Трите основни недостатъка на автомобилите с вариаторни скоростни кутии

27 Февруари, 2025 10:50 35 715 19

  • cvt-
  • вариаторна трансмисия-
  • недостатъци

Стилът на шофиране на CVT не предполага рязко ускорение, прегряват и са скъпи за ремонт и обслужване

Трите основни недостатъка на автомобилите с вариаторни скоростни кутии - 1

CVT е вид трансмисия, която е обект на много дебати, въпреки че предимствата ѝ са очевидни: евтина и сравнително икономична. В същото време обаче, този вид скоростни кутии имат редица недостатъци, като сега ви посочваме трите най-големи такива.

Първият е високата цена на ремонта и поддръжката. Маслото в CVT трансмисиите трябва да се сменя на всеки 20 - 25 хиляди км, което е по-често, отколкото в традиционната автоматична трансмисия, и струва повече.

Вторият недостатък е чувствителността към прегряване. Вариаторът не обича високи температури и задръствания. Прегряването може да доведе до бърза повреда на устройството, а ремонтът, както вече споменахме, е доста скъп.

И третият основен недостатък е, че вариаторът не понася рязко ускорение. За да избегнете повреда на скоростната кутия, трябва да ускорявате плавно, особено когато тръгвате от място.

Според експертите само правилната експлоатация и навременната поддръжка ще осигурят по-дълъг експлоатационен живот на вариатора.

Слушайте статията Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто сервиз

    100 18 Отговор
    Казвам ви като човек който има автосервиз .Оптималната кола е бензин без турбо , ръчка , ако има 4х4 е добре ! Не искам да обяснявам защо , но тези кото разбират от коли знаят .

    Коментиран от #10, #14

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Миро

    19 4 Отговор

    До коментар #2 от "Димитров":

    Това, че не могат да ускоряват бързо си е вярно, но за нормално каране и по малък двигател мисля че не е проблем. От 20 години карам хидротрансформаторни кутии и проблеми съм нямал масло и филтър на 60-70к километра и това е. Сега си поръчах кола със CVT поради по ниската цена на автомобила и ще сравнявам :)
  • 4 Коли за женствени

    19 18 Отговор
    Всички нови автоматици са със CVT кутии - та$ак Уили

    Коментиран от #9

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Джи

    5 16 Отговор
    Пълни глупости! Имам Ауди а4 б6 1.8т. истина е че не може да ускорява бързо но кутията не е пипана и не е обслужвана вече 110 000км.
  • 9 така

    10 8 Отговор

    До коментар #4 от "Коли за женствени":

    Тва пък как го измисли. Всъщност останаха много малко- Субару, Нисан и гледам, че китайските са често вариатори.
    Нито Хонда, Тойота, Сузуки,Мазда. Повечето европейски също отдавна не използват CVT. В Стелантис тук-там има ама рядко. Корейски CVT също няма.
    Но той си е решил, че всички били CVT, бива ама не бива.

    Коментиран от #16, #18

  • 10 Баща ти

    7 13 Отговор

    До коментар #1 от "Авто сервиз":

    Пий хаповете и обратно в леглото

    Коментиран от #11

  • 11 А така

    7 2 Отговор

    До коментар #10 от "Баща ти":

    Ако им дават на тея млади шошорковци коли с ръчни скорости, ще потъне по пътя от кардани, полуоски, карета и т.н.
  • 12 Класика

    9 0 Отговор
    Много отдавна са създадени надеждни и здрави автоматици. Могат да надживеят автомобила при правилно обслужване та дори и при немарливо. Просто се изисква да не остават без масло.
    Но идеята е да се правят нови боклуци дето ще спестят 100 литра гориво за година, ще са 10 пъти по сложни и скъпи и толкова ненадеждни. Но пък затова си има сервизи и прескъпи ремонти.
    Като потвърждение на казаното има един филм с Чарлс Бронсън /Мистър Маджестик /1974г/ където той е фермер производител на дини. Та едно ремарке е поне 2 тона дини си го тегли до пазара с автомобил подобен на старите Варшава но автоматик.
  • 13 Кило

    13 0 Отговор
    Само да кажа на експертите че правилната експлоатация и навременната поддръжка ще осигурят по-дълъг експлоатационен живот на всичко създадено от човека
  • 14 ей джей 20

    5 3 Отговор

    До коментар #1 от "Авто сервиз":

    Като собственик на атмосферка,а-ве-де,ръчка ,подържам написаното .10 год. без ремонт ,вече.Само масла и дребни неща.
  • 15 любител шофьор

    12 1 Отговор
    Хибридите от отдавна са вече значителен дял от таксиметровите коли, които са със CVT и някой от които са с пробег от над един милион километра. Ако притежаваха такава слабост и особено, при такава конкуренция между автопроизводителите, това до сега щеше да бъде широко известно. Но по известното за тях е, че са по леки, по евтини, по икономични и след като издържат по един милион километра и повече, значи са достатъчно дълготрайни. Това може да бъде потвърдено от всеки таксиметров шофьор на такава кола.
  • 16 До убедения

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "така":

    Мнооого си далече от истината! Всяка втора нова кола е с cvt.
  • 17 Мечта

    4 1 Отговор
    Шест цилиндров четириклапанов атмосферен двигател с традиционна автоматична трансмисия и отделен радиатор за охлаждане на маслото от нея. Шаси вместо целометална носеща конструкция.
    Надолу може още да се добави но това като начало.
  • 18 Дон Джон

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "така":

    Не е вярно това
    Всички Хонди са с Cvt
    Същото и с новите Toyota
    Ако си я обслужваш , не мисля че ще имаш проблем.
  • 19 Избиращ

    1 0 Отговор
    Като човек, който си избира кола, за съжаление втора употреба, изчетох доста материали за CVT. Изводът ми е, че отговорът дали са здрави CVT е "ами зависи". Всички говорят колко са надеждни, ама като се счупят какво правим. Ето пример с Рено. В техния софтуер за резервни части CVTто е представено с две - цяла скоростна кутия и някакви болтове за монтажа ѝ. Т.е. няма сервизна процедура за ремонта ѝ. Има разни начини да се поръчват части, но отиваме на процедурата за подмяна на цялата кутия - сменяте с новата кутия, зареждате информацията от CD дошлo с нея в компютъра на колата и сте щастливи. CDто съдържа информация от стенд след сглобяването на CVTто. Започнах да ровя къде може да се генерира тази информация ако някой ми ремонтира кутията. В австалийски форум намирам, че там има само един сервиз, в Мелбърн, който може да генерира това CD. Шансът да потрошите нещо по колата без тази информация бил голям, дори ако сте свалили кутията от чисто нова, но друга кола. Ако някой знае къде в радиус от 1000км има подобен на сервиза в Мелбърн да пише