7 Ноември, 2024 09:50 8 400 21

И Audi го закъса финансово, при това сериозно

  • audi-
  • криза-
  • финанси-
  • продажби

Марката публикува финансов отчет за дейността си през годината

И Audi го закъса финансово, при това сериозно - 1

Оперативната печалба (EBITDA) е най-важният компонент за една бизнес организация. Терминът идва от английски език и е съкращение от “Earnings Before Interests Taxes Depreciation & Amortization). В превод EBIITDA означава: приходи преди данъци, такси, лихви и амортизация. EBITDA е важен финансов индикатор, който се използва от инвеститори и кредитори при оценка на производителността на дружеството.

Именно от тази оценка става ясно, че автомобилната марка Audi съвсем не се намира в цветущо положение. Данните сочат, че през последното тримесечие приходите на компанията са намалели с 5.5% до 15.3 млрд. евро, а въпросната оперативна печалба е намаляла 11 пъти до 106 млн. евро. От януари до септември приходите на германския автомобилен производител са намалели с 8.2% до 46,3 милиарда евро, докато оперативната печалба е намаляла повече от половината от 4.6 на 2.1 милиарда евро.

За деветте месеца на настоящата година продажбите на Audi в САЩ са намалели с 16.8% до 139.7 хиляди единици. Нещата изглеждат зле както в Европа, така и в Китай, където продажбите са спаднали съответно с 9.8% и 8.5%. Глобалните продажби през третото тримесечие са намалели с цели 16%, до 407.4 хиляди единици, а за девет месеца - с 10.9%, до 1.25 милиона единици.

Компанията отдава финансовите си затруднения на "разходите за преструктуриране поради реорганизацията на завода на Audi в Брюксел " и на трудната пазарна ситуация, както и на проблемите в концерна Volkswagen и тези, обхващащи постепенно цялата европейска автомобилна промишленост.

От Audi отбелязват, че обновяват моделната си гама и през 2024 година представиха 15 нови модела, включително A5 и Q5. Всичко това, надяват се от Audi, ще има „значително въздействие върху обема на продажбите през следващата година“. Компанията потвърди, че Q5 Sportback ще дебютира в края на ноември, а новото Audi A7 се очаква да се появи в началото на следващата година.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    38 0 Отговор
    Ами то си е ФВ❗
  • 2 антидържавата

    53 1 Отговор
    Дано не тръгнат по пътя на Нокиа и Сименс при производството на мобилните телефони. Че с този безумен даунсайзинг и все по-отчайващи дизайни... скоро рязко ще им намалеят клиентите.
    Казвам го като клиент на групата.

    Коментиран от #16

  • 3 сектант

    39 3 Отговор
    Докато Донгфенг и конгломератът Дачия ликуват. хората за алтави няма да бъдат вземани вече.
  • 4 Немското е

    74 1 Отговор
    Мега скъпо, лъскаво и трошливо
  • 5 Отстрани

    51 5 Отговор
    Мдаа, санкциите работят.....
  • 6 Е нищо ше напечатате още трилиони евра

    32 3 Отговор
    Поне тва можете да правите безкрай и квадрилиони и бамбилиони ше напечатате да спасявате безумията
  • 7 Хдкхзхдхд

    52 0 Отговор
    Ами, след като всяка кола в концерна ФВ вече струва колкото една или повече къщи, как няма да има криза и спад в продажбите. И орязването на разходите няма да им помогне освен ако не доведе до намаляване на цените за крайните потребители, което обаче няма да стане, защото "Оперативната печалба (EBITDA) е най-важният компонент за една бизнес организация", ха-ха.
  • 8 Скъпотия

    71 1 Отговор
    Високи, безумни цени и посредствено качество, умишлено съкращаване на експлоатационния живот и брутални цени на резервните части. Въпроса е не дали, а кога европейските производители ще приключат.
  • 9 Китайците

    40 5 Отговор
    Идват....
  • 10 Хохо Бохо

    47 7 Отговор
    Как е? Инвеститорите доволни ли са от санкциите? Харесва ли им ръста последните години????
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Льотчик на недоставено USA-фърчило

    24 2 Отговор
    Както винаги, истината е ПРОСТА!! МНОГО ВИСОКИ СТАНАХА ЦЕНИТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ КОЛИ!! /не само на АУДИ и ФОЛКСВАГЕН.. /А, за тука-да не говорим. ЗАЩО ДА СИ КУПУВА БЪЛГАРИНЪТ КУПЧИНА ЛАМАРИНА, КОГАТО ЕДИН АПАРТАМЕНТ СТРУВА ТЕЗИ 45-60 ХИЛЯДИ ЕВРО?? / в среден град, а човекът има деца, разходи за храна, цигари, данъци, ток, образование, почивка..
    //А ЗАПЛАТИТЕ СА СРЕДНО ПО 1000 И 1200 ЕВРО...И, човекът-българин решава да си купи кола за 5-7 хил евро, която му върши прекрасна работа поне 7-8 години..
  • 13 Ломбарди

    16 5 Отговор
    Изобщо няма да ми липсват, вагин групата никога не е представлявала интерес за моя изтънчен вкус.
  • 14 Гост

    20 3 Отговор
    Ами да продължават да произвеждат електрокари и може да фалират.

    Коментиран от #15

  • 15 Аха

    5 5 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    В ерата на електричеството викаш да продават свещи... Може, може, ама само в навечерието на Великден се купуват.
  • 16 Виждал си ауди само на снимка

    3 23 Отговор

    До коментар #2 от "антидържавата":

    Дизайните на Ауди са един от най-красивите, а при техните модели даунсайзинг няма
  • 17 Роки

    18 2 Отговор
    Сега и Тръмп като им набие 100% мито, съвсем ще вържат...
  • 18 истина ти казвам

    8 1 Отговор
    Ми да беха помислили хубавичко преди да вложат милиарди във ютии и три цилиндрови цикачки!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 В СВИНСКАТА КОЧИНА ЕС ЩЕ СТАВА МНОГО ЗЛЕ

    9 1 Отговор
    ЛУДИТЕ УПРАВЛЯВАЩИ ЕС ГИ ДОВЕДОХА ДО ТАМ.
  • 21 ауди

    2 0 Отговор
    е нормално, сега си менят повечето модели, остарели са вече.