Германските машинисти започнаха нова стачка. От синдиката на машинистите (GDL) обявиха, че тя ще продължи шест дни и ще приключи на 29 януари. Заетите в сектора настояват за намаляване на работното време от 38 на 35 часа при същото заплащане.
"Дойче Бан" и синдикатите така и не намериха компромис
От "Дойче Бан" предложиха намаляване на работното време с един час или увеличение на заплатата с 2,7%. От синдиката обаче не приеха предложението. В своето писмо до "Дойче Бан" от GDL предлагат конкретен график за намаляване на седмичното работно време на смени от 38 на 35 часа до 2028 г. От германските железници отхвърлиха предложението и призоваха синдикатите да се върнат на масата за преговори.
Загубите за икономиката може да са стотици милиони
От GDL планират няколко демонстрации в идните дни, включително в Щутгарт, Нюрнберг, Хамбург, Берлин и Дортмунд. Стачните действия ще засегнат не само пътниците, но и индустрията. "Обявената шестдневна стачка в железопътния транспорт натоварва транспортната логистика в Германия и Европа, а оттам и компаниите в германската автомобилна индустрия", заявиха от Германската асоциация на автомобилната индустрия, цитирани от АРД. Опасения изразиха и от химическата индустрия. Стачката струва скъпо на икономиката, пише още АРД. "Еднодневна национална стачка на железниците струва около 100 милиона евро на ден", казва Михаел Грьоминг от Института за икономически изследвания в Кьолн. При обявената сега продължителност на стачката от шест дни се очаква загубите да нарастват експоненциално. "Можем да очакваме щети за един милиард евро", обяснява Грьоминг.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Шолц
12:48 24.01.2024
2 Меркел имигрантката!
Коментиран от #9
12:49 24.01.2024
3 ПКП
12:49 24.01.2024
4 Ниски
Коментиран от #13
12:52 24.01.2024
5 Гошо
Коментиран от #15
12:59 24.01.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Въпрос?
13:00 24.01.2024
8 Хасан Хамбург
Коментиран от #14
13:01 24.01.2024
9 🇰🇵 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ С С С Р ☭★НРБ
До коментар #2 от "Меркел имигрантката!":
В Германия още не се е родил нов Карл Маркс и сега който и да дойде там друг пак ще са си така!13:02 24.01.2024
10 Калпазанин
Коментиран от #12
13:05 24.01.2024
11 Германец
Тия търтеи щяха да си търсят нова работа, ако правеха това в частна фирма :)
Коментиран от #17
13:05 24.01.2024
12 Германец
До коментар #10 от "Калпазанин":
Пак си се забил в гадния Запад и си мечтаеш за руски рай :)13:06 24.01.2024
13 🇰🇵 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ С С С Р ☭★НРБ
До коментар #4 от "Ниски":
Хора има всякакви и за всичко, но неолибералния див капитализъм няма организация за работа, днешните капиталисти разчитат на днес да дойде да му работи някой да го изстиска до последно и да му донесе печалба за един месец напред, а на работника дава трохите от масата си. Утре взима друг и по същия начин го експлоатира!13:07 24.01.2024
14 Кнаус 485
До коментар #8 от "Хасан Хамбург":
Такова чудо в Германия не е било, наистина санкциите работят..... Щом локомотива в ресеция, Какво ли остава за нас малките пуделчета....Коментиран от #16
13:07 24.01.2024
15 Хи хи хи
До коментар #5 от "Гошо":
Спаднала подкрепа?По добра реклама AfD и сама не можеше да си направи.
13:08 24.01.2024
16 Кнаус 485
До коментар #14 от "Кнаус 485":
Статията не съм я чел, защото автора е непочтен пропагандист само коментарите.....13:10 24.01.2024
17 Аха верно
До коментар #11 от "Германец":
Най големите Търтеи в Германия са политиците.Ако беше следил внимателно развитието в Германия след обединението щеше да имаш по друго виждане. Ама едва ли!
Коментиран от #19
13:17 24.01.2024
18 ха ха ха
13:43 24.01.2024
19 Германец
До коментар #17 от "Аха верно":
Аз съм сигурен, че някой като Шолц работи поне два пъти повече от тия машинистчета, които искат да бачкат по 35 вместо по 38 часа. При това доста по-стресова и отговорна работа.Коментиран от #20, #21
13:51 24.01.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.