По време на интервю за телевизия NTV турският външен министър Мевлют Чавушоглу показа карта, която по думите му доказва несправедливите претенции на Гърция на фона на повишеното напрежение между двете съседни страни.
През последните седмици дори се стигна до военна реторика и заплахи за война, ако не бъдат решени териториалните спорове между Анкара и Атина. Чавушоглу показа карта, на която се виждат морските граници в Източното Средиземноморие, които дават право на Гърция да претендира за природните ресурси в района на значително по-голяма площ от Турция.
Турският дипломат призова Гърция да седне на масата за преговори без предварителни условия. „Диалогът и преговорите са първото и основно средство в международното право за справяне с проблемите за морските граници. Очакваме Гърция да съживи всички канали за комуникация с Турция без предварителни условия”, посочи Чавушоглу пред гръцкия вестник „Катимерини”.
„Максималистичните претенции не могат да бъдат наложени на Турция чрез Европейския съюз, който няма компетентност по делимитацията на морските граници”, каза още турският дипломат. Върховният представител на ЕС за външната политика и сигурността Жозеп Борел заяви, че Европейският съюз ще трябва да вземе трудни решения срещу Турция и търси единодушие на членовете си, за да наложи икономически санкции на Анкара.
През август Борел заяви, че ЕС ще ускори разработването на санкции срещу Турция заради незаконната сондажна дейност в Източното Средиземноморие и че ще подготви допълнителни мерки срещу Турция, в случай че не бъде постигнат напредък в спора. Средиземно море продължава да е ябълката на раздора между Гърция и Турция. Районът, в който се пресичат три континента, има стратегическо значение. Турция твърди още, че непризнатата Севернокипърска турска република има право на собствени сондажи в търсене на така важните ресурси, докато Гърция разглежда това като нарушаване на международните спогодби. Островът продължава да е разделен на две. Международната дипломация призова двете съседни страни за диалог.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ердоган Великолепни
Коментиран от #4, #9
20:26 15.09.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Иван турчина
Коментиран от #65, #136
20:34 15.09.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Гръцки Псоли
Коментиран от #41, #46, #76
20:42 15.09.2020
6 Бачо Киро
20:44 15.09.2020
7 Д'мин
Коментиран от #10
20:46 15.09.2020
8 Mare Nostrum
Коментиран от #11, #12
20:52 15.09.2020
9 Само че
До коментар #1 от "Ердоган Великолепни":
Саддам и Кадафи казаха същото.. Добре, признавам си, те не включваха Балканите, а само Близкия изток и Африка. Β това барба Ердос ги надви.20:59 15.09.2020
10 Хасан
До коментар #7 от "Д'мин":
Е па не може от Гърция до остров на 580 км и до 2 км до Турция да е гръцко ...островите си имат 3 мили териториални води а останалото е международни водиКоментиран от #14, #18, #100, #134
21:16 15.09.2020
11 Хасан
До коментар #8 от "Mare Nostrum":
Крайно време е островите в Егейско море да са турски ..все пак те са й подарени от италианците ..21:18 15.09.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Д'мин
До коментар #10 от "Хасан":
Не пиши глупости, Кастелоризо е на 2км. от турския бряг, 3 мили ли ще са териториалните води около него? Ако е така, когато си намокриш краката на турския плаж срещу острова в кои териториални води ще си? Не ми отговаря, нямаш толкова мозък. А и правото е следното-островите могат да формират континентален шелф и ИИЗ.Коментиран от #16, #63
21:26 15.09.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Хасан
До коментар #14 от "Д'мин":
Чети повече ..островите нямат ИИЗ ..и не може 580 км от Гърция до Меис( Кастелоризо) да са гръцки териториални води ..все едно от Англия до Фокленддките острови (Аржентина) да са английски ИИЗКоментиран от #21, #33
21:34 15.09.2020
17 Хасан
Коментиран от #150
21:35 15.09.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Хасан
До коментар #19 от "Hey MIT agent":
Не те разбрах ..но май ще стане като Кипър ..гърците на 50 г ядат пердах и си сядат ..1923 ..1974 ..2020Коментиран от #35
21:43 15.09.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Хасан
До коментар #26 от "веселяк":
Не съм филолог ..ама все пак ги разбирам ..с малко усилие ..имат еднаква фонетикаКоментиран от #32
21:59 15.09.2020
28 Учи история
До коментар #20 от "Хасан":
Виж българите колко държави са имали, виж колко по-стар народ са от турците, виж на колко милиона азбука сме дали. Българите са побеждали години на ред най-мощната държава Източната Римска империя и са ни плащали данъци. Турците са имали най-невероятния късмет да завладеят разделени държави, както на Балканите, така и в Азия.Коментиран от #31, #64
22:00 15.09.2020
29 Гоце
До коментар #20 от "Хасан":
Каква история бе по скоро съдебно минало имате ,каква култура, няма нито един паметник на културата по цялата ви бивша империя. Върнахте в камената ера Балканите и всички региони от където минахтеКоментиран от #34
22:01 15.09.2020
30 Ама нема кой да го каже
22:02 15.09.2020
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 веселяк
До коментар #27 от "Хасан":
Означава-всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права. И е на един от езиците, които спомена, че разбираш. И аз се разбирам криво ляво със сърби, повече с хървати, тук там с руси, беларуси, украинци, поляци и чехи! Но не сме един народ!Коментиран от #38
22:04 15.09.2020
33 хмм
До коментар #16 от "Хасан":
а щом островите нямат ииз, защо турция иска псевдо-държавата в кипър да има ииз? ps. корсика, сицилия, балеарските острови, имат ли ииз?Коментиран от #36
22:04 15.09.2020
34 Хасан
До коментар #29 от "Гоце":
Значи не си прав ..в основата на западната култура алчността , насилието,геноцида,робството,Колониализма ..един нестихващ глад за чуждото ..даже в наши дни . Сащ идва в Ирак ..Франция в ЛибияКоментиран от #60
22:05 15.09.2020
35 Фаталната грешка
До коментар #22 от "Хасан":
Най-малкият ход срещу Гърция ще промени хода на турската история завинаги.Коментиран от #37, #128
22:07 15.09.2020
36 Хасан
До коментар #33 от "хмм":
Турската теза е че Северната Турска Република също има право на ресурсите около острова и като гарантьор Турция настоява ..такава е била Конституцията на Кипър. Две общности с равни права и гарантьор за спазване Турция,Англия,ГърцияКоментиран от #102
22:07 15.09.2020
37 Хасан
До коментар #35 от "Фаталната грешка":
Така казвали и през 1974 г ...и нищо ..кучетата си лаят кервана си върви ..гърка усети че го бутат на амбразурата ..не можеш да се лютиш на 83 милиона22:10 15.09.2020
38 Хасан
До коментар #32 от "веселяк":
Защото говориш на славянски а не на прабългарски ...на какъв език говореше хан Аспарух когато мина отвъд Дунава?Коментиран от #45, #48, #158
22:11 15.09.2020
39 Реалност
Коментиран от #42
22:14 15.09.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Fenasi Kerim
До коментар #5 от "Гръцки Псоли":
Абе гърците в крайна сметка ще се научат да плуват.22:15 15.09.2020
42 Хасан
До коментар #39 от "Реалност":
Хахаха ...мислиш ли? Турция да не е Сирия ?22:15 15.09.2020
43 Хасан
До коментар #40 от "Хасан":
Време..пак пишеш от моя Ник ...22:16 15.09.2020
44 Хасан
Коментиран от #61, #138
22:18 15.09.2020
45 мали мали
До коментар #38 от "Хасан":
Хаха направо го закопаКоментиран от #47
22:18 15.09.2020
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 веселяк
До коментар #38 от "Хасан":
Ако трябва да отговоря ще се върна във времето на Гьокския турски хаганат и неговото разделение а източен и западен. Борбата за власт между родовете Ашима и Дуло. Ще трябва да мина през Волжка България. През анализ на името Омуртаг и думите от един надпис за наличното въоръжение в една българска крепост. Титлите таркан и багатур (богатир в руския, но е монголска дума) и т.н. дългата на шлема на Осман също е интересна, като знак на племето Кайъ. Моята версия е че сме говорили кюрдски или поне аристокрацията поставена да управлява от тюркския хаганат, когато сме се смесили със сармати и алани. Или управляващите са били тюрки, но народа е бил смесица и от индоевропейци! Но всичко това няма нищо общо с темата!Коментиран от #50, #51
22:25 15.09.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 веселяк
До коментар #48 от "веселяк":
Не кюрдски а тюркски, автоматичния преводач се бъзика. И не далга а дамга.Коментиран от #52
22:27 15.09.2020
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 TRoskOt
До коментар #50 от "веселяк":
Когато Осман Бей полага основите на Османската държава на престола във Великотърново застава ногаеца мюсюлмюнин Чака Хан(зет на Теодор Светослав) макар и за кратко време в същото време е роднина и на Асеновци(кумани).Коментиран от #53, #57, #111
22:38 15.09.2020
53 Хасан
До коментар #52 от "TRoskOt":
Темата ми е чужда ,нямам такива исторически знанияКоментиран от #59
22:40 15.09.2020
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Хасан
Коментиран от #67
22:42 15.09.2020
56 TRoskOt
Основателите на Второто Българско Царство кумани пак тюрки.
А когато са изместени от славяни царствата им се разпадат.
А царя на Третото Българско Царство австро/германец !
22:45 15.09.2020
57 веселяк
До коментар #52 от "TRoskOt":
Е и...? Чака е син на Ногай от рода Токтай и няма нищо общо с куманите! Дядо му е син на Джучи, наследник на Чингис хан. Него не го прави куманин(по ловец), защото произхода на тези високи, руси и със сини очи хора, макар и говорещи тюркски е отделна тема!22:48 15.09.2020
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 TRoskOt
До коментар #53 от "Хасан":
1 300 тната година.Идва от север от към Румъния.Няма нищо общо с Чака Бей дето е живял в края на 11 век а починал 1092 г. и е първия и морски капитан на турците живял някаде около Дарданелите(Чанаккале).
22:52 15.09.2020
60 Кочо Честименски
До коментар #34 от "Хасан":
''приятелю'', ти говорищ за геноцит и робство , точно ти, точно за турците? Не ставай смешен ,нещо да кажеш за около 500 години, или това не се брой?22:53 15.09.2020
61 Кочо Честименски
До коментар #44 от "Хасан":
като пишеш на турски тези ,защо ги пишеш в български сайт ,и то на български а ние да не можем да пишем в същия този сайт по повод нашата съседка гърция ?Коментиран от #68
22:57 15.09.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Кое право?
До коментар #14 от "Д'мин":
Гръцкото ли? Защото според международното островите не генерират ИИЗ. Затова и гърците бягат от независим съд и в никое от споразуменията им за ИИЗ островите им нямат собствен шелфКоментиран от #72
23:09 15.09.2020
64 Тюх да му се невиди
До коментар #28 от "Учи история":
И на всичката тази велика история-три морета. Толкоз.23:19 15.09.2020
65 James
До коментар #3 от "Иван турчина":
Какъв ГОСПОДин е турчинът Ердоган?23:26 15.09.2020
66 Уффф
Коментиран от #69
23:27 15.09.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Ххх
До коментар #61 от "Кочо Честименски":
Ех Кочо Кочо23:29 15.09.2020
69 Хасан
До коментар #66 от "Уффф":
Каква война разпалва Ердоган?Турците си търсят ресурси в собствени води.Идва някакъв Франческо и им размахва пръст.Запада няма интерес от силна и независима Турция.На теб ти е по-удобно да разтягаш локуми за "лошия" Ердоган,отколкото да видиш истината.23:40 15.09.2020
70 Баш Бойко
Коментиран от #73, #75, #98
23:44 15.09.2020
71 Хасан
защо сте вий тука? Защо сте
дошли на полята балкански
немили, неканени гости?
Желали би вас възхитени
да срещнем со сълзи и с китки…
Но идете вий настървени,
на грозни зовете ни битки!
Желали би вас да прегърнем
и тоз път сърдечно, горещо.
Но взорът ви свети зловещо…
Как ръце сега да разгърнем?
О, руси! Аз друг път ви славях
за подвиг велик и чудесен,
високо ви лґкът поставях
във мойта душа, в мойта песен!
Вий някога знаме Христово
развяхте за благо човешко —
строшихте ни игото тежко,
а днеска ни носите ново!
Иван Вазов
23:48 15.09.2020
72 Биг бойс
До коментар #63 от "Кое право?":
Няма спасение от това лъжливо турско племе23:51 15.09.2020
73 XXX
До коментар #70 от "Баш Бойко":
Така е!Винаги сте били кибици и сте чакали някой друг да ви свърши работата.Нямате икономика и зависите от подаянията на Запада.23:52 15.09.2020
74 Къръджъ АЛИ
23:57 15.09.2020
75 Ангел
До коментар #70 от "Баш Бойко":
Като не му харесва Лозанският ще се върнем на Севърският договорКоментиран от #80
23:57 15.09.2020
76 Орт
До коментар #5 от "Гръцки Псоли":
Гърция нито има сила нито воля,просто има християно-колониални държави които я подкрепят знаейки,че тя в благодарност ще им даде всички природи богатства.Коментиран от #79
00:03 16.09.2020
77 Анкара
Коментиран от #141
00:04 16.09.2020
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Биг бойс
До коментар #76 от "Орт":
Еми пробвайте да разберете ако има сила и воля като се дърпате показвате че на вас не ви стига силата и волятаКоментиран от #82, #95
00:12 16.09.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Сивия гълъб
До коментар #78 от "Циганина":
Около Чирпан пък има една група роми,които наричат себе си "Аспарухови българи" и казват,че са наследници на Аспарух.Черни са по цвят и говорят на ромско-български диалект.Също така им викат "сиви гълъби".Коментиран от #94
00:21 16.09.2020
82 Какво да разберем бе църен ганчо
До коментар #79 от "Биг бойс":
Както виждаш ние си сондираме, ако имаш претенции ела ни изгони....ако не ти стиска продължавай да дърпаш сополя в ъгъла хохохохоКоментиран от #84
00:24 16.09.2020
83 Ангел
До коментар #80 от "Баш Бойко":
Какви хайдути бе човек във кой век живееш.Гледай там че краварите искат да махнат ядрените бомби от Инчирлик , турската пролет ще настъпи по бързо от очакваното.
Кой на кого ще се накланя поживём увидим
00:24 16.09.2020
84 Биг бойс
До коментар #82 от "Какво да разберем бе църен ганчо":
Явно е че си сондирате в пристанището на Атталия 🤣Коментиран от #85
00:29 16.09.2020
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Баш Бойко
Коментиран от #90, #91
00:34 16.09.2020
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 веселин христов
Ще има и за БГ сигурен съм - поне турците не ни мразят, както ни мразят гърчолята...
Коментиран от #89
00:43 16.09.2020
89 Биг бойс
До коментар #88 от "веселин христов":
Еми да ние винаги взимаме мястото на губещите да го вземем още един път да не разваляме традициятаКоментиран от #153
00:47 16.09.2020
90 Ангел
До коментар #86 от "Баш Бойко":
Само че химията няма нищо общо с ядреното оръжие и с атома, това е в сферата на физиката. Явно е че нито първи клас си завършил.00:58 16.09.2020
91 Биг бойс
До коментар #86 от "Баш Бойко":
Фасулска работа,аз в гаража сам си ги правя особено като се нафрашкам яко с боб знаеш ли какви атомни бомби правя 🤣01:09 16.09.2020
92 Hатиснато копче
До коментар #46 от "Разколников":
Джули Партон, за 24 часа няма да има турски военновъздушни сили и за 48, турски флот. След това Турция, с която сте се срещали в продължение на 100 години, престава да съществува. Лека.02:30 16.09.2020
93 Имено
Коментиран от #107, #116
03:24 16.09.2020
94 Симо
До коментар #81 от "Сивия гълъб":
Ромско- български диалект? Няма такова нещо. Има цигански, объркан с български думи за нови хонятия. Циганите днес са поголовно неграмотни, защото децата не ходят на училище, а само там могат да научат добре български. Не в гетото.04:18 16.09.2020
95 xexexe
До коментар #79 от "Биг бойс":
нека опитат ... абсолютният шок ги очаква ...Коментиран от #97
04:33 16.09.2020
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Мишо
До коментар #95 от "xexexe":
Какво да опитат нали вие заплашвате да ги давите,да ги хвърлите в морето да стават мезе итн. явно не ви стиска,стига само празни думиКоментиран от #106
04:46 16.09.2020
98 Казан-Казан
До коментар #70 от "Баш Бойко":
Никой договор не приключва, никой Ердоган не може да го промени сам. Договорът от Лозана сложи край на голямата война и големи маси от хора се преместиха завинаги. Сега, който иска половината от Беломорието и половината от островите, дава цяла Източна Тракия, половината Мраморно море, европейската част на Константинопол и толкова Черно море, колкото заслужава. Хората ще се преместят отново. Никой не може да задържи проливите и Егейско море едновременно. Който не е глупак, разбира това.Коментиран от #104
04:51 16.09.2020
99 100-1
05:22 16.09.2020
100 Ти добре ли си?
До коментар #10 от "Хасан":
Кастелоризо е на 580 км от Атина, Кас е на 460 км от Анкара, а Мюнхен е на 505 км от Берлин.Коментиран от #114
06:08 16.09.2020
101 Тъжен случай
06:24 16.09.2020
102 Това е положението Минке
До коментар #36 от "Хасан":
Теза основана на оръжието , окупацията , и международно НЕ-призната , не чини 5 пари . Но и гърците не са се родили "вчера" и започнаха да ви го "слагат" по устав , а по устав най-боли. Виждаме ви вече овъргаляни , поумекнали , като печен праз . От войнствената ви реторика няма и помен . Регионална сила сте , зависите от чуждите банки , пазари , технологии . Нямате стратегическо въоръжение , и в един военен конфликт просто ще ви попилеят от хиляди километри , без изобщо да можете да видите врага. "Сори" , но това е положението. Един път стомна за вода , два пъти , накрая стомната се чупи.Коментиран от #118
07:53 16.09.2020
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 А с какво ще ги населиш тези земи
До коментар #98 от "Казан-Казан":
За които ламтиш?Коментиран от #108
08:08 16.09.2020
105 Абе верно ли вие охлювофрените
До коментар #103 от "Goiko Mitich doide":
Пишете с главни букви?Коментиран от #112
08:09 16.09.2020
106 Нещо не си наред с главата
До коментар #97 от "Мишо":
Това не е заплаха. Примерно, обяснявам като за охлювофрени, ако ти твърдиш, че моят двор е твой и ме караш да напусна и ме заплашваш, че ще събереш тумба съседи за да ме прогониш и аз ти кажа, че ако дойдеш ще те постъпвам здраво, то това заплаха ли е или предупреждение.08:14 16.09.2020
107 Е ама там в монголия
До коментар #93 от "Имено":
Ще се сблъскат с родовите земи на Аспарух хан. Ко прайм тогава?08:17 16.09.2020
108 turks out of europe
До коментар #104 от "А с какво ще ги населиш тези земи":
с кръстоносци, в европа има 500 милиона от тях, доволен ли си сега?Коментиран от #110
08:18 16.09.2020
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 А земите на кръстоносците
До коментар #108 от "turks out of europe":
На кой ще ги оставиш?08:23 16.09.2020
111 Goiko Mitich doide
До коментар #52 от "TRoskOt":
КОгато Караманците пишат за османците"те са крадците на Анатолия ..с тях е обидно да се седи на една маса и да се разговаря..."верно Чака се жени за дъщерята на Георги Тертер но по късно това не го спасява когато български цар му взема главата осолява я и я разменя за едни територииЧАКА Е БИЛ СЮЗЕРЕН НА БЪЛГАРСКИЯ ЦАР.По твоята логика /четем /..ВЪПРОСЪТ ЗА ПРОИЗХОДА НА ОСМАНЦИТЕ/турците/ОТ МНОГО ВРЕМЕ Е СПОРЕН И ДИСКУСИОНЕМ м/у УЧЕНИТЕ като за решаването му се използва и ГЕНЕТИКАТА според която ТУРЦИ НЯМА .ХОШ ГИЛДИН БАБ МАРО. МИДХАД ПАША БЕЗ ГЕНЕТИЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ ГО КАЗВА.ОГУЗИТЕ СЕ ЗАСЕЛВАТ В АНАТОЛИЯ 12 век под натиска СЛЕД ГОНЕНИЯ И ВОЙНИ С ТАТАРИТЕ ,А СПОРЕД АРНОЛД ТОЙНБИ И СТИВАН РЪНСИМАН ОСМАНЦИТЕ СА СИ СТАРА ВОЕННО-ПОЗЕМЛЕНА ВИЗАНТИЙСКА АРИСТОКРАЦИЯ ОТ МАЛА АЗИЯ ПРИЕЛА ИСЛЯМА ДЕМЕК ТУРКОПУЛИ/част от които си остават ХРИСТИЯНИ/.Коментиран от #115, #117
08:46 16.09.2020
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Хасан
До коментар #100 от "Ти добре ли си?":
Именно в това е проблема че в морето можеш да имаш острови и на другия край на света но това не значи че морето от страната ти до острова ще са твои териториални води ..а на сушата София и Варна са в границите на България ...много си тъп бе човек09:24 16.09.2020
115 Хохохо
До коментар #111 от "Goiko Mitich doide":
Я кажи тогава според Рънсиман така наречените българи мешавица от кои чукундурски племена са?Коментиран от #123
09:39 16.09.2020
116 Хасан
До коментар #93 от "Имено":
По твойта логика Филип Македонски е построил Филипополис ( Пловдив) и дай да отстъпим на македонци или гърци09:46 16.09.2020
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Хасан
До коментар #102 от "Това е положението Минке":
Пак не си прав ...ти четеш гръцките тези и ги мислиш че са библейски закони ..да ама не е така ..чети какво съм писал за Кипър ..Република по конституция създадена от две общности и гарантьори Турция,Англия и Гърция ..гръцките генерали прегазват конституцията и Турция на основата на гарантьорските си права ОСВОБОЖДАВА част от острова09:58 16.09.2020
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Хасан
До коментар #119 от "Goiko Mitich doide":
Има бидета бе човек ..сутрин се изходи , размаха си го по задните части и цял ден ще " ухаеш" ..кога ти е деня за баня ? Неделя ? ..мале там ще имаш хабитат10:14 16.09.2020
122 Хасан
До коментар #120 от "Goiko Mitich doide":
Много се обидих !? Абе човек ти си българин ..на по ниско ниво в хранителната верига ..интелектуално и мисловно и не можеш да ме обидиш..бегай да правиш деца ..тая година пак си на минус 60 хилядиКоментиран от #127
10:16 16.09.2020
123 Goiko Mitich doide
До коментар #115 от "Хохохо":
според него ЗА 1 ПЪТ ДУМАТА БЪЛГАРИ??? няма пра прото стари млади бели черни БЪЛГАРИ е спомената 480 г като за тази дума този народ се говори и като за ХУНИ и се споменава много преди това КАТО ВРЪЗКАТА С УТИГУРИ КОТРИГУРИ УНОГУНДУРИ и.... е въпрос на недоказани предположения СЮЛЕ БАНА КОНКРЕТНО ЕТО ТОВА КАЗВА.А за това че немогат и не трябва да се свързват с тюркската ЕЗИКОВА /няма народностна такава/общност говори ДРЕВНИЯ БЪЛГАРСКИ КАЛЕНДАР КЪДЕТО НЯМА НИЩО ТЮРКСКО,ТОЗИ КАЛЕНДАР Е ПО СТАР И Е ДОКАЗАНО ПО ТОЕЧЕН ОТ КИТАЙСКИЯКоментиран от #125, #126
10:45 16.09.2020
124 Бай Ху (By Who)
10:46 16.09.2020
125 Хасан
До коментар #123 от "Goiko Mitich doide":
Кво пиеш ти бе човек ?! Ти задмина и на македонците " ..българите сме били такива,българите сме били онакива " ...не е важното какъв си бил в миналото а какъв ще бъдеш в бъдещето ..мойта теза е ЕС ще " глътне " малките народи и култури ..ще се създаде " европееца" ..като американеца ..без история и традиции10:58 16.09.2020
126 Хасан
До коментар #123 от "Goiko Mitich doide":
Представи си че се създаде европейско НАТО ..на какъв език ще са заповедите?Коментиран от #129
11:02 16.09.2020
127 Goiko Mitich doide
До коментар #122 от "Хасан":
това пак в хабертурк ли го казват и повтаряш повтаряш повтаряш ЗДРАСТИИИ БРЕ КОЛДУР...ко беше как беше, знам знам не се напъвай.11:15 16.09.2020
128 12udar
До коментар #35 от "Фаталната грешка":
100+11:48 16.09.2020
129 TRoskOt
До коментар #126 от "Хасан":
Ами като ЕС и без Англия пак ще си говорят на английски.Коментиран от #131
12:03 16.09.2020
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Хасан
До коментар #129 от "TRoskOt":
Именно ...значи светът ще стане една държава ,един език,една религия12:44 16.09.2020
132 аз съм Веска
13:19 16.09.2020
133 Ердо Путин
13:40 16.09.2020
134 иво
До коментар #10 от "Хасан":
Хасане ти кое международно морско право четеш, а и защо въобще го цитираш, като териториалните види на Гърция са определени префи 100 г след разпада нс империята.Коментиран от #156
13:56 16.09.2020
135 Димитър
Коментиран от #154
14:07 16.09.2020
136 Онуфри
До коментар #3 от "Иван турчина":
Ще смачка на Гърците скута това недоразумение с орязан член.14:46 16.09.2020
137 гффф
14:47 16.09.2020
138 Българин
До коментар #44 от "Хасан":
Аз знам че съм българин, а ти сигурен ли си че си турчин или само се определяш като такъв. В Турция няма турци всички са смесица от околните народи. Дори Кемал Ататюрк който вкара Турция в цивилизования свят не е турчин.Коментиран от #139
14:53 16.09.2020
139 Хасан
До коментар #138 от "Българин":
....и какво от това!?15:05 16.09.2020
140 Как стана
Острови на 1-2 км от Турция и на хиляда километра от Гърция са...гръцки?
15:16 16.09.2020
141 SHADOW
До коментар #77 от "Анкара":
А България би ли я защитил?Не ми казвай --- знам отговора!!!
За съжаление лошата България поне те е научила да пишеш и четеш, може би!?!
15:23 16.09.2020
142 ПОМПЕЙ-Споко
Северна Македония към България,а Гърция
минава в Османската империя!Аданаму!!!
Коментиран от #157
15:31 16.09.2020
143 Оставчо
15:33 16.09.2020
144 Генчлербирлиги
15:36 16.09.2020
145 2 2 - ри !
Интересно е, КАКВО ще стане !?
15:40 16.09.2020
146 Българина
Коментиран от #151, #155
15:48 16.09.2020
147 тц тц
17:01 16.09.2020
148 Рико
17:24 16.09.2020
149 Един от всички
17:30 16.09.2020
150 Ма,асане,
До коментар #17 от "Хасан":
Какви един милион.?! А великата ограда на винкела ?!17:56 16.09.2020
151 Мехмед
До коментар #146 от "Българина":
Първо на първо Турция въобще не е участвала в Втората световна война .18:14 16.09.2020
152 Кико
18:19 16.09.2020
153 Мехмед
До коментар #89 от "Биг бойс":
Май пак ще се повтори унизителната за Гърците- 1922
18:25 16.09.2020
154 Българин
До коментар #135 от "Димитър":
На мястото на Турция трябваше да сложиш Сърбия .18:30 16.09.2020
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Хасан
До коментар #134 от "иво":
Това го казва гърка и е негова теза ..турчина оспорва ..ти ако не си грък защо поддържаш гръцка теза !? ..не може от остров до остров да са териториални води19:54 16.09.2020
157 Хасан
До коментар #142 от "ПОМПЕЙ-Споко":
Ама то сега българките са тан19:55 16.09.2020
158 Язе
До коментар #38 от "Хасан":
Няма Аспарух, още по малко Хан. Българите са си говорили на български. От преди 8000 г. От Алпите до Китай, Монголия и Байкал. А титлата е Канас су Биги. Княз от бога, или Владетел от Бога. Словените (Славяните) са преки наследници на протобългарите, който пък са наследници на траките. Генетиката го доказва. Днес половината от славяните са славянизирани балти, фини, ляхи и угрофини. Генетиката не намира тюркски гени в българите и гърците. Не намира и гръцки гени в гърците, който са в мнозинството си с български гени. Истинските гърци с гръцки гени живеят в Турция в която само 10% от населението имат някаква връзка с тюрките, повечето са гърци, българи, грузи и арменци. Така, че съвременните турци освен някаква форма на тюркски език наложен политически нямат кръвна връзка с тюрките, а са по близки с балканите и кавказките.22:12 16.09.2020
159 Язе
Коментиран от #161
22:30 16.09.2020
160 иво
Коментиран от #162
22:37 16.09.2020
161 TRoskOt
До коментар #159 от "Язе":
Е как ще обясниш връзката на хан Кубрат с пра чичо му Атила.22:45 16.09.2020
162 Язе
До коментар #160 от "иво":
Този някой се казва Сорос. Този е новия Ленин, неолиберална и левичар. Овладял е най напред Демократическата партия на САЩ. После полека лека чрез образование и НПОта и цели елити на държави, а после чрез тях целия ЕС. Неолиберализма е новия комунизъм. Никак не е различен. Преди беше интернационал, сега е глобализация. Преди беше световна революция сега е нов световен ред. Разликите са незначителни и предимно фонетични. Днес вече комунисти и неолиберали влизат все по смело в съюз. Даже в България го виждаме нагледно на площада. Унгарци и поляци са имунизирани от комунизъм и първи се усетиха за какво става реч. Орбан направо ги изрита с десен шут. Днес обаче ЕС се управлява от либералните неокомунисти, и ние в Източна Европа го усетихме първи и съпротива ще има, не искаме отново от същото. Но ако Тръмп спечели демократите левичари ще запалят САЩ а значи и света. Ако ли загуби, чака ни неолиберален комунистически ад. Който не е с нас (демократите) значи е против нас и САЩ, колко познато. Нормалните хора ще страдат, а да си бял, хетеросексуален и християнин ще бъде престъпление.23:28 16.09.2020