CVT е вид трансмисия, която е обект на много дебати, въпреки че предимствата ѝ са очевидни: евтина и сравнително икономична. В същото време обаче, този вид скоростни кутии имат редица недостатъци, като сега ви посочваме трите най-големи такива.
Първият е високата цена на ремонта и поддръжката. Маслото в CVT трансмисиите трябва да се сменя на всеки 20 - 25 хиляди км, което е по-често, отколкото в традиционната автоматична трансмисия, и струва повече.
Вторият недостатък е чувствителността към прегряване. Вариаторът не обича високи температури и задръствания. Прегряването може да доведе до бърза повреда на устройството, а ремонтът, както вече споменахме, е доста скъп.
И третият основен недостатък е, че вариаторът не понася рязко ускорение. За да избегнете повреда на скоростната кутия, трябва да ускорявате плавно, особено когато тръгвате от място.
Според експертите само правилната експлоатация и навременната поддръжка ще осигурят по-дълъг експлоатационен живот на вариатора.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Авто сервиз
11:04 27.02.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Миро
До коментар #2 от "Димитров":
Това, че не могат да ускоряват бързо си е вярно, но за нормално каране и по малък двигател мисля че не е проблем. От 20 години карам хидротрансформаторни кутии и проблеми съм нямал масло и филтър на 60-70к километра и това е. Сега си поръчах кола със CVT поради по ниската цена на автомобила и ще сравнявам :)12:19 27.02.2025
4 Коли за женствени
13:31 27.02.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Джи
14:58 27.02.2025