Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Когато подкарахме новият Alpine A110 по пътищата около Марсилия, много от случайните минувачи се възхищаваха, като с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродената спортна кола. А тя, както се вижда и от снимките, е направена изцяло в духа на първия Alpine, но наред с това, в нея са интегрирани и всички нови технологични достижения на марката. Новият двуместен Alpine разполага с подчертано спортен интериор - седалки със силно изразена поддръжка, спортен волан с "мерник" в стил Megane R.S. и с доста твърда возия. Звукът е като на V-осмак, въпреки, че зад седалките е разположен "скромен" четирицилиндров бензинов агрегат.
Скромен, но само на пръв поглед., 1.8-литровият двигател е снабден с турбокомпресор и разполага с мощност от 252 к.с. при 6 000 об/мин, а максималният въртящ момент, който се предава на задните колела е 320 Нм при 2 000 об/мин. И всичко това при обща маса на колата от 1 080 килограма. Заради средноразположеният двигател, теглото е оптимално разпределено между осите в съотношение 44% към 56%, съответно отпред и отзад. Наклонени под ъгъл амортисьори, спортни пружини и спирачни супорти Brembo допълват картинката за истински спортен автомобил, предназначен за пътя.
Настаняването на мястото за водача не е от най-лесните задачи. Позицията на креслото Sabelt е изключително ниска, но седне ли човек в спортната седалка, се чувства като истински пилот. Старт бутонът е разположен на волана, а режимите на колата са три - нормален, спортен и пистов. Още с потеглянето се усеща, че гумите Michelin Pilot Sport прилепват към асфалта и колата се изстрелва като с катапулт. Удоволствието от шофирането на тази кола е уникално, като единственият проблем са ограниченията по пътищата. Скоростта се усеща, но всичко в автомобила ви кара да натискате газта още и още. От друга страна обаче управлението е отлично - информативен и точен волан, отлични спирачки и предсказуемо поведение.
Леката каросерия, която е изработена от алуминий, не е причина за нестабилност на автомобила. Крен в завоите практически липсва, което се дължи основно на ниския център на тежестта, както и на добрата обтекаемост на колата, притискаща я с голяма сила към асфалта. Заради една идея по-меката возия (в сравнение с аналогични автомобили, но предназначени само за писта) и при положение, че сте превключили на състезателен режим, задницата се усеща по-лека и колата може да бъде "изпусната" в завой с висока скорост. Този недостатък обаче е за сметка на по-комфортна возия. Все пак този автомобил е предназначен за ежедневна езда.
Що се отнася до цената на автомобила, то предвид мястото, където е позициониран, може да се нарече атрактивна. В зависимост от нивото на оборудване тя варира в диапазона 55 000 - 60 000 евро. За тези пари бъдещите собственици ще получат спортна ежедневна кола с изключително качествена изработка и акцент към детайла, която определено доставя удоволствие от шофирането. Минусът, който ще се стори основен за някои от феновете на подобни коли е, че новият Alpine A110 не се предлага с механична скоростна кутия. От колата ще бъдат произведени 1 955 броя, символизиращи годината на създаване на марката. Брандът Alpine най-вероятно ще се сдобие и с още спортни модели.
Alpine A110
Цена: 55 000 - 60 0000 евро (в зависимост от оборудването)
Двигател: Бензинов, 1.8-литров, 4-цилиндров с турбо
Мощност: 252 к.с. при 6 000 об/мин.
Максимален въртящ момент: 320 Нм при 2 000 об/мин.
Трансмисия: 7-степенна автоматична с два съединителя
Предаване: Задно
Маса: 1 080 кг.
Ускорение: 0-100 км/ч - 4.5 сек.
Максимална скорост: 251 км/ч
Емисии CO2: 138 г/км
Габарити: 4180 мм x 1798 мм x 1252 мм
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Крумов
09:32 13.01.2018
2 Георги
09:48 13.01.2018
3 гост
Обаче просто няма как да се твърди, че звукът бил като на V-осмак... сякаш авторът въобще си няма представа от двигатели и тяхното звучене. Малко по-сериозно, моля!
10:03 13.01.2018
4 Debila
11:06 13.01.2018
5 незнайко
Коментиран от #7, #9
11:18 13.01.2018
6 Фриман
11:23 13.01.2018
7 Никой
До коментар #5 от "незнайко":
Хората се стремят към лекота и управление.12:41 13.01.2018
8 Гост
Коментиран от #11
13:06 13.01.2018
9 333
До коментар #5 от "незнайко":
Изстискани са във F1, където от 1.6 правят 800 коня.13:31 13.01.2018
10 Иво
Коментиран от #13
13:34 13.01.2018
11 Чичу Ади
До коментар #8 от "Гост":
Не намирам много прилики с Алфата и Порша. По-скоро като концепция се доближава до Лотус Елис или дори Мазда МХ-5 с ниско тегло и малък двигател. Цената също няма сходство с първите 2. Сравнена с Лотус, това ми изглежда доста пошло. Мисля дори, че една Тойота ГТ86 за тези пари с едно хубаво турбо, че обезмисли тотално този Алпин.Коментиран от #14
13:34 13.01.2018
12 Чичу Ади
13:46 13.01.2018
13 Чичу Ади
До коментар #10 от "Иво":
В тая Супра има поне 100 кг. шум, когато истинската музика е под предния капак. Недоумявам защо са решили така от Овърдрайв. Иначе който разбира от коли, тази Тойота трябва да му е на сърцето.13:52 13.01.2018
14 333
До коментар #11 от "Чичу Ади":
По-скоро в класа на GT86 само. Elise и MX са роудстъри. Рендето е с най-мощен двигател май и е два пъти по-скъпо от GT86. С кеф бих карал всяка една от тях. Ама имайки предвид цената, GT86 ще го преживея с по-ниската мощност.Коментиран от #15
14:25 13.01.2018
15 Чичу Ади
До коментар #14 от "333":
И каква е разликата между купе и роудстър? Изключваме цвета и задната чистачка....Коментиран от #16
15:59 13.01.2018
16 Един друг
До коментар #15 от "Чичу Ади":
Две задължителни черти на роудстъра са двуместен и открит автомобил. Купето нито е откирто, нито е двуместно. Същото важи и за кабриолетите. Допълнителни изисквания са да е с предноразположен надлъжен двигател и задно предаване, но не задължително.Истински роудстър е мазда МХ-5.
Коментиран от #19, #20
19:18 13.01.2018
17 Borislav Popov
2.0 20V Turbo (220 Hp) 2 220 Купе 250 км/ч
19:19 13.01.2018
18 Пешо багериста
19:40 13.01.2018
19 656
До коментар #16 от "Един друг":
Истински роудстър е Mercedes SL и SLK а не тази Мазничка19:51 13.01.2018
20 Чичу Ади
До коментар #16 от "Един друг":
Значи искаш да ми кажеш, че задната чистачка е разликата. Благодаря за пояснението. Иначе Елис има с твърд таван- Ексидж, а Миата също я има с твърд таван, макар да се маха.... А, да. Другата разлика викаш е, цвета. Но не е задължително, викаш! Значи може и двете да са черни. Пак благодаря за пояснението. Как да си вземе човек Алпин-а при положение, че 4С е една от най-красивите коли, а това тук е тоталния клозет. Нов модел се прави с препратка към класика, когато класиката е била хит, а не кенеф тогава, кенеф и сега...Коментиран от #28
20:21 13.01.2018
21 Ироничен
20:24 13.01.2018
22 гост
11:35 14.01.2018
23 Простак
15:14 14.01.2018
24 Ghost
15:53 14.01.2018
25 Име като гост
21:48 14.01.2018
26 Мммм
17:57 15.01.2018
27 Аз съм
23:58 14.06.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.