4 Септември, 2017 11:23 5 319 29

Tesla удвои продажбите си в Германия

  • tesla-
  • германия-
  • model 3
Tesla удвои продажбите си в Германия - 1

През първата половина на 2017 г. американският производител на електромобили Tesla е удвоил продажбите си на германския пазар в сравнение с предходната година. В стремежа си да продължат прогресивното си развитие, от компанията строят нов шоурум на символично място, а именно Щутгарт, където е надвиснала сериозна заплаха от забрана на дизеловите автомобили от 2018 г.

Директорът по продажбите на Тесла за Германия, Австрия и Швейцария Йохен Рудат обърна внимание на успешната първа половина на 2017 г. "Бяха закупени двойно повече наши автомобили и планираме да поддържаме това темпо и занапред", каза той пред "Щутгартер Цайтунг". С 2 075 продадени коли, 710 от които от SUV-то Model X, продажбите в абсолютна стойност са малки, но темповете на растеж са огромни и тази тенденция е глобална.

Според Рудат за новата Tesla Model 3 има по 1 800 предварителни поръчки всеки ден. "През следващата година ще бъдат продадени половин милион коли в световен мащаб, а през 2020 г. - един милион. С това темпо Tesla ще задмине Porsche с много до края на десетилетието", коментира директорът по продажбите на американският концерн за Германия.

В Европа първите Model 3 ще бъдат доставени чак в края на 2018 година. Това обаче се оказва предимство за Tesla, защото конкурентните електромобили - като Jaguar i-Pace, Vision Zero на Skoda и Mercedes EQA – ще се появят на пазара дори по-късно. Спортната лимузина на Porsche Mission E, например, се очаква едва през 2019 г.

Официални данни за цените на Model 3 за Европа все още няма. В САЩ основната версия без екстри и с пробег с едно зареждане на батериите от 345 километра струва 35 000 долара. За Европа цените се очаква да бъдат около 40 000 евро. Моделите с по-голям капацитет на батерията, задвижване на всички колела и обичайните екстри вероятно ще се бъдат доста над 50 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 анода

    14 10 Отговор
    Да чуем специалистите сега!
  • 2 Един

    13 7 Отговор
    Какво има да чуваш бе анодче? 2000 автомобила!!! при една глупост втората е вече 100% увеличение ;) Явно не са чак толкова много глупаците ;)
  • 3 гост

    18 11 Отговор
    На пук на митата и ниските субсидии, от които тесла беше дори изключена, продажбите растат. Все повече хора се убеждават, че електроколата е добра, достъпна и удобна.

    Коментиран от #4

  • 4 Един

    16 9 Отговор

    До коментар #3 от "гост":

    Да... модел S и X са най-достъпните :) И с по 5 метра дължина и най-подходящите за градски условия... и с по 300 км реален пробег са и най-практичните за пътуване :) Хубави вицове разправяш :)
  • 5 Гост

    15 9 Отговор
    2000 Тесли за 85 000 000 германци - "нечуван" успех.
    И 100 000 лева за модел 3, с из@кан дисплей - "епохално"!!!
    Голяма новина, няма що!!!
  • 6 Александър Петков

    11 9 Отговор
    След фалита на ВАГ , Мерцедес и БМВ чакам Тесла да наводни пазара в Германия !

    Коментиран от #7

  • 7 123

    9 2 Отговор

    До коментар #6 от "Александър Петков":

    Ще почакаш. Доста. Щото тези фалират ли, значи държавата Германия е фалирала.
    И спрете с това хвалене на тези подвижни тецове. Кола като кола. Ни повече ни по малко.
    И си чини парите за две от другите. Тоест, все още екзотична и с ограничено ползване. Като стават по 10 000 евро тогава ще се кефиме.
  • 8 Един

    5 0 Отговор
    Не много отдавна имаше статия за срва на продажбите след прекъсването на субсидиите. най-показателно беше представителството в Хонг конг от 2000 коли при субсидия след премахването и едва са продали 80 :)

    Коментиран от #10

  • 9 Anti BMW

    1 2 Отговор
    Losho
  • 10 123

    5 0 Отговор

    До коментар #8 от "Един":

    Напълно си прав. Но, цифрите се други - около 3000 продадени за месец Март. След спирането на субсидията през Април 2017г. за април са 14 броя, за Май - мисля 8 броя.

    А този ръст е много смешен. И в България ръстът на продажби на тесла беше над 900 %.
    Една от най-слабо продаващите марки в Германия - Дачия са продали около 50 000 автомобила миналата година.

    През 2020 с това темпо по предварителни поръчки дори Шкода няма да може да задмине. И кой прави статистика по предварителни поръчки - този който после реализира само малка част от тях!!!

    Коментиран от #12

  • 11 333

    7 2 Отговор
    Такива статии/статистики са чиста проба опити за манипулиране на пазара и акциите.
    То по тая логика и в Европа са нараснали продажбите глобално и при нас като част от съюза това трябва да се усети. Трънки, аз още една Тесла на пътя не съм видял...
  • 12 Един

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "123":

    Цитирах по спомен... явно си по-добър в помненето от мен :)

    Апропо никъде не казват че над 10 000 от поръчалите Модел 3 изтеглят заявките си, а това това са някъде около 5% от поръчките...

    Коментиран от #14

  • 13 Радо

    6 2 Отговор
    Който си купи акции на Тесла, след 1-2 годин ще яде теслата.
  • 14 123

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "Един":

    В допълнение - мернах някъде, че продажбите на нови автомобили в Германия за 2016 г. е около 3 300 000 автомобила. Нормално е да има на всеки 100 000 по един плиткоумен и платежоспособен германец.
  • 15 300

    4 10 Отговор
    Надявайте се електромобилите да се разработят, че скоро като свърши петрола ще карате каруци! А той ще свърши скоро, ако не сте чули...

    Коментиран от #16

  • 16 Гост

    8 5 Отговор

    До коментар #15 от "300":

    А ти къде го прочете, във вестник "Шоу" ли?
    То все още се спори как се образува нефтът, ти си тръгнал да ни убеждаваш, че ще свърши!
    А да си чувал, че нефт може да се образува с лабораторни условия от хората?
    Хора, образовайте се преди да пишете!
  • 17 Радо

    1 2 Отговор
    Немецът го е измислил още по времето на Втората световна - истината е в гас-генератора, паля му дръвцата - при мен дърва колкото иска човек без пари, и като вдигне параметрите - айде бакалъм!
  • 18 Антон

    6 1 Отговор
    Нямам представа защо, но статиите за тесла винаги са написани някак си манипулативно, сякаш всички са се юрнали да ги купуват, двг-тата западат, а тези които не са си поръчали от кирката да се почувстват сякаш изпускат нещо незаменимо.
    Казвал съм го и пак го пиша: тесла с тази технология на батериите и времето за зареждане няма бъдеще в този си вид. А дали е добра или не, може да се каже когато и другите пуснат в производство изцяло ел.коли. И тогавс теслата изпадат от играта, само някои гмо американци ще си ги купуват.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 ГОСТ

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "G30":

    Хубаво е да се уточни каква част от тях е в шисти. Там цената за добив е доста висока и ще направи електричките по-изгодни

    Коментиран от #21

  • 21 Гост

    3 4 Отговор

    До коментар #20 от "ГОСТ":

    Поредната лъжа! Шиста е не само евтин, но и почти неизчерпаем, а електричките никога няма да бъдат по-изгодни!
    "С използването на нови технологии шистовият добив вече е рентабилен и при цена на нефта от 35-50 долара за барел, смятат от KPMG."
    http://www.faktor.bg/bg/articles/ikonomika/biznes/sasht-uvelichavat-dobiva-na-shistov-neft
  • 22 G30

    0 0 Отговор
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/31840-elektromobilite-postepenno-vlizat-v-zadynena-ulica/
  • 23 ba4kator

    4 2 Отговор
    Само инжинери тука ве, България трябваше да е водеща икономика :Д:Д Хората много добре знаят какво да правят и как да го продават, и им е през ...... дали стотина човека в клетата ни държава ще си купят колата им или не :Д:Д

    Коментиран от #24

  • 24 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #23 от "ba4kator":

    Човек само като ти погледне правописа на първия ред, разбира че най-вероятно си някой еродит или Нобелов лауреат по физика!
    Обръщение "ве" и инжИнер, показват че си от някой бургаско село, в което само ти си чувал за Тесла и това ти дава гордост да се мислиш за шаманът там!
    Хайде със здраве и продължавай сляпо да вярваш и да цъкаш с език на неща, които не може да проумееш!

    Коментиран от #25

  • 25 ba4kator

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    О, колко си проникновен. От един поглед инжинерния ти гениален лидерски мозък забеляза изписаната със сарказъм дума, и се хвана за нея като гладно коте салам. Само от начина ти на мигновено нападане разбирам, че си кроманъонец рисуващ по стените немски машини, и едновременно с това сеещ разрушителен акъл по форумите менежер на някоя компания.

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "ba4kator":

    Извинявай, не знаех, че нарочно си написал "инжИнер" и "ве".
    Я да те питам "ве", "кроманЪонец" и тя ли е написана нарочно с правописна грешка? Нарочно ли поставяш запетая преди "и" след като не се поставя такава в българския език, "ве"?
    Или просто се чудиш как да се оправдаеш колко си неграмотен, "ве"?
    А какво общо имаха немските коли, аз лично не разбрах - явно друго не може да измислиш. Аз обаче имам японска кола, която става дори и за твоето бургаско село "ве"!

    Коментиран от #27

  • 27 ba4kator

    0 1 Отговор

    До коментар #26 от "Гост":

    Едно и също ми говориш, ве. Радвам се за теб и твоята янонска кола.
  • 28 гощо

    3 0 Отговор
    Аз познавам лично двама човека купили си Тесла!!! И двамата ги върнаха на 3-5 месец!!! Толкова е хубава и безпроблемна,че ги върнаха!!!
  • 29 гост

    1 2 Отговор
    Единственната причина да не е пълно с Тесли, е че нямат производствен капацитет както другите компании. В почти всеки среден и голям немски град има завод свързан с автоиндустрията, било то с части или краен монтаж на превозни средства. Имайте на предвид, че немските производители изнесоха вече над 50% от производственните си мощности в други ЕС страни или Китай. Та сравнява се Давид и Голиат, като ясно се вижда, че консуматорите харесват Давид и намаляват покупките на Голиат. Та дайте на Тесла 5г, за да разработи капацитета си, да подкара цеховете за сглобка в Европа и тогава няма да имат и надценката за мито, и 35х. долара ще са 30х.евро или под цената на маломощните, европейски електрички. Защо мислите сегашните европейски производители удвоиха капацитета? Защото идва модел 3 и скоро никой няма да търси техните коли.