Stellantis нанесе сериозен удар върху бъдещето на Maserati, като се отказа от планирана инвестиция в размер на 1,5 млрд. евро на фона на нарастващите финансови проблеми на италианската луксозна марка. Това решение, оповестено по време на неотдавнашния разговор за приходите, хвърля дълга сянка върху амбициозните планове за електрификация на Maserati и повдига сериозни въпроси относно дългосрочната му жизнеспособност.
Според финансовия директор на Stellantis Дъг Остерман отменената инвестиция ще доведе до „отмяна на някои проекти преди стартирането им“. Въпреки че конкретните проекти остават неразкрити, вътрешни за индустрията лица предполагат, че сред жертвите е дългоочакваният електрически MC20 Folgore. Остерман цитира необходимостта от „преразглеждане на графика на планираните от Maserati продуктови представяния“, отчитайки предизвикателната динамика на пазара на луксозни автомобили, особено в Китай, и по-бавния от очакваното преход към електрификация.

Финансовите резултати на Maserati показват, че миналата година марката е претърпяла загуба от 260 млн. евро, а глобалните продажби са спаднали от 26 600 единици до едва 11 300 през 2024 г. Оттеглянето на финансирането застрашава бъдещето на електрическите модели Quattroporte и Levante, което допълнително утежнява предизвикателствата пред марката.
Мощният италиански профсъюз FIM бързо поиска отговори от Stellantis, като поиска яснота за бъдещето на Maserati на среща, насрочена за 11 март. Генералният секретар на FIM Фердинандо Улиано разкритикува „грешките и небрежността на Maserati по отношение на маркетинга“, като подчерта спешната необходимост от решителни действия.
Междувременно Stellantis се ориентира към преход в ръководството, търсейки нов главен изпълнителен директор след внезапното напускане на Карлос Таварес през декември.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
18:05 27.02.2025
2 един гол хуАнито всеки има
18:38 27.02.2025
3 Техно
И колко да е очакван? 3-ма души на кръст?
19:00 27.02.2025
4 Торо
20:26 27.02.2025
5 Антон
Визирам интериор, пластмаси, качество на материали, цялото усещане, което създава автомобила, когато седнеш вътре.
Еми не става, няма и грам усещане за луксозен салон като немските премиуми, английските скъпи марки или лексус дори.
Глупав инфотейнмънт, липса на екстри, които са налични при конкурентите, морално стари бутони, графика.
Като цяло един автомобил, който може да се закупи единствено от маниак, заклет фен на марката или някой който иска да има и едно мазерати в гаража.
Дори съм изненадан как още съшествуват.
Коментиран от #8, #9
20:34 27.02.2025
6 Галинчо Връзкарчето
Коментиран от #7
20:52 27.02.2025
7 таксиджия 🚖
До коментар #6 от "Галинчо Връзкарчето":
И това не е всичко! Бонус - колежката с надутите джуки, която пише всички клюкарски статий за "звездите". Бож...ра.21:04 27.02.2025
8 Омбре
До коментар #5 от "Антон":
Съгласен съм с това мнение. Не съм фен на никоя марка, но някак италианките изостават и то с много. Имал съм няколко италиански коли вкл. и една Алфа и това чудо като спирачки биеше всичко , което съм имал преди и след нея, но нещо куца и нямат кой знае какви продажби. Гледам сега по тв върви реклама на най-новата Алфа и наскоро ми се мерна и най-новата Киа и двете са SUV. Не знам корейците как го направиха, но техните коли не само са по здрави (лично мнение ), но и са предпочитани на пазара в пъти , от колкото италянките, нищо,че едното е марка от време Оно и е печелила всевъзможни състезания.14:43 28.02.2025
9 РЗС
До коментар #5 от "Антон":
Самата марка не е провал, защото си леко недочел. Вземи седни и прочети историята на марката, за да не се излагаш! Има един филм скорошен Ферари се казва, в него можеш да видиш как за малко Мазерати(най-силния конкурент в спорта за времето си) почти печели миле миля състезанието, от което зависи намирането на купувач на марката Ферари, която е била пред банкрут. Марката се превърна в ширпотреба с неправилен маркетинг след закупуването й от Крайслер групата, преди това бяха с Ферари и дори имат модели с двигатели, кутии и камара общи части от Ферари. А MC12 е дори по-бързо и ексклузивно и рядко от платформата, на която е направено, а именно Ферари Енцо! Чети момче, чети!Коментиран от #10
17:45 28.02.2025
10 Антон
До коментар #9 от "РЗС":
Всичко е в минало време!Били, били, били…..
И някак си говориш ми за мазерати, обаче все ферари споменаваш?! Защо така? И понеже това недоразумение на автоиндустрията няма с какво да изпъкне, започват маркетинговите глупости и асоциации с ферари, та дано някой се излъже! Ама едното е ферари другото мазерати.
Пазара и удовлетвореността на клиентите им го показва по най-жестокия начин! А това какво е било в миналото никой не се вълнува, все пак живеем в настоящето.
Когато плащаш такива пари, се интерсуваш какво ти предлагат насреща а не от музейни истории.
Коментиран от #11
10:17 01.03.2025
11 РЗС
До коментар #10 от "Антон":
Това недоразумение на автоиндустрията както ти го наричаш е създадено преди 112 години и все още съществува, а хиляди други марки приключиха и продължават да пукат гумите. Не знам колко си запознат, но до ГТ модела на мазерати, са ползвали легендарното студио Пининфарина за дизайна си, двигатели и кутии от ферари, скайхук окачване, интериор с почти никакви пластмаси, само дърво кожи и тн. При мазерати проблема е в маркетинговия отдел, не толкова в дизайна, предназначението или пък технически данни. За 112 години за съжаление все някога са наели някакви разбирачи като теб, дето са взели нелогични решения довели марката до нейното падение. Имах мк3 гибли когато излезе преди 12 години, което е рожба на Крайслер групата. И за 2013та имаше присъствие, дух,звук, дизайн и всичко живо се обръщаше да гледа. Да, има екстри, които липсваха, но за парите си, беше нещо различно от ширпотребата. Сега карам най-доброто от Мазерати и за мен това е перфектната кола за ежедневно, спортно или дълго пътуване, и с 4 седалки,достатъчно бърза и със звук, който е в топ 10 в света V8 в света, поради факта, че е с мотор направен от ферари. Не е от крайслер изделията, но новото МС20 също не е лошо, но минаха на V6, с което според мен напраха огромна грешка. Иначе колата като дизайн е брутална, но тези които взимат решения не са за там. Затова марката буксува и може и да изчезне след няколко години. Споменавам ферари, защото Мазерати са единствената марка в света, с която ферариКоментиран от #12
00:16 03.03.2025
12 Антон
До коментар #11 от "РЗС":
Пак започваш с миналото време!Хубаво ме иронизираш за разбирач, ама да ти споделя
Защото карам нещо по-престижно от куатропортето ти, също с V8, 4 пълноразмерни седалки, по-бързо от него и на ускорение и на макс скорост, нещо, което не е морално стар автомобил, а технологично само на 2 год, значително по-надеждна от мазерати, с повече екстри от куатропортето ти, безспорно призната спортна марка навсякъде по света, която не се обезценява безумно за няколко години и която ако реша да продам, със сигурност ще се намери купувач, а не да разчитам единствено дилъра да си я изкупи обратно.
Та от такава гледна точка, бъди си разбирач , че караш нещо, което пазара постепенно е започнал да изхвърля.
12:29 03.03.2025