12 Септември, 2017 09:41 8 999 43

Формула 1 за пътя

  • mercedes-benz-
  • mercedes-amg-
  • project one-
  • франкфурт 2017

Mercedes-AMG представи официално хиперколата Project One, за която подгрява публиката от поне една година. Чудовището има хибридно задвижване с агрегати и възли от Формула 1.

Основният двигател на Project One е 1.6-литров V6, разработен за болидите на заводския отбор на немския производител. Той е подсилен от свързан с коляновия вал електромотор и компресор на ток и развива над 680 к.с.

За да осигурят достатъчен приток на въздух за двигателя, германците са монтирали на покрива на автомобила голям въздухозаборник и два обтекателя NACA на капака. Шестцилиндровото моторче може да развърта до 11 000 об/мин, но е ограничен принудително за запазване на ресурса.

От Mercedes-AMG отбелязват, че двигателят на Project One е най-термоефективният, монтиран някога на сериен автомобил. При повечето агрегати този показател варира между 33% и 38%, докато при немския хиперкар превишава 40 на сто.

Два електромотора с по 163 коня всеки задвижват предните колела през редуктори. Благодарение на тях Project One разполага със система за двойно предаване с възможност за разпределение на тягата между лявото и дясното колело.

При спиране двата електромотора отпред превключват в режим рекуперация и захранват йон-литиевите батерии. Според Mercedes-AMG системата може да връща до 80% от кинетичната енергия в акумулаторите.

Немците не уточняват капацитета на батериите, но отбелязват, че акумулаторните модули, разположението им и системата за охлаждане също са заимствани от Формула 1. Батериите работят отделно от ДВГ и позволяват на Project One да изминава по 25 км само на ток.

Скоростната кутия на Project One е разработена от нулата и има осем предавки. От Mercedes-AMG не разкриват пълните динамични характеристики на колата, но споделят, че ускорението от 0 до 200 км/ч отнема по-малко от 6 секунди, а максималната скорост превишава 350 км/ч.

В основата на конструкцията лежи монокок от въглеродни нишки. Кованите джанти с централна гайка са с размер 19 цола отпред и 20 - отзад и са обути в специални гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

Оборудването включва изцяло светодиодни светлини, керамични спирачки, активно задно антикрило и система за динамична стабилизация с три работни режима - включена, частично изключена и напълно деактивирана.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Димитър

    26 2 Отговор
    Страхотен автомобил, жалко че повечето ще си го гледаме само на клипове и снимки или евентуално ще го покараме само на PC или конзола в някоя бъдеща игра :)
  • 2 някойситам

    17 2 Отговор
    Ако показателите 0-200 са точни, този звяр ще е по-бърз от 918 Spyder от Porsche... не очаквах, браво на Mercedes ))
  • 3 Hahajah

    8 22 Отговор
    .аси смешните копирачи на Макларън F1...

    Коментиран от #4, #12

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 гост

    8 2 Отговор
    Залагам на 3 до 5млн евро. Инак е страхотно, че технологията намира приложение на пътя. Но ще е още по-страхотно ако смалят и намалят разходите като вградят тези рекуперации и в евтини коли като А клас АМГ.

    Коментиран от #6

  • 6 гост

    6 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Да направят 600сс - V2 - 220кс - 10х.об/мин, който да тежи 50кг. Няма да лошо, защото електрическото подпомагане ще компенсира липсата на въртящ момент, или ще има различни карти за различне стил на каране.
  • 7 mercedes

    18 4 Отговор
    и сега бмв маняците имат ли да казвате нещо .. или пак ще си хейтвате от яд

    Коментиран от #8

  • 8 Гост

    5 15 Отговор

    До коментар #7 от "mercedes":

    Виж какво карат по-заможните м....ли и по-заможните бели хора на запад и ще ти стане ясно, че магаредес лежат на стари лаври от 90-те, също като фауве.
  • 9 Пешо

    10 1 Отговор
    Очаквам представянето на ринга!
  • 10 Max

    2 14 Отговор
    Ресурса на този двигател е около 2000 км. А после какво се случва, едва ли ще ти го подменят безплатно. Това е кола за украса на някой гараж. Също като Вейрон. Повечето Вейрони завършват живота си при 50000 км.

    Коментиран от #11, #35

  • 11 Никой

    16 1 Отговор

    До коментар #10 от "Max":

    Предполагам, съдейки по твоето експертно мнение, че и колите от Ф1, които имат малък ресурс са само за украса
  • 12 Гост

    14 3 Отговор

    До коментар #3 от "Hahajah":

    .аси смешния коментар. Кое са копирали, че има 4 колелета ли?
    Браво на Мерцедес, дългоочакваното завръщане на върха е факт!!!
    Инженерен и дизайнерски шедьовър!!!
  • 13 Bmw

    5 19 Отговор
    Пак нищо особено.Тази марка мерцедес вече нз има ли клиенти изобщо.Повечето са пенсионери без каквато и да е техническа грамотност.Тръгнала е към дъното щом производители дори като рено , пежо, киа са в пъти по-качествени от Великия ръждясал разпадащ се кошник мерцедес.
  • 14 Тойота

    6 15 Отговор
    Който купува мерцедес явно сее объркал от репутацията им през 80-те за много качествени коли.Уви вече нее така , сега може би са най-некачествените.
  • 15 CL500

    11 4 Отговор
    До ония 'БМВ' и 'Тойота':
    Абе вие колко Мерцедеса имахте и колко поддържахте, че ми давате мнение. Аз имам и нищо не съм сменял, освен консумативи. Единият хал хабер си няма с тия БМВ-та с мега евтиния салон с евтини материали и уникално грозен. Да не говорим, че след 5 години само той си мисли, че колата му е на същите коне, защото ресурса на двигателите им бая бързо заминава и губи коне...
    Другият с Тойотката има ли смисъл да го обсъждам въобще, каква е тая марка, семейни и скучни автомобили не ме интересуват...
    А само да ви подскажа, че в последните години с новите дизайни, Мерцедес удариха всичко в земята. Продажбите им гръмнаха, минаха и БМВ по реализирани бройки за миналата година.
    Оня ми говори за пенсионери, хахаха. Ако ми гледаш каквито и да са коли под 3 литра двигател и под поне 250 коня, значи си една мишка. Затова си знай дупката и не се показвай. Погледни АМГ-тата, за Брабус да не говорим... Виж топ моделите на скапаното ти БВМ, колко се обезценяват и колко е при Мерцедес. 4 годишно Ес-Купе 63 АМГ все още не можеш да намериш за под 200-220К лева за най-евтините...
    А понеже статията е за близък до Ф1 болид - хич да не отварям и приказка за твоите БМВ и Ф1, както и другия субект със семейната Тойотка..
  • 16 Mclaren P1

    1 5 Отговор
    Наистина много високо технологично, представянето ще бъде много добре със сигурност. Но защо по дяволите тази предница. Все едно гледам 911 с фарове от Centenario. Задницата изглежда брутално, ама отпред някак странно седи...
  • 17 F1Fen

    0 12 Отговор
    Който гледа формула едно знае, че тази кола при едно сериозно каране с тоя малък форсиран двигател няма да издържи повече от 1000 километра

    Коментиран от #21

  • 18 G30

    1 4 Отговор
    https://fakti.bg/technozone/228170-mercedes-amg-osnoven-remont-na-vseki-50-hil-km Двигателят на бъдещия хиперкар на Mercedes-AMG ще подлежи на капитален ремонт на всеки 50 000 км.

    Коментиран от #20

  • 19 ХАХА

    0 1 Отговор
    Дано некой у Враца не си го купи че 30 минути каранъие у врачансо и че става само за скрапо.
  • 20 Чичу Ади

    7 3 Отговор

    До коментар #18 от "G30":

    Говорим за пистова кола бе мой човек. Ти знаеш ли колко са 50К км. на писта? Я ми кажи коя кола на БМВ може да завърти 5 обиколки на макс на коя да е писта, без да скапе диференциал, съединител, спирачки? Мхм, няма такава.... Ок, харесваш си БМВ, карай си го. Не си мисли обаче, че караш най-яката кола на света. Далеч си от истината точно толкова, колкото и Земята от слънцето. Виждаш го, но един живот няма да ти стигне с яката баварка, за да стигнеш до него...
  • 21 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #17 от "F1Fen":

    Жестоко се лъжеш един двигател ти е за пет състезания по 300 км + тренировки и квалификации по 2 часа каране и даже са няколко тренировки та пак си направи сметка колко издържат тия двигатели и не си мисли че съм си измислил

    Коментиран от #22

  • 22 F1Fen

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Тоз пък тоз пък. Те в тренировките карат със стари двигатели

    Коментиран от #23

  • 23 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "F1Fen":

    А за квалификациите пак ли карат със старите двигатели ми кажи като разбираш толкова

    Коментиран от #24

  • 24 F1Fen

    0 5 Отговор

    До коментар #23 от "Гост":

    В квалификацията праят най много 10 обиколки. Гледам формула 1 постоянно от 12 години и мисля че знам доста. И болида с пилота тежи 700кг. Тая кола въобще не съм гледал колко е ЗАЩОТО ТЯ ЩЕ СИ ОСТАНЕ ЕДНА КОНЦЕПЦИЯ И НИЩО ПОВЕЧЕ.

    Коментиран от #25, #26

  • 25 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "F1Fen":

    Гледал бил формула от 12 години - ама ти си много голям бе :))))))))))))))
    Тази кола ако е концепция, то ти трябва да си Нобелов лауреат по физика!
    Научи се да четеш младежо:
    "Публикувано във факти.бг: Mercedes-AMG представи официално хиперколата Project One, за която подгрява публиката от поне една година."

    Наблегни на думите ОФИЦИАЛНО ПРЕДСТАВИ и тогава виж каква простотия си написал, че щяла да си остане само концепция и нищо повече!
  • 26 Чичу Ади

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "F1Fen":

    Аз я гледам постоянно от 26 години, ама толкова простотия като твоята не съм предполагал, че ще срещна. От къде са тези стари двигатели? Да не са от Горубляне случайно... Правилата го казват много ясно и точно, а именно 4 броя за целия сезон!!! 20 състезания по 300км средно, 20 квалификации по 3 сесии всяка, 60 официални тренировки. На тренировките се правят състезателни симулации, т.е. за трите тренировки преди старта се въртят в някои случаи двойни обиколки на състезателните в макс. темпо. Самата квалификация разделена на 3 предполага между 4 и 6 бързи обиколки и още 8-12 за излизане и влизане. Мързи ме да ги смятам, ама на сезон пилота завърта поне 20-25000 км. в състезателно темпо(освен ако не е Алонсита, която приключва в 10 обиколки състезанието...). Това са двигатели развиващи до 15000 оборота в минута, като в концепцията са занижени до 11000 за запазване на ресурса на двигателя. Тези 4000 разлика са колкото м/у твоята Дачия Логан и Ферари ЛаФерари. Сиреч, от Земята до Плутон. Така, че този прототип ще измине с лекота 20-30000 км. на пистата. А ти продължавай да гледаш Ф1, но май само с гледането ще си останеш. Явно не виждаш нищо!!!!!

    Коментиран от #27

  • 27 F1Fen

    0 2 Отговор

    До коментар #26 от "Чичу Ади":

    Абе как разбра че карам Дачия? Карам кола която развива 315км/ч. Ако ти караш нещо различно от Дачия ела да те пробвам

    Коментиран от #30

  • 28 onq s konq

    3 7 Отговор
    От беенве ше направат много по добра кола и ше рекупелира даже при даване на гас!Беенве сабили и ше бъдат винаги с едни гърди прет тея смешници дето и енблемата им за нищо не струва!Беенве е религя а тоя кош е само набутване на пари!От тая фирма сичко свърши със 124 - модела!
  • 29 Shmeker

    2 3 Отговор
    По-голям мотор трябвало да сложат. Тоя ще се стопи до морето.
  • 30 Георги

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "F1Fen":

    315 ама без 300
  • 31 Do cl500

    0 5 Отговор
    Човече личи си ,че изобщо не разбираш от коли.Тойота в момента е номер 1.Тези мерцедеси изобщо не ми ги хвали ,дори и амг а особено брабус просто не стават.Имал съм ГЛ БРАБУС и по голям боклук от него не бях имал.Бях щаслив като го продадох.Просто мерцедес след 89 година е пълен т.....к.

    Коментиран от #33, #37

  • 32 Mercedes - crap

    1 3 Отговор
    Мерцедеса е най-пенсионерската кола.Който си е купил мерцедес после много е съжалявал,било то и чисто нов от магазина.Познавам поне 10 човека объркали се от репутацията на марката,който след някой месец искат да я сменят

    Коментиран от #36

  • 33 CL500

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Do cl500":

    Като знам, колко са редки Брабусите, да не говорим за цените им, нека да кажа, че 'мааааалко' ме съмнява да си имал такъв, освен да е бил само с фалшива орнаментика някаква. Златното фолио под капака там ли беше? :-) Както и да е, друг въпрос е, защо си взел ГЛ и какво точно си очаквал от него с това тегло и височина...
    Като си такъв играч, си вземи новото Ес-купе, да видим какво ще приказваш. Това е в класа на Астън Мартин, само, че е по-добро.
    А дали Мерцовете не струват и са 'гадни' коли - погледни топ продажбите, но гледай високите класове - поне мен това ме интересува. Среден клас коли, каквато и да е марка не са ми интересни...
    Гледам и на Софавто бащата, че и синчето му си джиткат с Ес-класи, из града се напълни с Ес-купета и т.н., докато от най-високия клас, БМВ примерно (за другите няма смисъл да говорим) не се виждат нещо толкова. Питал ли си се защо богатите избират това... И колкото и да се плямпа тук, истината си остава една - хората с пари знаят как да ги ценят и не купуват нещо ей така. Мерцедес е топ съчетание на лукс, возия, дизайн, престиж, много по-голяма надеждност от другите топ марки и вървеж (АМГ, Брабус). За Мерцедес, за разлика от Ауди и донякъде БМВ за вървежа най-характерното е въртящия момент - в началото може и малко да изостанат, но след 100-150 км/час издухват Ауди и БМВ.

    Коментиран от #34

  • 34 Гост

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "CL500":

    Не е точно така Мерца изостава с 1 секунда само от 0-100 стигне ли 200-250 тогава настига много
  • 35 НЯКОЙ

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Max":

    Ресурса на този двигател е обявен официално от AMG на 50 000 км., няма какво да гадаете, а просто преди това се информирайте. Аман от чул-недочул в тая страна.
  • 36 НЯКОЙ

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "Mercedes - crap":

    Пич, моля те поогледай се за календар наоколо. Изненадан ли си, че е станало 2017-та година. Посъбуди се, попрегледай моделите на Мерцедес от последните 5 години и ми посочи поне един "пенсионерски". ЕДИН! Това, че тук се карат модели на марката на 20+ години и повечето, които виждаш, са такива, да не те лъже. Защото която и да е кола на 20+ години днес би изглеждала пенсионерски.
  • 37 НЯКОЙ

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "Do cl500":

    Ей го и тоя, поредния дървен философ. Приятел, само за информация, карам модели на Мерцедес W2XX (това са настоящите C Klasse, защото подозирам, че не си наясно) от 1993-та насам. Първият ми беше W201 190-ка D2.2 - 75 коня. След това W202 C220 CDI - 125 коня. W203 го прескочих като модел, защото това се оказа кофти периода за Мерцедес (2001 - 2008-ма) и наистина имаше драми с качеството. После W204 С220 CDI - 170 коня. И в момента съм с W205 C220 CDI - 170 коня. Хайде сега ме попитай дали ще я заменя за първата ми 190-ка. ТОЧНО НИКОГА! Това нещо е космически кораб, който държи пътя перфектно, и при лежерно, и при агресивно каране. Няма нищо общо с оня умрял и тромав дядо - 190-ката, който за ония години е бил забележителна кола, но сега е просто реликва от отминали години. Престанете с тия тотални глупости как ония старите били страшни, пък новите не ставали. Приказки на хора, които съм сигурен, че не карат Мерцедес.
  • 38 НЯКОЙ

    3 0 Отговор
    Очаквах, че поне в специализирана секция за Автомобили ще намеря по-експертни мнения, ама не. Никой тук не видях НАИСТИНА да е запознат в детайли с темата на спора и да ги използва в защита на тезата си компетентно. Кой чел-недочел, кой чул-недочул - коментират се някакви хипотези, като още от там се разбира каква тотална липса на знания "струи" от съответния индивид. То е някакво гадаене колко щял да издържи този двигател, то се предъвкват някакви градски легенди за качеството на Мерцедес, то се изливат някакви неграмотни бръщолевения в стил "мразими ги тия по принцип"... Като няма какво съществено да кажете, просто не коментирайте. Поне ще заблуждавате, че може да сте интелигентни. А така като напишете поредната глупост тук и айдеее - разкрити сте.
    Това като странично мение.
    За AMG Project ONE:
    Следя темата за този автомобил отпреди поне година и половина, когато тръгна слух, че Мерцедес ще правят хиперкар. Тобиас Мьоерс от AMG неколкократно е повтарял, че нямат за цел да направят кола за свръхскорост, нито пък драг животно. Просто иска да направят "цивилна" Ф1 кола, която да е максимално близка като усещане до реалните Ф1 болиди и в същото време да може да се кара и по нормални пътища. Боже, каква е тая "нормална" кола", която вдига до 200 под 6 сек.?! Потърсете малко статистика и ще разберете, че на това са способни само Ф1 машини и LMP1 хибриди (не ме питайте какво е второто, че ще се ядосам). Най-близко до това от актуалните коли на пътя постига Б

    Коментиран от #39

  • 39 Чичу Ади

    2 2 Отговор

    До коментар #38 от "НЯКОЙ":

    Появи се най-сетне съдията умник, който да отсъди кой прост и кой по-по-прост. Казва, че тук пишели кой чул, кой недочул, но иначе следял темата..... от разстояние и прочел нейде си. Аз очаквах да кажеш, че си участвал в създаването и от там идваш неуспоримите си доводи. Много начетен си бил, щом знаеш какво е LMP1. Няма да те питам, за да не се ядосаш.... Знания и информация, тези неща се проверяват в тълковния речник. За какъв спор говориш? Ти водиш монолог със себе си. Това според теб коя е най-най марката или колата, не трябва да е според всички останали. Още по-малко ги вълнува мнението ни онези от управлението на тези марки. От тези изброени Мерцедеси колко от тях си купил нови? Не те питам, за да не се ядосаш....
  • 40 Янко

    1 2 Отговор
    Копирали McLaren F1 и всичката наред ама никога няма да са по добри от оригинала с ненормалния двигател от BMW

    Коментиран от #41

  • 41 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Янко":

    Я се лекувай! Мерцедес има още 30-те години на 20-ти век, двигател с повече от 700 к.с. Толкова сте смешни с тези БМВ-та, че чак сте трагични!

    Коментиран от #42

  • 42 Янко

    1 2 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Ти се лекувай щот BMW преди са правели самолетни двигатели хахаах

    Коментиран от #43

  • 43 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #42 от "Янко":

    Вземи чети и не се излагай - БМВ прави самолетни двигатели за биплани. Мерцедес прави двигатели освен за танкове и подводници, така и за емблематичните изтребители Messerschmitt BF 110. Ако малкото ти мозъче може да проумее за какво говоря, ще разбере какви идиотщини си написал! Ето, чети и мълчи, докато си пиеш хапчетата: http://men.hotnews.bg/n/avtomobilnite-proizvoditeli-koito-prevzeha-nebeto.21558.html&nomobile