Въпреки митата автомобилите от Китай постепенно превземат Европа

11 Април, 2025 11:31 2 550 9

  • китайски автомобили-
  • европа-
  • експанзия

Китайците се адаптираха много бързо ком променящите се условия

Въпреки митата автомобилите от Китай постепенно превземат Европа - 1

Китайските автомобилни производители продължават активно да укрепват позициите си на европейския пазар, въпреки значителния натиск от страна на регулаторите и високите вносни мита, които са в сила от октомври миналата година.

Според изследователската компания Dataforce през февруари продажбите на китайски автомобили в Европа са се увеличили с 64% в сравнение със същия период на миналата година и възлизат на 38 902 единици. Делът на китайските марки в общата структура на продажбите нараства до 4.1% от 2.5%, отчетени година по-рано.

Този значителен ръст се наблюдава въпреки строгите тарифни ограничения, въведени от ЕС през октомври 2024 година. Европейският съюз въведе допълнителни мита до 35.3% върху китайските електрически превозни средства, които се прилагат в допълнение към основното мито от 10%. Тези мита трябва да са в сила най-малко пет години.

Въпреки новите бариери обаче, китайските производители не забавят експанзията си, а по-скоро се адаптират към новите условия, като предприемат гъвкави и стратегически калибрирани стъпки. В коментарите на EconoTimes се подчертава, че динамиката на глобалната експанзия на китайските компании поддържа силна инерция, което само укрепва лидерската позиция на Китай в областта на електрическия транспорт.

Въпреки лекия спад в продажбите на китайски електрически превозни средства на европейския пазар през февруари - минус 3.4%, или 11 116 броя, износът на Plug-in хибриди (PHEV) от Китай се е увеличил с рекордните 321%, достигайки 4 744 броя. Модели като BYD Seal U PHEV, MG HS PHEV и Chery Jaecoo 7 PHEV показват особено високо търсене от страна на потребителите.

Всички тези мерки показват промяна в подхода на европейските купувачи, които, предвид липсата на зарядната инфраструктура или спецификата на местните пазари, са по-склонни да изберат хибридни решения, способни да работят както на електричество, така и на бензин.

Марките Chery, Gelly и Omoda са особено успешни в Европа, демонстрирайки стабилен ръст в продажбите на традиционните модели с двигатели с вътрешно горене. Тези марки все повече се появяват в дилърските шоуруми в Източна и Южна Европа, където новите китайски играчи постепенно започват да изместват старите позиции на японски и европейски марки.

През януари 2025 година BYD постигна впечатляващи резултати: продажбите му в Обединеното кралство се увеличиха с 551%, в Испания със 734%, а в Португалия с 207%. На тези пазари BYD изпревари Tesla, която традиционно се смяташе за безспорен лидер в сегмента на електрическите автомобили.

Според Чарлз Лестър, анализатор в консултантската компания Rho Motion, въпреки тарифните ограничения делът на BYD на европейския пазар продължава стабилно да нараства. Анализаторите отбелязват, че стратегията на BYD, фокусирана върху достъпността, локализирането на монтажа и разширяването на дилърските мрежи, позволява на компанията да се конкурира успешно дори в условия на високи мита.

Очевидно е, че въпреки повишената защита на вътрешния пазар от страна на ЕС, китайските марки не само издържат на натиска, но и постепенно променят пейзажа на автомобилната индустрия в Европа, въвеждайки нови стандарти в цените, оборудването и технологичното ниво.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варна 3

    12 7 Отговор
    Бъдещето на Европа са китайските и руските автомобили, докато европейските автомобилни марки са за военната техника.
  • 2 Реалист

    20 4 Отговор
    След 10 години европейския пазар ще преобладава с китайски коли а vw и французите ще са на 10то място. Японците скед китайците.
  • 3 Тзпзспзс

    10 5 Отговор
    Брей, цели 5% дял в цяла Европа. Браво, още малко и десетките и стотици китайски производители сумарно ще настигнат примерно Тойота в Европа. Знам, знам, трендът е важен, трендът. Само дето тия дни се нагледахме на трендове, дето се обръщат за секунди покрей дедо Дончо.
  • 4 Някой

    19 4 Отговор
    Логично - добро качество на супер цена. Добър дизайн. Европейските талиги отиват в коша, най-малко за дето са 2 пъти по-скъпи. Само заради регулаторната рамка в ЕС и високите рзходи за производство. Може би и заради алчността на компаниите.
  • 5 тъпата мурсула

    8 0 Отговор
    свършихме хубава работа а изклатена
  • 6 Смях смях

    10 13 Отговор
    Пак чета превъзбудени коментари, които вещаят крах на автомобилната индустрия в европа и превземането й от китайски марки! Това предизвиква само смях в разсъдливите хора! Японските производители от десетилетия, правят коли, но все още нямат достоен луксозен или спортен конкурент на доказаните европейски марки! Да правят, безлични и непретенциозни коли за хора с по-скромни възможности! Какво остава за китай. Добре че се появиха ел.колите, да чуем за нещо китайско в автомобилостроенето. Същото го слушахме когато се появи първата тесла - как след 10 години , няма да има двг, а ел.задвижването ще доминира. Може да си намерите коментаеоте в статиите тогаяа! Като гледам не само не се сбъднаха тези прогнози, ама и ел.коли залежават по плацовете из цяла европа, щото никой не ги иска. То ако беше яко да шофораш ел.кола, ПАЗАРЪТ сам щеше да избута двг-то от продажби. Но някак си не се получава! Същото ще стане и с китайскитв недоразумения!
    И докато ми слагате минуси, си отговорете на въпроса колко от вас шофират китайска кола, и колко от вас биха си купили подобни нещо, на цената на нов лексус, бмв 3 серия, хубава конфигуриране немска, френска или чешка машина. Ахахах! Бъдете честни - НИКОЙ ОТ ВАС НЯМА ДА ГО НАПРАВИ!
  • 7 Васил

    6 8 Отговор
    Ма то и рашистите се радваха на Китайските талиги ама след като изтрезняха почнаха да реват за 20 годишните голфове.
  • 8 дядо поп

    3 1 Отговор
    Китайски автомобили превозвани с китайско производство каркериер.
  • 9 тъй шъй

    3 2 Отговор
    Продължават да седят по пристанищата. Няма такива баламурници в Европа, които да ги купуват.