След ветото на Австрия за присъединяване на България и Румъния към Шенгенското пространство се увеличава броят на гласовете, които предупреждават, че разходите за икономиката ще се увеличат, тъй като Австрия е вторият по големина инвеститор и в двете държави, информира днес сайтът на австрийските радио и телевизия ОРФ, пише БТА.
Румъния вече предприе дипломатически мерки, за да демонстрира своето раздразнение, а външният министър на Австрия Александър Шаленберг от Австрийската народна партия прави опити да успокои нещата. Шаленберг заяви, че не става дума за вето, а за „вик за помощ“ във връзка с миграцията. Според него става дума за „политико-технически въпрос“ как да се устрои Шенгенското пространство, така че да предлага сигурност и да оправдава това, за което е създадено.
„Мобилност навътре и сигурност навън“, заяви австрийският външен министър и допълни: „Ние не сме държава, която блокира и налага вето“. По думите му в много по-голяма степен става дума за „вик за помощ“, тъй като Австрия винаги е като фронтова държава по въпросите с миграцията. Шленберг каза, че това не е повод за „скъсване“ и подчерта добрите отношения с Румъния и с румънския министър на външните работи Богдан Ауреску. В официално съобщение министерството на външните работи заяви, че позицията на Австрия в никакъв случай не е срещу Румъния и България, а става дума за общи усилия за европейската сигурност. Освен това не става дума за окончателно „не“ за разширяване на Шенгенското пространство. В много по-голяма степен желанието е да продължи диалогът с България и Румъния с перспектива влизане в Шенген с ясен времеви хоризонт.
Ветото срещу двете държави предизвика международни реакции, особено фактът, че австрийският министър на вътрешните работи Герхард Карнер, който защити позицията на страната си с високи миграционни числа, остава неразбран от мнозина, а според България и Румъния решението на Виена е политически мотивирано. Австрийските радио и телевизия ОРФ отбелязват изключителното раздразнение на румънската страна от ветото и посочват, че не е ясно докога Австрия ще остане без румънски посланик, след като той беше извикан за консултации в Букурещ. „Дългото чакане на границата между Румъния и Унгария се възприема като унижение“, коментира пред австрийското радио кметът на Тимишоара Доминик Фриц, който е роден в Германия. Решението е опасно, в Румъния се увеличава броят на призивите за бойкот на австрийски фирми, продукти и услуги, посочва той.
Харалд Оберхофер, икономист в Института за икономически изследвания, обръща внимание на разходите, свързани с това решение. С обем от десет милиарда евро Австрия е вторият по големина инвеститор в Румъния, преди всичко в сферата на банките, застраховките, стоманата и енергията. Ако ветото продължи дълго време, това може да ѝ струва скъпо, предупреждава той. Австрия спечели най-много от разширяването на ЕС на изток, припомни експертът. „Нашата обща цел трябва да бъде намирането на бързо решение. Ние искаме и ще дадем нашия принос, като „Ерсте груп“, и апелираме към политически отговорните лица на всички равнища да осъзнаят отговорността“, заяви пред австрийското радио шефът на една от големите австрийски банки „Ерсте груп“ - Вилибалд Цернко.
От банка „Райфайзен“ беше заявена „пълна подкрепа“ за приемането на Румъния в Шенгенското пространство. Вестник „Винер цайтунг“ цитира изявление на банката: „Съжаляваме за тази ситуация, но имаме надеждата, че участващите актьори бързо ще успеят да изяснят откритите въпроси с доверие, опирайки се на фактите и с перспектива за постигане на резултати“. Строителният концерн ЩРАБАГ и застрахователната компания „Уника“ подчертаха пред „Винер цайтунг“ надеждата си за бързо решение и напредък в европейската интеграция. Концернът ОеМВи (OMV) заяви по този повод: „Приветстваме всяка мярка, която улеснява сътрудничеството и обмена на екипи между Австрия и Румъния“. Австрия е вторият по големина инвеститор в България и Румъния. С десет милиарда евро инвестиции в Румъния, Австрия се нарежда след Германия и преди Франция. В България австрийските инвестиции са пет милиарда евро, като Австрия се нарежда след Нидерландия и преди Германия. В Румъния има регистрирани 3900 австрийски фирми с около 100 000 служители, в България те са 350 с 30 000 служители, отбелязва ОРФ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бойкот
Коментиран от #73, #134
18:38 10.12.2022
2 А къде са нашите политици
Коментиран от #5, #81
18:41 10.12.2022
3 Русенец
Коментиран от #57, #74, #78
18:45 10.12.2022
4 Реално
Коментиран от #6, #7, #15, #65, #138
18:46 10.12.2022
5 Русенец
До коментар #2 от "А къде са нашите политици":
Според продажните агенти, лобиращи за чужди компании, които наричаш "наши политици", ние винаги си заслужаваме техните провали.18:46 10.12.2022
6 Русенец
До коментар #4 от "Реално":
На Росенец нямаше ли един конак, на един от вашите?18:47 10.12.2022
7 Какви руски агенти
До коментар #4 от "Реално":
в държава, управлявана от фашисти, изгонила 70 руски дипломата и пращаща денонощно оръжие за Украйна? Виденията са лош симптом, грижи се за себе си.18:48 10.12.2022
8 вместо да се обясняват
Коментиран от #12
18:49 10.12.2022
9 Яне Сандански
Коментиран от #18, #128
18:51 10.12.2022
10 Диоген
----------------------------------
"Колко недемократично, бе да ни натикат в ЕС и НАТО, без провеждането на референдум по тези важни за нас българите въпроси.
Сега се опитват да ни принудят да се откажем и от българския лев., лйъжейки българския народ, че ни вършат някаква "услуга".
"Приемането в Шенген", означава че ние българите трябва да се откажем от българския лев, който се контролира от БНБ и да приемем за работна валута еврото, което не се контролира дори от ЕС.
Кой ще покрива печатаното евро за Украйна?
Обявявам се против отказването от българския лев и приемането на еврото."
Коментиран от #16, #49, #79
18:52 10.12.2022
11 Диоген
---------------------------------
"До коментар 8 от "Жена":
Знаете ли, защо Хърватия я приемат в Шенген, а България и Румъния не ?
Понеже Хърватия "приема" еврото от 1 януари 2023.
Както "не ни приемаха" в ЕС, преди да ни натикат в НАТО, така и сега влизането в Шенген, ще е свързано с отказването ни от българския лев, понеже и ние, както Полша и Унгария можем да не приемем ЕВРОТО."
Коментиран от #44, #90
18:53 10.12.2022
12 Струва пари
До коментар #8 от "вместо да се обясняват":
И за какво ние да го плащаме, като мигрантите отиват в Западните държави ? Като искат сериозна охрана – да си плащат. Нямаме полза нито от Австрия, нито от Нидерландия. И с двете държави търговията ни е на минус, като с Нидерландия е доста голям -1442 млн. лева.18:54 10.12.2022
13 Диоген
---------------------------------
"публикация от 12 юли 2022 г.
Хърватия става част от еврозоната на 1 януари 2023 г.: Съветът приема последните необходими правни актове
-----------------------------------------
Днес Съветът прие последните три правни акта, благодарение на които Хърватия ще може да въведе еврото на 1 януари 2023 г. С това завършва процесът в Съвета, вследствие на който Хърватия ще може да стане член на еврозоната и да използва общата валута на ЕС – еврото, от началото на следващата година."
18:54 10.12.2022
14 Путинофил
18:54 10.12.2022
15 Косово
До коментар #4 от "Реално":
Абе до кога Русия ще обвинявате за всичко сторено в България ? Нали за това влезнахме в ЕС? ,къде е ,че спи? Ако ЕС искаше да прекъсне поне на 30% корупцията щеше да го направи ,но на тях им трябват хора които има с какво да държат за да ги управляват и манипулират .За да ти стане по ясно ,ето ти един пример .Казват на Нинова приемете Истанбулската конвенция и получаваш европейски стол,на Сърбия признаете Косово и един близък ден ще ви приемем в Европа .Да реда ли още такива примери ,но Русия та Русия .Неупил човек лесно се манипулира .Кой каквото сторил в Европа и САЩ ,руснаци са виновни.Русия ли е виновна ,че ти толкова си учил ?18:56 10.12.2022
16 Яне Сандански
До коментар #10 от "Диоген":
Така е ,един Ник Кресна го каза същото прави 6 месеца тук ,че има едни 20 милиарда за крадене и ,че за да влезнем в еврозоната значи сме покрили 3 от най важните критерии за Шенген .Следователно дори ,че той го беше написал много ясно аз не разбирам как като не сме готови за Шенген сме готови за еврозоната в която искат да ни вкарат за да станем длъжници и да плащаме лудостта и кражбите на ЕС ???Коментиран от #25
18:59 10.12.2022
17 мхммм
Исус каза: Отче, прости им, защото не знаят какво правят.
18:59 10.12.2022
18 Колко беше Румъния през 1989?
До коментар #9 от "Яне Сандански":
А сега колко е?Коментиран от #20
19:05 10.12.2022
19 Потрес
Защо???????
Потресаващо робско поведение и мислене от политици и правителство!
Ва3елин дали са си взели?
Коментиран от #36
19:08 10.12.2022
20 Яне Сандански
До коментар #18 от "Колко беше Румъния през 1989?":
Чети внимателно какво писах .Ще го напиша по друг начин дано ти стане ясно какво съм писал .Румъния 1989-23 2020 -18175 2021- 19,186 2022 -20.010.кажи ми в България колко се върнаха последните 2 години?Коментиран от #24
19:10 10.12.2022
21 не думай
Австрия си го премести, а Бъгария свали справедливото вето срешу РСМ, за да получи 100 пъти по-нечестно вето сршеу себе си.
Ама много се били разкъхарили австрийци и холандци, вервайте ми.
Коментиран от #130
19:23 10.12.2022
22 Абсолютно пълен бойкот
19:23 10.12.2022
23 Тръмп
19:29 10.12.2022
24 ето ти статистиката
До коментар #20 от "Яне Сандански":
Румъния 1989 - 22.8 млн души. Румъния 2022 - 19,8 нмлн - 3 млн по-малко. Или 10 процента.Тенденцията според ООН е - населението й да спадне до 13 млн до края на века.
България 1989-а година 8.9 млн души. България 2022 - 6.7 млн души. Прогнозата на ООН е страната да се свие до 2.9 млн до края на века.....................
И каква викаш ти бепе тезата?
Коментиран от #33, #109
19:30 10.12.2022
25 Атина Палада
До коментар #16 от "Яне Сандански":
Според мен не приеха България и Румъния в Шенген, тъй като и двете държави "шикалкават" за Еврозоната. Румъния отложи за 2029г а България.. "шикаалкави"! Хърватия прие еврото и я пуснаха в Шенген!Т. е докато България и Румъния не влязат в Еврозоната да дават своя дан за дълговете на ЕС, няма Шенген! По добре без Шенген, отколкото да плащаме дълговете на Гърция, Италия, Испания и останалите държави от Еврозоната, на които дълговете им са астрономически.
Коментиран от #32, #34
19:32 10.12.2022
26 По интересното е
Коментиран от #31
19:33 10.12.2022
27 Зайо Байо
19:34 10.12.2022
28 оня
19:34 10.12.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Цар Поробител
Вируси, щамове, ваксини, закони.
Зелен сертификат….сини зони!
Зони червени, оранжеви, лилави.
Палитрата свърши, останах без сили!
Банки обират, без маски, без изстрел.
Кюлчета злато, пистолет-Да си мислил!
Нощно Шкафче в Министерска квартира.
Колко ли пачки със Евро побира?
Дронове, спални, отворен прозорец.
Проснат напряко спи Огнеборец.
Мата Хари свободно кръстосва навред.
Прокурори хвърлят високо Каскет!
Хемус, мостОве, строят Виртуално!
По Струма загиваме ний Ритуално!
Народа разделят, насъскват, подтискат.
Едните пилеят, а други се стискат.
Раята безмълвно върви като Зомби.
Не мож’ да я стресне дори хекатомба!
О Боже! Не може Това да е Онзи народ!
Който прегази Дунав без брод.
Който Балкана посред зима пресече.
И на Теодор Комнин главата отсече!
На Калоян страшен и верни боили.
Които сразиха ромейските сили.
Които разбиха железните рицари.
И сам Балдуина хвърлИха в тъмница.
Не! Не може това и врагът да ни стори!
Кой каквото ще, това да говори!
Не може това да са същите хора
Които безмълвни гледат Позора!
19:37 10.12.2022
31 Атина Палада
До коментар #26 от "По интересното е":
Ха ха ха, ти врътиш ли се?19:40 10.12.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Яне Сандански
До коментар #24 от "ето ти статистиката":
Ще го напиша пак дано вденеш само периода 2000-2022 са се завърнали около 2 милиона румънци ,статистика от Румъния не от ООН ,кажи ми което те питах ,колко се върнаха в България ? Аз не съм писал никъде че Румъния се е увеличила ,а писах колко са се върнали ,това искам да чуя от теб ,не глупости и не прогнози на ООН или който и да е ? Знаеш ли от 2000 колко хиляди или милиона са се завърнали в България , че аз не знам за такива освен за непрекъснато намаляване ???Коментиран от #39, #42
19:41 10.12.2022
34 Яне Сандански
До коментар #25 от "Атина Палада":
Точно така ,това казах и аз , но с една уговорка което прочетох в друг сайт от Кресна който се подвизаваше тук но след непрекъснато триене на коментарите му се махна ,а именно ,че за да бъдеш приет в еврозоната трябва да бъдеш първо приет в Шенген и да покриеш някой точки които България ,Румъния и Хърватия въобще не покриват и имах предвид че реда трябва да е обратен а не който ни налагат за да плащаме бакиите на западните държави .19:44 10.12.2022
35 Пеци
Къде са нашите мишки политици
19:45 10.12.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Леля Гошо
19:47 10.12.2022
38 Атина Палада
До коментар #29 от "Дааа":
Това, коя държава да влезе в Шенген, може да го реши само Германия и ЕК! За ЕК, разбирай САЩ! Никоя друга държава от ЕС не може да вземе това решение! Просто са поръчали на Австрия да удари ветото. И за малко повече унижение за България, айде и Холандия.. И ще ни пуснат ако и когато приемем еврото...Без евро, няма Шенген!19:47 10.12.2022
39 ти питай да вденеш
До коментар #33 от "Яне Сандански":
Това леко и еднократно увеличение на населението първо не е ясно дали е от върнали се румънци или от нешо друго - например украинци и молдовци. И второ то НЕ променя тенденцията, която е строго надолу до спадане на населението с 50%.Нашето население се очаква да спадне със 70-80- пороцента.
А тояа, че си седнал да генерализираш от една малка недоизяснена флуктуацийка, е направо патетично.
Факта е това - румънците са точн ос 3 000 000 дупи по-малко т 1989-а година.
Коментиран от #41
19:49 10.12.2022
40 Буха ха
19:50 10.12.2022
41 Яне Сандански
До коментар #39 от "ти питай да вденеш":
Омръзна ми да обяснявам на хора които не вдяват ,има една българска поговорка ,да е к... Да му вкараш ,но акъл не се вкарва .Коментиран от #43
19:51 10.12.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 РЕАЛИСТ
До коментар #11 от "Диоген":
Ще разкажа лични впечатления, защо Хърватия я приеха в Шенген. Минавах с кола границата на Хърватия със Словения, което е граница на Шенген. Докато чаках станах свидетел, как митничаря проверяваше всеки камион. Нямаше скрито прикрито. Всичко беше на показ. Едва ли е така на Капитан Андреево, не знам не съм минавал.19:55 10.12.2022
45 Банка
Коментиран от #104
19:57 10.12.2022
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Уса
20:04 10.12.2022
48 вятъра на промяната
20:08 10.12.2022
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 един от многото
20:13 10.12.2022
51 Пешо
20:14 10.12.2022
52 Да си призная
Коментиран от #53
20:18 10.12.2022
53 е егати
До коментар #52 от "Да си призная":
Ми много точно, те там се дерднархна и мумун ще ги облагороди...Коментиран от #56
20:20 10.12.2022
54 Пешо
20:20 10.12.2022
55 последен опит да схванеш
До коментар #46 от "Яне Сандански":
То остана румънските власти да кажат нещо друго.Според Евростад това са врели-некипели. Румъния спада с едни от най-бързите темпове в света. И ще загуби 10 млн души до края на века. И наистина ще стане така, освен ако не се проемни фундаментлано тенденцията.
А ти искаш да кажеш ,че тя тенденцията си е чудесна и заради нея ще се увеличат.
И това ти твърдение е пълна глупост.
То и според нашето МВНР 89% от бългатие в чужбина са се върнали, ама прогнозите са да паднем под 3 млн до края на века.
Не можеш да осмисляш информацията и да вземап оредвид целите на източника и това си е твой проблем.
20:21 10.12.2022
56 е не така
До коментар #53 от "е егати":
гейхарнаха се, не се знае кой е, коя я е, кое е, защо е, го, га, тя, то , било, не било, небило, било, загубило и т.н.20:27 10.12.2022
57 Гадно
До коментар #3 от "Русенец":
е когато трябва ад се разчита на "политици", защото те са интересчии, докопали се до избираеми места и слушащи какво ще каже Шефа на ООД-то.Защото всички партии са ООД-та и правят бизнеса, независимо какво са говорили и обещали.
Ходете им на Изборите!
20:33 10.12.2022
58 За Шенген
20:50 10.12.2022
59 шенген менген
ОМВ, банки, редбул, почивки, туръзъм, ски, все....
21:24 10.12.2022
60 безпартиен
22:18 10.12.2022
61 Спрете турските типове за 48 часа и тез
23:44 10.12.2022
62 румънски приятел
Аз съм румънец, използвах "google translate", за да мога да коментирам тук.
Не сме заслужили тази обида от Австрия, Румъния или България.
В Румъния външният ни министър вече е изпратил протестна нота до австрийския посланик, а посланикът ни във Виена се прибира.
Също така нашата румънска екстремистка партия AUR организира протести пред австрийското посолство, предричайки, че на изборите през 2024 г. Румъния ще се окаже на страната на екстремизма и евроскептицизма с много омраза към австрийците.
Още нещо, вижте новините, Манфред Вебер, председателят на групата на ЕНП, който няколко дни преди вота критикува Карнер и Нехамер, сега казва, че разбира тяхното решение, с други думи, ако Унгария се противопостави с вето, горко, а ако Австрия или Холандия възрази, значи е ок.
Европейският съюз е една от най-корумпираните институции.
Коментиран от #64
01:20 11.12.2022
63 Бай Иван
02:25 11.12.2022
64 Бай Иван
До коментар #62 от "румънски приятел":
Тоя "Google translate" много хубаво превежда на български...😄Коментиран от #66, #67, #70, #71
02:29 11.12.2022
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 румънски приятел
Тези мигранти идват през Гърция, Италия или Сърбия-Хърватия-Унгария.
Като румънец бях разочарован, когато видях Марк Рюте да казва, че границата с България може да се премине лесно с 50 евро, лъжи
Също така в Румъния има схващане, че българските политици не настояват толкова силно, колкото ние, така че отстрани изглежда, че българските политици са приели решението, защото не е достатъчно да правят изявления, ако не предприемат действия.
Румънците симпатизират на българите, българите трябва да излизат по-често на улицата на протест.
Освен това румънски репортери бяха в Австрия в тези бежански лагери и разговаряйки с хора, за които разбраха, че идват през Италия, Гърция или Сърбия, казаха, че е твърде трудно да се влезе през Румъния или България.
03:12 11.12.2022
70 румънски приятел
До коментар #64 от "Бай Иван":
Да, предполагам, че не се превежда идеално, но благодаря.Тези мигранти идват през Гърция, Италия или Сърбия-Хърватия-Унгария.
Като румънец бях разочарован, когато видях Марк Рюте да казва, че границата с България може да се премине лесно с 50 евро, лъжи
Също така в Румъния има схващане, че българските политици не настояват толкова силно, колкото ние, така че отстрани изглежда, че българските политици са приели решението, защото не е достатъчно да правят изявления, ако не предприемат действия.
Румънците симпатизират на българите, българите трябва да излизат по-често на улицата на протест.
Освен това румънски репортери бяха в Австрия в тези бежански лагери и разговаряйки с хора, за които разбраха, че идват през Италия, Гърция или Сърбия, казаха, че е твърде трудно да се влезе през Румъния или България.
03:12 11.12.2022
71 Тръмп
До коментар #64 от "Бай Иван":
🤣🤣🤣🤣03:59 11.12.2022
72 Тръмп
И все от кол и от въже!
Като го преведох на Гугъл преводача ми даде този резултат:
We have gathered a team of her
And all from a stick and a rope.
Чудесен преводач.
04:05 11.12.2022
73 Чичо
До коментар #1 от "Бойкот":
Добро утро. Те не са такива от вчера.04:46 11.12.2022
74 Чичо
До коментар #3 от "Русенец":
За обикновения човек промяната ще е нищожна. Даже документално едва ли ще я почувства, освен факта, че ще се мисли за човек, за какъвто никога няма да го вземат налаганите вето.04:53 11.12.2022
75 Асен
Но ние няма да позволим приемането на България в Шенген. Това окончателно ще ни зароби. Излизаме на протести.
Докато България не се отърве от паразитиращи НПОта като "хелзинския" комитет, " отворено общество" и "Америка за България" тази държава ще продължава да загива докато не достигне "предсказания" сценарии от ФБР и д-р те ционистки организации.
Коментиран от #76
05:08 11.12.2022
76 Тръмп
До коментар #75 от "Асен":
Много си гламъв! Излизате на протест срещу кого? Излизате на протест против ЕС? Да не забравите да си вземете тестето с картите, за писар мога и аз да дойда.Коментиран от #82
05:14 11.12.2022
77 румънски приятел
Като нови мерки изтеглихме посланика от Австрия.
На протеста пред австрийското посолство румънците свалиха от стената плочата с националния символ на Австрия и я изхвърлиха в кофата за боклук.
Румънците вече не купуват продукти от Австрия, red bull и т.н
Румънците вече не облагат колите на OMV.
Обикновените румънци, особено бизнесмените, закриха сметките си в Райфайзен банк.
Обикновените румънци вече не почиват в Австрия.
Румънски бизнесмени прекратиха или не продължиха договорите на фирмите си с австрийците.
За нас, като румънци, това беше крайното доказателство, че се считаме за граждани втора класа в Европа, румънците са хора, които се гордеят с миналото си, а сега това ВЕТО само засили екстремистките и евроскептичните чувства.
В момента антиевропейските настроения в Румъния много се засилиха, въпреки че виждам, че българската преса не е наясно какво се случва тук.
Роберта Мецола, председателят на Европейския парламент, ще дойде на 19-20 декември на фона на румънското напрежение и недоволство, но е твърде късно.
Това, за което съжалявам е, че историята се повтаря, през 1937 г. румънската фашистка партия "Желязна гвардия" взе 17%, сега вижте колко ще спечели партията "AUR" поради ветото.
СРАМ ЗА ЕВРОПА!
Traiasca Romania!
Коментиран от #83, #108
05:25 11.12.2022
78 М.Иванов
До коментар #3 от "Русенец":
Няма значение дали сме в шенген или не. Количествата ще са същите само ще пристигат по бързо.06:36 11.12.2022
79 М.Иванов
До коментар #10 от "Диоген":
Членството ни в ес и нато е единственото полезно нещо което успяха да направят за 30 години. Какво сте се затръшкали за това Евро, Германия, Франция, Италия какво им е след като го въведоха? Проблема на ес е че всеки тегли към себе си. Един език, едни документи, една валута,една граница. Когато те попитат :Какъв си ,и отговорът ти е:ЕВРОПЕЕЦ! Тогава тази Европа ще е силна и ще върви напред.06:56 11.12.2022
80 Стефан Стамболов
ГРАЖДАНИТЕ НА ДВЕТЕ ДЪРЖАВИВ ЕДНО ЦЯЛО СРЕЩУ ХОЛАНДИЯ И АВСТРИЯ!
1. БЪЛГАРИТЕ СЪС СМЕТКИ В РАЙФАЙЗЕН БАНК / СЕГА ОБЕДИНЕНА С ДРУГА БАНКА/, ДА ЗАКРИЯТ СВОИТЕ СМЕТКИ!
2. ДА СПРЕМ ДА ЗАРРЖДАМЕ В ОМV.
3. Да направим международно гражданско обединение българи и румънци.
4. Да внесем петиция с над 500 000 подписа в ЕК
5. ДА ОБЯВИМ НАШИТЕ ЕВРОДЕПУТАТИ ЗА НЕКАДЪРНИЦИ
6. ДА СПРЕМ ПЪТУВАНЕТО ДО ХОЛАНДИЯ И АВСТРИЯ
7. ДА СПРЕМ ВСИЧКИ НОВИ СТУДЕНТИ ДА СЛЕДВАТ В ТЕЗИ ДЪРЖАВИ.
8. ДА БЪДАТ БОЙКОТИРАНИ ВСИЧКИ ИНИЦИАТИВИ НА АВСТРИЯ И ХОЛАНДИЯ
9. ДА НАПРАВИМ ФИЛМ ЗА АВСТРИЯ И ХОЛАНДИЯ.
10. ДА ПОДКРЕПЯМЕ ОРБАН
Коментиран от #84
07:02 11.12.2022
81 Болярин
До коментар #2 от "А къде са нашите политици":
Ние сме си избрали, ... НЯКАКВИ, който хал-хабер си нямат от политика ! Ако сме допуснали грешка, то бързо трябва да се поправи ... ВЪН НЕКАДЪРНИЦИТЕ ОТ ПОЛИТИЧЕСКИЯ ЖИВОТ НА БЪЛГАРИЯ !!!07:04 11.12.2022
82 Асен
До коментар #76 от "Тръмп":
Не, глупако, излизаме на протести срещу корумпираните лобисти на чужди интереси които някои заблудени овце (може би такива като теб ) наричат управляващи. Ще ги принудим , ако ще и със сила, да отеглят проекта. Освен че не трябва да се влиза в Шенген,трябва да се преразгледат договорите с които сме били приети в ЕС. Брюкселските бюрократи умишлено превръщат България в Буферна зона за тъпия им съюз като същевременно извличат умовете от България, американците златото и Матриците. Ние сме 100%окупирана територия която дори не е точно държава.Ако трябва ще съберем и подписка срещу приемането в Шенген и ще я представим в парламента .
Но няма да оставим забиването на последния гвоздей в ковчега на България - НАШАТА ДЪРЖАВА.
Започва революция за освобождението на България! За да има България бъдеще.
07:20 11.12.2022
83 Асен
До коментар #77 от "румънски приятел":
Това не са румънци, а платени соросоиди активисти. Всичко е един цирк.Коментиран от #86, #88
07:21 11.12.2022
84 Кобра
До коментар #80 от "Стефан Стамболов":
С това последното се издаде, че си русофилска сволич.07:30 11.12.2022
85 Кобра
Ето сега хърватите ще се разделят с тяхната смешна хърватска куна и ще влязат в шенген.
А нашите скапаняци са както винаги в екскременти.
Коментиран от #89
07:35 11.12.2022
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 румънски приятел
Първо, ако имате личен проблем, препоръчвам ви да се свържете директно с мен.
Второ, влязох в българската версия на Google, защото ми беше любопитно да видя как хората се изразяват за това решение. В Румъния разочарованието достигна най-високата степен и не очаквах да доживея такъв ден, австрийците вече се възприемат в Румъния като хора, които ти забиват нож в гърба.
Лично аз съм напълно разочарован от Европейския съюз като цяло.
Румънците обичат българите, виждат ги като братя, но лично аз съм ужасен от факта, че вашите политици не взеха мерки, това, че Марк Рюте каза, че българската граница може да се минава с 50 евро е неприемливо, лично аз ако бях политик Българино, щях да призова Марк Рюте в България да се пробва да мине границата с 50 евро, за да видя дали някой ще го пусне :DDD
Ако сайтът ми позволява, бих ти дал линк в tiktok да видиш как минават румънските коли покрай OMV
07:52 11.12.2022
88 румънски приятел
До коментар #83 от "Асен":
Скъпа моя, аз съм 100% румънкаПърво, ако имате личен проблем, препоръчвам ви да се свържете директно с мен.
Второ, влязох в българската версия на Google, защото ми беше любопитно да видя как хората се изразяват за това решение. В Румъния разочарованието достигна най-високата степен и не очаквах да доживея такъв ден, австрийците вече се възприемат в Румъния като хора, които ти забиват нож в гърба.
Лично аз съм напълно разочарован от Европейския съюз като цяло.
Румънците обичат българите, виждат ги като братя, но лично аз съм ужасен от факта, че вашите политици не взеха мерки, това, че Марк Рюте каза, че българската граница може да се минава с 50 евро е неприемливо, лично аз ако бях политик Българино, щях да призова Марк Рюте в България да се пробва да мине границата с 50 евро, за да видя дали някой ще го пусне :DDD
Ако сайтът ми позволява, бих ти дал линк в tiktok да видиш как минават румънските коли покрай OMV
Коментиран от #97
07:52 11.12.2022
89 румънски приятел
До коментар #85 от "Кобра":
Уверявам ви, че България е важнаРумъния направи повече скандали и взе повече мерки срещу Австрия, така че сега очите са в Румъния, но това не означава, че България не е толкова важна.
Българите трябва да изберат политици, които по-добре представляват интересите на обикновените българи и ако политиците не се съобразят, обикновените българи трябва да излязат на улицата да протестират като румънците.
Проблемът и шокът сега е, че в Румъния дълбока държава, която беше дълбоко европейска, сега завърши с плъзгане надолу по склона на национализма, екстремизма.
По мое лично мнение, ако Австрия ни е наложила ВЕТО в Европейския съюз, каква гаранция има още Румъния и България, че ще бъдат защитени от НАТО при евентуално нападение.
Освен това погледнах в някои руски новинарски сайтове и Русия се подиграва на румънците и българите, че Европейският съюз взема само Хърватия в прегръдките си, а вместо това оставя Румъния и България да се давят...
Коментиран от #107
08:16 11.12.2022
90 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
До коментар #11 от "Диоген":
Приемат Хърватия в Шенген за да си ходят спокойно на море.Това е истината.
На границата между Словения и Хърватия се чака денонощие през лятото......
Коментиран от #91
08:19 11.12.2022
91 румънски приятел
До коментар #90 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
същото се вярва и в Румъния...08:33 11.12.2022
92 Краен
09:01 11.12.2022
93 Някоя си
09:05 11.12.2022
94 Дуспа
09:06 11.12.2022
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Знайко
09:45 11.12.2022
97 Знайко
До коментар #88 от "румънски приятел":
Много завладяващ коментар! Само съм леко смутен от следното:Скъпа моя, аз съм 100% румънка
...и малко по-късно:
ато братя, но лично аз съм ужасен от факта...
Последно, румънка ли си или българин?
Аматьор!
ВНИМАНИЕ ТРОЕН ТРОЛ!
Коментиран от #99, #100, #101
09:52 11.12.2022
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Някоя си
До коментар #97 от "Знайко":
Напълно е възможно да е използван гугъл преводач....знаеш сигурно кви ги твори той 😉🤣Коментиран от #102
10:00 11.12.2022
101 румънски приятел
До коментар #97 от "Знайко":
Извинявам се, ако съм обидил някого, намерих забележката на този потребител за неуместна.Исках да пиша на румънски, но сайтът не ми позволява, но тъй като съм в български сайт, мисля, че е мое задължение да се изразявам на български чрез Google Translate, а не на румънски.
Imi place Bulgaria si ii sustin pe fratii bulgari!
10:01 11.12.2022
102 румънски приятел
До коментар #100 от "Някоя си":
грешен ли е преводът?Коментиран от #105
10:03 11.12.2022
103 Пенев
10:04 11.12.2022
104 Русофоб Антисемит
До коментар #45 от "Банка":
То вече такава няма. KBC ги купиха.10:06 11.12.2022
105 Някоя си
До коментар #102 от "румънски приятел":
Има малко грешки 😊 но е разбираемо какво искаш да кажеш😊10:15 11.12.2022
106 Българофил
10:16 11.12.2022
107 Асен
До коментар #89 от "румънски приятел":
Слушай, не ми се прави на интересно, каквото и да си . Като си румънка, защо си не ходиш да дращиш давайки акъли в румънските сайтове а се месиш тук? Освен това мн добре пишеш на Български като за румъ...нещо си.Румънците бойкотиращи са от НПОта, агентури действащи из всички Балкански страни.
Случващото се в момента е като т.нар. скандал за приемането на РСМ в ЕС. ФАРС. Нищо повече.
Да се свързвам с теб няма абсолютно никакъв смисъл. Каквото и да си не си интересно , нито важно.
Успех с приемането на "Румъния"в Шенген. Пиши тук, похвали се, като станат нещата.
Коментиран от #125
10:39 11.12.2022
108 Ромпетрол по-доброто гориво
До коментар #77 от "румънски приятел":
Колеги,нека да зареждаме от Ромпетрол и да направим бойкот на OMV ,Shell-Dutch,LukOil !Траки(българи) и даки(румънци),трябва да се обединим срещу Еврейогейския съюз!!!
Коментиран от #131
10:45 11.12.2022
109 базова статистика
До коментар #24 от "ето ти статистиката":
Когато заедно с Румъния влизахме в ЕС, двете държави имаха индекс 44% на БВП на човек от населението, тоест равнище на икономическо развитие при 100% средно за ЕС, от няколко години този индекс за Румъния е 73%, а за България ......само 54% и пак най-ниския в Съюза, тоест ние сме НАЙ-БЕДНИТЕ, а Румъния чрез реформите в институциите, вкл. борбата с корупцията, и производството дръпна много напред.ТОВА трябва да го проумее човек и без да има специално икономическо образование.
10:51 11.12.2022
110 ТОЧНОСТ
11:02 11.12.2022
111 ТОЧНОСТ
БАСТА...стига...
11:11 11.12.2022
112 Немскоговорещ австриец
11:38 11.12.2022
113 Защо Австрия ни мрази толкова?!
11:44 11.12.2022
114 Двоен стандарт
11:49 11.12.2022
115 Павел пенев
Коментиран от #117, #118
12:13 11.12.2022
116 Пейо
12:34 11.12.2022
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 За EVN категорично
До коментар #115 от "Павел пенев":
Съм съгласен, .... под опашката и чао12:44 11.12.2022
119 Този коментар е премахнат от модератор.
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Николов
13:12 11.12.2022
123 Аз съм
13:31 11.12.2022
124 Боян димитров
14:40 11.12.2022
125 Асене,
До коментар #107 от "Асен":
Жената ти е казала истината, а ти се държиш като инфантил. Жалко за теб, Бойко беше прав....сигурно и подкрепяш войната и искаш да се присъединим към евразийския съюз.17:00 11.12.2022
126 ФАКТИ?
17:29 11.12.2022
127 Матей преображенски
17:36 11.12.2022
128 Разликата
До коментар #9 от "Яне Сандански":
В Румъния са единни когато става въпрос за национално важни неща. В България сме разделени и политиците поставят своите лични интереси пред националните.18:26 11.12.2022
129 Ще има ответна реакция
18:30 11.12.2022
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 Виж Приятел
До коментар #108 от "Ромпетрол по-доброто гориво":
Ромпетрол и Рафинерията в Констанца са собственост на Казахстанската (КАЗ.МУНАЙГАЗ)Ама Ти, от дека да знаеш тая подробност?
Казахите имат съвсем друг вид сорт петрол, той е по тежък, пуснаха го с търговски трик под името (Felix) , и преди години когато ги купиха от румънците и навлиза на пазара пускаха горивата за период от два часа от 12 - 14 часа на 50% отстъпка. Обаче Кой Ти помни това.
ЧОВЕШКАТА ПАМЕТНА БЕЗКРАЙНО КЪСА.
Иначе, Горивата Не са лоши, като качество и Дори са Добри.
21:39 11.12.2022
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Истината
09:24 12.12.2022
134 Ванката
До коментар #1 от "Бойкот":
Да но тук се говори само за Румъния,за нашите мижитурки не се споменава!11:26 12.12.2022
135 Петко
11:46 12.12.2022
136 Болярин
12:27 12.12.2022
137 Иванов
21:56 12.12.2022
138 Този коментар е премахнат от модератор.
139 Нищо не може
10:17 13.12.2022
140 777
13:44 13.12.2022
141 Достойнство
16:20 13.12.2022