31 Януари, 2023 17:05 2 191 19

Една легенда си отива! "Боинг" доставя последния брой на 747 - "самолетът, който смали света"

  • боинг-
  • боинг 747

Последната машина 747 напусна поточната линия на 7 декември, като с нея общото производство достигна 1574 бройки

Една легенда си отива! "Боинг" доставя последния брой на 747 - "самолетът, който смали света" - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Един от най-емблематичните самолети в историята на самолетостроенето - Боинг 747 (Boeing 747) днес ще бъде доставен за последен път, предаде Ройтерс, цитирани от БТА.

Последният самолет от модела, "който смали света", ще премине във владение на авиопревозвача "Атлас Еър" (Atlas Air), след като 747 промени трайно пътуванията на големи разстояния с появата си през шейсетте години на миналия век.

Това е първият широкофюзелажен (фюзелажът е тялото на самолета в което се помещават пътниците, екипажът и товарът - бел. ред.) пътнически самолет, предвиден за дълги полети, като заради размерите си получава прозвището джъмбо джет. Освен това 747 е първият модел, който има две пътеки между пасажерските седалки.

Хиляди служители на "Боинг", включително някои от така нареченото "феноменално поколение", които са работили по създаването на самолета през 60-те години, се очаква да наблюдават последната доставка на историческия модел, който направи пътуването със самолет масово достъпно и бе един от символите на индустриална Америка.

Последната машина 747 напусна поточната линия на 7 декември, като с нея общото производство достигна 1574 бройки. Оттогава самолетът премина инспекциите и полетните изпитания, летейки до Портланд през празниците.

Компанията "Боинг" ще остане обвързана с модела 747 чрез осигуряването на резервни части и програмата за замяна на президентския самолет "Еър Форс уан" (Air Force One), която "Боинг" спечели през 2018 година.

Наследникът на 747 - моделът 777Екс (777X) не се очаква да влезе в търговска експлоатация преди 2025 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    6 1 Отговор
    ВСЯКО начало ИМА и КРАЙ
  • 2 А бе

    11 15 Отговор
    Тольо, много тепърва много последни работи ще има за ФАЩ.
  • 3 Спират го

    7 19 Отговор
    Защото никой вече не го поръчва
    Ама защо??????
    При толкова катастрофи!!!

    Коментиран от #4

  • 4 хах

    12 8 Отговор

    До коментар #3 от "Спират го":

    Да бе, има едни съветски моделчета, много ги хвалят.
  • 5 Госあ

    10 17 Отговор
    Тия легени, опа легенди, падат като круши май, А ? Веднъж се возих дълго в една такава каруца на анадолските авиолинии и беше кошмар ! Салона беше под всякаква критика. Пак добре, че пристигнах де…

    Коментиран от #7, #12

  • 6 От страни

    7 4 Отговор
    Я да не бързат, щото как са потръгнали нещата с 777 и 787 Дриймлайнерите май ще се върнат пак към тоя.
  • 7 Как

    10 8 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Друго си е Ту-154. То лукс то комфорт! А анадолците взели Боинг!

    Коментиран от #14, #17

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Жреца на Ботунец

    9 6 Отговор
    Изключителна машина!Надживя и много по-младият си конкурент Еърбъс 380."Джъмбо Джет" промени пътническата авиация.А, някой да си спомня за съветски еквивалент?Имаше някога,някакъв недоиздялан таралясник Ил-86,който не можеше да се мери с Боинга и по-скоро беше аналог на Дъглас-10 и Локхийд-1011,но както каза една бабичка-"Ма той умрял ма".

    Коментиран от #11

  • 10 Конник

    4 1 Отговор
    Да, няма вече руски пазар. Русия пак ще се върне на собствено произведвни самолети. Ха, ха, ха,,,,,
  • 11 Taka така

    8 10 Отговор

    До коментар #9 от "Жреца на Ботунец":

    Ил 62 невероятен самолет. Винаги бих го предпочел пред останалите. 86 е сравнително нов самолет и разбира е много по добър от 747 на негова база е и президентският ил 96.

    Коментиран от #19

  • 12 Деций

    12 1 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Самолета е много успешен, както и 777,и 787 са добри машини.Сега криво да седим,право да си говорим, руснака няма такава машина,с такива разстояния на полета.Трябва човек да е реалист и да не отрича всичко американско.Съвременната концепция е двумоторни самолети,с по ниски разходи!Чо същата причина и Еарбъс вече не прави А 340,че и 380,основните са А 330,А350 за дългите дестинации.Но Боинг 747 джъмбо е легенда в авиацията.Още се използва основно за Карго,но дори и Луфтханза още го експлоатира,основно до Азия.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Госあ

    2 1 Отговор

    До коментар #7 от "Как":

    Пътувайки с Аерофлот същото разстояние с Еарбъс, комфорта беше несравним с анадолците.

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Некой си

    1 2 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    Ами бе..повервах ти , шъ знайш..А стюардесите със страстоубийките ли бяха? Сельодката как беше..и колко линейки ва чакаха на пристанището да си товарят пияните..ммм?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Чешиш си езика ,НО...!

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "Как":

    Действителността показва,че ,,Боинг-747",държи първенство по авиокатастрофи...!Чети бе човек,а не само да дрънкаш наизуст ...!

    Коментиран от #18

  • 18 Деций

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "Чешиш си езика ,НО...!":

    Ако самолета имаше проблем щеше да бъде приземен.Да има катастрофи но малко от тях са поради технически причини и възникнали аварии.Да не забравяме ,че е машина.Повечето инциденти са поради човешка грешка.Най голямата беля е на Тенерифе с два боинга,Американски и на KLM.Причината е грешка на капитан Ван Зантен на KLM.Другата тежка катастрофа с много жертви е в Индия,със Саудитски боинг и Ил 76 Казахстан.Ила не спазва Ешелона който му дава диспечер Дута,и така се сблъскват.Многото катастрофи с Боинг не са заради проблем с самолетите,а защото са най масови в употреба в световен мащаб.Както казах ,машина е,и човек не е безгрешен,има катастрофи заради разхерметизация, проблем товарни врати и прочие,и винаги не е спазено ръководството за експлоатация и ремонт на фирмата производител.Но генерално самолета е много успешен.
  • 19 Жреца на Ботунец

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Taka така":

    Хубаво,че си вярваш,но погледни авиопарка на Аерофлот.Авно руснаците не споделят пристрастията ти.Вехториите Ил-62,Ил-86 и Ил-96,не издържат на никаква конкуренция със западните машини.