Nissan изготви план за действие при твърд Брекзит. В случай, че излизането на Обединеното кралство от Европейския съюз доведе въвеждането на мита за внос на автомобили на Острова, японският автоконцерн ще се съсредоточи върху завода си в Съндърланд, Великобритания, и ще намали европейското си производство, съобщи Financial Times.
Планът предвижда затварянето на фабриката на Nissan в Барселона. Освен това производството на малкия автомобил Micra ще бъде преместено в Съндърланд от завода на Renault във Флинс, Франция.
Nissan ще използва фабриката си в североизточната част на Англия, за да спечели пазарен дял от конкурентите, които не сглобяват коли във Великобритания, каза още FT.
Автомобилите на японския автоконцерн, произведени в Съндърланд, биха имали предимство в Обединеното кралство ако съперници като Ford и Volkswagen Group трябва да плащат вносни мита за коли, построени в ЕС.
При твърд Брекзит Nissan ще се фокусира върху увеличаването на пазарния си дял на Острова от сегашните 4 до 20 процента, съобщава Financial Times.
Сценарият е един от няколкото, които Nissan разработи, за да противодейства и дори да се възползва от евентуалните мита. Планът е изготвен преди Макото Учида да бъде определен за новия изпълнителен директор на компанията през декември.
Въпреки това говорителят на Nissan Europe отрече съществуването на подобна стратегия за действие в извънредни ситуации. "Моделирахме всяка възможна развръзка на Брекзит и стигнахме до заключението, че целият ни бизнес както във Великобритания, така и в Европа не е устойчив в случай на въвеждането на мита и тарифи на Световната търговска организация (WTO)", обяснява той пред Financial Times.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 некойси
Коментиран от #5
11:01 09.02.2020
2 чичо Пешо
11:23 09.02.2020
3 Японеца
Затова Нисан оставят завода!
САЩ също обещаха търговски договорни!
11:39 09.02.2020
4 Японеца
Затова Нисан оставят завода!
САЩ също обещаха търговски договорни!
11:39 09.02.2020
5 Borislav Popov
До коментар #1 от "некойси":
Нищо не е убила, почти всички британски марки продължават да се произвеждат, в това число и в британските заводи. Англичаните просто си разпродадоха брендовете, на немци, китайци и индийци, както постъпиха и много други известни автомобилни производители. Опел и те уж станаха французи, но пак са си немци, Волво пък станаха уж, китайци, но пак са си шведи, Лада и те уж станаха французи но пак са си руски и подобни примери още много. Важното е, че марката е жива и заводите работят, така, че стига сте я повтаряли тази опорка, за мъртвото британско автомобилостроение. Те и футболните им отбори от Висшата лига, повечето се владеят от чужденци, но никой не говори, че британския футбол е мъртъв. Напротив, с помоща на арабски, американски, тайландски и други инвеститори, английското първенство се съживи и стана едно от най интересните пъвенства в Европа и в света дори. Стадионите препълнени, парата тече и на никой в Англия не му дреме, че Ливърпул и Манчестър Ю. ги владеят хамериканци, Манчестър Сити-араби, Лестър-тайландци и т.н.Коментиран от #6
11:46 09.02.2020
6 Гостилничаря
До коментар #5 от "Borislav Popov":
Нисан уж са си япомци ама са си чисти френски свирки! Да сложиш на премиум серията си (Infiniti) двигател Ренде си е чиста ч**ия! Нищо японско няма в тях!!!12:01 09.02.2020
7 Ввв
14:03 09.02.2020
8 факт
18:55 09.02.2020