Статистиката на КАТ сочи, че през 2017 година у нас са внесени над 100 000 употребявани коли. Вносът е от страни от EC, а около 40 000 от тези автомобили са дизелови. Ясно е, че българинът харесва дизеловите автомобили, основно защото те са по-икономични, както е ясно, че основният пазар на автомобили у нас е от т.нар. "втора употреба".
Страни като Германия и Франция също предпочитат дизелови автомобили, но предстоящите планирани субсидии ще накарат голяма част от собствениците на стари дизелови автомобили да ги заменят с нови. Опасенията на Брюксел са, че старите ще "тръгнат" към Източна Европа.
Сега, българският министър на околната среда Нено Димов, заедно с министри от Полша, Румъния, Унгария и Словакия се подготвя да внесе предложение пред Съвета на министрите, според което държавите, които забраняват движението на стари дизелови коли, да забранят и износа им.
Ако това се случи, санкциите веднага ще рефлектират върху родния пазар на употребявани автомобили. Ще се усети дефицит на коли "втора ръка" на пазари като нашия, което респективно ще доведе до повишаване на цените на употребяваните автомобили, както на дизелови, така и на бензинови.
Тези мерки са добре дошли за вносителите на нови коли у нас, но от тях ще пострада средностатистическият българин, която залага най-много на коли "втора ръка". Продажбата на нови автомобили може и да нарасне, но имайки предвид средната заплата у нас и цените на нови автомобили, процентът ще е минимален.
Що се отнася до екологията, то обстановката у нас едва ли ще се промени драстично. Колите, които вече се движат по родните пътища ще продължат да се препродават, а те са доста по-стари и замърсяващи околната среда, отколкото обявените за "мръсни" дизелови коли от Европа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 onq s konq
Коментиран от #12, #30, #63, #64
10:21 08.10.2018
3 Караиванов
Коментиран от #55
10:22 08.10.2018
4 цистит
10:26 08.10.2018
5 Лодкаря
Коментиран от #6, #26
10:36 08.10.2018
6 Гост
До коментар #5 от "Лодкаря":
Момче, я си карай кануто и не пиши простотии!Коментиран от #80
10:41 08.10.2018
7 Чуек
- Много хубаво се подготвят, ама те тези страни, които искат да ги забранят, май точно това искат - да заминат за Източна Европа тези коли и едва ли ще ЗАБРАНЯТ износа им!
Коментиран от #9
11:06 08.10.2018
8 след дъжд
Коментиран от #15, #20, #28, #45, #62, #78
11:09 08.10.2018
9 AsdAsd
До коментар #7 от "Чуек":
Прав си напълно. По - тъпо нещо не бях чувал. Като не искате определени автомобили в страната забранете вноса им. Обратното ми се струва направо невъзможно. Да кажеш на друга страна (доста по - силна от теб), как да си управлява политиката за износ, особено когато тях иска да разкара таралясниците...11:12 08.10.2018
10 Пушляк
11:16 08.10.2018
11 задачка тип закачка
Коментиран от #13
11:16 08.10.2018
12 Рачков
До коментар #2 от "onq s konq":
Коо речи…?11:16 08.10.2018
13 Дани
До коментар #11 от "задачка тип закачка":
Съмнявам се ,че газ анализатора изобщо лови емисии11:23 08.10.2018
14 Баш майстора
Коментиран от #16
11:26 08.10.2018
15 Язе
До коментар #8 от "след дъжд":
Личи си,че нищо не разбираш.Най-добре си замълчи.11:37 08.10.2018
16 Вики Варна
До коментар #14 от "Баш майстора":
Спрете с тази мантра че нямало пари! Българина гладен ще стои - но си купува 15 годишно А6 3.0 тди на 400 000 км.! Това не е от беднотия! Крайно време е данъците за дизел над 10 години да са двойни! За хибриди на 5 г. - да има големи отстъпки! Не е нормално в уж бедна държава в големите градове Пловдив - Варна на светофара а виждаш 15 годишни А6 3.0 дизел или 16 годишни Е60 3 л. дизел! - вместо чисто нова Октавия - Тойота Авенсис 2015 г. - Сузуки Витара 1.4 турбо бензин 2017 както е в Любляна - Словения например!!!Коментиран от #21, #23, #39
11:43 08.10.2018
17 ТОЯ И ОНЯ
ДЪРЖАВАТА СЪЩО ГЛЕДА ДА СА МНОГО БРОЙКИТЕ ДА СА МНОГО ВИНЕТКИТЕ ДАНЪЦИТЕ И НАЙ ВЕЧЕ ГЛОБИТЕ.Е И ЗАСТРАХОВАТЕЛИТЕ СА ДОБРЕ ПРИ МНОГО БРОЙКИ.
АБАЧЕ ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ДЪРЖАВАТА П РАЗДАВА МИЛИОНИ ВАУЧЕРИ ЗА КЮМЮР И ВЪГЛИЩА НА МИЛИОНИТЕ СОЦ.СЛАБИ ЗА КАКВА ЕКОЛОГИЯ ДА ГОВОРИМ ТЯ Е ПРОСТО ДЕМАГОГИЯ И ДАЛАВЕРА.
11:43 08.10.2018
18 onq s konq
Коментиран от #22, #44
11:44 08.10.2018
19 Jack Bauer
Коментиран от #27, #40
11:53 08.10.2018
20 Guest
До коментар #8 от "след дъжд":
Сега, след толкова минуси, разбираш ли колко е прав проф. Христов?! Лош мат'рял, лош...11:55 08.10.2018
21 Random
До коментар #16 от "Вики Варна":
Защо пък?12:01 08.10.2018
22 Бачо ти Кольо
До коментар #18 от "onq s konq":
Коньо, знаеш ли колко е пазарния дял на дизеловите автомобили в света? 3%! К'ъв Изток, каква Корея?Коментиран от #24, #25
12:12 08.10.2018
23 Guest
До коментар #16 от "Вики Варна":
Виждаш ли брат и ти като # 8 отнасяш минуси. Защо ли?! А си много прав. Още повече, че масово собствениците на 3.0 тд-и-ж-с-д и др. Д-ита, масово бръмчат с тях градско. И на тази пълнолетна възраст са с над 500 мг СО2, да не говорим за твърди частици и карциногенните азотни окиси!!! Оксиди де, казано съвременно. На тези същите и едно 0.9 tci им върши същата работа, ама нещат. Искат да вдига 150 от светофар до светофар. Оти така е малоум... упс - модерно. С 5 метра пушилки, от две гаубици - задължително! Искат масаж на седалката, н-та зонален климатроник една сюрия други троници, а половината Бог знае в какви коптори пребивават. Народ ли бе (ще бъде ли) да го опишеш?! Май няма да го бъде!Коментиран от #79
12:25 08.10.2018
24 onq s konq
До коментар #22 от "Бачо ти Кольо":
Нямам идея за подобна статистика,но е нормално страните производителки на нефт в които водата е по-скъпа от бензина да не ползват дизела.В Европа обаче КЪДЕТО ЖИВЕЕМ,разпространението е ФИФТИ-ФИФТИ.12:31 08.10.2018
25 оня
До коментар #22 от "Бачо ти Кольо":
Ааа кончето е най-активният писател във всички авто.форуми.12:33 08.10.2018
26 766
До коментар #5 от "Лодкаря":
Ще ти кажа, че дизелите освен задължителните сажди и азотни окиси от процеса на горене на нафтата също горят и масло и тогава си представи за какъв микс става въпрос. Истината е, че всеки неизправен мотор гори масло независимо от горивото с което работи, но въпросът е в това, че дизела дори и изправен и негорящ масло хвърля сажди и огромно количество азотни окиси. Докато бензинов здрав мотор сажди не хвърля, не пуши, а токсичните азотни окиси при него са пренебрежимо малки (изключение новите с директно впръскване, които са много малък процент). Другото е, че стандартната съдба на бензин у нас е да се газифицира, а стандартната съдба на дизела е да му се отрежат всички очистителни компоненти и да се превърне в Евро-0! Колите от Европа идват логично с амортизирани катализатори, липсващи или негодни филтри за твърди частици, а наутрализиране на азотни окиси имат само по-новите и тук те не се сменят, а се махат и всичко това се отразява катастрофално на дизела, а не на газифицирания или чист бензин.13:00 08.10.2018
27 за вредните емисии
До коментар #19 от "Jack Bauer":
Много просто, каква е тая обща приказка "вредна емисия"?Вредното е конкретно и то е в две насоки:
Първо е СО2, който е парников газ и нещата са ясни - колкото повече гориво изразходва един двигател, толкова повече СО2 се отделя и в това отношение дизела има предимство защото харчи по-малко, заради което брюкселските идиоти го натрапиха в Европа, за да пазят високите слоеве на атмосферата. НОООООО,
Второ: това са канцерогенните сажди отделяни неизбежно то дизелите и много високите нива на азотни окиси на които отново дизелите са цар, защото те се получават от бедната смес с която работи дизела - остава много кислород, който се смесва с огромното количество естествен азот от въздуха и така. И двата компонента са изключително вредни, ракообразуващи и те НЕ СА горе високо в атмосферата, а тук в естествената среда на живот на човека. Да, виждам как малолитражни дизели пушат зверски и бълват невидими азотни окиси (неизбежно!!), а големи бензини не пушат и нямат сажди, а и нямат и азотни окиси в такива количества. Тъпите идиоти разбраха, че не може да пазят високите слоеве на атмосферата, като избиват хората в естествената им среда, но късно..
Освен това парникови газове се образуват от тежка индустрия, тецове, особено много от кравефермите, а в града основния убиец е автомобила и то най-вече гнусния, смърдящ, без очистители български дизел. Ясно е кое е по-малкото зло!
Коментиран от #32
13:22 08.10.2018
28 Xaxaxaxa
До коментар #8 от "след дъжд":
Като си толкоз мераклия, качвай се ти на градския...13:42 08.10.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Доларчък Гюзлеме Фишек
До коментар #2 от "onq s konq":
Темата е блага. А ти Турлуци, така ли говориш на семейството си? Помак, нали?14:22 08.10.2018
31 Прост
Коментиран от #35
14:30 08.10.2018
32 Jack Bauer
До коментар #27 от "за вредните емисии":
Въпреки това ефекта за опазване чистотата на въздуха ще е много по-голям ако се ограничи кубатурата на двигатели за леки автомобили и SUV до 1800сс например вместо тотално да се забранят дизелите а да се правят бензинови по 4-5000сс.14:49 08.10.2018
33 Марио
До коментар #29 от "мани мани":
На нормална ценичка,не на тънка.14:55 08.10.2018
34 Гост
Постепенно ще се наредят нещата.
15:14 08.10.2018
35 Ицака
До коментар #31 от "Прост":
Много си т@п. Това, че правителствата забраняват дизела в тези страни, не означава, че хората не ги харесват и предпочитат. Една хубава статия има днес в целия БГ-нет, която защитава нас обикновените българи, но винаги ще се намери някой като теб да оплюе нещо.15:22 08.10.2018
36 Крадци
15:25 08.10.2018
37 гост
Коментиран от #69
15:34 08.10.2018
38 Мартин
15:36 08.10.2018
39 За теа пари Е60
До коментар #16 от "Вики Варна":
Не сме в словения както ми казва майстоът не пуши ли един дизел значи не му е наред нещо.Е60 карам яко дими ама и яко върви.16:25 08.10.2018
40 Самолиот
До коментар #19 от "Jack Bauer":
Тия които карат 4.0 - 5.0 литрови двигатели са силните на деня и тях няма как да ги пипнат ще бутнат някой лев където трябва и пак ще извъртят нещата че 1.9тди е по вредно от тях и требе да плаща повисок данък.16:36 08.10.2018
41 Guest
До коментар #1 от "Марио":
точно това е абсурдното обявяваме че изхвърлените стари коли евро 5 са мръсни .. и искаме да ги забранин .. а в това време караме коли евро 3 на по 17-20 години .. което е малоумие освен ако целта не е някаква друга ..Коментиран от #74
16:42 08.10.2018
42 Българин
16:43 08.10.2018
43 ГТП
17:24 08.10.2018
44 Аз бе този
До коментар #18 от "onq s konq":
Нищо от изток няма да се засили, щото ако не е от ЕС автомобила има мито, което няма кой да плати. Новия внос тук е главно от Италия, а там за забрани не се споменава никъде.17:28 08.10.2018
45 Милионерче не се под
До коментар #8 от "след дъжд":
Ти понецже си дупе, събрал си 200к и си караш новата Тесла и си ЕКО нали бе отворко. Кой те знае къв си смръдльо и ти ама се прайш на разбирач. ае пали опела и черта.....Коментиран от #51
17:37 08.10.2018
46 1234
18:17 08.10.2018
47 sdvsdv
18:28 08.10.2018
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 стефчо
19:09 08.10.2018
50 Така е
19:11 08.10.2018
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Алфа Ромео
19:56 08.10.2018
53 Алфа Ромео
Коментиран от #58
20:02 08.10.2018
54 богат беден
20:15 08.10.2018
55 asoos
До коментар #3 от "Караиванов":
какви 5 или 10 за кола един френски дизел за 3000 максимум 4000 и си пушка20:36 08.10.2018
56 vasik atanasova
защото това правителство вдига данаците на старите коли
и хората няма да могат да си карат количките
а те са 70 % от населението
20:49 08.10.2018
57 Патриот
20:57 08.10.2018
58 селянин 1
До коментар #53 от "Алфа Ромео":
А бе нема ли некой вулкан на балканите да изригне..та да видят тогава кво е смрад,пепел и сажди..много бързо забравиха 2010 год.Ейкатил изригна и блокира въздуха на Европа..а сега дизелите виновни,айде сиктер.20:57 08.10.2018
59 Uflaf
21:42 08.10.2018
60 Все още
01:50 09.10.2018
61 Пръци
02:51 09.10.2018
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Гост
До коментар #2 от "onq s konq":
Я му изкарай DPF пак да видиш дали не пуши .07:24 09.10.2018
64 Гост
До коментар #2 от "onq s konq":
Я му изкарай DPF пак да видиш дали не пуши .07:29 09.10.2018
65 гощо
08:12 09.10.2018
66 Сиромах
08:12 09.10.2018
67 ДОКО
09:10 09.10.2018
68 Т.о.ш.и.б.и.я.н
09:34 09.10.2018
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Фандъков
10:24 09.10.2018
71 боцмана
10:27 09.10.2018
72 Истината
в ползването на дърва и въглища. Помня времето когато всички масово се отоплявахме с това гориво и нямаше замърсяване.
12:29 09.10.2018
73 Шулци
14:09 09.10.2018
74 Марио
До коментар #41 от "Guest":
Еми да ама то в тая държава е така.Ако може да ми обясни модератора защо ми е изтрил коментара.20:50 09.10.2018
75 Марио
20:54 09.10.2018
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Марио
21:02 09.10.2018
78 hmhmhm
До коментар #8 от "след дъжд":
Ти не разбра ли че всичко е пунта мара. Никой не мисли за екологията. Но това няма как да го разбереш. Правят оръжия с ядрени бойни глави и ги тестват ти си мислиш че замърсяват. За да направят центъра на тежеста на снарядите се правят от обеднен уран защото е с много висока плътност само да ти кажа че навремето когато американците атакуваха Сърбия в България попадна такава ракета. Ама както и да е. За съжаление със нашето съществуване променяме и условията на земята. Но докато кислорода е около 21% проблем няма.23:02 11.02.2019
79 hmhmhm
До коментар #23 от "Guest":
Какви са тези азотни оксиди окиси. Как мислите че се разкъсва тази тройна връзка в молекулата на азота и то в среда с недостиг на кислород. Дори и да има азотни оксиди те са в много много малко количество. Не забравяйте че за разкъсването на възката на азота е много голяма порати това защото е тройна и не случайно азота е около 70% в атмосферата. Тази енергия за разкъсването може да дойде при горенето но при горенето се получава въглероден диоксид и вода. т.е кислорода е силно намалял и няма как да се получи азотен окис. Аман от прости хора23:13 11.02.2019
80 Lyubo
До коментар #6 от "Гост":
Много си груб :D07:10 13.02.2019