Китайските автомобилни производители продължават активно да укрепват позициите си на европейския пазар, въпреки значителния натиск от страна на регулаторите и високите вносни мита, които са в сила от октомври миналата година.
Според изследователската компания Dataforce през февруари продажбите на китайски автомобили в Европа са се увеличили с 64% в сравнение със същия период на миналата година и възлизат на 38 902 единици. Делът на китайските марки в общата структура на продажбите нараства до 4.1% от 2.5%, отчетени година по-рано.
Този значителен ръст се наблюдава въпреки строгите тарифни ограничения, въведени от ЕС през октомври 2024 година. Европейският съюз въведе допълнителни мита до 35.3% върху китайските електрически превозни средства, които се прилагат в допълнение към основното мито от 10%. Тези мита трябва да са в сила най-малко пет години.
Въпреки новите бариери обаче, китайските производители не забавят експанзията си, а по-скоро се адаптират към новите условия, като предприемат гъвкави и стратегически калибрирани стъпки. В коментарите на EconoTimes се подчертава, че динамиката на глобалната експанзия на китайските компании поддържа силна инерция, което само укрепва лидерската позиция на Китай в областта на електрическия транспорт.
Въпреки лекия спад в продажбите на китайски електрически превозни средства на европейския пазар през февруари - минус 3.4%, или 11 116 броя, износът на Plug-in хибриди (PHEV) от Китай се е увеличил с рекордните 321%, достигайки 4 744 броя. Модели като BYD Seal U PHEV, MG HS PHEV и Chery Jaecoo 7 PHEV показват особено високо търсене от страна на потребителите.
Всички тези мерки показват промяна в подхода на европейските купувачи, които, предвид липсата на зарядната инфраструктура или спецификата на местните пазари, са по-склонни да изберат хибридни решения, способни да работят както на електричество, така и на бензин.
Марките Chery, Gelly и Omoda са особено успешни в Европа, демонстрирайки стабилен ръст в продажбите на традиционните модели с двигатели с вътрешно горене. Тези марки все повече се появяват в дилърските шоуруми в Източна и Южна Европа, където новите китайски играчи постепенно започват да изместват старите позиции на японски и европейски марки.
През януари 2025 година BYD постигна впечатляващи резултати: продажбите му в Обединеното кралство се увеличиха с 551%, в Испания със 734%, а в Португалия с 207%. На тези пазари BYD изпревари Tesla, която традиционно се смяташе за безспорен лидер в сегмента на електрическите автомобили.
Според Чарлз Лестър, анализатор в консултантската компания Rho Motion, въпреки тарифните ограничения делът на BYD на европейския пазар продължава стабилно да нараства. Анализаторите отбелязват, че стратегията на BYD, фокусирана върху достъпността, локализирането на монтажа и разширяването на дилърските мрежи, позволява на компанията да се конкурира успешно дори в условия на високи мита.
Очевидно е, че въпреки повишената защита на вътрешния пазар от страна на ЕС, китайските марки не само издържат на натиска, но и постепенно променят пейзажа на автомобилната индустрия в Европа, въвеждайки нови стандарти в цените, оборудването и технологичното ниво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Варна 3
11:34 11.04.2025
2 Реалист
11:38 11.04.2025
3 Тзпзспзс
12:13 11.04.2025
4 Някой
12:16 11.04.2025
5 тъпата мурсула
12:50 11.04.2025
6 Смях смях
И докато ми слагате минуси, си отговорете на въпроса колко от вас шофират китайска кола, и колко от вас биха си купили подобни нещо, на цената на нов лексус, бмв 3 серия, хубава конфигуриране немска, френска или чешка машина. Ахахах! Бъдете честни - НИКОЙ ОТ ВАС НЯМА ДА ГО НАПРАВИ!
13:15 11.04.2025
7 Васил
13:39 11.04.2025
8 дядо поп
20:37 11.04.2025
9 тъй шъй
13:07 12.04.2025