22 Юни, 2023 23:36 2 327 23

Полетите - все по-скъпо удоволствие

  • авиокомпании-
  • самолети-
  • полети-
  • билети-
  • самолетни билети-
  • гориво-
  • нискотарифни-
  • авикомпания-
  • германия

Евтините полети остават в миналото - вече няма никакво съмнение

Полетите - все по-скъпо удоволствие - 1
Снимка: Shutterstock

За полетите на цената на пътуване с такси неизбежно ще трябва да забравим - времената, в които това беше възможно, остават в миналото. По данни на Федералната статистическа служба за една година средните цени на международните полети са се повишили с 33,4 процента.

Голямо търсене, ограничено предлагане

Авиационният експерт Корд Шеленберг посочва пред ДВ, че не само обикновените потребители, а и авиокомпаниите, летищата и фирмите за поддръжка на самолетите са изправени пред огромното увеличение на разходите, предизвикано от високите цени на горивата и енергията. Същевременно предлаганият капацитет на полетите все още не е достигнал нивата си отпреди пандемията. "Така че сериозното търсене се натъква на оскъдно предлагане." По данни на Германската асоциация за въздушен транспорт миналата година въздушният трафик в Германия е възлизал на 70 процента от показателите преди 2019-а година. "Това означава, че възстановяването в Германия е по-бавно, отколкото в другите европейски държави. В Европа предложенията на авиокомпаниите през 2022-а година са възлизали на 84 на сто от пакетите през 2019-а година", сочи доклад на асоциацията.

Летните полети - с 20 процента по-скъпи

В момента цените отново се повишават значително. Онлайн порталът "Идеало" наскоро съобщи за увеличение в цените на билетите за летните полети с над 20 на сто на годишна база. Според Корд Шеленберг пътниците са готови да платят по-високите цени, но пък експертът по въздушния трафик Кристоф Брюцел очаква цените да тръгнат надолу. "Следващата година те по-скоро ще намалеят", смята той. Основен фактор за това ще е най-вече капацитетът на авиокомпаниите, който ще бъде увеличен постепенно. Същевременно на много места ожесточената конкуренция ще продължи да води до свръхпредлагане.

Край на билетите по десет евро

Съществуват обаче и много основания да се смята, че връщане към често изключително евтините цени отпреди 2019-а година няма да има. Главният изпълнителен директор на "Райънеър" Майкъл О'Лиъри наскоро призна, че дните на билетите по десет евро са приключили. Средните цени на билетите на авиопревозвача ще нараснат от 40 на 50 евро през следващите няколко години, заяви той. Основна причина за това са увеличените цени на керосина, но не са само те - авиационният бизнес попада под все по-голям натиск да компенсира щетите, които нанася на климата. "Екологичните разходи за полетите трябва да бъдат отразени в много по-голяма степен в цените на билетите", коментира на свой ред Вернер Ре от екологичната организация BUND. "Един тон въглероден двуокис причинява климатични вреди на стойност 180 евро", посочва той.

Влиянието на устойчивите горива

Увеличеното използване на устойчиви горива също ще доведе до ръст в разходите на авиокомпаниите през следващите години. Пакетът с мерки на ЕС например, който поставя за цел намаляването на емисиите парникови газове с 55 процента до 2030-а година, предвижда задължителен устойчив компонент в авиационните горива. За самолетните компании това ще означава по-високи разходи с до 16 процента на тон в сравнение с керосина, се посочва в изследване на одиторската фирма "ПрайсуотърхаусКупърс". "Тези, които искат да летят по-устойчиво в бъдеще, ще трябва да плащат повече за това", коментира Ян Виле, един от авторите на проучването. По изчисления на Института за икономически изследвания в Амстердам пакетът с мерки на ЕС ще увеличи цената на един 3000-километров двупосочен полет в рамките на Европа с 45 евро до 2030-а година и с 65 евро до 2035-а година.

Автор: Йонас Мартини


Поставете оценка:
Оценка 1.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Пич

    31 4 Отговор
    Не само полетите , пътуването въобще ще остане в миналото !!! Не се предвижда да сте щастливи !!! Ще бъдете крепости селяни !!!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Ето

    17 4 Отговор
    Илон Мъск в Twitter подкрепи мнението на икономиста и инвеститор Дейвид Сакс (да не се бърка с Джефри Сакс), че украинската контраофанзива се е оказала провал и Белият дом ще постъпи с Киев по същия начин, както с Афганистан.

    Коментиран от #9

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Жерар Дьожарден

    7 12 Отговор

    До коментар #5 от "Ето":

    Русия завладя ли Киев че беше тръгнала ама се нъсра
  • 10 Джетсънс

    4 2 Отговор
    Цената на летящите коли вече е спаднала до нивото на супер автомобил - 500 000$ и ще спада още.

    Коментиран от #11

  • 11 да питам

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "Джетсънс":

    Тва колко рубли са , що се чудя дали да си купя протеза за гръмнатия Леопард или Москвич 3 ?
  • 12 ТрампЛин

    5 1 Отговор
    Цените на летните полети по-скъпи с 20%! Ами ще ходим на море зимата в Караибските страни! К’во му се плашите?
  • 13 Гориил

    6 4 Отговор
    Остава да се добави. че европейският авиационен консорциум Airbus не предлага нови проекти. Все още виждаме огромни широкофюзелажни самолети в небето. На пътя тези гиганти консумират 15 тона гориво на час. За най-новите руски аналози се декларират само 10-11 тона. Още в края на 2023 г. ще излети модерен руски самолет за средни разстояния, а след още пет години бързо проектиран руски широкофюзелажен самолет (за него вече е създаден уникален двигател и са разработени крила от композитни материали ).

    Коментиран от #14, #18, #20

  • 14 ТрампЛин

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Гориил":

    Тези декларации да не излезнат като Арменския самолет? Всички най-хубави качества притежавал, само не можел да лети.

    Коментиран от #15

  • 15 Гориил

    6 4 Отговор

    До коментар #14 от "ТрампЛин":

    Всеки руски самолет може символично да се счита за арменски, тъй като над създаването му работи многонационален екип от учени, инженери и дизайнери. квалифицирани работници. Между другото, главният авиоконструктор Артем Иванович Микоян с право се смята за създател на шедьовъра на изтребителната авиация.

    Коментиран от #17

  • 16 Големи разбирачи тука

    5 0 Отговор
    Еми тия от ДВ да хванат такси от София до Берлин и да видим кое ще е по скъпо....ама цената на ТАКСИ ми се репчат.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Не ги разбираш

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гориил":

    И не се излагай поне.
  • 19 Затова

    2 0 Отговор
    ХОДЕТЕ ПЕША !
  • 20 АУУУУУ

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гориил":

    САМО ДА НЕ СТАНЕ КАТО НОВАТА ЛАДА ........ ДА НЕ ПАЛИ ...🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Така така

    2 3 Отговор

    До коментар #20 от "АУУУУУ":

    Новата Лада имаше проблем с шофьора, ме със запалването. Запали си веднага. Това, че някой не е карал автомат не означава, че колата не е добра.Бих ди я купил

    Коментиран от #23

  • 23 АУУУУУ

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Така така":

    ПО ТВОЯТА ЛОГИКА НОРМАЛНО Е ВСИЧКИ АВТОМАТИЦИ ДА НЕ ПАЛЯТ ОТ ПЪРВИЯ ПЪТ........ИЛИ СТАВА ВЪПРОС САМО ЗА КИТАЙСКИТЕ МОНТИРАНИ НА РУСКИ АВТОМОБИЛ 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Новини по държави: