Audi доминираше на международните награди за двигател на годината в класа от 2.0 до 2.5-литрови агрегати за девет последователни години, преди да бъде победен през 2019-та от четирицилиндровия опозитен 2,5-литров мотор на Porsche, захранващ Boxster S и Cayman S. В случай, че сте фенове на петте цилиндъра да Audi, ще се радвате да чуете, че въпреки тенденцията към по-малък обем, емблематичният двигател няма да бъде премахнат.
Притеснението идваше от там, че по-строгите регулации за отделяне на вредни емисии като предстоящите Евро 7, ще принудят автоконцерна от Инголщат да убие 2,5-литровия петцилиндров агрегат, за да го замени с по-малък 2,0-литров четирицилиндров, но това няма да се случи в близкото бъдеще. Разкритието е направено от управляващия директор на Audi Sport Оливър Хофман в интервю за австралийското списание WhichCar.
Той допълни с увереност, че моторът ще бъде напълно съобразен с по-строгите регулации, благодарение на много добрата концепция, която неговата дивизия разработва, за достигане на тези стандарти. Тези твърдения бяха потвърдени и от продуктовия мениджър на Audi Sport Анет Мьолхоф, която спомена, че 2.5-литровият двигател представлява най-голямото предимство на автомобили като RS3 и TT RS.
От Инголщат съобщиха, че са работили върху това, двигателят да отговаря на по-строгите правила за отделяне на вредни емисии около година, за да се уверят, че ще могат да го инсталират в автомобили от следващо поколение. С агрегатът ще бъдат оборудвани не само обичайните RS3 Sportback и RS3 Sedan, но също RS Q3 и новият RS Q3 Sportback.
Един от начините за постигане на по-строги норми за отделяне на вредни емисии е електрифицирането на 2,5-литровия петцилиндров двигател чрез внедряване на мека хибридна система, докато технологията за деактивиране на цилиндри също се представя като възможност.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 HUAWEI
12:11 28.07.2019
2 Безинтересно
12:15 28.07.2019
3 onq s konq
Коментиран от #13
12:29 28.07.2019
4 Ауди 100 ц4
Коментиран от #5, #9, #12
13:31 28.07.2019
5 20V turbo
До коментар #4 от "Ауди 100 ц4":
Не се чуди това най здравия и балансиран мотор13:40 28.07.2019
6 Бай Оня
13:43 28.07.2019
7 Стига ве
13:48 28.07.2019
8 Ввв
14:23 28.07.2019
9 Хайл
До коментар #4 от "Ауди 100 ц4":
Тогава се правеха двигатели,сега са консумативи.сега загрее ли чайника и хвърляш всичко до задния мост включително14:29 28.07.2019
10 ТРОШЛИВИТЕ ДВИГАТЕЛИ НА АУДИ
15:05 28.07.2019
11 факт
18:09 28.07.2019
12 Гост
До коментар #4 от "Ауди 100 ц4":
Всяко нещо си има цена. Сегашните 2,5 вадят 3-4 пъти по-голяма мощност и е нормално да сдават багажа по-рано. Който иска 300-400 к.с. си бърка по-дълбоко в джоба. Който иска надежден 2,3 си кара АУДИ 100 от 1992 г. с 130 к.с.Коментиран от #18
19:59 28.07.2019
13 Аууу
До коментар #3 от "onq s konq":
смотаният кон се изказа.Карай си понито което е едноцилидрово.Коментиран от #14
22:40 28.07.2019
14 onq s konq
До коментар #13 от "Аууу":
Нямам едноцилиндрово пони.Имам 6-цилиндров змей23:49 28.07.2019
15 гост
Коментиран от #19
08:20 29.07.2019
16 Един
08:48 29.07.2019
17 Джуган
08:56 29.07.2019
18 яъихгуигг
До коментар #12 от "Гост":
И не ръждясва!10:28 29.07.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Гост
До коментар #19 от "мнение":
Смъркай белото и си вярвай14:09 29.07.2019
21 гост
15:50 29.07.2019