Заводът на Audi в Брюксел затваря окончателно. На 28 февруари 2025 година последната кола ще слезе от поточната линия на завода и около три хиляди служители ще се приберат у дома. Решението беше набързо договорено в началото на януари като част от план за намаляване на разходите на фона на намаляващи печалби. Audi също така се надява да спести до милиард евро годишно чрез намаляване на разходите за персонал и материали, съобщава Handelsblatt .
В края на февруари ще приключи производството на кросоувърите Audi Q8 e-tron и Q8 Sportback e-tron в Брюксел, след което заводът ще бъде затворен. Работниците му ще бъдат уволнени по взаимно съгласие, което не беше постигнато веднага: компанията и синдикатите не можаха да се споразумеят за размера на обезщетението, което доведе до спиране на конвейерите. По-рано се очакваше, че заводът в Брюксел ще работи поне до 2027 година и ще сглобява друг модел – кросоувъра Q4 e-tron, който се произвежда в Цвикау.
Продажбите на електрически автомобили обаче се оказаха много по-лоши за марката от очакваното, а предприятието изисква големи инвестиции. Логистиката и производството са скъпи, тъй като частите трябва да се транспортират от други обекти и е невъзможно да се разшири заводът - той е притиснат между жилищни сгради и железопътната линия.
Затварянето на завода в Брюксел е част от плана на Audi за намаляване на разходите. Компанията също така иска да намали материалните си разходи с осем милиарда евро до 2030 година. Тя е принудена да предприеме тази стъпка след сериозен спад в продажбите, които през 2024 година са паднали с почти 12 процента в световен мащаб и с 21.3 процента в родната Германия.
От Volkswagen Group обясняват негативната тенденция с „трудните икономически условия, напрегната пазарна среда и ограничената наличност на части“.
Audi, която планира да намали разходите и по отношение на материалите, вече бе критикувана , че няма висококачествено излъчване в салоните на колите. Производителят признава, че „в миналото Audi несъмнено е била по-добра по отношение на качеството“ и обеща „да работи върху грешките“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Урсула 1984
11:14 28.02.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Софиянец
Коментиран от #30, #37
11:15 28.02.2025
5 стоян георгиев
11:15 28.02.2025
6 Слави
11:16 28.02.2025
7 НАБЛЮДАТЕЛ
11:16 28.02.2025
8 ТАМАН СА БЛИЗО
11:16 28.02.2025
9 Хм.....
Коментиран от #27
11:16 28.02.2025
10 жиужицу
Коментиран от #12, #31, #32
11:17 28.02.2025
11 пешо
11:21 28.02.2025
12 Слави
До коментар #10 от "жиужицу":
Разумно - масово немските марки се карат по 2 години в белите държави под формата на лизинг.11:21 28.02.2025
13 Урсула
Подобен случай е със зависимостта на Европа към енергийни ресурси от чужди страни, но това не означава че не трябва да има санкции и че те са грешка. Ще се поправят и те, ще диверсифицират.
Коментиран от #22, #24
11:25 28.02.2025
14 Анонимен
11:32 28.02.2025
15 БгТопИдиот🇧🇬
Урсула приготви 127 пакет със санкции...
11:33 28.02.2025
16 шипченски сокол
11:38 28.02.2025
17 Мравуяд
11:43 28.02.2025
18 абе то
Коментиран от #21
11:44 28.02.2025
19 ТИР
Коментиран от #39
11:45 28.02.2025
20 факуса
12:02 28.02.2025
21 Руснаци
До коментар #18 от "абе то":
Всичко с времето и часа си12:18 28.02.2025
22 ежко
До коментар #13 от "Урсула":
И като толкова добре работят тези санкции, какво постигнаха?ЕС плаща скъпи енергоресурси, предприятията губят конкутентност пред азиатските и американските, Путин си е още на власт, а да го вземат дяволите икономиката на Русия върви нагоре,докато европейската пада като боинг с четири угаснали двигателя...Та, пак да попитам?Как точно работят санкциите?
12:20 28.02.2025
23 уйко калеко
12:25 28.02.2025
24 Много точно
До коментар #13 от "Урсула":
И като се диверфисивицират или както там се казва ще купуват компресиран природен газ на 3-пъти по-висока цена от Америка вместо от Русия. Успехххххх12:30 28.02.2025
25 Гост
12:53 28.02.2025
26 Балканстройинвест пропърти груп АД
13:08 28.02.2025
27 Ххмхмн
До коментар #9 от "Хм.....":
Абе, не е баш като да демонстрират постоянство напоследък. Ще минаваме само на електрички догодина, няма да минаваме на електрички, имената ни ще са с две цифри, не, ще са с една.Въртят се като ветропоказатели и затова стоят на едно място (от технологична гледна точка).
13:39 28.02.2025
28 дааа
16:13 28.02.2025
29 аз пък
16:21 28.02.2025
30 Мнение
До коментар #4 от "Софиянец":
Санкциите никога не са били срещу Русия!Те фащ продължиха да търгуват с Русия и след 2022!
Санкциите бяха да се жертва европейската икономика, която принудително да задлъжнее към кухия долар!
Не случайно взривиха "демократично" северен поток!
Войната в укрия бе основно срещу икономиката на ЕС!
А марионетки като Урсула, Шолц, Макрон и бг евроатлантягите, обслужват интересите на дълбоката държава от фащ, която в момента им диктува да продължат "борбата" срещу Путин, без фащ!
Коментиран от #40
13:08 01.03.2025
31 теню
До коментар #10 от "жиужицу":
Ако имаш Немска кола произведена след 2008 други проблеми не ти трябват те са достатъчни . Скъпа когато я купуваш , проблемна електроника , нискокачествена пластмаса , скъпо поддържане , вечно светещи диодный лампочки , change engine е дежурната , висене по сервизите губене на време , нерви и пари . (имах откакто съм ги продал се родих и вече никога Немска кола даже към тях не поглеждам защото вече имам алергия към тях - лично мнение всеки сам да решава ).Коментиран от #34
17:29 02.03.2025
32 Бивш
До коментар #10 от "жиужицу":
Мазда и Нисан - утайката на автомобилостроенето. Кутаттро - мммммм суперрррр!!17:41 02.03.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 КАРЪК
До коментар #31 от "теню":
НЕДЕЙ ПУСКА ТОТО ШОТ НЯМА ДА СПЕЧЕЛИШ .......И...ПУСКА ЛИ ТИ ПУНЕ ЖИНАТИ.....КУПИХ НА ДЯДО СИ АУДИ ПРЕДИ 15 ГОДИНИ И ОЩИ ГУ КАРА ДОВОЛНО НО ПО ВАЖНОТО Е ЧЕ ТВА АУДИ БЕ ЧЕТВЪРТА БЪЛГАРСКА РЪКА ОТ КОЛЕГИ КАТО ЕДИНИЯ КОЛЕГА Е ХОДИЛ ПОНЕ ТРИИСЕ ПЪТИ ДО ЕСТОНИЯ И ОБРАТНО С ТВА СЪЩОТО АУДИ......23:10 02.03.2025
35 Александър
Освен това, от АУДИ, ако продължават да правят автомобили, чието обслужване струва горе-долу малък семеен автомобил(да не говорим, че за смяна на веригите, трябва да се демонтира двигателя и скоростната кутия), също така и ресурса на двигателя, по данни на производителя ако продължава да е 250000 км, няма как да очакват по-различни резултати от гореописаните.
Коментиран от #38
06:49 03.03.2025
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 какви
До коментар #4 от "Софиянец":
санкции бълнуваш Ти лично нова кола купувал ли си си някога. За това иде реч бедняците се кефят че путин ги прави по бедни а богатите по богати стават . Глава имаш ли17:40 24.03.2025
38 нали
До коментар #35 от "Александър":
За това иде реч Какви санкции като хората са объркани и не желят да хвърлят пари за нова кола когато утре с нея в града няма да ги пуснат От друга страна бъдещето е на електричките и в това спор няма Но още са скъпи и не са доизкусорени. Да не сте малки и не си спомняте как се развиха мобилните телефони Какви бяха и какви са сега и как НОКИЯ изчезна от хоризонта17:45 24.03.2025
39 Това че
До коментар #19 от "ТИР":
не Желаеш да си купиш нова кола. Не си залагаш апартамента нали А имаше време когато българите сменяха апартамент В СОФИЯ за лада ПИТА се в задачата българите ли бяха прости или руснаците бяха умни ИЛИ па ладите беха КОЛИ да не поверваш17:49 24.03.2025
40 войната
До коментар #30 от "Мнение":
не беше за да срине икономиката на ЕВРОПА путин искаше да зароби европа и да им продава газ до края на света заедно с москвичи и лади А руслята като богоизбрани и победители и във ВСВ и във СВО да карат мерцедеси ДА живеят в дворци и европейците да им се кланят А който не ще бой с камшика и в сибир17:55 24.03.2025