Видео беше публикувано в Reddit, показващо четиридесет електрически автомобила Tesla, които се редят на опашка пред станция за зареждане Supercharger отново разбуни духовете за инфраструктурата за електромобили в Европа. Конкретния случай е от шведски зимен курорт, където можете да видите автомобили със сняг по капаците и таваните и с външни багажници за ски. Всичко сочи, че посетителите на ски курорта са решили да зареждат колите, преди да се приберат.
На видеото се виждат само няколко станции, на които има дълги опашки. Като се има предвид, че времето за зареждане на електрически автомобил се измерва в 30-60 минути, както и повишеното натоварване на зарядните устройства, собствениците на Tesla ще трябва да стоят доста време. Малунг е ски курорт, разположен в югозападната част на окръг Даларна, на 280 км северозападно от Стокхолм.
Коментатори в Reddit съобщават, че подобни проблеми в малките градове се срещат не само в Швеция, но и в Норвегия, където покритието на електрически превозни средства е най-високо в Европа. Подобен проблем съществува в големите градове като Ню Йорк и Лос Анджелис.
Един от начините за решаване на този проблем може да бъде планирането на зареждането на вашите електрически превозни средства, както и използването на бавни зарядни станции в курортните хотели през нощта. Разбира се, ако са предвидени там. Видеото вижте ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мдаааааааа
Коментиран от #45
12:02 07.02.2025
2 Пич
12:03 07.02.2025
3 Сталин
Коментиран от #60
12:04 07.02.2025
4 ДрайвингПлежър
Тва е надежден, еФтин, Фтомобил дето ти повръща и парици!!! А зимъска пробега му се удължава Х5
Наскоро имаше същата дивотия в скандинавието - опашките бяха по няколко преки
12:08 07.02.2025
5 Енергото
12:13 07.02.2025
6 Махнал съм
12:19 07.02.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
12:20 07.02.2025
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
12:21 07.02.2025
9 някойситам
И накрая какво получаваме: по-европейски е да те огънат в началото да платиш двойна цена, а после по-европейски да те огъват всеки път, когато 50 такива гения, със същоте европейско мислене, се бъркат на кой къде му е колата и кой още да изчакаш още 60 минути да си зареди уеднаквена фасада без двг (защото сме европейци, чакането докато някой те огъва е част от културата ни, нали?). Поздрав за всеки, който си мисли че си направил избора да купи и да трае, защото той не е тълпа... а в крайна сметка всеки един такъв се оказа типичен представител на безмозъ... кхм... довършете си сами изречението. Честито!
12:21 07.02.2025
10 зеленикав
Дип, че Тръмп ще ви върне в реалния свят.
Ама, като с ваксините, какво капне - кяр.
12:23 07.02.2025
11 нищо
12:34 07.02.2025
12 Тесльо=идиот
Коментиран от #17, #20, #48
12:40 07.02.2025
13 СНиколов
Коментиран от #18
12:45 07.02.2025
14 Роки
12:59 07.02.2025
15 Гост
Коментиран от #29
13:01 07.02.2025
16 теслъ
13:10 07.02.2025
17 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "Тесльо=идиот":
Проблемът е да се докопаш до шнура❗13:18 07.02.2025
18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #13 от "СНиколов":
Е ти гараж и във ски-курортите ли имаш❓Сигурно и на плажа в Иракли❗
Откъде Ви намират такива🤔
Ама то само такива могат да излъжат да им пробутат за кола играчка в по-голям размер🤣
13:21 07.02.2025
19 Ха ха ха
13:38 07.02.2025
20 Минутите
До коментар #12 от "Тесльо=идиот":
са минути, опашката си е опашка - ДОКАЗАНО.Коментиран от #23
13:42 07.02.2025
21 Въпрос
Коментиран от #24, #27
14:09 07.02.2025
22 Реклама
Ама че имало всеки ден опашка за газ на изхода на Разград, Лом и Сунгурларе - голям праз!
14:37 07.02.2025
23 Опашката си е опашка
До коментар #20 от "Минутите":
Минутите са си минути, а 20-те зарядни на които чакат 40 автомобила са си 2 автомобила на колонка.14:39 07.02.2025
24 Контра въпрос
До коментар #21 от "Въпрос":
Ако на бензиностанцията която зареждаш редовно има 40 автомобила, след колко време ще заредиш?Коментиран от #26, #28
14:41 07.02.2025
25 Гост
14:42 07.02.2025
26 Гост
До коментар #24 от "Контра въпрос":
Опашка на бензиностанция? Това го имаше след 89та година, когато нямаше бензин.14:44 07.02.2025
27 Мрън мрън
До коментар #21 от "Въпрос":
Работи една седмица за гориво, свидят му се 20 мин. на зарядното. Купувай 2.60 литъра, не мрънкай.Dual Motor 680 к.с., 400 км със 130, разход 20/100, харчи 680 лв битов ток с ДДС за 20 000 км
За 20 хил. км ти даваш 5000 лв на ОПЕК. Карай, не мрънкай.
Коментиран от #40
14:47 07.02.2025
28 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #24 от "Контра въпрос":
Реконтра въпрос:Ти кога си виждал на бензиностанция чакащите автомобили да са повече от пръстите на едната ти ръка ❓
Няма да питам виждал ли си ЧЕТИРИДЕСЕТ КОЛИ ЧАКАЩИ ЗА ГОРИВО❗
Коментиран от #30, #35
14:48 07.02.2025
29 Фотошопа другаде
До коментар #15 от "Гост":
Тука е България, братле, Фотошоп никой не яде.14:59 07.02.2025
30 Плевен
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Излез от интернет и се потопи в реалния живот. На изхода на Плевен са 2 колони чакащи за газ и който влезе на каса се почва пазаруване, винетки, кафета, вафли. Като тръгнеш на метан по страната тея с теслите те отвеват, поне зареждат безплатно, а ти с 5-те метан станции креташ и си траеш. Много сте харабии тука, ма като требва да заредите 2.40 килото опаа чакай малко.15:05 07.02.2025
31 Ки ки ки😀😀😀😀😀😀
за ТОГ от еко въглища.Като им се скапят батериите ще чакат пак на опашка с 5000€ в ръка за да им рециклират ел. играчките за по 100 бона.
Коментиран от #34
15:24 07.02.2025
32 Мдада...
15:35 07.02.2025
33 Всеки иска да ми хване шн-ура
15:38 07.02.2025
34 Мхм чакай
До коментар #31 от "Ки ки ки😀😀😀😀😀😀":
8 години и 240 хил. е гаранцията на батерията на Модел S и 192 хил. на Модел 3.След 20 години и 600 хил. км подмяната е 3 хил. евро (при връщане на старата батерия) и имаш нова кола със същите коне от завода, докато ти даваш 5 бона за гориво и обслужване всяка година и хвърляш тонове отрова от ауспуха.
Коментиран от #43
16:19 07.02.2025
35 Контра въпрос
До коментар #28 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
"Ти кога си виждал на бензиностанция чакащите автомобили да са повече от пръстите на едната ти ръка ❓"Ти колко пръсти имаш на ръката? Научете се поне да броите. Да не би пръстите да си ти по-малко от два, защото за всяка колонка на зарядната станция чакат по два автомобила Tesla.
Излезте от къщи и със сигурност ще видите още на първата бензиностанция поне два автомобила да чакат на опашка, ако постоите само час. Доколкото разбирам от 1986 не сте излизали от къщи, щом не сте виждали.
Абсурдно е да сте спирали на която е да е бензиностанция до морето или обратно дори да не е в час пик. Рядко има автомобил, който да тръгне по-бързо от 30 минути, дори да е първи на колонката и да зареди за 5 минути резервоара.
17:15 07.02.2025
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 По хубаво от конския впряг няма...
18:17 07.02.2025
38 АЛИ БАБА
18:25 07.02.2025
39 Скорпион
18:41 07.02.2025
40 Почти позна
До коментар #27 от "Мрън мрън":
Опитай пак, но замени битов ток с цена от обществена зарядна станция и сложи времето за чакане. Май май няма да ти излязат сметките. Я да видим? 20000х км разделено на 400км = 50 зареждания. Хайде, няма да коментираме цената на тока на обществените зарядни станции. Интересно е че за 20000х км изгубваш повече от 2 денонощия да чакаш по зарядни станции. И тъй като човек като виси на станциите да чака, все си купува нещо, ей така от нямане какво друго да прави….50 чакания х 20лв за разни покупки = хоп, още 1000лв. Да речем, еквивалента на 5 нощувки за 2-ма човека в средно качество хотел на морето, косвено си ги платил докато висиш да си зареждаш теслата. Ей сега очаквам да се коментира “ти да 20лв ли си?. Прошляк” 🤣 Ех, безсилие пред фактите.Коментиран от #46
19:32 07.02.2025
41 Проста сметка
Опашката е 40 автомобила. Смятайте по колко електромобили зареждат само на този курорт и колко много електромобили се карат там. Все пак това са само теслите и само на тази зарядна и само за час.
19:34 07.02.2025
42 Не позна
Можеш да го направиш веднъж седмично в квартала през деня или през нощта на най-евтината зарядна станция, на giga charger или пък дори на бърза зарядна станция на електрохолд, като и двете са на 35 38 стотинки.
20 000 км са 4000kWh по 40 стотинки = 1600 лв.
20 000 км по 6 на 100 са 1 200 литра по 2,50 са 3000 лв
Това приблизителността разходите за ток на електромобил с 1000 коня спрямо разходите за бензин на volkswagen golf 90 коня..
Да не сравняваме разходите за автомобил с 400 500 коня, че ще ти стане лошо. Автомобил с 500 коня трябва да зареди повече от 50 пъти за 20 000 км.
19:45 07.02.2025
43 Ки ки ки 😀😀😀😀😀😀 чакам
До коментар #34 от "Мхм чакай":
Да ама не! И 100г. гаранция да ти дава чичо Мъски все таз.имаш деградация следВсяко бучкане в кабела абсолютно същото като при телефоните.За това няма гаранция батерията ще работи но ще минаваш доста по- малко км.и ще трепериш.За зимата в студа няма да коментирам ще си заредиш теслата на 100% и ако си седи 3-4дни си виж бат.дали ти е 100% пак.Подръжката си е като на кола с ДВГ даже и по-скъпа за смяна на разни части колата е много тежка и всичко е усилено като на камьон.Живея на 1.800м. от работата колата ми гори 10л. на 100км. и 5.5-6 извънградско бензин.Части и масла за последните 4 години 2 амортисьора каяба х 125лв. 2 предни диска х 35лв.предни накладки комплект 28лв задни 17лв.комплект масло 3 пъти по 3л. от скъпото 38лева литър.30лв. спирачна течнос от най-скъпата.Смятай и раздели на година.Забравих 3 маслени филтъра по 7 лв.Въздушният е спортен и се пере.Акумулатор не съм сменял от 8г.Най-вероятно тази година ще му е последна ще видя за сега е ок.
21:38 07.02.2025
44 Густо майна
22:43 07.02.2025
45 Мнение
До коментар #1 от "мдаааааааа":
Нагледна демонстрация какво представлява добитъка!Казват им по медиите на "диип стейт", беее... джиесемите на колела са топ невероятното бъдеще и екология, при което с оглушителен тропот стадото се блъска да са първи при джаджите от "бъдещето"?!
Нищо, че няма от къде да ги зареждат, че батерията ги изоставя при снежна буря и минусови температури, и че реално замърсяват многократно повече от конвенционален автомобил!
Важното е, че сега гордо се купчат на зарядни станции, готови с охота да дарят часове от животите си в безсмислено зареждане!
22:59 07.02.2025
46 Антон
До коментар #40 от "Почти позна":
Хубаво си им го описал. И да добавя нещо съществено:1. Батерията се скапва бързо, когато се зарежда на бързи станции. Бързото зареждане е когато си на зор за пробег. Идеята е да се зарежда в гаража. Ама кухите ше ти кажат, че не се скапва, въпреки че го пише в инструкциите.
2. За да се щади живота на батерията, трябва да я пълниш до 80% или по-малко. Не до 100.
Много много трябва да си кух за да си купиш ел кола.
Кухари колкото искаш.
23:04 07.02.2025
47 Митична врачка
06:58 08.02.2025
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 АЛОО 00
07:50 08.02.2025
50 До всички разбирачи!
Коментиран от #52
08:26 08.02.2025
51 Тесльо Вресльо
09:46 08.02.2025
52 Турбо
До коментар #50 от "До всички разбирачи!":
Това не го разбирам.Дал си 100 бона за Тесла,за да зареждаш безплатно на суперчарджър.Плащаш "безплатното" зареждане авансово.09:52 08.02.2025
53 Петър
10:44 08.02.2025
54 Склададжия
10:56 08.02.2025
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Шведска тройка
До коментар #48 от "кй87ъ6трхуй":
Значи тези шведи са тотално объркани. Избират да си купят Тесла въпреки че цялата държавна администрация и бизнес са против Тесла , защото не ще да клекне на синдикатите. Блокирали са Тесла по всякакви възможни начини за да ограничат продажбите. Но глупавите шведи избират да си купят точно Тесла и само за час през тази зарядна станция минават 80 тесли.Да допълня ли че това е ски курорт, температурите са отрицателни и там е невъзможно да стъпи електромобил според умниците тук? И въпреки това целият курорт е пълен само с Тесли
Глупави са шведите. Много са глупави. Така и не са добили интелигентност с четене на коментарите тук иначе никога нямаше да си купят Тесла или който и да е друг електромобил, защото щяха да знаят че е невъзможно това което ежедневно правят.
Интелигенцията тук не може да разбере, че няма как да има опашка на зарядна с 20 колонки, ако няма стотици тесли, които искат да зареждат всеки ден.
13:40 08.02.2025
58 20 000 неудачника е годишно
Продажбите на Tesla в Швеция се увеличават въпреки блокадите на профсъюзите
Конфликтите между Tesla и шведските синдикати, включително IF Metall и транспортния синдикат, продължават повече от година. Целта на профсъюзите е да предотвратят вноса на автомобилите, като ги блокират на пристанището в Трелеборг. Но вместо да използва обичайния маршрут чрез специални фериботи за автомобили, Tesla е избрала хитро решение:
Редовни фериботи превозват автомобили директно от Германия и Полша до Швеция.
Така отпада необходимостта от традиционните пристанищни работници, които са блокирани от синдикатите.
Тази стратегия се оказва успешна: само през тази година в Швеция вече са доставени около 20 000 автомобила Tesla, въпреки ежедневните опити за прекъсване на веригата за доставки.
13:43 08.02.2025
59 ТРЗ
До коментар #56 от "Ганьо балкански":
Не щаст Ник по бър Кан сигурно годишната издръжка на един от автомобилите ми е повече от гордостта ти 😀14:21 08.02.2025
60 СЗО
До коментар #3 от "Сталин":
Доста оптимистична" прогноза19:05 08.02.2025
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Ван
20:50 08.02.2025
63 Супер
Коментиран от #64
22:21 08.02.2025
64 Успех в бизнеса
До коментар #63 от "Супер":
Стига да намериш балъци, които да ти дадат 300 евро, защото пред тях има опашка от един автомобил на колонка. 40 автомобила чакат на 20 колонки.Коментиран от #65, #68
22:29 08.02.2025
65 Супер
До коментар #64 от "Успех в бизнеса":
Все някой ще бърза и много са с деца пък и може да се спазатим😁😁😁22:44 08.02.2025
66 Адолф
20:41 11.02.2025
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 ганю
До коментар #64 от "Успех в бизнеса":
Тъпи животни няма, ама хора болумнотия до шия
20:59 09.03.2025