Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Възродената марка Alpine, принадлежаща към френския гигант Renault, направи първи тестове на новото А110 - един подчертано спортен автомобил, предназначен за цивилната пътна мрежа. Наш екип беше на мястото на събитието, където французите бяха организирали, както пробно шофиране из околностите на Марсилия, така и каране на състезателна писта. Ето и впечатленията ни.
Продажбите на новото Alpine A110 стартираха в началото на новата година, но за съжаление към момента тази кола няма да се продава у нас, въпреки че България има доста допирни точки, както с новия Alpine, така и с оригинала от 1962 година.
Появата на модела преди 56 години става благодарение на Жан Ределе, който четири години след пускането му посещава България. Близките му отношения с един от най-добрите ни автомобилни състезатели в историята Илия Чубриков, както и фактът, че по онова време държавната фирма „Булет“ прави т.нар. Булгарено, водят до започване на производство у нас и на Alpine. Първите бройки Булгаралпин са сглобени в края на 1967-а. За жалост Булгаралпин се прави у нас само две години, като точната бройка на изработените спортни автомобили не се знае. Предположенията са за около стотина коли. Цената на всяка от тях е била 8 200 лв.
Alpine се създава именно от френския автомобилен пионер и състезател Жан Ределе, който позиционира производството в родния си град Диеп. Началото е дадено през 1955 година. За части основно са били използвани продукти на Renault. Много бързо Alpine се превръща в икона в автомобилния спорт и поради тази причина интереса от страна на Renault съвсем не е случаен. През 1973-а Режията купува мажоритарния дял акции, а няколко години по-късно придобива и цялата собственост и сменя името на Renault Alpine. Производството на Alpine продължава 40 години, като спира през 1995-а. След това заводът в Диеп се използва от подразделението Renault Sport. Сега, новата генерация Alpine A110 също ще се прави в Диеп.
Интересно е, че и в създаването на възродения модел Alpine A110 също има българска следа. Става дума за дизайнера, който е направил първите екстериорни ескизи на концепцията. Той е българин, а името му е Деян Денков. Именно той очертава визията на новия Alpine. Това беше и основната причина нашия екип да бъде поканен от френската марка за първите тестове на модела.
Французите се гордеят изключително много, както с традициите от първия Alpine, така и с постигнатото при новата генерация и неслучайно са поставили френското знаме на видно място и в екстериора, и в интериора на колата. А когато подкарахме Alpine A110 по пътищата на Франция много от случайните минувачи се възхищаваха и с одобрителни жестове и с вдигнати палци нагоре показваха отношението си към възродения спортен автомобил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
09:51 12.01.2018
2 мм84
09:54 12.01.2018
3 Алфа Ромео
10:05 12.01.2018
4 Миро
11:56 12.01.2018
5 гост
12:23 12.01.2018
6 Garo
12:33 12.01.2018
7 До 5
13:28 12.01.2018
8 Спиридон
Поздравления!
14:59 12.01.2018
9 Бай Танас
Коментиран от #13
15:02 12.01.2018
10 гост
Коментиран от #15
15:35 12.01.2018
11 333
По време на соца не се купуваше автомобил свободно. Купуваше се с дългогодишно чакане. Специално Алин е произведен в много ограничени бройки, и не са били за кой да е.
16:09 12.01.2018
12 Ммм да
20:52 12.01.2018
13 Бай Шиле
До коментар #9 от "Бай Танас":
Прав си Бай Танасе - не ни разрешиха по линия на СИВ.Обаче това е една от причините.По решаващата бе,че нашите тогавашни умници предлагаха за износ Рената в страни от Третия свят на дъмпингови цени.Заради доларите на омразните капиталисти.Жалко за България.По същото време Румъния започна с Рено и виж днес къде са.Коментиран от #14, #17
21:29 12.01.2018
14 Никола
До коментар #13 от "Бай Шиле":
Истината е само една и Илия Чубриков я разказа преди време . Отишли нашите с Булгарената на изложение в Москва , Брежнев бил на откриването и видял трите модела на българския щанд и побеснял , веднага било наредено на нашите ибрикчии в България да спрат проекта и производството . Легендата за нелоялния реекспорт е пусната от ДС за да се оправдае затриването на проекта . Точно по това време вече започваше и производството на Жигулито и в началото се чудеха къде да го продават , една Жигула струваше свободно 5100лв. Купето от фибростъкло на Алпина са произвеждаше у нас , колата беше наистина страхотна .21:55 12.01.2018
15 Алфа Ромео
До коментар #10 от "гост":
Кога са стрували 4-5 хил лева, баща ми си е купил Жигули 1300 през 77г за 6700 лева., Лада 1500 е била по-скъпа, около 8 хил лева.23:15 12.01.2018
16 факт
09:08 13.01.2018
17 факт
До коментар #13 от "Бай Шиле":
ВЧЕРА СИВ ДНЕС ЕС09:11 13.01.2018
18 Мерси
11:20 13.01.2018
19 Реалността Пич
Коментиран от #20
09:05 23.01.2019
20 Дими
До коментар #19 от "Реалността Пич":
Включвам се в тази тема защото е част от живота ми. С Рено 8 протече сватбата ми 1967 г. То беше 800 куб. 1969 г. показахме на панаира в Багдат Рено 10 - 1108 куб. и едно Рено алпин също 1108 куб. Очите ми останаха в него и исках да го купя там. 10-ката я продадохме на задлъжнял иракски търговец, който купуваше наши телевизори. Алпина остана за мен. Аз бях на 26 години телевизионен техник от завод Ворошилов. Какъв шанс а. Разкандардисаха ме заради проблемите с връщането на колата за България през Турция или Ливан. Така и като се върнах в България купих мечтаното Рено от Пловдив - завода, който ги асамблираше. Цената на която купих Рено 8- 1108 куб. бяло беше - 1265 ДОЛАРА. Не съм сигурен но по спомен колегата купи неговото Рено 8 за 4500 лв. Хубава, много хубава за времето си кола. Проблема беше че нямаше гуми на пазара 15" и масла за тази кола. Но бях млад и проблеми нямаше.21:47 26.05.2019
21 criminal
12:07 14.06.2019