20 Май, 2022 13:45 1 759 2

Станция за съхранение на водород заработи в Гърция

  • гърция-
  • станция-
  • водород-
  • заработи-
  • съхранение-
  • слънчева енергия-
  • питейна вода

Иновативната технология използва слънчевата енергия и питейна вода и ще може да зарежда малки превозни средства

Станция за съхранение на водород заработи в Гърция - 1
Снимка: БГНЕС

Станция за съхранение на водород заработи в Гърция, съобщава електронното издание на гръцкия вестник „Катимерини“. Иновативната технология използва слънчевата енергия и питейна вода и ще може да зарежда малки превозни средства, движещи се на „горивото на бъдещето“ – водород, предаде БТА.

90 на сто от проекта е гръцка разработка и вече има интерес от страна на чужбина. Технологията позволява намаляване на зависимостта от изкопаеми горива, посочва изданието.

Станцията е разположена в района на Атина. Представлява контейнер, на покрива на който е монтиран фотоволтаичен панел с мощност 22 киловата, свързан с питейна вода. С електроенергията, която се произвежда от фотоволтаика, се осъществява процеса електролиза на водата, при който съставните молекули на водата се разпадат на водород и кислород. Кислородът се изпуска свободно в атмосферата, а водородът се съхранява при налягане от 16 бара. После чрез специална технология водородът може да бъде използван за зареждане на водородни велосипеди. Зареждането трае между две и три минути, след което може да се измине разстояние от 145 километра.

Иноватовната технология позволява постигането на нулево замърсяване и шум, което я отличава от други начини за съхранение на водород.

Станцията може да съхранява 120 кубични метра водород.

На следващ етап от проекта ще могат да се зареждат скутери, които се задвижват с водород, както и голф колички.

Планира се разширяване на възможностите на станцията за съхранение на водород, което ще позволи зареждането на по-големи превозни средства като камиони, автобуси и сметоизвозващи коли.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 българина

    1 6 Отговор
    сега го умножете по 20 за става за една кола... уравнението е колко кв м площ солари и железа са нужни за една кола и колко ще струва тоеа. след 20 г когато панела се изгвърля кой ще плати утилизацията

    Коментиран от #2

  • 2 Доцентът

    0 3 Отговор

    До коментар #1 от "българина":

    200W от квадратен метър, ако се отчитат загубите от инвертора се получава около 150W. За получаване на 22 kW са необходими около 150 квадратни метра панели.
Новини по държави: