Стремежът на Европа към независимост на акумулаторните батерии се влоши рязко с фалита на Northvolt. Шведският стартъп, който някога беше изтъкван като потенциален разрушител на доминирания от Азия пейзаж на батериите, обяви фалит, подчертавайки суровите реалности в зараждащия се европейски сектор на батериите.
Крахът на Northvolt се дължи на неуспеха да осигури жизненоважно финансиране на родния си пазар, което доведе до съдебно разпускане. Активите на компанията ще бъдат ликвидирани, а дълговете ѝ - погасени, като работната ѝ сила ще остане в неизвестност. Този резултат бележи значителен обрат в съдбата на компанията, която някога символизираше амбициите на Европа да създаде самостоятелна верига за доставки на батерии.
Фалитът следва период на нарастващо финансово напрежение. Предишните опити за преструктуриране, включително подаване на молба по глава 11 в САЩ и смяна на ръководството, не успяха да спрат вълната. Дори и със значителни инвестиции от големи играчи, финансовите проблеми на Northvolt се оказаха непреодолими.
Основният стремеж на Northvolt - да произвежда устойчиви батерии в голям мащаб - бе възпрепятстван от оперативни трудности във водещата му шведска фабрика. Разширяването на предприятието беше спряно, а компанията се позова на редица външни фактори, включително нарастващи разходи, геополитическа нестабилност и прекъсвания на веригата за доставки. Стратегията на компанията за едновременно разширяване на дейността на няколко континента също беше подложена на критика.
Въпреки усилията за съкращаване на разходите и рационализиране на дейността, финансовото състояние на Northvolt се влоши и в крайна сметка бе обявено в несъстоятелност. Този резултат подчертава предизвикателствата, пред които са изправени европейските компании, опитващи се да се конкурират на силно конкурентния и капиталоемък пазар на батерии, и представлява значителна пречка за по-широките цели на региона за електрификация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хххххххххххх
18:11 13.03.2025
2 Сатана Z
Коментиран от #12
18:16 13.03.2025
3 Анонимен
Коментиран от #14
18:16 13.03.2025
4 име
18:17 13.03.2025
5 редник
Коментиран от #22
18:18 13.03.2025
6 Нури
18:19 13.03.2025
7 .../..\..
18:19 13.03.2025
8 Дудов
Коментиран от #10
18:20 13.03.2025
9 Милен
18:20 13.03.2025
10 8397
До коментар #8 от "Дудов":
Бъдеще за ДВГ няма.Просто някаква фабричка за батерии фалирала. Такива има бол.
Коментиран от #27
18:22 13.03.2025
11 Гунчо
18:24 13.03.2025
12 Дудов
До коментар #2 от "Сатана Z":
Еврейския или европейския.Или евроционисткия18:32 13.03.2025
13 Споко
18:46 13.03.2025
14 макронисто-урсулист либераловоенолюбец
До коментар #3 от "Анонимен":
Путуем , путуем , отлазим далеко...Айде сега скачайте и викайте СБогом Русия!
18:48 13.03.2025
15 Оги
18:53 13.03.2025
16 Опорка
18:59 13.03.2025
17 БгТопИдиот🇧🇬
Туземни ,розови и нов внос .
19:19 13.03.2025
18 А50
19:23 13.03.2025
19 заложете на нещо
19:30 13.03.2025
20 стоян георгиев
19:36 13.03.2025
21 Гориил
20:11 13.03.2025
22 Дядо ви
До коментар #5 от "редник":
Защото никой от европейските автопроизводители не предвижда розово бъдеще при липса на суровини и енергия.20:15 13.03.2025
23 ЕСССР
20:20 13.03.2025
24 ЕСССР
20:22 13.03.2025
25 долу ес
20:30 13.03.2025
26 Цървул
20:38 13.03.2025
27 Браво
До коментар #10 от "8397":
Като видя ТИР-ове, самолети и танкове на батерии ще го повярвам...21:02 13.03.2025