19 Март, 2019 11:32 9 706 40

Volkswagen с ­€12 млрд. чиста годишна печалба

  • volkswagen-
  • печалба-
  • бизнес
Volkswagen с ­€12 млрд. чиста годишна печалба - 1

Германският автомобилен концерн Volkswagen съобщи за увеличаване на чистата си печалба през изминалата 2018 година. Немците казаха, че тя е нараснала с 6.1% спрямо предходната година и е достигнала до 12.15 млрд. евро.

Става дума за всички 12 марки, влизащи в групата - VW Passenger Cars, Audi, Skoda, Seat, Porsche, VW Commercial Vehicles, MAN, Scania, Ducati, Lamborghini, Bugatti и Bentley.

През изминалата година групата VW е продала 10.9 млн. автомобила (+1,1%), като само в Северна Америка продажбите бележат спад с 2%. На останалите пазари продажбите на нараснали. В Южна Америка с 13.1%, в Азиатско-Тихоокеанския регион - с 0.9%, а в Европа - с 0.1%.

Продадените леки коли Volkswagen през 2018-а са 3.715 млн (+6.8%). Спад в продажбите бележи Audi (-4.1%), а Bugatti отчита ръст със 7 % (76 продадени автомобила). Porsche също отчита ръст в продажбите от 4%.

Останалите марки също са с положителни продажби - Skoda +4.4%, Scania +4.5%, MAN + 9.2%. Най-голям спад в продажбите бележи марката Bentley -16%. От компанията предвиждат увеличение на приходите за 2019, което ще е в диапазона от 6.5% до 7.5%.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Driving pleasure

    24 6 Отговор
    Я кажете пак за печалбите на Свети Илон, да се посмеем малко :)

    Коментиран от #4, #14

  • 2 Алфа Вълкът

    24 5 Отговор
    САЩ ще пръднат на дедовия на Фолксваген.
  • 3 селянин 1

    9 9 Отговор
    Вчера с,,големи,,букви пише,че САЩ,се гаврят с вагините,без никаква смазка,а от днес вече използват 2% гел,та да не боли толкова,от спада на продажбите ..
  • 4 123

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Хайде моля, моля. За тесла или добро или нищо..
  • 5 Японеца

    15 4 Отговор
    А аз ги чаках да фалирват след дизелгейт да се е*а у тъпата глава ...
  • 6 Реалист

    18 5 Отговор
    Шкода изяде печалбата на Ауди - процентите са идентични с обратен знак. Защо да се изръсвам по-вече само заради емблемата - Шкода е много здрав всекидневен автомобил без излишни претенции.

    Коментиран от #34

  • 7 anti vag

    13 13 Отговор
    Това са пари от балъци.

    Коментиран от #9

  • 8 1234

    14 3 Отговор
    Това прави глобализма, него глоби и санкции не го лови, нито данъци и кризи, собственика си прибира дивидента независимо от криза или не, ако няма пари, държавата дава защото е голям да фалира. Глобализма ще унищожи световната икономика по един или друг начин

    Коментиран от #11

  • 9 Кирчо

    8 1 Отговор

    До коментар #7 от "anti vag":

    А ти Балъков за какво си даваш парите да се посмеем малко??
    Цигарки, евтина ракия и чорапи, а?

    Коментиран от #13

  • 10 Язе

    12 2 Отговор
    Я сега Госта да ми обясни защо VAG да правят електромобил?Също да ми каже дали печалбата на Тесла е колкото на VAG?Уж се свивало производството на коли с ДВГ.Я пак.
  • 11 стоян георгиев

    5 6 Отговор

    До коментар #8 от "1234":

    хахахааха.ако печалбата беше на лада щеше да е друго ама щом е във фолксваген се оказа глобализъм ,а?
  • 12 Julio

    15 1 Отговор
    Колкото по-голяма е печалбата, толкова по-малко получава клиента като себестойност вложена в колата... Проста сметка...
  • 13 anti vag

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Кирчо":

    Повечето ги събирам.Когато имах Ауди А6 3.0TDI отиваха и по сервизи.А сега потъвай господин бачкатор.
  • 14 Печалбите на Илон

    4 9 Отговор

    До коментар #1 от "Driving pleasure":

    Tesla има много по голям марж на печалбата на произведен автомобил, отколкото Volkswagen. Само че тази печалба се реинвестира веднага в производството на нови модели, разширяване на зарядната инфраструктура и увеличаване на скоростта на зареждане на вече съществуващата. Volkswagen от друга страна инвестира в обещания за светлото бъдеще и произвежда картинки. Tesla удвоява продажбите си всяка година и смята да прави това следващите няколко години. Може ли Volkswagen да се похвали с такова нещо? Нормално е след като си стигнал лимита си на продажби и производство, да имаш по 1000 долара печалба от автомобил, като така или иначе не инвестираш в бъдещо производство, за да си вземеш комисионната от печалбата тази година, а следващите да се оправят след години. От Volkswagen обещават как след години ще инвестират не знам си колко милиарда, които Тесла вече ги е инвестирала и жъне резултати.

    Коментиран от #16, #17, #20

  • 15 Borislav Popov

    7 3 Отговор
    Фолксваген го спасиха от кризата Русия , Китай и Бразилия. Иначе краварите щяха да го гътнат ! Да се благодарят на тия три държави !!!
  • 16 Borislav Popov

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Печалбите на Илон":

    Колко нови модела има Тесла ? И колко общо са моделите ???
  • 17 Borislav Popov

    6 4 Отговор

    До коментар #14 от "Печалбите на Илон":

    Между другото си направо смешен ! Фоксваген и фамилия - по колко нови модела вадят на година ? Май 10:1 срещу Тесла ????

    Коментиран от #18, #21

  • 18 Печалбите на Илон

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Borislav Popov":

    Въпросът не е по колко нови модела правят на година, а как тези нови модели увеличават продажбите. И на другия полюс е колко са инвестициите в нови производствени мощности? Volkswagen правят новите си модели в предприятията където правят и старите. Електрическият golf се прави на абсолютно същата производствена линия където се правят и останалите. Просто вместо бензинов двигател слагат електрически. Тесла направи специален НОВ завод за модел 3, А СЕГА ПРАВИ И ВТОРИ В КИТАЙ, който трябва да удвои производствения капацитет още веднъж. Я да покажеш колко фабрики са построили последните години Volkswagen и преди колко години са произвеждали два пъти по-малко автомобили отколкото днес?

    Коментиран от #19

  • 19 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #18 от "Печалбите на Илон":

    И какво значение има организацията на производство ? Искаш за всеки модел - отделен завод ??!!! Че то по цял свят е така . И при японците , и при французите , и при американците. Как мислиш стои положението при Форд например ? А Фолксваген не влагат ли пари за развитието на нови модели ?

    Коментиран от #22

  • 20 Driving pleasure

    3 2 Отговор

    До коментар #14 от "Печалбите на Илон":

    Мдам... ама не :) Първо ако ще говорим за картинки празните обещания на Илон са значително по-голям въздух от картинките на ФауВе, тяхната пазарна стратегия винаги е била предпазлива - излизат на пазара последни и го смачкват. Илончо в момента увеличава производството просто заради липса на конкуренция, но тя идва и все още най-продаваната електричка е Нисан Лийф а не някоя Т'сла. Нормата на печалба на Тесла падна - наложи му се да намали цените заради отпадналите субсидии, а с нарастване на конкуренцията хората ще откажат да плащат високата надценка - перспективите пред Тесла са за намаляне на печалбите, а не за увеличение. Да не говорим че 50% от печалбата му последното тримесечие всъщност беше от коли, а от зарядните...

    Коментиран от #23

  • 21 Великите Форд и Фолксваген

    2 3 Отговор

    До коментар #17 от "Borislav Popov":

    Ще ми припомниш ли защо като Volkswagen и Ford са толкова Велики и печеливши, не могат самостоятелно да отделят средства за разработка на електромобили, за да НАСТИГНАТ Тесла? Как така НАСТИГАШ някой, който е зад тебе, както твърдите антиелектриците?

    Коментиран от #24, #28

  • 22 Печалбите на Илон

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Borislav Popov":

    Просто казвам, че производствените мощности на Volkswagen не се увеличават следователно няма инвестиции за тази цел. Илон Мъск от друга страна няма производствени мощности и освен инвестиции за разработки на нов модел трябва да инвестира и за завод за производството му. Не си ли съгласен с това?
  • 23 Най-продаваната електричка

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    И къде точно е най-продаваният електромобил Nissan leaf? Чул недочул, вярващ на заглавие без да чете съдържанието идваш тука и говориш глупости. Дори в Германия, Тесла модел 3 е най-продавания електромобил за февруари месец. Влезе в топ 5 на продажбите на автомобили автомобили въобще, а не само на електромобили. Ти пак разправяй, че никой не иска да купува Тесла.
  • 24 123

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Великите Форд и Фолксваген":

    Не ти е много свързана мисълта. ФВ имат 12 млрд. печалба - могат да съвсем самостоятелно да инвестират 10-20 % от нея, но просто изчакват малко, защото няма за къде да бързат. Това, че не отделят средства е другата ти глупост вече имат няколко модела - от 2020 цялата група ще пусне около 20 модела на ток и още толкова хибриди. Те нямат и нужда от много инвестиции като тесла, защото не разработват нов автомобил, за който са нужни милиарди, а само един агрегат + батерия. Освен това батериите ще ги купят от някой, който има опит в това, като Самсунг или някоя китайска компания. Така или иначе, докато не се реши основния проблем на тролеите - автономността бум при тях няма да има. Борбата в сегметна на електрическите коли е по-скоро имиджова, като при хиперкарите. За пазар от 1-2 мил. автомобила за следващите поне 5-6 години, няма кой да се напъва, освен някой малък производител като тесла или нашия Sin.

    Коментиран от #26

  • 25 123

    1 1 Отговор
    Най-продаван е в Европа. До средата на миналата година бяха продали 15 000 бройки, втори с 13 са ЗОЕ, трети Голф - 8 000 и т.н. теслите към края на десятката. Сигурно в щатите теслите са на първо място, ама те не са критерий. От почти два мил. продадени миналата година електрички в Китай са продадени около 1,7 мил. Тоест, модел е № 1 в света е китайски - ето ти да прочетеш - http://www.autoclub.bg/index.php?menu=16&id=35375. След него пак е лийфа и зое.

    Коментиран от #27

  • 26 321

    2 2 Отговор

    До коментар #24 от "123":

    Ко речи? Никой не се напъва за пазар с над 50% годишен ръст? 1-2 милиона за 5 години напред? Абе ти къде живееш? Само за януари са продадени над 153 000 електрически превозни средства. Това прави 2 милиарда само тази година при положение, че се запазят сегашните производствени мощности, а те няма да се запазят аз ще пораснат с поне 50% до края на годината. Казваш че никой не го интересува пазар, който догодина ще е повече от всичките продажби на Volkswagen, който продава най-много от всички в групата? Ти ли си глупакът или смяташ нас за такива? На Фолксваген много им се ще да продават електрички, но не могат.

    Коментиран от #29, #38

  • 27 321

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    2019 година сме. Има и по-стари статии, когато дори не се произвеждаха Tesla. Защо не даде тях за да може Nissan Leaf да изпъкне още повече. Я дай някоя статия за годишните продажби за 2018 година?
  • 28 Borislav Popov

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Великите Форд и Фолксваген":

    Кой е казал че не могат ? Просто такава им е политиката. Печелят предостатъчно от това си производство ! Когато му дойде времето - всички ще изкарат по няколко електромобила - повярвай ми !!!
  • 29 Borislav Popov

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "321":

    Ти колко електромобила срещаш реално всеки ден на улицата ? А наясно ли си че живота на тоя електромобил е равен на живото на батерията ? Което ще рече - първата година 100% , втората 90% ,третата 70% , четвъртата 50-% . Тоест пробегът ще намалява всяка една година !!... Другото е че тия автомобили няма да вървят на вторичния пазар ! .. Или реално животът на един такъв автомобил ще е средно 5 години ! На всеки 5 години автопарка на електричките трябва да се подменя !!! Това може да се окаже крайно нерентабилно . Същата беше еуфорията и с хибридите - но не се получиха нещата !

    Коментиран от #30

  • 30 Пак ни смяташ за балъци

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "Borislav Popov":

    Животът на батерията е над 2000 цикъла. 1000 цикъла са 400 хиляди километра. Ти за пет години изминаваш ли ги? Има Tesla които са изминали по 300 хиляди километра и батерията им държи капацитет над 90% от първоначалния. Може да разправяш горните смешки за процентите на някоя пенсионерска сбирка, където дядовците и бабите да направят аналогия с телефоните си, на които 1000 зареждания се случват на третата година. Те може и да ти повярват, но ние тук не!

    Коментиран от #31

  • 31 Borislav Popov

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "Пак ни смяташ за балъци":

    От къде я черпиш тая информация ??? Резултати при експлоатация на батериите на Tesla : Според проучването на 350 собственика, капацитетът им спада с 5% през първите 80 000 км. ..............Tesla не предлага гаранция за остатъчна мощност на батериите на Model S и X, но гарантира, че Model 3 ще запази 70% от капацитета на батериите на Model 3 след 120 000 мили (193 000 км) и 100 000 мили (160 000 км) на по-мощните и съответно по-маломощните батерии на модела......................................От споделената информация става ясно, че само един собственик е сменил батерията си след 77 000 км пробег.
  • 32 Продължаваш да ни мислиш за балъци

    1 2 Отговор
    Пак ти напомням, че не сме пенсии на партийно събрание. Източника е същия, от който е цитата ти, който си извадил от контекста:"Генералният извод е, че батериите на Tesla запазват 90% от мощността си след 250 000 км пробег. Според проучването на 350 собственика, капацитетът им спада с 5% през първите 80 000 км (50 000 мили), но след това влошаването на качеството им е много по-бавно. Ако тази тенденция се запази, повечето автомобили Tesla все още ще разполагат с около 90% от капацитета на батериите си след около 300 000 км, а с 80% – след невероятните 800 000 км."

    Коментиран от #33

  • 33 яаожфэ

    2 0 Отговор

    До коментар #32 от "Продължаваш да ни мислиш за балъци":

    И затова на сайта на Тесла пише, че гаранцията за батериите на Модел 3 е 160 of 200 хил. км. и то за запазване на 70% от капацитета ѝ. И тъй като Тесла са много много хубави и качествени автомобила, та затова и гаранцията на цялата кола е 80 хил. км. (или 4 години).
  • 34 до Реалист

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "Реалист":

    Шкода не е изяла нищо на Ауди - не бъркай кокошките с конете .
    И двете марки се развиват повече от успешно . Таргет групата на клиентите на двете марки е коренно различна - едните търсят просто най-добро съотношение цена-качество докато другите са много по платежоспособни и просто търсят най-доброто в премиум сегмента. Както винаги - за всеки влак си има пътници ;)

    Коментиран от #35

  • 35 Ввв

    2 5 Отговор

    До коментар #34 от "до Реалист":

    Те търсят премиум,ама получават замаскирана вагонетка,смех
  • 36 ВАГ

    4 0 Отговор
    Тази новина е като трън в задника на ЦРУ и евреите.
  • 37 Ботев

    1 2 Отговор
    Идеално, няма да имат оправдание да не си платят глобите, затова че окъдиха цял свят.
  • 38 123

    0 0 Отговор

    До коментар #26 от "321":

    Алоо, какви 2 милиарда - 2 милиона общо за целия свят се продават. ФВ имат 12 милиона продадени коли миналата година. И то два милиона всякакви електрички. От тези 2 милиона 60 % са в Китай. От тези в Китай повече от половината са малките ел. колички. И какво като сме 2019. Класациите винаги са за предходна година. Пазара на ел. колите се вдига с 10 % на година вече, а тази година може да има спад, защото в щатите и Европа махнаха повечето преференции. И няма значение каква е класацията. Най-продаваните коли по принцип са с цени между 20 и 40 хил. евро. теслите не влизат там. За Европа най-скапания модел 3 без екстри е 56 хил. евро.

    Коментиран от #39

  • 39 321

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "123":

    Разбира се, че са два милиона, а не милиарда. Техническа грешка. Увеличението от няколко поредни години винаги е над 50% в сравнение с предишната година. Тази година надали ще е изключение, при положение че излезнаха толкова много нови модели. Само в Китай в момента се изграждат толкова много фабрики за батерии и електромобили, че се очаква през 2020 година капацитетът им да е 20 милиона годишно. Сещаш ли се какво ще се случи с цените, при това свръхпредлагане? За справка, виж какво се случи с цените на фотоволтаиците само за година-две свръхпроизводство. С падането на цените, търсенето ще се повиши лавинообразно. Тежко им и горко на Volkswagen и останалите.
    Относно продажбите на марката Volkswagen, много ясно е написано в статията :Продадените леки коли Volkswagen през 2018-а са 3.715 млн (+6.8%). Все още ли смяташ че не ги интересува над 4 милиона пазар през следващата година ? Не ставай смешен!
  • 40 гощо

    0 0 Отговор
    Тук в БГ сме бедни и копуваме Рена,Пежа,Сотроени,Тойоти и т.н. Ама нормален средностатистически човек ням какво по добро от Фолксваген да си избере!