Премиерът на Грузия Иракли Кобахидзе по време на телефонен разговор със съветника на Държавния департамент Дерек Чолет обвини бившия американски посланик в Тбилиси Кели Дегнан в подкрепа на революционните процеси в републиката през 2020-2023 г.
„Разговарях с Дерек Чоле и изразих искреното си разочарование във връзка с два революционни опита през 2020-2023 г., които бяха подкрепени от бивш посланик на САЩ и неправителствени организации, финансирани от чужбина“, написа Кобахидзе в X (бивш Twitter ).
Поставете оценка:
Оценка 4 от 77 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 ДЖУГАШВИЛИ
14:18 03.05.2024
3 ДЖУГАШВИЛИ
До коментар #1 от "Козяк":
ГРУЗИНЦИТЕ НЕ СА ПРОСТИ КАТО БАНДЕРИТЕКоментиран от #19, #22
14:19 03.05.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Не е обвинение,
14:21 03.05.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ЕВРОНЮЗ
Коментиран от #35
14:25 03.05.2024
9 ХА ХА ХА
14:26 03.05.2024
10 квс
Коментиран от #16, #50
14:26 03.05.2024
11 СОРОС
14:28 03.05.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #73, #104
14:28 03.05.2024
14 Терористите от Сша
Коментиран от #106
14:29 03.05.2024
15 Госあ
Коментиран от #46, #75
14:30 03.05.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Госあ
Коментиран от #25
14:37 03.05.2024
19 Грузинците на са като укрите
До коментар #3 от "ДЖУГАШВИЛИ":
а обичат да робуват на руснацитеКоментиран от #28, #135
14:38 03.05.2024
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Какво има да го
Ами че това на посланника на ФАЩ му е основната работа: подривна дейност, унищожаване на страната и превръщането й в по-голям и още по-голям васал на ФАЩ...
При укрите стигнаха до много голям успех: Тези вече се самоунищожават, само и само да услужат на ФАЩ!
Заплатено е обаче с 308 милиарда долара: 8 милиарда от 2000 г. до Майдана и 300 след Майдана! Ама какво от това? Това за тях е само напечатена и нищо не струваща хартия.
Не са копаели лозе за тези пари, я!
14:43 03.05.2024
24 Госあ
До коментар #21 от "Атина Палада":
Аз одобрявам в този случай, защото инакомислието ти е абсолютно нерелевантно в случая.Коментиран от #26
14:43 03.05.2024
25 Зомбайо
До коментар #18 от "Госあ":
Виж ти, пък ние толкова години в неведение да живеем, мислейки, че Русия дори не навлезе в тбилиси да ликвидира терориста сакашвили. Дай да видим снимки и видео от сринатата до основи столица, явно знаеш повече от останалите. По официални данни жертвите от грузинска страна са малко над 200 включително цивилните. Грузия безусловно капитулира, Русия можеше да я окупира и анексира впоследствие, но не го направи. Грузинците помнят и ценят това. Протестиращите срещу закона за чуждестранните агенти са точно тия агенти, като теб например, и манипулираните от тях.14:47 03.05.2024
26 Атина Палада
До коментар #24 от "Госあ":
:)))))) в кой случай?Коментиран от #49
14:51 03.05.2024
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Ганьо
До коментар #19 от "Грузинците на са като укрите":
Като нас ли искаш да кажеш..14:54 03.05.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Сух
14:55 03.05.2024
31 Бухаха
До коментар #27 от "Механик":
Кое е скапал бе циркаджия стоеше на една маса 15 метра страхливецаКоментиран от #37, #45
14:56 03.05.2024
32 Руски фантазии
14:57 03.05.2024
33 гост
14:58 03.05.2024
34 Сандо
Коментиран от #51
14:58 03.05.2024
35 Сандо
До коментар #8 от "ЕВРОНЮЗ":
Абе и Берия щеше да свърши добра работа,ама останаха в историята,а нови не се раждат.14:59 03.05.2024
36 Лъжовно заглавие
Коментиран от #40, #47, #79
15:01 03.05.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 долу сащ
15:03 03.05.2024
39 Васко делчев
15:04 03.05.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Васко делчев
15:05 03.05.2024
42 света трябва да се изчисти
15:05 03.05.2024
43 Васко делчев
15:05 03.05.2024
44 Тома
15:07 03.05.2024
45 Атина Палада
До коментар #31 от "Бухаха":
Макарона трябва да се радва и, че на 15 метра са го допуснали и то на маса:) в Киев щяха даже да го опаткат, ако не беше Залужни..... Урсула на миндера от страни я беше сложил Ердоган :))15:07 03.05.2024
46 Хммм
До коментар #15 от "Госあ":
Може би не обичат руснаците, но това не е повод да се лишат от суверенитета си.Коментиран от #54
15:09 03.05.2024
47 Атина Палада
До коментар #36 от "Лъжовно заглавие":
Грузинският народ не протестира. Протестират от НПО... И тези от НПО не протестират срещу премиера, а протестират за проектозакона за НПО... Не искат американския закон..Коментиран от #55
15:11 03.05.2024
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Госあ
До коментар #26 от "Атина Палада":
Във всички случаи в случая с отношението на грузинците към Русия :)))Коментиран от #56, #82
15:12 03.05.2024
50 Хммм
До коментар #10 от "квс":
Тази по-нераьвита част от Азия е свързана с втората (а може би първата вече) икономика на света.15:13 03.05.2024
51 "мечката гладна хоро не играе."
До коментар #34 от "Сандо":
Ще напечатят и ще ги прехвърлят. Колко му е? В Украина са ги карали със самолети, балите зелена хартия. Било да не се превежда на банките, понеже нямало толкова много хартиени долари в страната, а им е трябвало много на малки банкноти по 20 долара, за да могат да плащат на хората "бунтовниците", за всеки ден.На един статист - стоящ без никаква роля на Майдана, на ден са плащали 40 долара. На Кличко, като "управляващ и следящ за реда" на Майдана му дадоха, за цялото това време на Майдана 20 милиона долара. В нета имаше случаи, хора спореха с "касиерите" на Майдана, кой днеска и до колко часа е бил, че и на него му се полагат 40-те долара. Бил си отишъл по-рано, заради някаква друга работа, но стоял все пак някакво време.
Коментиран от #133
15:14 03.05.2024
52 Васко делчев
До коментар #48 от "Българин":
И аз съм от ЛГБТ!15:14 03.05.2024
53 Факти
До коментар #37 от "Механик":
Лъжеш. Изобщо не беше така. Учените още в началото казаха, че всяка следваща мутация ще е по-слаба и ковида ще се превърне в обикновена настинка. Това се случи с Омикрон, който се появи в края на 2021 г. Още тогава учените потвърдиха, че това е последната вълна. Аз го хванах дни преди Путин да нападне Украйна. Бях вкъщи под карантина когато всичко започна. Най-леката настинка, която съм карал. До пролетта имаше мерки и после вече отпаднаха. Путин не е убил ковида. Две седмици преди да нападне Украйна той говори с Макрон на онази дълга маса, умиращ от страх да не лепне вируса. Мир на праха на всички хора, които загубиха битката с ковида. Аз също имам такива познати.Коментиран от #85
15:17 03.05.2024
54 Атина Палада
До коментар #46 от "Хммм":
Грузия може да има суверенитет само ако е с Русия.. Със Запада ще станат като нас!А Русия единственото, което иска е:да не се заиграват с натовците, защото западняците не се интересуват от Грузия а от Русия... Или както каза шефа на Пентагона по времето, когато България влезе в Нато.. Ще го цитирам дословно..
" Ударното приемане на България и Румъния в Нато беше с цел да окаже натиск на Русия" (край на цитата)
Сиреч американеца ни казва в прав текст, че ние сме само опция:)))
Та, единственото, което Русия иска е това-Грузия да не е опция като нас за оказване натиск над Русия. В замяна дава пазара си, да продават на руския пазар... Дава суровини...
Много ли иска Русия???
Европа какво ще даде на Русия? Суровини Европа няма... Пазара си, няма да даде за грузински стоки....
Коментиран от #57
15:21 03.05.2024
55 Да бе
До коментар #47 от "Атина Палада":
Това по улиците и площадите е грузинският народ. Той протестира срещу правителството, което дойде на власт с обещание за влизане в ЕС, а после обърна палачинката и гласува закон, който блокира влизането на Грузия в ЕС. Народът осъзна, че е бил излъган и това е марионетно правителство на Путин. Затова се вдигна на бунт в защита на свободата си.Коментиран от #58, #60
15:23 03.05.2024
56 Атина Палада
До коментар #49 от "Госあ":
54 коментар, ако не го изтрият..В последното изречение от коментара ми - Да се чете:Европа какво ще даде на Грузия... А не на Русия.. Техническа грешка
15:25 03.05.2024
57 Чичо Митко
До коментар #54 от "Атина Палада":
Помня аз какъв суверенитет имахме ние като бяхме с Русия. Помня и как завърши цялата авантюра... С Европа сме несравнимо по-свободни и богати. Прекалено е очевидно.Коментиран от #59, #61, #92
15:27 03.05.2024
58 Атина Палада
До коментар #55 от "Да бе":
Изобщо наясно ли си за какво са протестите в Грузия? И не протестират обикновените грузинци... Протестират само тези в НПО... Защото закона ги осветлява... Затова завчера на трето четене парламента го отмени, защото от вън всичките НПО напираха да влизат за да не се приеме закона...Аз съм убедена, че ще се приеме този закон..
Коментиран от #69
15:29 03.05.2024
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 АМА ВЕРНО ЛИ
До коментар #55 от "Да бе":
А НЕ СА ЛИ СЪЩИТЕ ОЛИГОФ....ЕНИ ДЕТО СКАЧАХА НА МАЙДАНА И ПОСЛЕ ПАЛИХА В ОДЕСА И УБИВАХА В ДОНЕЦК А СЕГА РЕВАТНЕ СА ЛИ СЪЩИТЕ ЖЪЛТОПАВЕТНИЦИ ДЕТО ЩЯХА ДА ИЗОЛИРАТ ПЕЕВСКИ А ПОСЛЕ МУ СЕДЯХА В СКУТА И НЕ СИ СПОМНЯТ С КОИ КОНТРАБАНДИСТИ СА ЯЛИ И ПИЛИ
ТЕА ЛИ СА ДЕТО НАПАДНАХА РУСКИТЕ МИРОТВОРЦИ В АБХАЗИЯ А СЛЕД ТОВА ЧАКАХА ЗАЕДНО СЪС СААКАШВИЛИ ШЕСТИ АМЕРИКАНСКИ ФЛОТ
АДЕ МИ КАЖИ ЩО ЛЮБИМЕЦА ИМ СААКАШВИЛИ Е У ПАНДЕЛАТА
НЕ СА ЛИ СЪЩИТЕ ДЕТО СКОРО СЕ ПРОБВАХА В УНГАРИЯ АМА ГИ ИЗРИТАХА
НЕ СА ЛИ СЪЩИТЕ ДЕТО РАЗКАЗАХА ИГРАТА НА СИРИЯ ЛИБИЯ
ЕЙ АСПИРИН ХОРАТА ПОМНЯТ
БРАВО НА ГРУЗИНСКИТЕ ПОЛИТИЦИ
15:33 03.05.2024
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Ветеран от протеста
Коментиран от #64
15:35 03.05.2024
63 Чичо Митко
До коментар #59 от "Атина Палада":
Еми очевидно е. Ето ти си плюеш на свобода по правителството. По руско щеше да те пратят в Белене. Е сега се върнах от магазина. Беше фраш с хора, пенсионери. От пиле мляко. По руско спираха тока и имаше дефицити на стоки от първа необходимост, храни. Съвсем е очевидно, ама ти не знаеш, щото тогава те е нямало.Коментиран от #65, #86
15:38 03.05.2024
64 Факти
До коментар #62 от "Ветеран от протеста":
Навсякъде в демокрациите има протести, включително в САЩ. Протести няма само в диктатурите като Русия. Там мълчиш и изпълняваш заповедите на диктатора.Коментиран от #93
15:40 03.05.2024
65 Атина Палада
До коментар #63 от "Чичо Митко":
Чиче, провокатор си:)))) Но поне не иронизирай българските пенсионери,защото наистина ме е жал за тях... Те изградиха България и сега такава участ не заслужават.Коментиран от #67
15:42 03.05.2024
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Госあ
До коментар #67 от "Чичо Митко":
Голяма путинистка ! А още не се води стара лелка 😂15:49 03.05.2024
69 Госあ
До коментар #58 от "Атина Палада":
В Грузия протестират срещу закон опитващ се да даде пълни права на марионетната власт за набеждаване и ликвидиране на всяка опозиция като вражеска и чужди агенти. Подобно на Беларус. Затова протестират в Грузия, да ти кажа аз.Коментиран от #70
15:51 03.05.2024
70 Атина Палада
До коментар #69 от "Госあ":
Ха ха ха, т. е. същия закон дава власт на марионетното правителство в САЩ ли?Смешен си! Закона е 1:1 като американския.. Русия го прие същия дословно преди 5-6 години.
Нищо не дава закона.. Не забранява и НПО. Само ги осветлява...
Е и? Много ли е страшно за теб, че закона ще освети НПО?
Питам те.. Ти съгласен ли си американския закон да се приеме и в България????
Аз искам да се приеме.. Ти искаш ли?
Коментиран от #71
15:58 03.05.2024
71 Госあ
До коментар #70 от "Атина Палада":
Не. Обективен съм. От всичко, най държа на обективната истина. Не можеш да сравняваш САЩ с доскоро окупираната Грузия по ред причини които ще оставя на теб. Не се обиждай на предния ми коментар, писал съм че не си стара лелка, че са си такава путинистка, което ми е чудно :)))Коментиран от #78
16:02 03.05.2024
72 анонимин
16:03 03.05.2024
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Атина Палада
До коментар #67 от "Чичо Митко":
Абе ти се врътиш:)) Кога съм казала аз, че мразя България? Че аз всичко, което съм го дължа на България. Как мога да мразя родината си! Най - напред тя ме изучи!Колкото до Путин... Той е Президент на РФ и като такъв защитава интересите на Русия...Как няма да харесвам ръководител на страна, който защитава интересите на народа си, който му е поверил живота си...
И как да харесвам примерно... Урсула, която ръководи ЕС и като виждам какво стана с европейските народи ? А за нашите КирЧовци, за тях е безсмислено даже да се пише...
16:08 03.05.2024
75 И как го установи?
До коментар #15 от "Госあ":
Беше в Грузия и видя всичко с очите си? Недолюбват там руснаците само гевроатлантиците, които със стъклен блясък в изцъклен поглед скачат по площадите за банани, както на времето у нас. Именно благодарение на Русия, Грузия съществува днес като държава. И бъди сигурен, че нормалните хора не са го забравили.А сега след тоя патетичен изблик на вярност, тичай при галя за центче или шекелче.
Коментиран от #83
16:13 03.05.2024
76 не обичам смъртта
16:15 03.05.2024
77 не обичам смъртта
16:15 03.05.2024
78 Атина Палада
До коментар #71 от "Госあ":
Неееее, не се обиждам за "лелката" :))) Как ти дойде на ума това, че мога да се обидя:) Та, възрастта на човек не е обида.. Не съм първа младост:) Прехвърлих 40-те..Грузия и САЩ не ги сравнявам, но ако един закон е добър, защо да не се приложи и в малката страна? Закона нищо не забранява...
Кажи просто, че големите няма как да си правят НПО,за подривна дейност без да бъдат осветени, затова е целият вой от Запада..
Колкото до Путин... Да, харесвам го, защото защитава интересите на страната си.. Ако щеш и да го кажем - работи за страната си!
Кажи ми ти един наш евролидер, който работи за интересите на европейските народи? Няма такъв.. Всички са марионетки и работят за чужди интереси в ущърб на европейските народи.. Е, как да ги харесвам?
Коментиран от #81
16:18 03.05.2024
79 Ха ха ха ха
До коментар #36 от "Лъжовно заглавие":
Веднага личи козяшката школа у продаващия се за дребни суми жълтопаветник.16:21 03.05.2024
80 КАКВА ОКУПИРАНА ГРУЗИЯ БЕ
ОЦЕЛЕЛИТЕ ОТИДОХА ДА ВОЮВАТ В УКРАЙНА СЪС СААКАШВИЛИ НА ЧЕЛО
И КВА Е РАЗЛИКАТА МЕЖДУ ГРУЗИЯ И САЩ
ОСВЕН ЧЕ В ГРУЗИЯ ИМА ДЕЙСТВАЩИ БАНИ НЕ ЦЪРКВИ А ОБЩЕСТВЕНИ БАНИ ДВА ПЪТИ ПО СТАРИ ОТ САЩ НО НЕ САЩ ЩЕ ИМ ДАВА АКЪЛ
АБЕ АЙ СИК.....ИР БЕ МОЙ
16:24 03.05.2024
81 Госあ
До коментар #78 от "Атина Палада":
Много добре работи Путин, обгради се със смъртни врагове със золумите си включително Грузия и изби на фронта не малко войничета. Корупция до небесата, олигархия и не малко райони в Русия, където условията за живот са нечовешки. Не са милиард и триста руснаците, да кажеш. В големите и силни страни, особено там където дори формално да е, съществуват и други закони за политически плурализъм и финансиране като САЩ, такива закони работят по съвсем различен начин отколкото в малки доскоро окупирани страни и Русия :))) Защото в Русия всички опозиционери с някаква по голяма известност са терористи и чужди агенти както знаем.Коментиран от #88
16:26 03.05.2024
82 Глупости
До коментар #49 от "Госあ":
Реват продажниците от амерските НП0, оставащи без препитание, за зловредното си паразитиране. Кой остане от тях, ще трябва да си търси истинска работа. А ти кво? Защитаваш колегите, а?Коментиран от #84
16:27 03.05.2024
83 Госあ
До коментар #75 от "И как го установи?":
Русия съществуваше през всички големи войни благодарение на такива страни като Грузия и УкрайнаКоментиран от #99
16:28 03.05.2024
84 Госあ
До коментар #82 от "Глупости":
Викаш реват НПО’та на, а истинските грузинци чакат братушките пак да им сринат държавата до основи ! ХахахахаКоментиран от #100
16:29 03.05.2024
85 Напротив
До коментар #53 от "Факти":
Именно Путин уби ковида. Ако не беше военната операция, "онея" щяха да продължат издевателствата си над хората. След това всичко бе пресечено като отрязано с нож.Коментиран от #91
16:32 03.05.2024
86 Ха-ха-ха
До коментар #63 от "Чичо Митко":
И какво правеха пенсионерите? Това им е сутрешната разходка бе човек, да поразгледат малко лъскави хартийки. Едно време бяха заети, имаха внуци да гледат. Сега това им е развлечението, да погледнат витрината но нямат пари да си купят нищо.16:36 03.05.2024
87 Госあ
Коментиран от #89, #90
16:39 03.05.2024
88 Атина Палада
До коментар #81 от "Госあ":
Най напред, моето мнение за този конфликт в Украйна е далеч от твоето... Или казано кратичко :- Украйна не е страна в този конфликт, тя е само поле, където се води битката...Да,обградиха Русия.. И кво? Искаш Русия да сведе главица и да е послушна на Западния свят.? Ако го беше направила това, определено нямаше да харесвам нейните ръководители, включително и Путин! По голяма корупция от Брюксел няма никъде по света... Запомни го от мен! Знма какво говоря! Олигархия?
Олигархията я въведе Рейгън в щатите, а през 90-те фоисни на минлаия век навлезе в Европа.. В цяла Европа действа олигархичния капитализъм. Включително и в Русия до преди година. В късната есен на 2022 г по върховете в Русия имаше сътресение и тогава надделя националния промишлен капитал пред компрадорско то лоби (компрадорски доларов капитал)
Русия вече не се управлява от компрадорското лоби, за разлика от нас в Европа и щатите..
Та, виждаш къде продължава олигархията-при нас в ЕС..
Коментиран от #95
16:42 03.05.2024
89 Атина Палада
До коментар #87 от "Госあ":
Оф, на територията на Украйна се пресичат интересите на САЩ, ЕС, Китай и Русия! Украйна не е субект..Русия не воюва с Украйна...
Погледни малко по далеч от нослето си:))))
16:46 03.05.2024
90 Хммм
До коментар #87 от "Госあ":
Добре а можеш ли да обясниш защо САЩ са против закон който имат и те. Ако не беше тяхното несъгласие с закона нямаше да има протести.Коментиран от #94
16:49 03.05.2024
91 Атина Палада
До коментар #85 от "Напротив":
Не, не е Путин! В късната есен на 2019г (някъде ноември месец) централните банки изпаднаха в паника, поради голямата ликвидност.. Трябваше спешно война.. Обаче не беше направен подготовка за такава.. Затова набързо пуснаха ковид.. Напечатиха трилиони и банкстерите се оправдаха...Държаха ковид, докато се подготвиха за война...В началото на 2022 вече бяха готови... И така започна..
Нивниците тук ще кажат:Ама той Путин нападна Украйна :)))
16:53 03.05.2024
92 Ха ха ха ха
До коментар #57 от "Чичо Митко":
Евала, бе чиче Мите! Вярваш ли си? Какъв суверенитет, какви доходи сънуваш? Всичко е в пъти по - зле. Я изброй какво не унищожиха новите господари, опа, грешка партньори? Сега и фалиралата, доказано опасна и неблагонадеждна уестингхаус тури ръка на енергетиката ни. То бива да се подложиш на самоунижение, но всичко има някакво благоприличие. Твойто прилича на японското новотвърдение, че не щатите, а Русия е пуснала бомбите над Хирошима и Нагасаки.16:53 03.05.2024
93 Ха ха ха ха
До коментар #64 от "Факти":
Видяхме я "свободата" на сегашния протест във фащ. Стига лицемерие.Коментиран от #96
16:56 03.05.2024
94 Госあ
До коментар #90 от "Хммм":
Обясних вече. Ако в САЩ този закон служи за изсветляване, всъщност в САЩ и лобирането е законно стига да е показано (нали така), то в Грузия този закон ще доведе до репресии и налагане на руски контрол подобно на Беларус. Същият закон служи като бухалка за репресии дори в голяма и суверена страна като Русия, какво остава за Грузия16:58 03.05.2024
95 Госあ
До коментар #88 от "Атина Палада":
Държавен капитализъм за който бленуваш, има само в Китай да ти кажа под секрет ;) Но аз предпочитам да му викам специален комунизъм :)) , а за думичката фашизъм изобщо не съм си и помислял :))) Така че, като толкова ти харесва, можеш да минеш от моя отбор :)))Коментиран от #97, #98
17:02 03.05.2024
96 Атина Палада
До коментар #93 от "Ха ха ха ха":
Да, в САЩ изпратиха армията срещу студентите:)))17:04 03.05.2024
97 Госあ
До коментар #95 от "Госあ":
Но това с наименованията не е голям проблем, защото както е казал професор Дън Сяопин, не е важно дали котката е черна или бяла, а е важно да лови мишки :)17:09 03.05.2024
98 Атина Палада
До коментар #95 от "Госあ":
Оле, Олеееее, не очаквах, че си толкова невеж:) Изглеждаше ми малко на по грамотен...Тази система е "Национален капитализъм", която действашв в Западна Европа от/след ВСВ та до 90-години на минлаия век, когато от САЩ навлезе олигархичния капитализъм, въведен от Рейгън! Казаха й още т. н Кенсианска държава.. Западна Европа създаде тази система по идеологията на един лев англичанин - Джон Кейнс..
За мен лично това е най-добрата система от всички познати до сега.. Произвежда ха от пиле мляко! И ако някога е имало някъде демокрация, то това беше в Западна Европа при тази система.. След като навлезе олигархипния капитализъм, отвя на Западняците парите по офшорки.. Приватизира всичко, което беше държавно,като го раздаде в една шепа играчи близки до властта..
Всички сектори от стратегическо значение в Западна Европа бяха държавни... Сега не са!
Вземи са се просветиш малко.. :)) Изглежда ми, че ти дори не знаеш в каква система живееш сега:)))
Коментиран от #101
17:12 03.05.2024
99 Този
До коментар #83 от "Госあ":
заек от къде го измъкна? От десния ръкав, левия или от шапката? Грузия е съвсем малка страна. Тя над 100години моли Русия да я вземе в състава си, за да оцелее като държава от турските нашествия, както и Армения. Още преди Петър І. А Украйна е известна като такава едва от !922г. Преди това е Малорусия. И никога не е била отделна държава. По - късно Хрусчов, в някакъв изблик на незнайно какво, "подарява на УССР и Новорусия, днешните Донецк, Луганск, Домбас, Одеса и Крим. Едва през 1991г., в Беловежката гора, по време на запой, съвсем незаконно се пръква като държава. Аре, стига ти толкова, да не блокираш.17:15 03.05.2024
100 На какво
До коментар #84 от "Госあ":
се смееш? На измислената си глупост, или си си разказал виц, който не си знаел?17:17 03.05.2024
101 Госあ
До коментар #98 от "Атина Палада":
Държавен капитализъм в Европа действително е имало, и той е бил по време на Третия райх. Да си призная, не съм голям фен, въпреки че да впрегнеш евреЙте на работа заслужава уважение.Коментиран от #108
17:17 03.05.2024
102 любопитен
Коментиран от #103, #105
17:19 03.05.2024
103 Госあ
До коментар #102 от "любопитен":
Защото законодателството и Конституцията в Грузия са различни от сащ и този закон ще работи по съвсем различен начин. Все едно да сложиш на Москвич двигател на Ламборгини 💁 Така по ясно ли става ? 😅Коментиран от #107, #110
17:26 03.05.2024
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Елементарно
До коментар #102 от "любопитен":
Защото ще пречи на НПОтата на запада, вмъкнали се и паразитиращи в Грузия. В други държави е вреден за създателя си.17:29 03.05.2024
106 Последния от Софето
До коментар #14 от "Терористите от Сша":
США пишат само Блaтнитe🤪Коментиран от #109
17:30 03.05.2024
107 Хммм
До коментар #103 от "Госあ":
Не това не е довод. Това са двойни стандарти. Правната система в Сащ не служи ли в момента като бухалка срещу Тръмп? Защо се арестуват хора протестиращи против това което се извършва в Газа използвайки стария рефрен за антисемитизма.17:30 03.05.2024
108 Атина Палада
До коментар #101 от "Госあ":
Абре я влез в час:) Чувал ли си за т. н. Кенсианска държава? Това е национален капитализъм. Тази система действашв в Западна Европа след ВСВ до 90-те години.В Западна Европа капитализма нямаше нищо общо с капитализма в САЩ през този период.
Ама изненадваш ме, че не знаеш такова елементарно нещо..
Сега Русия мина на тази система, строй ако искаш му кажи... Все е тая.
Цяла Европа след ВСВ изграждаше социализъм.. Прочети разликите на двете системи - между тази в соц. лагера и в Западна Европа... В Западна Европа е по добрата от тази в соц. лагера.
А сегашната система в която живеем си е олигархичен капитализъм.. Той убива родното производство....5-10% много богати и всички останали много бедни.. Той не произвежда и нищо.. Пари от въздуха. Въртят се игри с облигации, кредити, което пък увеличава външните дългове на страните.. Затова не се изненадвай, че за две, три десетилетия Европейските страни са с външни дългове от над 100% от БВП... Така се поробиха държавите... Когато живееш на вересия... Ще слушкаш. Абе онези с шапчиците саа го измислили:)))
Коментиран от #111, #114
17:32 03.05.2024
109 Сандо
До коментар #106 от "Последния от Софето":
Грузия ще остане в Руzия@ Ние ще сме следващите! Питайте Kocтaдинoв!17:36 03.05.2024
110 Хммм
До коментар #103 от "Госあ":
Ами да си го кажат направо от САЩ " Ние искаме да командваме Грузия". За какво е цялата тази тирада за демокрация. Така че тези които сега протестират са просто едни превратаджии и предатели.Коментиран от #112
17:36 03.05.2024
111 Госあ
До коментар #108 от "Атина Палада":
Казах ти, кога в Европа е имало държавен капитализъм с друго име - фашизъм. Ако не беше толкова милитаристичен, щях да го харесвам, но специалния комунизъм или йерархичния комунизъм ми допада повече.Коментиран от #113
17:43 03.05.2024
112 Госあ
До коментар #110 от "Хммм":
Напротив, в случая протестиращите искат да предотвратят модела Беларус. Щях да кажа и Северна Корея, но Северна Корея е по независима от Беларус. Беларус е изцяло под ботуша на Русия.Коментиран от #115
17:45 03.05.2024
113 Атина Палада
До коментар #111 от "Госあ":
Аз го наричам с точното наименование - Национален капитализъм! Ти го наричай както искаш! От ВСВ до 90-те години на миналия век имаше в Западна Европа.. Първите най, най държави развили национален капитализъм бяха ГФР, Франция, Норвегия, Финландия, Швеция... имаше още две държави... Първите 7 отличницитеА последните бяха две държави - Гърция и Италия.. Наричани "прасетата"!
Коментиран от #116
17:52 03.05.2024
114 Госあ
До коментар #108 от "Атина Палада":
А, и още нещо, западна Европа е несравнима с СССР по никакъв начин. Какви ми ги ръсиш ? Тогава СССР се е конкурирал единствено със САЩ, както в момента е Китай. Комунизъм. След това са Япония и държавите от Европа. А Японската демокрация също има своите специфики и днес ;) Днес Русия е бледо подобие на СССР изпаднала далеч в класациите. Тия рефрени с тия дългове, не ме интересуват, интересуват ме технологиите.Коментиран от #122
17:55 03.05.2024
115 Атина Палада
До коментар #112 от "Госあ":
Протестиращите искат да предотвратят кранчето... Да не им го спират! И на теб да искат да ти отрежат клона на който седиш и ти ще протестираш..Убедена съм!17:56 03.05.2024
116 Госあ
До коментар #113 от "Атина Палада":
Американският капитализъм пък е специфичен с това, че освен ресурса на сащ, който е съпоставим с руския, апропо, пък макар и малко по малко открадна и купи мозъци от цял свят. Та затова се държат толкова време след ВСВКоментиран от #118
17:58 03.05.2024
117 Започвате ли да схващате
Коментиран от #119
18:08 03.05.2024
118 Атина Палада
До коментар #116 от "Госあ":
Техният либерализъм... Това си беше класически капитализъм.. Но през 70-те години "заскърцаха" и изхвърлиха златото като направиха Петро долара.. После Рейгън въведе неолибераялната система, тъй като при нея САЩ изсмуквахаа парите и ресурсите на по слабите държави в техните банки......Но през есента (октомври) наа 87-та година Уолстрийт издаде багажа... И само чудо можеше да ги спаси... И това чудо се появи в лицето на Горбачов... Така Западния свят си осигури още две, три десетилетия животец... :))) Това е!Колкото до мозъците... Да, купуваха мозъци..
Но сега се разпадат.. Всичко бяга от САЩ на Изток.. Говоря за "мозъци", а не за М. ишо шамара и такива като него....
Световният капитал е на Изток вече..
А за ресурсите.. Не, САЩ са бедни на природни ресурси, като Европа.. Европа пък няма никакви природни ресурси..
Коментиран от #120, #121
18:13 03.05.2024
119 Госあ
До коментар #117 от "Започвате ли да схващате":
Аз започвам да схващам как работи Русия. Някои неща за Китай също ми се изясниха ! Ограничили са достъпа до научни търсачки и сайтове, но за сметка на това, в WeChat е пълно с дебилизми и простотии. Тикток изобщо нямам. Разпраат за планова икономика и социализъм, но потреблението е царица. Всеки гледа банкнотата, а от бедните квартали изведнъж може да се окажеш в некъв лукс, дето на всеки нормален човек му идва в повече. Да не говорим за човек с леви убеждения…18:13 03.05.2024
120 Госあ
До коментар #118 от "Атина Палада":
Сащ били бедни на ресурси ? Моля ти се, отвори некой атлас по география и не се излагай.18:15 03.05.2024
121 Госあ
До коментар #118 от "Атина Палада":
Никой не се е отказал. Повечето китайци и руснаци продължават да ходят натам, не само заради парите, но и отношението ! Китай не е Япония, да правят дълбоки поклони на интелигенцията, тоя болшевизъм дълго ще се изкоренява. Такива идиотщини има…че да се чуди човек - за какво ??? Започвам да ги разбирам на острова ! Тайван са първи по IQ..Коментиран от #123, #125
18:20 03.05.2024
122 Атина Палада
До коментар #114 от "Госあ":
Я не ме разсмивай:))) Русия днес е много по силна от твоя СССР бре:))) Изпаднала била от класациите, затова само за една година (2023) от 9 икономика в света стана 5-та, а в Европа зае първа икономика.. Германия изпадна! Това сочат данните на МВФ и СБ от началото на тази година... Всяка година дават данни за всички държави в света..А с тези технологии вече ставате смешни...Всичко тече и всичко се променя... Смятате, че други нямат вече технологии ли? И теб най-важното не те интересува.. Дълговете! Значи държавите фалирали, ама това не е важно? :))) Защото да имаш външен дълг от порядъка на 150% от БВП, това говори, че живееш на вересия... За капак и Европа се деиндустриализира... Нямаш производство, но имаш главоломни дългове.... И това не е важно?
Я влез в час и се осъзнай:)))
Коментиран от #124
18:21 03.05.2024
123 Атина Палада
До коментар #121 от "Госあ":
Добре де, ти дори не знаеш, че точно болшевиките са тези срещу които се бори Китай и Русия... Че нали ЕС се управлява от болшевиките бре... Ами САЩ? Нали демократите и т. н. дълбока държава в САЩ - това са болшевиките...Днешните соросоиди са болшевиките бре.... В Китай това са Маоистите..Оле, Олеееее...
18:27 03.05.2024
124 Госあ
До коментар #122 от "Атина Палада":
Хахахахаха пета ? Пета колона ? Хахахаха все едно слушам гопника Путин, как СССР произвеждал само галоши хахахаха я моля ти се. Пета икономика била хахахахаха с мултипликационните си ракети…и петте си изтребителя 4++Коментиран от #126
18:27 03.05.2024
125 Атина Палада
До коментар #121 от "Госあ":
Олеееее, забравих това... Кой ходи в САЩ вече бре? Ха ха ха, всичко се изнася от там...... Говоря за специалисти, а не за такива където чакат пред посолството за виза да идат да въртят гевреците там:))Ти имша ли си на идея какво е в момента в САЩ? Не оспорвам, че някога 60-те години не са били... Но сега е разлагане...
Коментиран от #127
18:31 03.05.2024
126 Атина Палада
До коментар #124 от "Госあ":
Ами това са данните на МВФ и СБ бре приятелче.. Всяка година изнасят данни за икономическото състояние на всички страни.. В началото на следващата година ще изнесат отново актуализирани данни..Не мога да повярвам, че си толкова невеж... Повече ми изглежда на субективизъм от твоя страна..
Коментиран от #128
18:35 03.05.2024
127 Госあ
До коментар #125 от "Атина Палада":
Няма оле, продължава всеки да ходи в САЩ. Особено китайци и руснаци. Японците спряха, а европейците намаляха малко от малко, но руснаци, китайци и индийци - само им казваш и тръгват. Не може бате, да те праат на луда калинка и после да те потупат по рамото. Няма как да стане таа работа. Затова и китайците спасили се на острова не искат и да чуят ни за Шанхай ни за ПекинКоментиран от #140
18:37 03.05.2024
128 Госあ
До коментар #126 от "Атина Палада":
Това са пълни глупости и ти го знаеш много добре.Коментиран от #129, #130
18:38 03.05.2024
129 Госあ
До коментар #128 от "Госあ":
Няма промяна в първите 5 - САЩ, Китай, Япония, Германия, Англия. С доста големи разлики при някои. Това е положението. Русия е след Италия 😂18:44 03.05.2024
130 Атина Палада
До коментар #128 от "Госあ":
Т. е. ти твърдиш, че МВФ и СБ са глупаци ли? Това са техни данни, които са достъпни за всички ни! А за горният ти коментар... Виждам, че не знаеш изобщо какво става в САЩ сега последните години... Та, в САЩ нищо не се произвежда, освен оръжие бре:) Какво да правят големите "мозъци" там? При положение, че развиващите икономики са на Изток, там се изнесе и световния капитал...Коментиран от #131
18:45 03.05.2024
131 Госあ
До коментар #130 от "Атина Палада":
А, пардон, Индия е изпреварила Англия на пета позиция за 2023 ! Да, на сталинка георгиева не вярвам. В сащ и Япония се произвеждат все още някои уникални инструменти, които ползва целия свят. Нямам предвид така нашумелите литографски системи за печатане на чипове, но и много други инструменти за анализ на химичен състав, детектори и други.Коментиран от #132
18:54 03.05.2024
132 Атина Палада
До коментар #131 от "Госあ":
Абре какво произвежда САЩ бре... чипове, мипове.. Шинтири минтери.. :))А пък и чак по света да продават:)))
САЩ и Господ да слезе не може да възстанови икономиката им. Високия долар е бич за техната икономика, но не могат да го свалят, както... примерно направиха през далечната 1993г, тъй като сега лихвите по дълга им ще се вдигнат и не могат да го обслужват и ще трябва да обяват фалит... С унищожението на Европа се задържаха наа повърхността за сега...
Йелън иска планова икономика сега у САЩ :)) Като беше в Китай съвсем наскоро, поиска от Китай да не произвеждат соларни панели и електромобили и да не ги изнасят извън Китай. Трябвало САЩ да ги произвеждат и продават по света :)) Китайците й показаха вратата.... Веднага след това.. намериха китайски шпиони в Германия:))) санкции срещу Китай :) абе цирк Буш са САЩ вече.. Някога саа били велики, но в момента са жалки!
А Англия си е труп... Къде ще я сравняваш с Индия пък и ти..
19:10 03.05.2024
133 Сандо
До коментар #51 от ""мечката гладна хоро не играе."":
Вярно е,че на окраината им караха долари със самолет,както е вярно,че им откараха и златото да им го пазят.А миналата година Зеленски и неговата шайка дадоха и останалото им злато на Полша,също да им го пазела.На нас също ни прибраха част от златото,сигурно защото и ние сме толкова кекави,че не можем да си го опазим?19:48 03.05.2024
134 ОТЛИЧНИК
Нищо общо с премиера им.
Кремълската шайка започва агресията си точно от Грузия.
Коментиран от #137, #138
20:14 03.05.2024
135 прав си
До коментар #19 от "Грузинците на са като укрите":
,крите от край време робуват на поляците.Нарицателно е.20:49 03.05.2024
136 Ало, Грузия, като сте разположени там -
20:52 03.05.2024
137 ПО СКОРО ТЪПАК
До коментар #134 от "ОТЛИЧНИК":
СААКАШВИЛИ АРАКУВА МИРОТВОРЧЕСКИТЕ СИЛИ В АБХАЗИЯ С НАТОВСКО ОРЪЖИЕ И ПОДКОКОРОСАН МАЙ ПАК ОТ НЮЛАНДЗА НУЛА ВРЕМЕ БЕШЕ БИТ И Е.....Н И ИЗБЯГА В УКРАЙНА
ТАМ ПАК БЕШЕ БИТ И Е....АН И СЕГА Е В ПАНДИЗА
ТОВА Е ДОБЪР АЛГОРИТЪМ ЗА ЖЪЛТОПАВЕТНИЦИ
Коментиран от #139
20:58 03.05.2024
138 Ха-ха-ха
До коментар #134 от "ОТЛИЧНИК":
Ако такива са отличниците на Сорос няма от какво да се притесняваме.23:53 03.05.2024
139 ОТЛИЧНИК
До коментар #137 от "ПО СКОРО ТЪПАК":
Не си чел правилната история. Но , то ви е простено. Неразумний юроде.23:55 03.05.2024
140 Ха-ха-ха
До коментар #127 от "Госあ":
Явно не си ходил в САЩ наскоро. А иначе хората ходят там, на границата с Мексико е пълно с желаещи.23:58 03.05.2024
141 Даааа, кога ще ги стигнем грузинците?
05:54 04.05.2024