По-голям от очаквания брой млади мъже са имали сърдечно възпаление след втората си доза от иРНК ваксините срещу COVID-19 от Pfizer и Moderna, според данни от две системи за мониторинг на безопасността на ваксините, съобщават "Ройтерс" и СиЕнБиСи.
Става въпрос за възрастува група от 16 до 24-годишни, съобщиха Центровете за контрол и профилактика на заболяванията - CDC на САЩ, според данни от тяхната система за наблюдение на безопасността на ваксините.
CDC е получил доклади за 275 случая в тази възрастова група към 31 май, заяви агенцията в презентация, изготвена за заседанието на консултативния панел на Администрацията по храните и лекарствата. Учените са очаквали между 10 и 102 случая на миокардит или перикардит - където сърдечният мускул или лигавицата около него се възпаляват, според CDC.
"Очевидно имаме дисбаланс там", заяви д-р Том Шимабукуро от Службата за безопасност на имунизацията на CDC на заседанието на Консултативния комитет на FDA за ваксини и свързани биологични продукти, за да обсъдят въпросите за безопасността, свързани с употребата на ваксини Covid-19 при деца на възраст 6 на месеци.
Въпреки че са редки, има общо 475 съобщени случая на миокардит или перикардит при хора на възраст под 30 години, според CDC. Повечето пациенти, които са били хоспитализирани, или 81% от тях, са се възстановили напълно от симптомите си, каза агенцията.
Към 31 май 15 души остават хоспитализирани, като трима са в реанимация.
По-голямата част от случаите се появяват при мъже, а средното време до появата на симптомите е два до три дни, според CDC. Някои от съобщените случаи може да са нещо различно от миокардит или перикардит при по-нататъшно разследване, каза Шимабукуро.
По време на дискусия д-р Коди Майснер, член на комисията, заяви, че е притеснен от сърдечния проблем, за който се съобщава при млади ваксинирани. Той се усъмни дали ще останат белези по мускулната тъкан или аритмия в резултат на състоянието.
"Мисля, че това е малко вероятно, но ние не знаем", каза Майснер, който е и професор по педиатрия в Медицинския факултет на Университета Туфтс. "И така, преди да започнем да ваксинираме милиони юноши и деца, е много важно да разберем какви са последствията."
Миналият месец групата за безопасност на ваксините на CDC заяви, че проучва състоянията на сърдечно възпаление при "относително малко" хора, които са получили ваксинации срещу Covid.
Случаите са предимно при юноши и млади възрастни и обикновено се случват в рамките на четири дни след получаване на доза, каза CDC по това време. Състоянието се наблюдава по-често при мъжете и повечето случаи изглеждат леки, каза агенцията, въпреки че служителите проследяват пациентите.
CDC координира разследването си с FDA, която миналия месец разреши ваксината Pfizer-BioNTech за юноши на възраст от 12 до 15 години.
"Все още не знаем дали това наистина е свързано с ваксината", каза д-р Питър Маркс, директор на Центъра за оценка и изследване на биологичните продукти на FDA по време на виртуално събитие с въпроси и отговори на 27 май. Той добави, че "малкото" съобщени случаи са били "много леки, с продължителност ден или два" и обикновено се случват след втора доза.
Здравните експерти казват, че намирането на редки нежелани реакции след прилагане на ваксина или лекарство сред населението е често срещано явление и ако миокардитът се окаже свързан с ваксината срещу Covid, рискът е незначителен в сравнение с риска от заразяване с Covid-19.
Центровете за контрол и превенция на заболяванията обявиха, че ще свикат "спешна среща" на своите съветници на 18 юни.
41 души са имали продължаващи симптоми, които могат да отговарят на "дефиницията на агенцията" за миокардит.
Всичките случаи на сърдечни възпаления са само малка част от близо 130 милиона американци, които са ваксинирани с fizer или Moderna. Шимабукуро заяви, че констатациите са "съвместими" предимно с доклади за редки случаи на сърдечни възпаления, които са изследвани в Израел и докладвани от Министерството на отбраната на САЩ по-рано.
CDC ще обработи повече данни и анализ на доклади преди спешното заседание следващата седмица, а също така планира да анализира риска от сърдечно възпаление, породено от разболяване с COVID-19.
Pfizer заяви, че очаква да приключи проучванията за ваксина за деца на възраст до 2 години до септември, служители на FDA преди това предупредиха, че разрешаването на ваксини за тези възрастови групи може да отнеме повече време - най-рано "от средата до края на есента", цитирайки допълнителните последващи данни, необходими за децата, след като получат снимките.
"Ние признаваме, че някои нежелани реакции, например миокардит или перикардит, както беше обсъдено по-рано, може да са твърде редки, за да се открият в база данни за безопасност при типичните клинични проучвания преди лиценз", каза д-р Доран Финк, висш служител в Службата за ваксини на FDA.
"Съображенията за риск и ползата, за да се определи дали да се издаде разрешение за спешна употреба на ваксина COVID-19 ще трябва да вземат предвид тази информация, а съображенията за риск и полза вероятно ще бъдат различни, не само в сравнение с тези за възрастни, но също така те могат да бъдат различни за по-младите спрямо по-възрастните групи", коментира на срещата д-р Марион Грубер, директор на службата за ваксини на FDA.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Майна
Коментиран от #3
14:38 11.06.2021
2 11111111111
Коментиран от #5, #7
14:40 11.06.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 жожа
14:43 11.06.2021
5 Хо хо хо
До коментар #2 от "11111111111":
А ако ти си средд тия 200 кво т .е.е че другите 100 000 са ок?!Коментиран от #8
14:44 11.06.2021
6 Майна
14:44 11.06.2021
7 😷😷😷
До коментар #2 от "11111111111":
Изключително наивно е да смятате, че Господарите на ковида, ще ви оставвт пак да живеете нормално !? "Свободата Санчо не е на върха на спринцовката, а на бойното копие"!14:46 11.06.2021
8 11111111
До коментар #5 от "Хо хо хо":
Пъво както пише тия 200 човека не са умрели а симптомите им са отшумели. Второ при стотици хиляди умиращи на ден от ковид, дори да баха умрели тия 200 човека е по приемливо от хилядите умиращи ежечасово.Коментиран от #9, #12
14:47 11.06.2021
9 Хо хо хо
До коментар #8 от "11111111":
Ама за кой епо приемливо ако умирам аз или близък за мен не е приемливоЗа здравният министърли е приемливо за Бойко Черепа Шиши Радев Мутафчииски кой?
Щото ми е през Оя за тях и каккво те смятат за приемливо.
14:50 11.06.2021
10 Реалност
Коментиран от #14
14:53 11.06.2021
11 провинциалист
Коментиран от #15
14:58 11.06.2021
12 Антитрол
До коментар #8 от "11111111":
Не знам колко ще ти е „приемливо" ако ти си един от умрелите от ваксината.Дали ще умреш от вируса си е божа работа но с ваксините не е така. Това да умреш от ваксината е равносилно умишлено да те заразят с вируса за да получиш имунитет - е че си бил умрял голяма работа - важното е че 97% остават живи нали. Просто статистика нищо лично - такива като теб трябва да ги кастрират за да не се размножават.
15:00 11.06.2021
13 Притесних се
15:01 11.06.2021
14 Хаха
До коментар #10 от "Реалност":
А след 100 години няма да е останал и един жив ваксиниран сега. Ваксините ще са ги убили те са виновни обезателно да знаете.Коментиран от #31
15:05 11.06.2021
15 Да бе да
До коментар #11 от "провинциалист":
Само в България официално регистрирани са почети 18 хиляди които не са го преживели. Ако се съди по чудовищното увеличение на смъртността в България спрямо предходните години може да се направи обоснованото предположение, че жертвите са 45 хиляди до сегаКоментиран от #17
15:13 11.06.2021
16 ПИГВИНА ГЕНЕРАЛ
15:16 11.06.2021
17 провинциалист
До коментар #15 от "Да бе да":
А има ли официална статистика колко са го минали и са го забравили вече?Коментиран от #22
15:19 11.06.2021
18 Да де, ама ...
15:19 11.06.2021
19 Просветен илюминат
15:25 11.06.2021
20 Майна
15:29 11.06.2021
21 Гошо
15:33 11.06.2021
22 Да бе да
До коментар #17 от "провинциалист":
Не няма, но дори и всички останал до 7 милиона да са го изкарали това не променя факта, че 45 хиляди не са го преживели. Това е населението на един град като Казанлък за теб може би жертването на един град да не значи нищо, но това са хора животи съдби които значат много за други хора. За теб може щом не са умрели милиони да няма проблем, но за радост много други хора не мислят като теб.Коментиран от #23
15:35 11.06.2021
23 провинциалист
До коментар #22 от "Да бе да":
Факт е, че ваксините се пробутват на куцо и сакато без оглед на нищо друго освен колко броя ваксини са използвани.Коментиран от #28
15:40 11.06.2021
24 ахоихо
Коментиран от #25, #32
15:47 11.06.2021
25 провинциалист
До коментар #24 от "ахоихо":
Не получаваш имунитет. Имунитет е да не можеш да се разболееш.Коментиран от #26
15:49 11.06.2021
26 ахоихо
До коментар #25 от "провинциалист":
Имунитет в друга форма бе пич-като депутатския имунитет например.15:53 11.06.2021
27 Очаквах го
Те сега не знаят какво правят, а след 2, 3 години какви последици може да има дори и не се обсъжда.
15:53 11.06.2021
28 Да бе да
До коментар #23 от "провинциалист":
Факт е, че масовата и високо скоростна ваксинация спира епидемията. В Изриел се ваксинираха масово и бързо при напълно ваксинирани 57%,и с поне една доза 60% активите случаи в момента са под 300 човека, а новите случаи на ден са под 30 човека. Тоест там практически епидемия вече няма, а преди няколко месеца новите им дневните случаи бяха над 10 хиляди. В Изриел не са измрели от ваксинацията нито са легнали болни ваксинираните това доказва, че ваксините са ефективни и безопасни. Всеки можещ самостоятелно да разсъждава човек вече се ваксинирал ако е имал възможност, а ако е нямал при първа възможност ще се ваксинираКоментиран от #30, #33
15:54 11.06.2021
29 dfu
Демек само от симптомите, а дали са останали дълготрайни последствия, не се споменава. Същото като говорят и за ковид - може да нямаш симптоми, но го носиш и чака само благоприятни условия да се развие. А в интерес на обективността, тия млади 80% и с ковид да бяха, пак щяха да се възстоновят. Лесно е да пришишеш диагноза "ковид" на хора, които и без грипа са в крайна фаза на живота си.
15:54 11.06.2021
30 провинциалист
До коментар #28 от "Да бе да":
Не съм ходил там и не съм ги броил. Факт е, че в днешно време на всеки разумен човек като му кажат "Добър ден" и поглежда къде е слънцето. Да не говорим като става въпрос да са замесени пари, особено пък много. Факти да искаш.16:01 11.06.2021
31 Реалност
До коментар #14 от "Хаха":
Ами дори и третокласниците знаят, че изпитването на всички ваксини, с изключение на тези за китайската настинка, е от 7 до 10 години, като чак след третата започва изпитването върху хора и то срещу сериозно заплащане на доброволците. Разбира се ти като като голям умник, незавършил трети клас, се записа доброволец още първия месец и то безплатно, бравос, шефовете на Пфайзер и Модерна, които между другото не са се ваксинирали /защо ли/ ти се кефят на макс:)16:02 11.06.2021
32 Не си прав
До коментар #24 от "ахоихо":
Ваксинираните да се заразят и да са носители на вируса е много по-малко вероятно от не ваксинираните. Дори и някои ваксиниран да се зарази вероятностна той да предаде на някой вируса е много по малка от колкото един не ваксиниран човек. Защото ваксинираните дори и да са положителни го карат много по леко и за много по-кратко време организма им се изчиства от вируса. Тоест те отделят много по малко вируси и го правят за много по кратко време. Всичко това води до изключително по-малка вероятност ваксиниран човек да се превърни в източник на инфекция за някои друг.Това е доказало с изследвания вече.
Коментиран от #34, #35
16:06 11.06.2021
33 Хахаха
До коментар #28 от "Да бе да":
Ами в един 14 милионен град в Китай има само един случай последната седмица, а там с ваксина са само 7%, така че тезата ти нещо издиша отвсякъде:))) Пропусна да споменеш, че в Израел вече правят по 200-300 теста дневно, а ние като правихме по толкова имахме по десетина заразени на ден с нула ваксинирани:)))16:09 11.06.2021
34 Сериозно ли
До коментар #32 от "Не си прав":
Дай факти, стига с празни приказки? Ето аз ти давам веднага - в старчески дом в Англия тази седмица са се заразили 20 човека, от които 16 за били с по две ваксини, от тях двама са починали, а трима са на изкуствено дишане, статията я има и в сайта. Ако Англия ти се струва далеч, можеш да отидеш да обясниш на роднините на починалата от ковид българска лекарка, която също е била с две дози. Бих искал също да ми споделиш колко по леко го карат ваксинираните след като 80% от неваксинирани даже не разбират, че са заразени, а 19% кихат и кашлят, е и 1% имат пневмония, но тя си съществуваше и преди да я нарекат ковид 19.Коментиран от #37
16:17 11.06.2021
35 Просветен илюминат
До коментар #32 от "Не си прав":
Не микробите причиняват „инфекциозните заболявания”. Напротив, нашият организъм използва микробите, за да оптимизира лечебния процес. От гледна точка на това ново разбиране, понятието „инфекция” само по себе си става излишно.Точно както и раковите клетки, микробите не се „разпространяват” към други органи, които произлизат от различен ембрионален зародишен слой или са управлявани от различен мозъчен център. Микробите работят изключително върху органи или тъкани, които са в процес на лечение по това време. Например: туберкулозна бактерия (управлявана от мозъчния ствол), която е в процес на разграждане на тумор в белите дробове (ендодермални) никога не би могла да се „разпространи” към ектодермалната повърхност на бронхите, която се управлява от кортекса; стафилококовата бактерия (управлявана от медулата на главния мозък) никога не би могла да „нахлуе” в тъкан, която се управлява от различна мозъчна област.
Тъй като дейността на микробите винаги е част от строго специфична смислена биологична специална програма, която засяга само човека, който по това време е в лечебната фаза на свързания с конфликта орган, „инфекциозното заболяване” не може да бъде заразно.
Ако две или повече лица имат еднакви симптоми, това означава, че всеки един от тях е в лечебната фаза на един и същ тип конфликт. Например: Ако един „несмилаем” конфликт удря цялото семейство неочаквано, те ще имат диария (лечебен симптом) след като конфликтът бъде разре
Коментиран от #36
18:07 11.06.2021
36 Просветен илюминат
До коментар #35 от "Просветен илюминат":
Ако един „несмилаем” конфликт удря цялото семейство неочаквано, те ще имат диария (лечебен симптом) след като конфликтът бъде разрешен.Обичайната настинка е свързана с „вонящ конфликт”, който може да бъде преживян реално, но също и образно („Тази ситуация ми намирисва”, „Тук има нещо гнило”). По време на активната фаза на конфликта лигавицата на носа се разширява посредством язвички, които обикновено не се забелязват. Но през лечебната фаза носната тъкан се възстановява и лигавицата се подува. Един сополив нос (лечение винаги се извършва в течна среда), главоболие, умора, повишаваща се температура или треска, всички те са типични признаци за ваготоничен лечебен процес. Ако симптомите на настинка са по-тежки, то това обикновено се нарича „грип”. Твърдението, че „грипните” вируси са виновниците, все още не е доказано.
18:08 11.06.2021
37 Не си прав
До коментар #34 от "Сериозно ли":
Много добър пример. Само спести да кажеш, че в въпросния случаи Огнището започва от няколко човека от персонала които не са били ваксинирани. От останалия персонал които е бил ваксиниран е нямало нито един заразил се.Да в старческите домове хората са изключително възрасни с много задоволявания. Казано с други думи те едвам кретат. При такива хора е трудно да има нормално функциониращ имунитет. В тяхното състояние и една простуда в много от случаите е фатална. И дори въпреки това ваксината е предпазила останалите обитатели на дома и те не са дали дори положителен тест за вируса. А ако наивните кретените от персонала не бяха отказали да се ваксинират нямаше да го има случая и възрастните хора щяха да са си живи и здрави.
18:59 11.06.2021