В непрестанния си стремеж към безопасност на автомобилите ZF Lifetec представи иновация, която може да промени правилата на играта: активната въздушна възглавница за петите. Тази нова технология е насочена към една неадресирана досега област на защита на долните крайници.
Въпреки че въздушните възглавници за коленете вече са широко разпространени, тяхната ефективност зависи от правилното поставяне на стъпалата по време на сблъсък. Тъй като конструкцията на автомобилите се развива в посока на по-регулируеми седалки, включително „комфортни позиции“, които преместват седалките по-назад, разстоянието между петите на пътника и пода на мястото за краката може да се увеличи. Това може да доведе до неконтролируемо движение на краката при сблъсък, което повишава риска от наранявания на долните крайници, дори и да не са животозастрашаващи, и може да доведе до дългосрочни мускулно-скелетни проблеми.
Активната въздушна възглавница за петите решава този проблем, като осигурява стабилна опорна точка за петите, дори когато седалката е в наклонено положение. Проучванията на ZF Lifetec показват, че при конвенционалните седалки подът осигурява адекватна опора за стъпалата, което позволява контролирано движение на коленете и оптимално задействане на коленната въздушна възглавница. Това позволява енергията от сблъсъка да бъде ефективно пренесена през силната бедрена кост. Когато обаче седалките са преместени назад, тази опора се нарушава, което затруднява работата на колянната въздушна възглавница.
„Ако липсва точката на контакт с петата, коленете трудно могат да се потопят ефективно във въздушната възглавница и колянната въздушна възглавница не постига пълния си ефект“, обяснява Харалд Луц, ръководител на развойната дейност в ZF Lifetec. Без активната въздушна възглавница за петите рискът от сериозни наранявания на краката и стъпалата се увеличава значително, дори ако рискът от смърт остава нисък. Активната въздушна възглавница за петата осигурява правилна точка на удара в петата независимо от позицията на седене.
Тази иновация не е предназначена само за пътниците отпред. ZF Lifetec предвижда приложения и от страната на водача, като потенциално може да интегрира активната въздушна възглавница за петите с бутони за комфортна позиция или системи за наблюдение на интериора, базирани на камери, особено при сценарии за асистирано шофиране.
Освен това дизайнът на активната въздушна възглавница за петите, който включва педалите, създава равномерна контактна повърхност, като свежда до минимум риска от усукване на краката и наранявания при удари с ръбове като спирачния педал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА