BYD ще използва твърдотелни батерии до 2027-ма, а масовото им внедряване се очаква след 2030-та

17 Февруари, 2025 17:59 3 864 15

  • byd-
  • батерии-
  • батерия-
  • твърдотелни батерии

Подробности бяха разкрити от техническия директор на компанията

BYD ще използва твърдотелни батерии до 2027-ма, а масовото им внедряване се очаква след 2030-та - 1

BYD ускорява своя стремеж към следващото поколение изцяло твърдотелни батерии за електрически превозни средства. На неотдавнашен форум техническият директор по батериите на BYD, Сун Хуаджун, разкри пътната карта на компанията, която цели „демонстрационно използване“ на тази усъвършенствана технология до около 2027 г. Това означава важна стъпка към реално приложение, въпреки че широкото внедряване се очаква едва след 2030 г.

Този график е в съответствие с по-широката индустрия, където други гиганти в областта на батериите като CATL също се стремят към разработване на изцяло твърдотелни батерии по подобни траектории. Пътуването на BYD започва през 2013 г., като първоначално се фокусира върху проучването на различни материали и технологии. До 2016 г. компанията преминава към фазата на прототип, като потвърждава техническата осъществимост на тези батерии. Неотдавнашните постижения доведоха до създаването на пробни твърдотелни батерии с капацитет от 20Ah и 60Ah през 2024 г., което показва непрекъснат напредък.

Очарованието на изцяло твърдотелните батерии се крие в техния потенциал за значително по-висока енергийна плътност. Докато сегашните литиево-йонни батерии се доближават до теоретичния си предел от 350 Wh/kg, изцяло твърдотелните батерии обещават забележителните 500 Wh/kg, проправяйки пътя към по-дълъг пробег и по-бързо зареждане.

BYD е избрала сулфидни електролити за своите твърдотелни батерии, като е дала приоритет на разходите и стабилността на процеса. Други производители проучват алтернативни химикали, като оксиди и полимери. Цената остава ключова пречка. Понастоящем сулфидните електролити са скъпи поради ограниченото им производство. Въпреки това BYD очаква, че увеличаването на производствените обеми в крайна сметка ще доведе до изравняване на цената на твърдотелните трикомпонентни батерии с тази на течните трикомпонентни батерии, което ще ги направи търговски жизнеспособна опция.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дон Вито

    9 7 Отговор
    Слава на комунизЪма!
    Брех тези китайски комуняги...
    Кога ще ги стигнем?
    Никога.
    Капиш, заблудени понита??

    Коментиран от #2, #3, #14

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 хаха

    16 5 Отговор

    До коментар #1 от "дон Вито":

    Колко милиардера има в китайския парламент бе Овчо?

    Комунизъм има само в празната ти кратуна.

    Коментиран от #4, #12

  • 4 дон Вито

    7 5 Отговор

    До коментар #3 от "хаха":

    Я, още едно розово пони.
    Китай се управлява еднопартийно от комунистическа партия.
    Капиш, дечко??

    Коментиран от #5

  • 5 хаха

    2 4 Отговор

    До коментар #4 от "дон Вито":

    Комунистите били милиардери... ХАХА!
    Че кухо същество.

    Я лай още бе пълен полуид.иот!

    Коментиран от #6

  • 6 дон Вито

    2 5 Отговор

    До коментар #5 от "хаха":

    Ей нахално празноглавие ей...
    Марш да се запознаеш с Китай.
    Веднага, че стана досаден с липсите в главата.
    Капиш??

    Коментиран от #7

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 дон Вито

    3 4 Отговор

    До коментар #7 от "хаха":

    Няма спирка малкия.
    Субстанции и халюцинации.
    Та, какво научи за управлението на Китай, сподели де, няма страшно, по-смешен няма накъде да станеш.

    Коментиран от #9

  • 9 хаха

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "дон Вито":

    Още още тъ.пир. Кажи сега как "екплоататори"-милиардери били "комунисти".

    Форумен она.нист неграмотен.
    хахаха!

    Коментиран от #10

  • 10 дон Вито

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "хаха":

    Пишеш в гугълЪТ Държавно устройство на Китай и четеш, а после почервеняваш от срам и пляскаш с уши.
    Край на мача.
    Капиш?

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Батерий

    3 1 Отговор
    Може този опит с батериите да е по успешен! Ще поживеем, ще видим!
  • 14 Нико

    2 2 Отговор

    До коментар #1 от "дон Вито":

    Демокрацията ти е дала свобода. Взимай самолетанза Китай!
  • 15 незнайко

    0 0 Отговор
    Всичко това е много хубаво, но се чудя едно ? Кой кара нон стоп 1000 километра ? Това са 10 часа със скорост 100 километра . Скороста не е проблем , но времето от 10 часа е проблем ! Всеки знае за работно време примерно 8 часа с половин час почивка за храна !!! Е защо тогава този половин час да не се ползва и да се дозареди която и да е батерия ? Независимо от това пробег от 1000 километра на ток е ВЪРХА !!! Дано го доживеем в масовите електромобили .