научили Как да пият вода от бутилка. Племенникът ми на три години знае точно как да скъса капачката хем да не му пречи, хем да не я изгуби.

    Използва само двете си ръце и част от мозъка. На вас кое от трите ви липсва, за да ви се налага да ползвате нож, за да пиете вода?
  • 57 Модел !

    1 1 Отговор

    До коментар #31 от "Глей как е в при Путин":

    Модел !

    Турска Бавя !
  • 58 васко

    5 2 Отговор
    "Повече от 4 000 сензора наблюдават ключови системи в реално време, а усъвършенствана система за аварийно спиране повишава безопасността по време на движение." " Моят Мерцедес двигател ОМ- 646 986170 5235 има няколко сензора до сега откакто съм го купил не съм изминал 1500-2.000 км да не светне " Change Engine " и минава в авариен режим . Ако свети и угасва най много 2.000-2.500 об/мин ако свети постоянно да 2.700-3000 об/мин достига но няма мощност най много 3-4 скорост . И много пъти съм се прибирал от Европа така 2-3 пъти влязох в сервиза много е скъпо ако вляза още няколко пъти трябва да го оставя там . Заради един сензор толкова много главоболие последно в Гърция се развали 5-6 скорост въобще не е възможно само надолу иначе най много 2-3 скорост на равен път със съвсем лек наклон надолу може да минеш на 4 скорост - радост за мен е на тая скорост до Маказа съм се прибирал --защото е нагоре около 27 км ---на 2-3 скорост а тук 4.000 хиляди сензора ? ако е Немски сигурно и 100 км няма да мине и ще е в авариен режим .
  • 59 Румен

    8 1 Отговор
    А ние да си пуснем парните локомотиви. Тока скъп.
  • 60 Шаран БГ

    4 1 Отговор
    Испанците правеха някакъв скоростен влак, с идеята да стигне до Париж и дори по на север. И французите работеха в тая насока. Не знам до къде стигна този проект и каква ще е максималната скорост на возилото. Но в никаккъв случай не бе проектирана китайската скорост. По някое време се появи публикация за скоростен ЕДНОрелсов влак. Там и задвижването не може да бъде с елекроконтактна въздушна / над релсите/ мрежа при такива високи скорости.
    Аз съм тъп Шаран от блатото наречено България. Разбирам радетелите за чиста природа. Но когато в страната няма / поне аз не знам/ нито един пункт за изхвърлени електронни уреди и съоръжения или просто за стари домашни мебели , а около населените ни места е грозно бунище, да се връзва капачката на бутилката, сакън да не падне ....е просто глупост !! Имам три монитора от стари телевизори ! Кажете , моля Ви , къде да ги изхвърля ??? Неудобно е като караш автомобил да отвориш бутилка и да пиеш, без капачката да не ти се завира в носа !! В домашна обстановка и аз съм факир !! На №56 "До шараните"

    Коментиран от #62

  • 61 жалко

    4 0 Отговор
    В България и след 100 години няма да има такива влакове.
  • 62 До шараните

    0 5 Отговор

    До коментар #60 от "Шаран БГ":

    Очевидно ще трябва да обяснявам по интернет на някой как да си отвори бутилката с водата, без да му влиза в носа и така, че да му е по-лесно да я завие после.

    Първо отваряш както досега. Капачката остава много близо до резбата и недоумявам как въобще успяваш да пиеш така.

    За най-лесно си пъхаш пръста между капачката и бутилката и издърпваш капачката, за да се скъса едната от двете пластмаси които я държат. Сега вече капачката ти продължава да е завързана за бутилката но с много по-дълга "връв" . Ако и тя ти пречи, хващаш я в шепата и завърташ китката за да я скъсаш без много усилия. Както ти казах тригодишният ми племенник след само едно показване си ги къса сам.

    Ако за подобна дреболия мрънкаш толкова, не ми се иска да съм на мястото на някой от семейството ти, които трябва да те търпят при наистина сериозни проблеми.
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 знаещият джо

    3 0 Отговор

    До коментар #55 от "джо":

    Китай е била Империя с няколко хиляди години от Татаро монголските нашествия ( или Монголо татарските в различни истории различни е написано ) до Англичаните и Французите които разрушиха тая Империя и до Пекин не са оставили камък върху камък. Тя има над 1000 изобретения от порцелана до барута , коприната и т.н. За каква държава говориш когото Америка 300 години няма откакто е създадена като държава и дали ще съществува още толкова е под въпрос. От обич към Китайският народ не са направили инвестициите а защото евтина работна ръка , евтини енергийни ресурси , низки данъци , огромен пазар където печалбите бяха много високи. Използвайки евтиният и огромният човешки ресурс произвеждаха в огромни количества при много ниска себестойност .
  • 67 Пурко

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Дали":

    И китайците все още не се движат с 400. А и това няма да е средна скорст. Когато го пуснат в експлоатация тогава ги хвали.