Симулираното усърдие се извършва с помощта на креативни технологични решения. Но и компаниите в САЩ все по-често контролират своите служители във времената на мобилна работа от хоумофис – затова някои от онези, които си позволяват подобни хватки, дори губят работата си.
Известната голяма банка Wells Fargo уволни няколко десетки служители през май 2024 година точно заради подобни измами, припомня "Франс Прес". От банката заявиха, че "не толерират неетично поведение".
Съвети в интернет
Интернет и видео платформи като ТикТок и Ютюб са пълни със софтуерни решения и съвети как с помощта на изкуствения интелект да се симулира дейност на компютъра или на други устройства, предоставени от компанията. В повечето случаи целта е да се попречи на компютъра да премине в режим на почивка, да не се активира скрийнсейвърът или по време на конференции в интернет да не се променя статусът на участника от "активен" в "неактивен".
Една от възможностите е "Mouse Jiggler": малко устройство, което движи мишката през равни интервали от време. Друг популярен метод е да се отвори програма за писане на компютъра и да се фиксира някоя буква - след това страниците постепенно се запълват с "текст", състоящ се само от съответната буква. Съществуват и софтуерни решения, които "движат" мишката или "натискат" клавишите на компютъра на равни интервали.
Истински театър
Такива съвети и видеа понякога имат милиони гледания. Един потребител пише в коментарите: "Защо не открих това по-рано?".
Разбира се, рискът да бъдат хванати е голям. В публикация в Reddit, озаглавена "Шефът ми ме хвана със самодвижеща се мишка", служител разказва за лошия си късмет. Той бил хванат, след като преди това няколко пъти се е извинявал с "прекъсвания на тока", "гръмотевични бури" и други подобни неща.
Според експерти по човешки ресурси наблюдението е довело до това, че в някои компании се разиграва истински "театър", защото служителите симулират продуктивност. Играта на котка и мишка повдига обаче въпроса доколко полезно е да се следи толкова стриктно производителността и ефективността на служителите. Защото това може да има обратен ефект.
Списание "Harvard Business Review" установи в свое проучване, че наблюдаваните служители са особено склонни да взимат непозволени почивки и да не спазват инструкции. Според доклада те също така са по-склонни да повреждат фирмена собственост, да крадат офис консумативи и "умишлено да работят бавно".
Прекомерно наблюдение
Според някои експерти тенденцията за прекомерно наблюдение в американската икономика като цяло е тревожна. "Вместо да насърчи иновациите и доверието, тя кара служителите да търсят повече начини как да изглеждат работливи."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА