До месец VW и Audi решават дали да се върнат към колите с ДВГ

18 Февруари, 2025 10:31 2 353 13

  • audi-
  • volkswagen-
  • двг-
  • електромобили

Германското дуо планира да удължи жизнения цикъл на текущите модели с ДВГ

До месец VW и Audi решават дали да се върнат към колите с ДВГ - 1

При Volkswagen продажбите на електрически автомобили са спаднали с 2.7% през 2024 година, докато Audi е засегнат още по-силно, като продажбите на електрически автомобили са намалели със 7.8%. Търсенето на моделите с нулеви емисии на VW Group спада общо с 3.4%, доказвайки, че преходът към чисто електрическа продуктова гама ще бъде труден.

Според нова информация двете марки искат да инвестират повече пари в преразглеждане на настоящите модели с двигатели с вътрешно горене. Това ще удължи жизнения цикъл на тези автомобили, както и въобще на двигателите с вътрешно горене.

Според няколко вътрешни лица, цитирани от Handelsblatt, VW и Audi искат да отложат своите цели за електромобили в Европа. Базираният във Волфсбург производител на автомобили планираше да бъде изцяло електрически на континента до 2033 година, но това очевидно вече не е така. Audi дори си беше поставила благородната цел да елиминира двигателите с вътрешно горене в световен мащаб до същата година.

Според изявление на главния изпълнителен директор Гернот Дьолнер за Audi вече е ясно, че ще останат „гъвкави“. Във VW ръководителят на техническото развитие Кай Грюниц не изключва Golf 8 да се продава до средата на следващото десетилетие. Напълно електрически Golf 9, известен още като ID.Golf, ще бъде наличен до края на десетилетието, така че VW не изключва да продава две поколения паралелно в продължение на няколко години.

Според Handelsblatt решение за по-нататъшни инвестиции в модели с двигатели с вътрешно горене ще бъде взето в началото на март.

Ако VW и Audi решат да направят това, то логично ще окаже влияние върху сестринските модели на другите марки на VW Group, по-специално Skoda и Seat/ Cupra . Въпреки това, ако Европейският съюз се придържа към амбициозната си цел да принуди производителите на автомобили да продават само електрически автомобили като нови автомобили от 2035 година, автомобилната група няма да има друг избор, освен да се съобрази. с наложените мерки

Друга марка на VW Group, Porsche , вече коригира стратегията си с оглед на слабото търсене на електрически превозни средства. Миналата година доставките на Taycan паднаха с 49 процента, но на хоризонта имаше и друг електромобил. Второто поколение на Macan , вече изцяло електрически, регистрира над 18 000 нови поръчки само през първата си година на продажби. Но независимо от това, базираната в Цуфенхаузен компания се връща към двигателя с вътрешно горене, като оборудва и бъдещи модели, които първоначално са разработени като чисти електромобили, с двигатели с вътрешно горене.

Bentley, която е по-високо в йерархията на VW Group, отложи пускането на първия си електрически автомобил с една година, от 2025 до 2026-а. Марката планираше постепенно да спре двигателите с вътрешно горене до 2030 година, но последната цел е да бъдат изцяло електрически до 2035-а.

По подобен начин Lamborghini , която надмина продажбите на Bentley за първи път миналата година, отложи пускането на пазара на първия си електрически автомобил. Четириместният Lanzador няма да бъде пуснат на пазара до 2029 година. Второто поколение на Urus , което ще бъде пуснато приблизително по същото време, се очаква да бъде чисто електрическа афера. Марката обаче няма да се откаже скоро от бензиновите двигатели. Revuelto с V12 и Temerario с V8 ще продължат да се произвеждат поне до началото на 2030 година.

Bugatti Rimac, която е 55% собственост на Rimac Group и 45% собственост на Porsche , няма да пусне първото си електрическо превозно средство това десетилетие. Предишната компания майка, VW Group, искаше да замени Chiron с електрическа кола, но плановете се промениха, когато Rimac и Porsche взеха друго решение.

Трябва да кажем и, че ЕС няма да забрани напълно двигателите с вътрешно горене от 2035 година. Регламентът предвижда нулеви емисии на замърсители и оставя вратата отворена за двигатели с вътрешно горене, които работят със синтетично гориво (е-гориво) или водород. Въпреки това е много малко вероятно тези две горива да заменят напълно бензиновия двигател до средата на следващото десетилетие.

Ако търсенето на електрически превозни средства в Европа не се увеличи през следващите години, производителите на автомобили ще окажат по-голям натиск, за да убедят ЕС да отложи забраната. През 2024 година пазарният дял на електрическите превозни средства в ЕС е намалял с 1% до 13.6%, според официални данни на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA). Едно обаче е ясно: Каквото и да се случи в Европа, ще има глобални последици, тъй като някои от най-големите играчи в индустрията са базирани на континента.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Евроатлантик

    15 2 Отговор
    Да въведем още санкции срещу Русия, Китай и Америка! Само това ще помогне!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Усетиха се

    16 0 Отговор
    Тъпаците, ама късно. Колко глупав трябва да си, да вярваш искрено в химери? Сега вече, упадъкът е необратим!
  • 5 тъй шъй

    12 0 Отговор
    И много поразии направиха германците. Хайде първата и второта поразия, е ясна. Тогава изпревариха изтока. През 60-те въведоха дизелите в леките коли- трета поразия в съдружие, с французите от Пежо. Напоследък четвърта поразия-електрокарите. Много енергия в тази нация за упорита глупост.
    Дизелът изчезна, заради много напън, да е пълен господар, с батерийните коли, става същото. И дизела и елкара бяха унищожени от свои хора.
  • 6 Механик

    11 0 Отговор
    А на бас, че след като порасъжадават и решат да се върнат на ДВГ !?
    Даже вече са го решили, ама си траят.

    Коментиран от #9

  • 7 BYD пускат коли с твърдотелни батерии

    10 4 Отговор
    а VW Group смятали да връщат ДВГ.
    После да не плачат......
  • 8 Педро

    15 0 Отговор
    Не можах да разбера, как така нито един маркетинг специалист не се сети, че при средна възраст на автомобилите 12 год. възможностите на европееца контрастират рязко с цените на електромобилите. Не разбрах, как точно очакваха европейците да започнат рязко да плащат по 90 - 100 000 лева за кола ? Толкова ли беше трудно да се сетят, че при тия цени няма как да станат масови, без даже да взимаме предвид други фактори.

    Коментиран от #10

  • 9 Ха на бас де

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "Механик":

    "А на бас, че след като порасъжадават и решат да се върнат на ДВГ !?"

    Разсъжденията ще протекат горе-долу така - дали да тръгнем в посока назад към миналото или напред към бъдещето. Ако наистина поразсъждават, ще изгубиш баса.

    Но ако послушат както винаги счетоводителите, те ще ги поведат след печалбите - никакви инвестиции в иновации и производство на вече изплатени технологии. Това ще е най-доброто решение за бонусите за следващите една-две години, а после следващите да му мислят!
  • 10 гожвя

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Педро":

    Ами учили са в същия университет, като на кирчо и юпитата. За това толкова са им ясни нещата.

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 после ще се окаже

    1 0 Отговор
    Че ... технологията за ДВГ е изгубена и не могат са направят читава кола.
    Преди 55г янките летяха до Луната и после....изгубиха технологията
  • 13 Хибрид

    1 0 Отговор
    Само и единствено хибридната технология на метан или пропан бутан е ЕКО! Всичко друго особенно батериите замърсява яко.