BMW смята огромните дисплеи за опасни

28 Януари, 2025 13:18 1 068 8

  • bmw-
  • сензорни екрани

Компанията обеща да се справи без огромни сензорни екрани

BMW смята огромните дисплеи за опасни - 1

BMW наскоро представи усъвършенстваната информационно-развлекателна система Panoramic iDrive X. Характеристиките ѝ са трапецовиден централен дисплей и тънък екран, опънат под предното стъкло от колона до колона. И това вероятно е мястото, където BMW ще спре. Директорът по развитие на марката Франк Уебър каза, че няма да се поддаде на тенденцията за циклопски сензорни екрани, наричайки ги ненужни и дори опасни.

Основният екран на комплекса iDrive от последно поколение е оптимално голям: диагоналът му е 17.9 инча. От BMW смятат, че това е напълно достатъчно. Такъв дисплей ще имат всички нови продукти - както електрически автомобили Neue Klasse, така и актуализирани модели с ДВГ.

Според Уебър по-големият екран ще отвлича вниманието на водача от пътя. Освен това не винаги е лесно за водача да достигне далечния край на твърде дългия сензорен екран, за да натисне десния бутон в менюто, добавя той. Журналистите от Motor Authority видяха в думите му намек за Mercedes-Benz и неговия "хиперекран", наречен Hyperscreen.

На основния монитор на Panoramic iDrive X е управлението на най-необходимите функции, като той е разположен близо до волана. Тесният дисплей може да се регулира веднъж и цялата важна информация ще бъде в бърз достъп точно под предното стъкло.

BMW признава несъвършенствата на големите сензорни екрани, но въпреки това намалява броя на физическите бутони. Да, iDrive се отърва от джойстика за превъртане през менюто: сега може да се управлява с глас. Комплексът ще дебютира на кросоувъра BMW iX3 от следващото поколение, чиято премиера трябва да бъде тази година.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1234

    8 1 Отговор
    Ами опасни са !!!
  • 2 иди оти

    7 2 Отговор
    Ама всеки си гледа телевизора у дома , но производителите си мислят ,че като сложат един 32 инчов ТВ. , вдигат цената на бараката с поне 5 бонки отгоре !! За това ще ви гният новите паркетни елчета по складовете

    Коментиран от #7

  • 3 Жорж

    13 1 Отговор
    Ако говориш по телефон в движение ти пишат акт,но боравенето със дисплей от който се управляват повечето функции и се налага от основното меню да влизаш в подменю разсейва много повече. Но това не се счита за опасно.Просто нова технология.
  • 4 Механик

    9 1 Отговор
    Лекинко-полекинко, ще ви се връне разбирането за НОРМАЛНО.

    Коментиран от #5

  • 5 обаче

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    НРБ никога няма да се върне :)
  • 6 хаха

    6 1 Отговор
    Това с копчетата вместо натискане на дисплеи е супер. Ама всъщност не го ли нареди ЕС? Има там една директива, според която тъч дисплеите трябва да се заменят с копчета, защото примерно опит да смениш температура на климатика през 5 менюта или сила на звука е опасен заради разсейване на шофьора. Сега ни пускат, че спазването на новите правила за безопасност е всъщност нововъведение и супер лукс.
  • 7 хаха

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "иди оти":

    Всъщност производителите слагат големия дисплей, защото копчетата и окабеляване за тях струват повече от таблет за 100 евро. Допълнително с дисплеите печелят куп пари после от ремонтите. Представи си това чудо от край до край на БМВто да се развали и да има петно на скоростомера. Не може да смениш само циферблат за 50 евро. Ведната отиваш на цял дисплей 10000 евро. Разваля се някак контрол на климатика- веднага цял нов долен дисплей пак хиляди вместо 5лв копче.
    Освен парите при луди да ремонтират си гарантират и друго- толкова електроника с огромни цени(хиляди за смяна на изгорял фар и т.н.) значи да няма вторичен пазар и хората да са вързани да купуват нова кола за по 4-5г до изтичане на гаранцията. Кой ще даде пари за стара, ако носи риск да трябва да се налеят парите за нова при дребен проблем в старите коли с повече механика?
  • 8 Тити

    1 3 Отговор
    Не мога да разбера каква е тази лудодт да се натъпкват колити с дисплеи особено в Китайските йоюи.Като се кара вечер после болят очите от светлината излъчвана от тях.