8 Ноември, 2024 12:03 1 926 11

И Nissan го закъса: Уволнява 9 000 души

  • nissan-
  • криза-
  • работни места-
  • съкращения
И Nissan го закъса: Уволнява 9 000 души - 1

Японската Nissan Motor Co. обяви, че ще съкрати 9 000 работни места или дори повече, което е около 6% от работната ръка на марката. Компанията съобщи това на 7 ноември, като обяви и причините за тези мерки.

Освен това в отговор на намаляващите продажби Nissan планира да намали производствения капацитет с 20%, да намали времето за разработка на автомобилите до 30 месеца и да задълбочи сътрудничеството с други партньори.

Основните партньори на японската марка са Renault Group и Mitsubishi Motors. Третият по големина производител на автомобили в Япония намали и годишната си прогноза за оперативна печалба със цели 70% до 150 милиарда йени (975 милиона долара).

Това е втората ѝ ревизия надолу след спад от 17% по-рано тази година. Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида се съгласи да намали заплатата си с 50%, за да поеме отговорност за лошите резултати, но обеща, че нещата скоро ще се променят.

Други членове на изпълнителния комитет на компанията също се съгласиха да съкратят заплатите си. Nissan отчете загуба от 9.3 милиарда йени (60 милиона долара) само през последното тримесечие.

Това е от печалбата от 190,7 милиарда йени спрямо същото тримесечие година по-рано. Глобалните продажби на Nissan са спаднали с 3.8% до 1.59 милиона автомобила през първата половина на фискалната година, главно поради спад от 14.3% в Китай.

Продажбите в САЩ са паднали с близо 3% до около 449 000 автомобила. Важно е да се отбележи, че заедно тези два пазара представляват почти половината от глобалните продажби на Nissan по обем.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдада...

    38 3 Отговор
    Така, така, това да не е хляб? Хляб се яде всеки ден, ама кола не се купува всеки ден. Айде малко по-кротко със смяната на колите.
  • 2 Гост

    35 2 Отговор
    Всеки производител на ДВГ,юрнал се да произвежда електрокари го чака точно това.Срив в продажбите и съкращения на персонала.
  • 3 Ония с фордо

    19 7 Отговор
    Всъщност Рено (санкции) го е закъсало и дърпа другите на долу !

    Коментиран от #9

  • 4 Ганьо

    12 1 Отговор
    Тоя ако ще и да си направи сепуко, аз ще си направя непуко!
  • 5 ГОЛАТА ИСТИНА

    21 3 Отговор
    Дръпнатите видяха, че подковават коня в Европа, и те вдигнаха крак. На ви сега санкции, без евтини ресурси. Едно не мога да си обясня, като живееш на гол остров и си зависим , защото плюеш в чинията, от която ядеш ? Освен евтини ресурси изгубиха и необятен пазар.
  • 6 КО праим

    15 2 Отговор
    Нисаните бяха нисани преди 15 год. ,а сега ги пишете съдрани !! На 35 хил. км. взе да реве турбината и в сервиза ми казват карайте я докато издъхне и тогава ще видим

    Коментиран от #8

  • 7 Лисан

    9 2 Отговор
    Те па едни коли....
  • 8 Плюс /Минус

    5 3 Отговор

    До коментар #6 от "КО праим":

    Нисан Съни беше последната Истинска Кола :)
  • 9 гост

    7 2 Отговор

    До коментар #3 от "Ония с фордо":

    Що за глупост, още след атаката на японското правителство и Хонда срещу Гон, Рено започна изтеглянето си от Нисан, към момента има само 15% от японската компания и само съвместни разработки при електромобилите. Реално затъват, точно защото се отделиха от Рено и започнаха да правят "собствени гениални разработки", като двигатели с променлива компресия и елетрички с бензинови генератори...
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 тъй шъй

    5 3 Отговор
    Тук едни четирихилядници упорито повтарят-санкции, санкции. Нисан и Митсубиши отдавна са се запътили към фалит. Просто нямат нищо свястно като задвижване. Малки турбомотори, чупливи. Та нищо общо нямат санкциите. Проблемите им са много години преди санкциите. Дружбата с европейските марки е една от най-значимите причини за фалит. За съжаление десетки марки автомобили, благодарение на лош избор на задвижване, от поне 5 години са в фалит. На пръсти се броят стабилни и сериозни производители на коли.