Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

20 Март, 2025 09:00 12 601 28

  • volkswagen-
  • tayron-
  • тест

Изцяло новият модел заменя Tiguan Allspace

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron - 1

Ница, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Volkswagen заменя Tiguan Allspace с изцяло нов модел, наречен Tayron, като той ще изпълнява същата роля като напусналия пазара седемместен SUV от среден размер, като се намира между петместния Tiguan и най-големия Touareg. Първите тестове на модела се проведоха във Франция, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от този нов модел.

Екстериор и интериор

Докато Allspace беше малко повече от разтегнат Tiguan, за да се побере трети ред седалки, Tayron получава индивидуален екстериорен дизайн, въпреки че прилича повече на Tiguan, отколкото на по-големия си брат, Touareg. Подобно на най-новата версия на Mk8.5 Golf , Tayron има ефектни осветени лога на VW отпред и отзад, с LED светлини свързващи логото с основните фарове и стопове. В Европа и респективно у нас, Tayron идва с три спецификации – Life, Elegance и R-Line.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

По отношение на размера, Tayron се простира до 4 792 мм дължина и е 1 853 мм широк, като линията на покрива достига 1 668 мм. Изграден на същата платформа MQB Evo като Tiguan, но междуосието на Tayron е по-дълго и е 2 788 мм, което е от съществена полза за тези, които седят най-отзад.

Tayron се предлага както с пет-, така и със седемместна конфигурация, въпреки че plug-in хибридът се предлага само с пет места поради разположението на батерията под задните седалки. ова е жалко, тъй като при сравнително малко седемместни електромобили на пазара, PHEV за дълги разстояния като Tayron можеше да бъде чудесен компромис за семейства, които искат да намалят своя въглероден отпечатък.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

У нас обаче все още болшинството хора са фенове на добрия стар дизел и хубавото е, че Tayron се предлага и с дизелов двигател. Именно с дизела започна нашия тест драйв, а една от целите ни беше да видим дали тези допълнителни седалки са полезни.

Интериорът на Tayron отразява цялостната естетика на по-малкия Tiguan, с малки разлики във вентилационните отвори и някои от материалните вложки на арматурното табло. Оформлението на таблото представлява хоризонтална структура без физически бутони, освен изискваното от закона предупреждение за опасност в центъра.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

И ако липсата на физически бутони я отчитаме като минус, то сме много доволни да видим, че Volkswagen се е върнал към използването на мултифункционален волан, който има физически бутони.

Пред волана е разположен 10-инчов цифров инструментален панел, който предоставя обичайното разнообразие от опции на екрана, за да отговарят на индивидуалните предпочитания. Например, можете да превключвате между по-традиционните показания на оборотомера и скоростомера или навигационната карта да запълва целия екран.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Към Tayron може да се добави и голям цветен хед-ъп дисплей, който извежда информацията отлично пред погледа на водача. Предлагат се две опции за сензорен екран за информация и развлечения, като се започне с 12.9-инчов модул и се стигне до огромния 15-инчов дисплей, който наистина запълва центъра на арматурното табло.

Информационно-развлекателната система е всеобхватна и дисплеят реагира бързо на въвеждане, но оформлението на менютата и липсата на физически бутони означава, че често трябва да преглеждате различните подменюта, за да намерите това, което търсите.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Интерес представлява и панелът с осветяване пред пътническата седалка на втори ред, който може да бъде променен в различни цветове или „атмосфери“, както ги нарича Volkswagen – свързани с режимите на шофиране.

Между предните седалки има достатъчно място за съхранение, включително полезна зона под централните вентилационни отвори. Наличен е и елегантен въртящ се контролер с намеци за BMW iDrive, въпреки че функционалността му далеч не е толкова разнообразна. Възможно е да регулирате силата на звука и да превключвате през режимите на задвижване. Общият вид и качеството на материалите в целия интериор обаче са на доста високо ниво, особено при версията R-Line.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Пространството за пътниците отзад на втория ред е доста щедро и е забележимо различно от Tiguan благодарение на увеличеното със 108 мм междуосие. Третият ред на Tayron обаче не е толкова комфортен, колкото останалите и Tayron остава по-скоро "пет плюс две", отколкото истински седемместен SUV, въпреки че е възможно вторият ред да се плъзне напред с до 18 сантиметра, за да се даде на тези в най-задния ред повече място за краката (или да се увеличи обемът на багажника).

Що се отнася до обема на багажника, седемместният Tayron разполага с щедри 850 литра, достигащи до 1 905 литра, когато всички задни седалки са сгънати. Когато и трите реда седалки са на мястото си, използваемият обем на багажника все още е добър и е 345 литра, което е почти еквивалентно на хечбек от среден клас, като Golf, например.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Петместният Tayron получава най-големия багажник - 885 литра, който може да нарасне до 2 090 литра, когато задните седалки са сгънати. При plug-in хибридния петместен автомобил това пространство на багажника намалява леко до 705 литра благодарение на хибридната батерия отдолу, а общият товарен капацитет е 1 915 литра.

Двигател и ходови характеристики

Желанието на Volkswagen да предостави по нещо за всеки в Tayron се отразява в гамата от налични задвижвания. Можете да имате базов двулитров TSI бензинов двигател с турбокомпресор, който е оборудван със система на задвижване на всички колела 4Motion на VW. Този четирицилиндров двигател се предлага в мощности от 150kW и 190kW и, както е в случая с цялата гама на Tayron, автоматичните скоростни кутии са стандартни.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Двулитровият TDI дизелов двигател, който ни се стори най-интересен придава на автомобила доста добра динамика, безшумен е и се предлага с предно или задвижване на всички колела. Имате 110kW на ваше разположение в Tayron с предно предаване, докато версията 4Motion достига до 142kW. Това, според нас, е и черешката на тортата - седеместен дизелов SUV с разход под 7 на 100, с 4х4 и автомат (в случая DSG)

Plug-in хибридът – обозначен като eHybrid – също е привлекателна перспектива, тъй като има полезен обхват на шофиране само с ток до 126 км, благодарение на своя енергиен капацитет от 19.7kWh. Електрическият мотор генерира 85kW самостоятелно и е съчетан с бензинови двигатели със 110kW или 130kW, което води до системни максимални стойности съответно от 150kW или 200kW.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Презареждането може да се извърши с 11kW трифазни променливотокови зарядни устройства и 50kW DC бързозарядни устройства, както и у дома. За тези, които не искат да се занимават с кабели за зареждане, има и мек хибриден вариант на Tayron. Означен като eTSI, неговият 1.5-литров двигател със 110kW може да осигури кратки моменти на спиране на ДВГ, когато колата се движи по инерция и по-дълги периоди на спиране и потегляне в трафик, за да помогне за пестене на гориво.

Що се отнася до пътното поведение на автомобила, то от Volkswagen са положили големи усилия, за да накарат Tayron да се чувства изискан и в движение. Основното предимство е изключително добрата шумоизолация дължаща се на нов звукоизолиращ материал в пода, както и на акустично ветроупорно стъкло, което има допълнителни слоеве изолиращо фолио и на по-дебелите странични стъкла.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Tayron лесно се справя с градския трафик и може да шофира с магистрална скорост почти безшумно. Като комбинираме тази тиха работа с добре преценена настройка на окачването и леко кормилно управление, Tayron се оказва удобен и ненатоварващ за шофиране SUV.

Дизеловият двигател не е толкова тих като plug-in хибрида, но изостава съвсем малко. Със сигурност звучи като дизел отвътре, само когато се стартира сутрин на студено време, но впоследствие се вижда колко много са направили инженерите, за да намалят и заглушат този звук в купето.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Дизеловият двигател реагира много по-бързо от предишните итерации на този мотор и като цяло се чувства много по-жив. Неговата седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител сменя предавките много плавно и дългото каране по магистралата ни разкри, че дизеловия двигател работи при по-ниски обороти, където всъщност е и най-ефективен.

Комфортът при возене също е една от положителните страни на Tayron, благодарение отчасти на системата DCC Pro (настройка на адаптивното окачване на Volkswagen). В тази последна версия има нови амортисьори с по два клапана, които могат да реагират по-бързо на промените, тъй като системата непрекъснато следи пътните условия заедно със скоростта и управлението.

Заключение и цени

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron

Резултатът е голям SUV, който се справя отлично и в града и извън него. Tayron е направен с качествени материали, технологиите са му на много високо ниво и е отличен за каране. А на въпроса "Безопасен ли е Volkswagen Tayron?", експертите от компанията ни отговориха, че Volkswagen Tayron все още не е оценен от Euro NCAP, но въпреки това, тъй като споделя голяма част от своята архитектура и технология с Volkswagen Tiguan, очакванията са да се представи много добре, когато бъде тестван. За справка, Tiguan получи оценка от пет звезди от ANCAP през 2024 година.

А колко струва всичкото това пространство, технологии и инженеринг? Цените не са от най-ниските, но пък не са и прекалено високи. С други думи Tayron е в т.нар. "златна среда". Ето и цялата ценова листа на модела у нас.

Първи тест и БГ цени на най-новия Volkswagen Tayron


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    28 12 Отговор
    Заводите на Фолксваген затварят и ще правят танкове.

    Коментиран от #23

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 гост

    52 2 Отговор
    народна кола на цената на две народни коли
  • 4 Ауто Билд

    26 2 Отговор
    Хареса ми дизела ,но не ми хареса , че няма физически бутони . Имаше проучване в което потребителите посочиха , че искат физически бутони . Тойота Рав4 остави физическите бутони и направи рекордни продажби в САЩ , като само от този модел продаде близо половин милион броя . Отлично ревю . Браво !

    Коментиран от #15

  • 5 Джуган

    28 4 Отговор
    Имах БМВ Х5 с трети ред седалки, за пет години ги ползвах само веднъж, и то за да видим как са за ползване, а не защото бяхме много хора. Досега пи пътищата не съм забелязал някой да вози 6-7 човека, така че не е кой знае каква загуба ако е 5-местен хибрид.

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Смех

    20 7 Отговор
    Китайска пръчка.
  • 7 ГОЛАТА ИСТИНА

    22 2 Отговор

    До коментар #5 от "Джуган":

    Тая схема със седалките, е само за прибиране на ДДС.... естествено, че никой не си купува кола, за да я превърне в маршрутка.
  • 8 Хехех

    20 1 Отговор

    До коментар #5 от "Джуган":

    7 те седалки не са за да се возиш на тях, а за да си прехванеш ДДСто ;)
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 1984

    2 5 Отговор
    н е г р о -поклонничеството на Запада продължава с пълна сила и достига нови върхове на тъпотията. За не разбралите - потърсете какво означава Tayron (или Tyron, Tyrone)

    Коментиран от #14, #16

  • 12 Пилот на Ферари

    12 3 Отговор
    като го гледам от страни не мога да разбера Голф плюс ли е ,БМВ Х3 ли е , или нещо китайско .
  • 13 олелее

    15 1 Отговор
    Какви са тези годни таблети дисплеи в тези коли бе!

    Толково грозно че не е за вярване!

    Вътре беше много пред тойота ама май и тях ще минат с това темпо!
  • 14 Пилот на Ферари

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "1984":

    Идеята тръгна от Туарег , племена които оцеляват при лоши условия . Искаха асоциация с автомобила .
  • 15 ПоКУРко

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ауто Билд":

    И те вече ръждясаха и ги връщат масово! Част от тях пътуват за България след което ще им бъде маскирана ръждата и продадени на Ганьо който много обича този модел!
  • 16 така

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "1984":

    ОбъркАл сте се нещо- свързано е с ирладско-уелски традиции. Иначе сигурно в рекламните брошури мнозинството са от споменатите от вас.
  • 17 тъй шъй

    14 0 Отговор
    И вън и вътре прилича на по-хубав китайски СУВ.
  • 18 Ауди SQ7

    6 1 Отговор
    Лошо изпълнение на Q7 е този !
  • 19 Язе

    7 1 Отговор
    Хубаво комби. Порасланло е, но на мен ми идва малко големичко. Що се отнася до СУВ възможностите не ми изглежда на ниво, а даже и не се споменава за просвет и ъгъл на заход.
  • 20 Баба Гошка

    7 0 Отговор
    Щом са изпаднали да се надяват на българския пазар да им купува изостаналата и прескъпа стока, смятай. Билой то каквото било. От сега нататък - китайски тараллясници със 7 год. Гаранция, дето не се знае кой в чий сервиз ще ти я даде
  • 21 Азе

    7 1 Отговор
    Не съм фен на ВАГ групата а и са доста надценени за това което предлага, дори Шкода правят по-добри коли и по-евтини да не говорим за японци, корейци и т.н.

    Коментиран от #25

  • 22 Българин

    11 0 Отговор
    Отвратителна грозотия е отвътре това нещо!!!

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Ами

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Българин":

    "Отвратителна грозотия е отвътре това нещо!!!" то пък отвън голееема красута, светещите емблеми пък издигат циганийката до нови висоти - сигур дигат и мощността с 20-тина катъра :))
  • 25 @@@

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Азе":

    Демек не ти харсва VW групата , ама ти харесва Шкода, дето е част от същата група и колите са им на базата на платформите на VW.
  • 26 гробар

    2 0 Отговор
    за чepвеитe и бръмбарите-гробари т.нар. "пости" НЕ важат. Затова тиядни хиляди oттppenkи кано бизснесменчета, pyzzzoфилчета и жнyccнитте исвppъдлливи ceмeйстввааще бъдат опоскани от чepвeитe и бръмбарите-гробари и ще останат едни сухи кокаляци и чepenи които ще ги подритваме!
  • 27 Като виждам такива коли

    2 0 Отговор
    понякога се радвам, че нямам пари да си ги купя.
  • 28 Цените са като за Порше

    1 0 Отговор
    То вярно че ги купиха, ама освен големия телевизор, нищо специално, много пласмаса с малки двигателчета или батериики!