9 Февруари, 2020 12:00 7 379 14

VW с оферта от $2.9 млрд. за Navistar

  • navistar-
  • international-
  • vw-
  • volkswagen-
  • камиони

Volkswagen Group предложи да купи останалата част от Navistar International с оферта от 2.9 милиарда долара, за да си осигури по-силно присъствие на американския пазар за тежкотоварни автомобили и да засили позицията си в глобалната надпревара с конкурентните Daimler и Volvo AB. Това съобщава Bloomberg.

Дивизията на VW за тежкотоварни камиони Traton е създадена от придобиванията на германския MAN и на шведската Scania. Отделът години наред се бори да комбинира операциите си, преди да наеме бившия изпълнителен директор на Daimler Андреас Реншлер.

Чрез осигуряване на контрол върху Navistar, който изгражда International - марка за камиони, училищни автобуси, военни автомобили и двигатели, Traton би намалил зависимостта си от Европа и Южна Америка. По този начин дивизията би била по-добре подготвена да се конкурира с Daimler и Volvo, които вече имат големи операции в САЩ.

VW вече притежава дял от почти 17 процента в американския производител. Немците осъществиха закупуването през септември 2016-а, полагайки основите за бизнес в Северна Америка, най-големият източник на печалба в индустрията на тежкотоварни превозни средства. Daimler Freightliner и Volvo Mack вече генерират значителни продажби в региона.

Придобиването на Navistar може да бъде начин за VW да спести пари, тъй като производителите на автомобили и тежкотоварни превозни средства се подготвят за спад след години на растеж. В края на миналата година партньори на американската компания - производителят на двигатели на камиони Cummins и доставчикът Meritor - обявиха хиляди съкращения на работни места.

Най-големият акционер в Navistar е милиардерът Карл Икан. Не е ясно дали офертата на VW ще бъде достатъчна за 83-годишния инвеститор и за Марк Рачески, основателя и главен инвестиционен директор на MHR Fund Management - третият по големина акционер в компанията с 16% дял.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японеца

    10 17 Отговор
    Хитър ход да продават в САЩ още повече! Така може и да оцелеят сред доминацията на тесла.

    Коментиран от #2

  • 2 Нямат шанс

    15 14 Отговор

    До коментар #1 от "Японеца":

    Докато големите компании разработваха хибридни и електрически задвижвания VW манипулираха дизелов софтуер и си вярваха,че това ще им носи печалби вечно.Сега започват отчаяно да търсят начин да оцелеят както преди години стана с Нокиа които проспаха ерата на смартфоните.

    Коментиран от #4, #12

  • 3 Наглец

    8 28 Отговор
    Всичко скоро ще е Тесла и при камионите.Пушилниците си отиват.Волво купиха Рено с Мак а Мак са най-големите там в бранша.

    Коментиран от #10

  • 4 Random

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Нямат шанс":

    ФВ са най-големите, единствените разработвали хибриди са Тойота, не са малка компания, но са само един производител. Форд,ГМ, Фиат, Рено, Пежо - и те не са разработвали, имали са някакви модели на бензин и ток но нищо сериозно, а и се оказа че всички са мамили, та ФВ нищо не са направили.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Уахахаха

    8 11 Отговор
    Ахаха то вече Тесла струва повече от цялото Фау Ве груп ама щели да пометат с гол гъз се сещате кво.
  • 7 Хахаха

    13 7 Отговор
    Случващото се с Германия и ФВ е пряко доказателство за пълно откъсване от реалността.
    Германия официално е в рецесия, а тепървва ще ядат тоягата на Доналд за митата
  • 8 някой си

    5 4 Отговор
    От 15 години Navistar International произвежда само боклуци !

    Коментиран от #9

  • 9 Точно така

    0 5 Отговор

    До коментар #8 от "някой си":

    за това и пазара им е единствено в обора на чобанина Тръмп.
  • 10 стоян

    5 3 Отговор

    До коментар #3 от "Наглец":

    До 3 ком -Грешно заблуждаващо пишеш -чети -Рено е собственика на Волво и Мак

    Коментиран от #14

  • 11 Жълтеницата

    4 1 Отговор
    Мак всъщност са най слабия производител в Северна Америка.
  • 12 Гого

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Нямат шанс":

    Нокиа направиха хитър ход, който им донесе милини печалба за само за 2 години, без да си мръднат пръста! Сега ще ти разкажа! - Значи Продават завода на Майкрософт за милиони (понеже виждат, че от собствено производство няма смисъл-И Ейпъл не произвеждат телефони) Та продават си завода за милиони с една клауза, емблемата на Нокия след 2 години се връща на собствениците! А Майкрософт си мислят, че печелят от известната марка! След 1 година всичко пропадна и Майкрософт спряха да произвеждат Лумия! А Нокия сега си произвежда телефони в Китай с милиони печалба !
    Иначе За Фолксваген е напълно нормално да не изостава от Мерцедес ! Нали се конкурират на всякъде !
  • 13 Гого

    1 0 Отговор
    Нокиа направиха хитър ход, който им донесе милини печалба за само за 2 години, без да си мръднат пръста! Сега ще ти разкажа! - Значи Продават завода на Майкрософт за милиони (понеже виждат, че от собствено производство няма смисъл-И Ейпъл не произвеждат телефони) Та продават си завода за милиони с една клауза, емблемата на Нокия след 2 години се връща на собствениците! А Майкрософт си мислят, че печелят от известната марка! След 1 година всичко пропадна и Майкрософт спряха да произвеждат Лумия! А Нокия сега си произвежда телефони в Китай с милиони печалба !
    Иначе За Фолксваген е напълно нормално да не изостава от Мерцедес ! Нали се конкурират на всякъде !
  • 14 ххх

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "стоян":

    Renault Trucks и Маck са собственост на Volvo от доста години вече...