Google обяви, че няма да деактивира поддръжката на бисквитки на трети страни в своя браузър Chrome, въпреки усилията да ги замени чрез проекта Privacy Sandbox. Компанията се е отказала от плановете си да внедри функция, която да подкани потребителите доброволно да деактивират бисквитките, според Антъни Чавес, вицепрезидент на инициативата Privacy Sandbox. Вместо това технологията ще остане в Chrome в сегашната си форма – вероятно завинаги.
От 2019 година Google работи върху Privacy Sandbox, нов начин за насочване на реклами, който подобрява поверителността на потребителите. Подходът включваше премахването на бисквитките на трети страни, малки парчета код, които рекламодателите използват за проследяване на действията на потребителите в интернет.
Съвсем наскоро Google планира да добави диалогов прозорец към Chrome, който ще подкани потребителите да деактивират бисквитките на трети страни и да използват нова технология за по-голяма поверителност. Чавес обаче каза, че компанията е „окуражена, че рекламната индустрия е станала по-сериозна относно поверителността“, така че няма да е необходимо принудително отказване от бисквитки. Потребителите все още ще могат да ги деактивират ръчно в настройките на браузъра си, ако искат, съобщава Ars Technica.
Въпреки че Privacy Sandbox не е постигнал първоначалните си цели, Google не затваря изцяло проекта. Екипът ще продължи да усъвършенства режима Incognito на Chrome, който вече блокира бисквитките на трети страни, и ще добави защита на IP адреса по-късно тази година, за да се бори с проследяването между сайтове. Чавес признава, че Privacy Sandbox API сега ще играе малко по-различна роля и че развитието на инструмента ще продължи.
Интересното е, че експертите свързват решението на Google с антитръстови дела. От стартирането на Privacy Sandbox компанията загуби три съдебни дела, две от които се отнасят до господство в технологиите за търсене и реклама. Властите също смятат, че Chrome дава на Google твърде много власт и че принуждаването му да спре да използва бисквитки може да подхрани подозренията за монополизиране на пазара.
Като цяло, от една страна, съхраняването на бисквитки е донякъде крачка назад, тъй като технологията вече се счита за остаряла и несигурна (Privacy Sandbox, поне на хартия, предлага повече поверителност). От друга страна, масовият преход към нови технологии би увеличил контрола на Google върху дигиталната реклама, а реалните ползи за потребителите все още не са оценени.
Компанията обаче все още се надява новата технология да стане все по-разпространена с времето. През следващите месеци Google ще продължи да преговаря с партньори от индустрията, за да намери компромис между поверителността и рентабилността.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Име
Вкарваш си частен DNS на телефона и няма реклами в Chrome
Коментиран от #6
11:53 26.04.2025
4 гробар
11:58 26.04.2025
5 Джон
Ще си ползвам Сафари, там нещата са различни.
Коментиран от #8
12:08 26.04.2025
6 КГБ
До коментар #3 от "Име":
Безплатните DNS-и са при нас.Коментиран от #7
12:10 26.04.2025
7 охранка
До коментар #6 от "КГБ":
човека искаше да каже собствен днс сървър13:27 26.04.2025
8 Да не
До коментар #5 от "Джон":
Забравяме за Apple ads 😂😂 ние си вкарваме днс и готово а бракуваното сафари и ios са на светлинни години. Вас ви баламосват тънко тънко ама вие предпочитате да вярвате на магически думички на едни прикрити лъжци :).14:31 26.04.2025