1 Март, 2020 13:00 10 835 132

Tesla лобира за смяна на европейски закони

  • tesla-
  • ес-
  • камион-
  • semi

Много европейски държави, включително и България, забраняват движението на тирове в натоварени часове, по празници или в неделя поради опасения от шума и замърсяването на въздуха. Естествено, има възможност производителите на камиони да настояват за освобождаване от този регламент, ако, да речем, техните товарни превозни средства са почти безшумни и отделят нулеви вредни емисии.

Tesla, заедно с още няколко компании, работи именно върху това. Според немското издание на Business Insider, производителят на електрически автомобили вече се е обърнал към правителство в Германия и лобира за освобождаване от местните закони, засягащи движението на тировете в натоварени часове и по празници. В момента не се разграничава между камионите, които разполагат с двигател с вътрешно горене, и тези с електрическо задвижване, вероятно защото законът е написан преди те да се появят на бял свят.

Изключението очевидно би било в полза на Tesla. Предстоящият Semi би осигурил на Илон Мъск невероятно предимство пред конкурентните компании, в случай, че електрическият камион ще може да се движи и през забранените времена. Ако бизнесът иска да увеличи производителността си, би имало смисъл да закупи тир, който може да работи 24/7.

Федералното министерство на транспорта в Германия потвърди, че се е състояла среща и отбеляза, че ще разгледа начините за имплементирането на "устойчива съвременна мобилност". Tesla не даде коментар по темата.

Автомобилният производител е доста тих около електрическия си камион Semi, но трябва да очакваме новини тази година. По време на оповестяването на печалбите за третото тримесечие на 2019-а, Tesla заяви, че планира да започне ограничено производство на тира през 2020-а. В комбинация със стартиращия през следващия месец Model Y, 2020-а може да бъде още една силна година за базираната в Калифорния компания.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    42 48 Отговор
    Тесла фалираха

    Коментиран от #2, #42

  • 2 Да бе

    69 29 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    по скоро заради Тесла много ще фалират.
  • 3 Мамка ви селташка кална

    26 26 Отговор
    Тесла фалираха ама преди тва немците.
  • 4 ОНАЯ С КОСАТА

    30 28 Отговор
    ТЕСЛА УМРЕ

    Коментиран от #75

  • 5 Мойше

    19 29 Отговор
    Ман Скания и ФВ умреха.Първо колите а аега и камионите.Неслучайно оня Пиех се самоуби преди време.Така са се самоубивали и нацистите 1945-та заедбо със семействата си.

    Коментиран от #6

  • 6 Ханс

    41 32 Отговор

    До коментар #5 от "Мойше":

    Xaxaxa,смешниците на Тесла пак в действие,тези камионетки ще могат в най-добрия случай да се ползват за близки градове до 50-100 км.ако са натоварени като истински камиони,иначе само за града са ок,но то пък защо ти е камион тогава а не бус?!?!Друсаняците пак яздат еднорози

    Коментиран от #14

  • 7 Driving pleasure

    61 17 Отговор
    Поредните тъпизми на друсаняка. Какъв точно шум се вдига като те пътуват по магистралите и главните пътища - предприятията обикновено не рботят а дори и да го правят са в покрайнините в индустриалните зони.
    Причината за спирането е трафика, да не пречат на хората тръгнали да почиват и да не забавят и без това натоварения трафик през уикендите
  • 8 Антиелектрика

    36 8 Отговор
    Ти да видиш - аз си мислех, че ограничението на движение по празници и в НАТОВАРЕНИ часове е заради облекчаване на трафика, а то било заради шума и замърсяването.
    Иначе електрическите камини са най-смислените електрически превозни средства според мен.

    Коментиран от #10

  • 9 Емо Ви Хърсев

    43 5 Отговор
    Звучи отвсякъде логично. Пък и Тунберг закрива всичко що е производство на територията на ЕС. Само бежанци и чист въздух за здравословният им начин на живот.

    Коментиран от #12

  • 10 Антиелектрика

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    *КамиОни
  • 11 Хахахаха

    19 6 Отговор
    Норвежец, а ти какъв камион имаш, я кажи да се посмеем. Хахахаха, да не е от детските пластмасови самосвалчета за игра в пясъка с нулеви емисии, хаха хахахаха
  • 12 Грета Т

    16 10 Отговор

    До коментар #9 от "Емо Ви Хърсев":

    Искам дете от Илон

    Коментиран от #13

  • 13 Емо Ви Хърсев

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "Грета Т":

    Трудна работа, точно с теб......
  • 14 Сайбър трук

    12 12 Отговор

    До коментар #6 от "Ханс":

    Г-н Ханс Математика и Физика се иска бате,а не слушане на чалга.Пример:Ако един автомобил с тегло 2,5 тона и с Бат.90квч.изминава 500км.със скорост 90-120км.ч.Сега вече много лесно можеш да сметнеш,че един ТИР може да се направи и 2000км.да изминава с едно зареждане натоварен,но не е нужен на никой този голям пробег.Защо?Защото си има строги закони и брутални глоби в готините страни,колко часа да караш и колко да почиваш.Сега дали се сещаш какво ще става с тира докато си почиваш.Най-добрата среда е ТИР натоварен с един заряд да изминава 700-800км.и да се зарежда на 100% за 1-2 часа.За лек автомобил 500км са напълно достатъчни,ако пък ти са малко газ София-Бургас-София с едно спиране за 10мин.за бензин на ОМВ на входа на Бургас и пак обратно.Ела да споделиш как е,но няма да спираш никъде само на ОМВ Бургас.

    Коментиран от #20

  • 15 Коmapak

    20 11 Отговор
    Щял да работи 24/7! Да бе! И кога ще зарежда? Отделно искам да видя този гоуем електрокар в ръцете на пасмината наречена професионални шофьори. Зимата как ще се отоплява нощем? Защото 99% от шофьорите си живеят по камионите. Убава работа ама малко недомизлена според мен.

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Komapak

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "Коmapak":

    То и аз не съм цвете, но този редактор направо ме закопа. Извинявам се за правописните грешки в горенаписаното. Вероятно е правен от някой македонец!
  • 17 Боби

    7 10 Отговор

    До коментар #15 от "Коmapak":

    Отоплението изразходва около 1.5 кВ на час при температура навън минус 15. Ако батерията му е 200 кВч, сметни, колко дни може да спи вътре, без да дозарежда.

    Коментиран от #18, #56

  • 18 Driving pleasure

    19 8 Отговор

    До коментар #17 от "Боби":

    Боби... при -15 градуса батрията ще е загубила 30%-40 от заряда си и спането ще му е последния проблем на завалията дето кубичи в тая бангия... :D :D :D

    Коментиран от #23, #25

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Driving pleasure

    25 12 Отговор

    До коментар #14 от "Сайбър трук":

    Исвинявай би ли казал сега от каква батерия ще се нуждае тоя 40 тонен камион за 800 км пробег щом 2.5 тонен автомобил се нуждае от 90 кВч за 500 и то при идеални метереологични условия?

    Нали се сещаш че освен теглото тоя камион има и аеродинамика на тухла?

    И ще споделиш ли на един "ТИР" паркинг където 50 камиона трябва да зареждат едновременно каква мощност ще ти е нужна?

    И не знам дали зацепваш, но огромните резервоари на конвенционалните влекачи помагат на фирмите да зареждат на местата с най-евтино гориво, защото при 2000 литра дори и 5 сттинки разлика е от значение... а с електрическия боклук си вързан да зареждаш на следващата зарядна по пътя...

    Кретениите на Илончо са разбираеми - дрогирания се опитва с тарикатлъци да си да си пробутва боклуците - ама вие що не мислите с главите си - тва вече не ми е ясно!

    Коментиран от #22, #24

  • 21 Къде е норвежеца

    15 5 Отговор
    Къде си бе норвежец, криеш се зад разни никове вместо да обясниш на по простите от теб как рязкото спадане на цената на акциите от $960 на $660 всъщност е добре за всички и най вече лично за теб. Ха ха ха ха ха ха
  • 22 До Сайбър Турук

    18 4 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    И да не забравяме че батериите на Семито ще тежат 5-7 тона
  • 23 Боби

    10 18 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    Мъжки ти въобще не си запознат, но продължаваш да коментираш. Тесла не губи толкова от капацитета на батерията, защото батерията на Тесла се загрява. Осведоми се малко, само с тролене не става.
  • 24 Антиэлектрика

    8 13 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    Аеродинамика на тухла ? Тук не мога да се съглася с теб, камиона на Тесла, от към аеродинамика е изпипан отвсякъде и не трябва да си голям разбирач да го проумееш това, достатъчно е само да му погледнеш снимката.

    Коментиран от #27, #32

  • 25 Сайбър трук

    5 13 Отговор

    До коментар #18 от "Driving pleasure":

    И какво от това,че батериите са загубили 30-40% от заряда си.Този тир ще е с батерия не по-малка от 1000квч.По-голямата част от батериите ще са в ремаркето под пода и може би две по 100квч в самият камион.Вътре в Бат.церкулира антифриз за охлаждане.Предполагам се сещаш какво се прави с тази топлина.Кабина с толкова малка площ ще се отоплява от 200 до 400 вата на час,като за охлаждането ще се изисква малко повече енергия.Най-вероятно това ще става с термопомпа.Така,че при -20 можем да затопляме Бат.примерно +10*15*градуса и тя няма да си губи 40% от заряда като ще загубим адски малко енергия 2-5%.Да не говорим,че покрива на ремаркето е с голяма площ и Мъск ако си поиска може и да го наблъска с соларни панели за още по шик,пък и цената им е достъпна.

    Коментиран от #31, #46

  • 26 Боби

    6 4 Отговор
    Едно интересно видео на украинеца от Тесла Киев. До Нордкап. Как върви Тесла зимно време и със бързи зарядни. https://youtu.be/d90XIJhBawo
  • 27 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Антиэлектрика":

    Пак ли те тресна шизофренията, та започна да пишеш с моя ник и то след като писах, че харесвам идеята за електрически камиони? :idea:

    Коментиран от #28

  • 28 Антиэлектрика

    3 3 Отговор

    До коментар #27 от "Антиелектрика":

    Хайде стига и ти с този твой ник бе, осра се вече да ревеш тука. Сложи си по силните цайси и хубаво разгледай и намери различието между твоя и моя ник и спри тогава да ревеш за този твой ник, че ставаш смешен вече.

    Коментиран от #35

  • 29 1122

    13 0 Отговор
    Забрана е по скоро заради задръстването на пътищата от тежките машини отколкото от замърсяването. Недейте да преиначавате нещата и да извличате ползи за производителите на електрически камиони.Когато има интензивно движение по някои празници се спират тежките МПС за да се облекчи придвижването на леките автомобили тръгнали на почивка и да се избягнат тежките катастрофи по пътищата.Изобщо не става и дума за замърсяване.А,ако наистина държите да не се замърсява въздуха от камионите изхода е само един:влаковете у нас са електрически,линиите са ни двойни,гарите ни са на често,така че,с камионите до гарата и от гарата до склада.Така и въздуха чист,шосетата по разтоварени и здрави,БДЖ товарни превози ще има много работа,освободените от товарния транспорт ще работят към железниците,абе всичко ще си дойде на мястото само за година две.Ако има кадърни хора в правителствата без икономически интереси към транспортния бизнес у нас всичко може да стане много бързо и ще станем държавата с най чист въздух и най малко катастрофи.ДАНО НА НЯКОГО МУ ХАРЕСА МОЕТО ПРЕДЛОЖЕНИЕ И ТО НАИСТИНА СЕ СЛУЧИ!

    Коментиран от #30

  • 30 Driving pleasure

    9 3 Отговор

    До коментар #29 от "1122":

    От години го повтарям това, ама прекалено големи са печалбите... дори не е нужно за "вътрешно" - само от граница до граница да ги карат, с по един спален вагон закачени - хем шофьорите ще си почиват като хората хем бързо и чисто хем без катастрофи...
  • 31 Driving pleasure

    6 5 Отговор

    До коментар #25 от "Сайбър трук":

    Хахаха нищо друго няма да кажа, само ще помоля да обясниш как аджеба се зареждат 20 камиона с по 1000 кВч батерия ;)

    и П.С. оптималната температура за батериите мисля беше 26-28 градуса, при всичко под и всичко над губим и тия 2-5% станаха айде 10 от мен да мине от 800те останахме на 700 и то ако имаш топки да изцедиш и последния киловат на 40 тонен камион.
    Успех :)
  • 32 Driving pleasure

    6 4 Отговор

    До коментар #24 от "Антиэлектрика":

    По стандатите на камионите да има някаква подобрена аеродинамика, но като цяло си е тухла.
    Електричарите оптимизират дори джантите за няколко км повече пробег - значи ако 2.5 тона кола минава 500 км с нейните значително по-добри аеродинамични качества какво ще е за 40 тонен камион, който има огромна челна площ и какви ли не процепи и части изложени на въздушното съпротивление.

    Коментиран от #34, #36, #38, #41

  • 33 Viki25

    0 1 Отговор
    Не пропускайте, хайде на-shr.name / m4u3E
  • 34 Боби

    6 5 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    Те тези 40 тона не само се ускоряват. Нали се сещаш, че при спиране ти зареждат обратно? Колко харчи един дизелов ТИР? 30 литра на 100? 4 пъти повече от кола която е 2.5 тона. Защо, на ел. камиона разхода да не е 4 пъти повече от на Модел С, даже и по-малко предвид по-добрата аеродинамика и по-ефективни ел. мотори?
  • 35 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Антиэлектрика":

    Ех ако можех да ти сложа малко акъл в празната глава, но уви. Осран и смешен си ти - личи си кой си по неграмотността ти в изписването на превъзходна степен.
    Как пък не ти пораснаха топки да пишеш с един ник и да си стоиш зад думите. Но явно троловете сте така!

    Коментиран от #40

  • 36 Антиэлектрика

    3 5 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    Имаш ли някакви данни за измерената аеродинамика на този камион в аеродинамически тунел или просто приказваш и се заяждаш, че бил като тухла, за да си правиш вятър на устата ? Не ми се занимава сега да търся, но помня добре, че при първоначалната му презентация бяха изтъкнати уникалните му аеродинамически качества. Даже и гумите са скрити под специални престилки, за да има по малко съпротивление. Ти още малко и ще се изкараш по умен и грамотен от цял екип учени инженери
  • 37 гост

    3 5 Отговор
    Значи ако някой се е интересувал ще знае, че този камион харчи 1кв на 1миля при пълно натоварване. Или това ще рече 500кв батерия за 500мили пробег. По сегашните цени батерията трябва да струва към 50х.долара, зарежда се на мегачарджър и всичко това се тества в реални условия от близо две години в Калифорния. Така че камионите са си реални, въпросът е, че трябва да достугнат дадено развитие на цените на батериите, за да го пуснат и да имат печалба, има хиляди заявки и ще се купува като топъл хляб от всички спедитори, представете си само в големите градове какво е да имаш това предимство, сега фузо и няколко други предлагат камиони с по 100+км пробег на цени от 130х.евро., представи си на същата цена, но с 500км пробег и много по-мощен.

    Коментиран от #45

  • 38 Боби

    5 4 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    И още нещо. При скоростите на ТИР-овете 80 км/ч, аеродинамиката не играе супер голяма роля за много по-висок разход. Аеродинамиката е доста важна за разхода за скорости над 110 - 120 км/ч. За тези които имат багажници на тавана на колата им става ясно. При скорости 80-90 разхода ти е почти като без багажника. Когато караш с 120 и нагоре, разхода ти е с 2 литра над нормалния и се увеличава прогресивно с увеличаване на скоростта. Но при ниски скорости няма разлика, макар че аеродинамиката на колата е нарушена.

    Коментиран от #69

  • 39 Хайл

    6 0 Отговор
    Сашкооооо ТИР е вид документ и няма ГУМИ за да се движи, а не товарен автомобил....вземете се образовайте малко бе тюфлеци
  • 40 Антиэлектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "Антиелектрика":

    Стига рева ти казах и не ми се прави тук на голям грамотей, осра се тук и се оля да плачеш, като ученичка за скапания си сран ник. Ти си пишеш с твоя, а аз с моя, като не ти харесва не яж.

    Коментиран от #43

  • 41 Какви стандарти за камиони, бе пич?

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    Камиона на Тесла е с по-добра аеродинамика от върха на технологиите за ДВГ, според анти - Бугати Вейрон.
  • 42 Леонардо Де Валди

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Защо мислиш така

    Коментиран от #71

  • 43 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Антиэлектрика":

    Боре, що не се нагълта с хапове, ами пак хабиш храната на вашите?

    Коментиран от #44

  • 44 Антиэлектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Антиелектрика":

    Борьо, що не си гаврътна микстурката, да не абиш пърцуцата на деда си ?
  • 45 Хайл

    9 4 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    ти не си добре-кой нормален човек ще си купи нещо което ще чака да се зареди за 8-9 часа? 500 кв батерия ще и трябва ток минимум 500 кв за да я зареди-колко въглища,природен газ ще се изгорят за да се зареди един такъв боклук? какви "суперчарджъри" бълнуваш? помисли малко че в шише 1 литър се налива 1 литър вода и дали ще я пълниш капка по капка,дали ще я напълниш за 2 секунди дали ще е от чешмата или от гьола пак ще ти трябва 1 литър....живей си в измисления свят който ти обещава измамника Мъск и бъди щастлив...не досаждай с твоите малоумно-идиотски бръщолевения

    Коментиран от #50, #53

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Хайл":

    Сега е ред на коронния му номер - поради липса на достатъчно сиво вещество, ще ти перифразира написаното, та да няма съмнение, че е този идиот.

    Коментиран от #49

  • 48 Сайбър трук

    5 2 Отговор

    До коментар #46 от "Хайл":

    А ми ти бе троле, камион си виждал само на картинка, а ТИР не знаеш какво означава даже и 10 ника да смениш Антиелектрико, пак си същия тъпинамбур
  • 49 Хайл

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    а ти не си навирай голото дупе между чуждите уища... никой не ти иска мнението.
  • 50 Стига с тази ВЯРА, погледни фактите

    3 3 Отговор

    До коментар #45 от "Хайл":

    Какви 8-9 часа за зареждане бръщолевиш?

    Цитат от представянето: Мъск също изтъкна, че са необходими 15 минути, докато традиционните дизелови полуремаркета се зареждат с гориво, а Tesla Semi може да зареди за 400 мили за 30 минути, което се осигурява от " Мегазарядни устройства ", които работят на слънчева енергия и Tesla гарантира цена на електроенергия от 0,07 долара за kWh за собствениците на Semi." Край на цитата. Значи 640км се зареждат за 30 минути. При разрешена скорост 90км/ч това са над 7 часа шофиране, а заради тахографите, шофьора няма право да кара толкова време без почивка и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да спре през по-кратки интервали за много повече от половин час. Това са ФАКТИТЕ.

    Коментиран от #102

  • 51 Хахахаха

    4 2 Отговор
    "Това ще рече 500кв батерия за 500мили пробег" Норвежец, това една жена ли го каза в трамвая или ти си го съчиняваш.
  • 52 Хахахахаха

    3 2 Отговор
    Норвежец, акциите паднаха за броени дни от $960 на $660, нещо да кажеш? Хахахаха

    Коментиран от #58

  • 53 Забравих най-важното

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "Хайл":

    1000 километра пробег ще струват 56$ или около 100лв. - колкото 40литра дизел или бензин. Ти колко километра ще минеш с ЛЕКИЯ СИ АВТОМОБИЛ с 40л.? Колко въглероден диоксид ще отделиш за 1000км? Май ако качиш автомобила си в камиона, ще ускоряваш по-бързо и ще се движиш по-чисто и икономично😄

    Коментиран от #54

  • 54 Хахахахаха

    3 2 Отговор

    До коментар #53 от "Забравих най-важното":

    И независимо дали камиона е пълен или празен ще мъкне поне пет тона батерии, хахахаха

    Коментиран от #57

  • 55 К'во ти пука?

    2 2 Отговор
    Важното е, че дори с тегло 40т. пак ще е по-евтино да идеш с него до морето и обратно. При това БЕЗ НУЖДА ОТ ЗАРЕЖДАНЕ ПО ВРЕМЕ НА КУРСА! Почти 1000км пробег с едно зареждане за 100лв при пълен тавар. Още един кошмар за Антиелектрик ГРУП.
  • 56 Майко мила

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "Боби":

    Приятелю, ако на камиона кабината е като автономна къща в Норвегия, може и да минеш с 1.5кВ, ама уви не е. Та при минус 15 ще хабиш батерия как си му е реда с по 4-5кВ/час за да не умреш от студ.
    Пробег от 700-800км на камион е окей, така или иначе после имаш почивка, а и нямаш право на повече от 4-5 часа ако не се лъжа без почивка или това беше само за АДР.
    0но, ограничават тирове не зарад емисии, а зарад трафика, да не пречат. Но журналистите са си журналисти, важна е сензацията в заглавието, а встчко останало е нема нужда.

    Коментиран от #59

  • 57 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #54 от "Хахахахаха":

    100 кв батерия на Модел С тежи под 400 кг !! Тоест 500 кв дори да не смятаме по-малкото външни панели от 5 батерии ще тежи не повече от 2 тона !! Като ще заменят оборудвано двг и скоростна кутия , които тежат поне толкова за такъв камион ! Без да смятам радиатори , изпускателна система , резервоар за 1200-1300 л и т.н. !! Само резервоара пълен тежи 1400-1500 кг , да не смятам другите , хахах !! Да не вземеш накрая да си метнеш въжето , като се окаже , че Семи в ПО-ЛЕК от зареден с гориво влекач с двг ??? Хахахаххахах !!! Че и от незареден също след 1-2 години , щото енергийната плътност расте с 15-20% годишно , съответно с толкова пада теглото за едни и същи киловати батерия !!!

    Коментиран от #66

  • 58 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #52 от "Хахахахаха":

    А преди още толкова "броени дни" скочи от 200 на 960 долара , тогава в коя миша дупка се беше скрил ?? И що си мислиш , че след още толкова "броени дни" няма да е пак 960 ??? Щото няма да ти хареса ? Сори , ама на никой не му пука , че на тебе няма да ти хареса ! Хахахахах !!

    Коментиран от #64, #68

  • 59 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Майко мила":

    Приятелю , с тия 4-5 киловата барбекю ли ще правиш или ще топлиш прогимназия ??? Ти думичката термопомпа чувал ли си , знаеш ли какво прави , имаш ли идея , че кабината е колкото СРЕДНА БАНЯ от апартамент и изолацията и е доста по-добра от панелка примерно ?? При положение , че с 0,6 квт с термопомпа се топлят 18-20 квадрата стая в ПАНЕЛКА , колко ще идат за 5 ПЪТИ ПО-МАЛКА площ ? На кого ги плещиш тия идиотии , на пенсионерите пред блока ?? Дори скапаната нафтова печка не гори повече от 200-300 ГРАМА нафта на час , дето термопомпата е сто пъти по-ефективна и икономична от нея !! Ако на тия опорки лежиш , че ще "гори много ток за отопление" , жив си умрял да знаеш , не ти се урежда въпроса , отсега да си знаеш !!
  • 60 шоферче

    2 0 Отговор
    Докато вие байчовици цъкате невярващо и мрънкате срещу всичко ново, хората го въвеждат. И никой няма да ви пита харесва ли ви, имате ли пари и дали го одобрявате.
    Преди време така слушахме - абе кви са тия електрически коли, тва нема да го бъде - а сега дори и в тая цървулска държава почнаха да се карат все по-масово.
  • 61 12345

    4 2 Отговор
    Аз си мислех, че забраната за камиони е за да се облекчи трафика, но явно Илончо мисли друго. Абсолютен смешко. Ако не са лобистките закони в негова полза е фалирал за няколко месеца.

    Коментиран от #62, #63

  • 62 Това е единия от вариантите

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "12345":

    Освен този вариант за СТИМУЛИ да си купиш електрически камиони, има и други варианти. Например добре познатите САНКЦИИ, ГЛОБИ, ЗАБРАНИ и ТАКСИ. От тази гледна точка, ми се струва, че простото отпадане на някои ОГРАНИЧЕНИЯ, са най-щадящи за нас обикновените хора, които на практика ще плащаме за останалите варианти, защото те ще бъдат включени в цената на стоките, които се превозват.
  • 63 Това е единия от вариантите

    3 3 Отговор

    До коментар #61 от "12345":

    Освен това, дори с тегло 40 тона, камиона на Тесла ускорява за 20 секунди до 100 , при около минута за мощен дизелов камион с такова тегло. Не са му сложили четири двигателя, само за да е по-бърз, защото дори нещо да се случи с два от двигателите, пак ще е по-бърз от дизелов камион. Четирите двигателя са сложени, за да могат да поемат всичката кинетична енергия при спиране, което освен че подобрява ефективността, защото тази енергия се връща в батерията, също така подобрява и сигурността, защото камиона спира много по-бързо и по стабилно, защото са свързани на всяко от четирите колела на влекача. С други думи, няма как да затрудни трафика, защото ще ускорява и намалява с него съвсем безопасно и безпроблемно, а докато се движи бавно или е спрял, няма да отделя НИКАКВИ вредни емисии, освен ако шофьорът не пръдне.

    Коментиран от #65, #74

  • 64 Хахахахаха

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Норвежец, хайде да спрем за момент с мечтите. Кажи каква кола имаш в БГ-то, в Норвегия знаем че имаш Тесла, хахахаха
  • 65 Хахахахаха

    5 2 Отговор

    До коментар #63 от "Това е единия от вариантите":

    Четирите колела на влекача? Хахахаха, това да не ти е камиончето с което си играеш в пясъка, хахахаха
  • 66 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Пак ли опашатите ти лъжи? https://batteryuniversity.com/learn/article/electric_vehicle_ev
    Я виж колко тежи 90kW батерия - 540 кг. По-малко от 400 кг тежи само 44kW батерия на Нисан Лийф. За пореден път доказа, че си лъжец.

    Коментиран от #72, #79

  • 67 321

    4 0 Отговор
    Пълни глупости. Ограничението за движение през почивните дни не е заради замърсяването, а поради натоварения трафик, в който не се пускат тежките камиони. Ако ще на парфюм да се движи смешната тесла, реда е същия и за нея. Да се надяваме, че простите германци няма да се поддадат на евтин натиск от финансовите интереси на частни компании с държавни протекции.
  • 68 Хахахахаха

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "гост":

    Норвежец, понеже обичаш да говориш е бъдеще време все едно си баба Ванга, внимавай да не стане така че пак да се върнат акциите на 200, тогава да видим с какви пророчества ще се измъкнеш хахахаха

    Коментиран от #78

  • 69 Нов

    0 1 Отговор

    До коментар #38 от "Боби":

    Според мен проблемите на електрическите превозни средства за сега са:
    Първо, батериите, при по- масово производство ще има огромен дифицит на редки елементи от които са съставени, от там все по- високи цени. За сега производството и рециклирането са доста мръсни и енергоемки.
    Второ, необходимата енергия за захранване на все повече консуматора едновременно, с достатъчна гъстота на зарядните станции навсякъде. Ако рязко се заменят всички дизелови камиони с електрически ще трябва до всеки мегачардър да се построи малък АЕЦ. За сега електрическите превозни средства са по- скоро екзотика и ще отнеме много време да станат доминиращи на пътя. И двг-тата не са станали това, което са за година или две.

    Коментиран от #70

  • 70 Какво не разбра?

    2 1 Отговор

    До коментар #69 от "Нов":

    1.Тесла произвежда и продава на година толкова електромобили, колкото всички 100 годишни автомобилни производители взети заедно, но нямат дефицит на батерии, за разлика от останалите, които продават на година 7000 броя и въпреки това имат проблем с цените и наличността на батериите. 2. Мега чарджърите на Тесла ще се зареждат предимно със слънчева енергия. За какви атомни централи бълнуваш? Как може да се зарежда камион на 7 щатски цента, когато най-ниската възможна цена на тока от АЕЦ Белене е 8,5 евроцента на изхода на централата?
  • 71 Емил

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Леонардо Де Валди":

    Тоя не мисли, а цитира московски опорки!
  • 72 Borislav Popov

    3 1 Отговор

    До коментар #66 от "Антиелектрика":

    Ей каскет, а нешо да кажеш за своите опашати лъжи, квкво стана там с арабите дето уж бяха главните инвеститори в Тесла ?? Я пусни някой линк пак за това, че да се посмеем малко и нещо за алуминия можеш да ни разкажеш ако искаш, как директно от земята го копаеш с лопатата. Хе, хе, такива измишльотинки само трол като теб, може да ги измисли и да ни ги подава тук, като чиста монета. Страшни смешки, смешни страшки, за лъжите ти с опашки !!

    Коментиран от #76

  • 73 Марешки

    2 0 Отговор
    Нека залеят света с такива хубави машини! Аз ще пусна безплатна храна и напитка за всеки шофьор при показване на ключ от Семи, пък вий са пукайте по шевовити! Ай сиктир само дрънкате тука!
  • 74 100%

    3 0 Отговор

    До коментар #63 от "Това е единия от вариантите":

    Сто процента си прав, че единствените емисии при електрическо МПС са само когато шофьорът пръдне. Но това не са ВРЕДНИ емисии, защото електромобилистите са ашладисани хора, вегетарианци и пръднята им ухае на билки и сенце.
    Уникалното при камиона на Тесла е, че той влачи 40 тона с електродвигатели от Модел 3! Айде кажете ми подобен аналог в автоиндустрията! Двигател, който може да задвижва от рикша до атомна подводница!
  • 75 н123

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "ОНАЯ С КОСАТА":

    нали си гледал филми за бъдещето и как остава само една марка в даден сектор е това е тази марка
  • 76 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Borislav Popov":

    Някой с теб да комуникира? Имам конкретно питане към конкретния потребител. Ти ли пишеш с неговия ник или не проумяваш, че не желая да пиша с теб, поради здравословните ти проблеми?

    Коментиран от #77

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #68 от "Хахахахаха":

    Аха , а ти внимавай да не се гътнеш като не стане 200 , хахахах !! Междувременно вече е към 730 !! Как могат тия хора така да те мъчат , хахаха !!
  • 79 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Антиелектрика":

    Виж сега , само за тебе специално тествано и то от РУСКИ "специалист" , дано на него поне хващаш вяра , хаха !!
    Tesla Semi действительно проезжает 1000 км с полной загрузкой !
    Испытатель электрогрузовика Tesla подтвердил заявления Илона Маска. Характеристики Tesla Semi намного превышают показатели конкурентов, уверяет он. Когда в 2017 году Илон Маск анонсировал электрогрузовик Tesla Semi, он заявил, что грузоподъемность модели составит около 36 тонн, а дальность поездки на одном заряде — от 500 км до 800 км в зависимости от версии. Позднее он заявлял, что этот показатель удалось повысить почти до 1000 км. Обещания Маска подтверждаются далеко не всегда, однако в случае с Tesla Semi он, похоже, не погрешил против истины. Как сообщает Electrek, журналистам удалось поговорить с водителем-испытателем электрогрузовика. Тот подтвердил, что пробег Tesla Semi при загрузке трейлера 34 тоннами грузов «соответствует предварительным оценкам дальности или превышает их». Эксперты отмечают, что если дальность пробега Tesla Semi на одном заряде действительно превысит 800 км, это будет невероятным достижением. Для сравнения: электрогрузовик Freightliner eCascadia от Daimler проезжает без подзарядки лишь 400 км. !!!
    Еех защо тая мъка стогодишна божееее , хахаххаха !!!

    Коментиран от #80

  • 80 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "гост":

    Аз ти пиша, че лъжеш за теглото на 100 kW батерия и не е по-малко от 400 кг, а е над 600 кг, ти ми даваш пробег.
    Доста тъпо и изтъркано.
    Наистина ми писна!

    Коментиран от #81, #82

  • 81 К'во ти пука?

    2 1 Отговор

    До коментар #80 от "Антиелектрика":

    Нали влекача тежи колкото дизелов такъв. Какво значение има теглото на батерията? Товароносимостта на камиона се запазва същата, но товарите се пренасят по-бързо и евтино с електрическия.
  • 82 Borislav Popov

    3 0 Отговор

    До коментар #80 от "Антиелектрика":

    А аз ти пиша, че лъжеш за това, че основните инвеститори в компания Тесла били араби. Наистина ми е писнало от изтърканите и тъпите ти лъжи и от това, че постоянно обвиняваш другите във всякави изсмукани от пръстите и изсмислени от теб лъжи. Но всъщност, сам си лъжец № 1 тук и винаги сменяш темата и избягващ да обсъждаш собствените си лъжи, когато ти ги напомнят.

    Коментиран от #83

  • 83 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "Borislav Popov":

    Патологията ти не ме вълнува. Колко пъти да ти казвам, че не желая да се занимавам с теб и нямам вина за менталните ти проблеми? Достатъчно ми беше, че след 100 поста спорене с теб за това, че двигателите в метрото са колкото една тесла модел S, ти накрая се изплъзна, че това не било важно.
    Сега си заеквай колкото искаш на араби, но това няма да те изкара от инвалидната ти количка.
    Просто си ми противен и не желая да се занимава с теб, а ти продължаваш да пишеш по мой адрес, без аз да пиша по твой адрес.
    От София бил, пък ни чакал, пък нямало да ми пише повече, пък накрая се оказа просто злобен инвалид.
    Няма по-голям лъжец, нагляр и трол от теб!

    Коментиран от #84, #85

  • 84 Borislav Popov

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "Антиелектрика":

    Всичките тези твои простотии и измишльотини, които ги съчиняваш само и само да отвлечеш вниманието от собстаените си лъжи, няма да ти помогнат и няма да отменят факта, че си лъжец № 1 в този форум. Днес пак излъга, че уж си ме намерил, от къде съм и кой съм, но когато те попитах да кажеш поне от кой град съм, веднага смени темата и започна, както винаги за съвсем други работи да говориш. Като нещеш за арабите да се обясняваш и вечно се изхлузваш от тая тема, да беше казал нещо за алуминия поне, как се добива от земните недра с лопатата, или и от тези твои думи си готов да се отречеш, лъжецо !?
  • 85 Какво значение има

    0 0 Отговор

    До коментар #83 от "Антиелектрика":

    Какво значение има, че Тесла на хартия има двигатели по-мощни от тези на метрото? Силата на магнитното поле зависи от моментната мощност на двигателя, а при движение метрото използва повече от 50% от мощността на двигателя си, докато Тесла използва по-малко от 5% от мощността си, за да се движи със същата скорост.

    Коментиран от #86

  • 86 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #85 от "Какво значение има":

    Така е, но при ускорение не е така, както и при магистрална скорост.
    Най-важно за ЕМП обаче е разстоянието до тези електродвигатели, защото в една кола си много по-близо до тях.

    Коментиран от #87, #88

  • 87 Какво от това

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Антиелектрика":

    Какво от това, че в кола разстоянието е малко, някой досега пострадал ли е от тези двигатели ? Освен това колата черпи мощност от акумулаторни батерии, а метрото от системен постоянен ток и това, че леката кола има мощност, колкото метровлака, за нея по скоро е плюс отколкото минус. Нима е лршо колата ти да има мощност, колкото цял влак ?

    Коментиран от #89

  • 88 Какво значение има

    0 0 Отговор

    До коментар #86 от "Антиелектрика":

    Точно за магистрална скорост говорех, когато написах 5% от мощността. Това са 40 киловата, които даже са много за магистрална скорост, а са по-скоро за 200 км в час. Ускорението трае броени секунди, а е някакви μT. За една образна диагностика, която се води абсолютно безвредна дори за ембриони, облъчването е 1-2Т и трае минути. Не знам за кой орган на тялото твърдиш, че е близо до електродвигателите? Палецът на десния ти крак?

    Коментиран от #90

  • 89 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #87 от "Какво от това":

    Що за въпрос? То ако беше пострадал вече някой, дали щеше изобщо да го коментираме?
    И не разбрах какво общо има откъде идва електричеството, като коментираме ЕМП на електродвигателя?

    Коментиран от #91

  • 90 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #88 от "Какво значение има":

    За 200 км/ч не е 40 kW, но не в това е въпроса.
    А от ЯМР тепърва започват за излизат негативите:
    "Тази неприятна новина идва от Комитета за оценка на риска в областта на фармакологичната бдителност (PRAC) на Европейската агенция по лекарствата (EMA). PRAC подкрепя доказателства, които показват, че гадолиният—тежък метал, който често се използва като контрастно вещество при ЯМР—се наслагва в мозъчните тъкани в резултат на тези рутинни процедури". - https://zdravivsekiden.com/mri-moje-da-ne-e-tolkova-bezopasen-kolkoto-mislite/
    Та тепърва ще се изяснява механизмът на отлагане и дали той не е свързан със силното ЕМП.
    Що се касае до нивата и коя част е изложена, то си има Наредба № 7 от 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Съгласно чл. 154. от същата Наредба при лица, работещи с имплантирани кардиостимулатори, максимално допустимата плътност на потока на магнитното поле трябва бъде по-малка от 0,1 mТ.
    Та хайде да спрем с измислиците колко е безвредно всичко. Не казвам, че е смъртоносно, но не е безопасно и никой не може да каже със сигурност при кой какво заболяване ще отключи.

    Коментиран от #93, #95

  • 91 Какво от това

    0 0 Отговор

    До коментар #89 от "Антиелектрика":

    Аз също така не разбрах, защо постоянно тук го изтъкваш и смяташ за недостатък това, че ел. лека кола е мощна колкото, влака в метрото ? Това по мое мнение не е недостатък, а плюс за леката кола. Какво лошо има в това да управляваш кола с тяга, като на локомотив ? Това е просто супер и всеки нормален човек би се радвал да притежава такава мощна кола.

    Коментиран от #92

  • 92 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #91 от "Какво от това":

    Май само си губя времето.
    Лек ден, не ме занимавай повече.

    Коментиран от #94

  • 93 Тази твоя наредба

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Антиелектрика":

    Не е валидна за ел. автомобили, ако беше валидна те щяха да бъдвт забранени. Факт ! Ти виж там, съзри съответните контролни органи и като забранят на територията на Бг експлотацията на ел. коли, обади се и тогава ще призная, че си прав. А така просто да го звявяваш тук, няма смисъл, това са приказки на вятъра. Всяка теория си иска доказателства, а не празни приказки и безброй коментари и 10000 пъти да го кажеш, че са вредни пак няма да си прав, след като не са забранени. Така, че дерзай !

    Коментиран от #96

  • 94 Какво от това

    0 1 Отговор

    До коментар #92 от "Антиелектрика":

    Май си слаба ракия и не искаш или не можеш да отговориш на въпроса ми, няма нищо, лек ден и ти също не ме занимавай и не ми губи времето.
  • 95 Какво значение има

    0 0 Отговор

    До коментар #90 от "Антиелектрика":

    Правиш ли разлика между електромагнитно излъчване и отрова? Ами ако някой пие цианкалий докато си прави ядрено-магнитен резонанс, дали електромагнитното излъчване ще е виновно, че е умрял? Контрастното вещество си е химия и вредата от него е от съвсем различно естество. Я цитирай мощността на най-добрите и най-мощни ЯМР? И гледай да не влезеш с какъвто и да е метален предмет, когато ти правят такова изследване.

    Чудя се, досега някой със сърдечен имплант Дали пък случайно не се е возил на електромобил? Дали е оцелял? Медиите постоянно ни засипват с черен пиар по електромобилите, да не мислиш, че ще пропуснат такава новина, ако имаше дори теоретична възможност за вреда? Те си измислиха несъществуващ завод за батерии захранван от въглищна енергия, който прави батерии с капацитета на Тесла, за да изкарат батериите мръсни, та няма да си измислят, че на някой му прилошало, което е на практика недоказуемо дали е вярно или не.
  • 96 Какво значение има

    0 0 Отговор

    До коментар #93 от "Тази твоя наредба":

    И защо да бъдат забранени? Да не мислиш че дори при ускорение, се постига такова ниво на излъчване? Дори при метрото, трудно се постига близо до пода, въпреки по-голямата мощност, да не говорим на нивото на гърдите. Да си чул за предупреждение на хората с пейсмейкъри, да избягват да се возят на метро или електрически влак? Наредбите се пишат със стойности, които са десет пъти по-малки от стойностите при които въобще има някакво усещане, а не вреда.

    Коментиран от #97

  • 97 Разбира се че

    0 0 Отговор

    До коментар #96 от "Какво значение има":

    Не мисля, че са вредни ! Ако наистина бяхв вредни, медиите щяха да вдигнат шум до небето, понеже електричките имат много врагове и все щеше да се намери някой да го каже.
  • 98 Антиелектрика

    1 0 Отговор
    Само параноик може да вярва, че имало черен PR срещу електричките, след като се опитват да ги налагат по най-диктаторския начин.
    Пък това, че никой никъде не пишел, че ЕМП било вредно е толкова несериозно, че чак не е нужно да се коментира, защото и в началото не са пишели за вредите от оловния бензин, от цигарите, от дизелите, от пластмасите и т.н.
    То всъщност на платени тролове каквото и да им се извади като документ и факти, все ще троли, като например чутовната глупост, че наредбата не била за електромобили.
    Що за човек може да твърди простотията, че ЕМП е различно, нищо че е с една и съща стойност, само защото едното е от електричка, а другото от машина?
    Що за човек може да твърди, че във влак и електричка ЕМП е едно и също, след като не знае, че то намалява експоненциално с увеличаване на разстоянието и в един влак двигателя е на десетки и стотици метри, а в електричка е на десетки сантиметри? Сега вече ще знам, че от белия контакт, тока е по-малко смъртоносен от черния.
    За жалост такива платени тролове са довели до тровенето на много хора с изброените по-горе неща, като дори и е имало платени учени да убеждават обществото колко е безвреден оловния бензин.
    Повръща ми се от простотия и наглост и отричане на очевидни факти!

    Коментиран от #99

  • 99 Като заговори за факти

    0 0 Отговор

    До коментар #98 от "Антиелектрика":

    Къде са ти фактите? Дай измервания за електромагнитно поле от електричка и от метро за да ги сравним? Това, че ти си си въобразил нещо не го прави факт. Като заговори за факти, дай поне едно проучване за въглеродния отпечатък на батериите, но тези на Тесла, а не на въображаема фабрика, в която микса на въглищата е над 50% в единия случай, а в другия над 80. Точно ти си тръгнал да говориш за параноя? Това да те е страх от въображаеми опасности как се нарича?

    Коментиран от #100, #101, #103

  • 100 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "Като заговори за факти":

    Ти изобщо четеш ли какво пиша? Аз ако имах измервания защо изобщо ще седна да пиша с теб?
    И в какъв микс и въглища ме намесваш? Аз да не съм като теб да пиша с различни никове, че да не се какво си казвал? Никога не съм писал за миксове и въглища.
    А параноя нямам, защото нямам електричка. И точно защото няма конкретни данни, започва да ме озадачава.

    Коментиран от #104

  • 101 Той този параноик

    0 0 Отговор

    До коментар #99 от "Като заговори за факти":

    От доста време така, се пъне тук, че щял бил самолично да направи измервания и да ги публикува тук, за да ни дркаже, че те наистина били вредни. А когато аз тук, му напомних за това и го помолих да каже, какви са резултвтите от измерванията, той започна да ме обвинява, че аз съм бил Боре Попов и че съм бил многоников трол и все едни такива. Но така и не каза нищо, какво там е измерил, този човек явно има някакви ментални проблеми.
  • 102 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Стига с тази ВЯРА, погледни фактите":

    Мъск ако ти каже че докато слезеш да пикаеш и ще се зареди ще му повярваш щото си идиот,а той от такива идиоти прави пари-такива глупаци му трябват на него
  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Като нямаш факти защо спориш?

    0 1 Отговор

    До коментар #100 от "Антиелектрика":

    Аз ти говоря с факти, а ти си изсмукваш теории от пръстите и се страхуваш от тях. Правени са стотици ако не и хиляди проучвания, които категорично доказват, че електромагнитните вълни с ниска честота не са вредни за човека, а електромагнитните вълни в електрически автомобил са пренебрежимо ниски. Ето ти линк за такива проучвания, за да спреш да се страхуваш от неизвестното
    https://www.who.int/peh-emf/publications/reports/ehcstatic/en/

    На 23-та страница в PDF , може да видиш, че електромагнитното поле в електромобил е между 10 и 100 микротесла, докато на пода на лондонското Метро, най-ниската стойност е 100 микротесла, за който ти говорих в предишното мнение, а най-високата 2000 микротесла. На това се казва факти, а не на въображаеми фантасмагории, за които твърдиш че нямало начин да не било така, защото.... така. Когато фактите говорят и боговете мълчат.

    Коментиран от #107

  • 105 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #103 от "Хайл":

    Как да обясниш на някой каквото и да било, след като той няма доблестта да пише само с един ник?
  • 106 Тъпчо

    0 1 Отговор

    До коментар #103 от "Хайл":

    Ей ама светът затъпява, а само ти си стоиш такъв умен. Само преди две години, абсолютно всички автомобилни марки без изключение, публично твърдяха че могат да задминат Тесла само с едно щракане на пръсти. От две години насам обаче, всички тези разправят как ще стигнат Тесла в производството на електромобили. Само преди два дни обаче, шефът на Volkswagen публично призна че не могат да стигнат Tesla каквото и да правят, но поне ще се опитат да стоят по плътно след нея. да знаеш Илон Мъск плаща и на шефа на Volkswagen да говори такива неща. Плаща и на шефовете на останалите 100-годишни да не му се бъркат в бизнеса. Нали така всезнайко? Всички те са балъци, а ти си най умния на мама и на тати.
  • 107 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #104 от "Като нямаш факти защо спориш?":

    Моля???
    А наредбата, която е официален документ какво е? Та там видя ли, че тези 100 микротесли са опасни за хора с пейстмейкъри?
    Това да не ти е боб чорба и да е някаква проста материя, че да заклеймяваш всичко? Ето колко е сложно всичко и как дори понякога се наблюдават забавени реакции при някои водачи изложени на ЕМП:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6765815/
    Ето и други изследвания, които не казват, че е опасно ЕМП, а че е възможен риск:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2360402/
    https://www.niehs.nih.gov/health/materials/electric_and_magnetic_fields_associated_with_the_use_of_electric_power_questions_and_answers_english_508.pdf
    https://www.intechopen.com/books/modeling-and-simulation-for-electric-vehicle-applications/passenger-exposure-to-magnetic-fields-in-electric-vehicles
    Нито съм параноик, нито искам ДВГ да гори петролни боклуци.

    Коментиран от #110

  • 108 Като заговори за глупаци

    0 1 Отговор

    До коментар #103 от "Хайл":

    Глупчо аз не искам факти от Мъск, а от антиелектрика, но явно и той като теб е зомбиран антиелектрик, само ръсите мозъци. Но и ти и той нямате акъл зв 5 стотинки. А може би това си пак ти Антиелектрика, но с друг ник защото просто си изпаднал в цайтнот и затова зпочваш да обиждаш, идиот.

    Коментиран от #109

  • 109 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #108 от "Като заговори за глупаци":

    Защо обиждаш човека, палячо? Я се виж ти, че постоянно пишеш с различни никове, но на теб ти се привижда, че някой друг го прави.
    По правописните грешки си личи кой всъщност трол си.
    И по-големи факти от конретиката в наредбата, здраве му кажи.
    Та народа е казал: "Вари го, печи го, на гайда мирише".

    Коментиран от #111, #118

  • 110 Казвно ти е вече

    0 0 Отговор

    До коментар #107 от "Антиелектрика":

    Наребата не е валидна за ел. коли, не съществува такава наредба която да забранява експлотацията на ел. крли, защото електромоторите
    им били вредни. Факт, а с факта не можеш да спориш ! Казах ти вече направи изследванията, покажи ги на контролните органи и като забранят ел. колите се обади да те почерпя за хубавата работа.

    Коментиран от #112

  • 111 Елментарно Уотсън

    0 0 Отговор

    До коментар #109 от "Антиелектрика":

    Обиждам го палячо, защото той първи ме обиди !

    Коментиран от #120

  • 112 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #110 от "Казвно ти е вече":

    Я кажи ти платен трол ли си? Наредбата е за допустими нива на работното място, а ти ако искаш си изпържи мозъка и с 20 тесли.
    Няма електромобили, няма микровълнови, хората са определили нива, а ти като се разболееш от рак, после върви обяснявай, че не са били забранени.

    Коментиран от #114

  • 113 Фактите са си факти

    0 1 Отговор
    Коментирай 2000 микротесла на пода на метрото?

    От линковете отворих първия и след четене по диагонал, прочетох заключението, че няма значителни отклонения. Също така споменаваха за изследвания при 8Тесла и незначителни отклонения. Как ще коментираш тези 8 Тесла? Погледна ли линка който ти дадох? Там има изследвания с по няколко Тесла за денонощия без да се наблюдават изменения. Както виждаш, изследвания се правят постоянно, а не се опитват да заметат проблема под чергата. Как ще коментираш милионите, които ДОКАЗАНО умират всяка година по света заради мръсния въздух в градовете, доказано замърсен от автомобилите?

    Коментиран от #115

  • 114 Пак ти казвам

    0 2 Отговор

    До коментар #112 от "Антиелектрика":

    Наредбвта не важи за ел. коли, а щом ти твърдиш, че важела съзирай съответните органи и забранявайте електрокарите, лично на мен ми е все тази. И да знаеш аз не говоря именно за Тесла, а за всички видове ел. коли. Не знам защо ти слагаш акцент именно на Тесла, да не би някоя Тесла да ти е сгазила любимата болонка, че така си се опълчил срещу тази марка ??

    Коментиран от #116

  • 115 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #113 от "Фактите са си факти":

    А ти погледна ли моите линкове, че и от 350 микротесли се наблюдават изменения в реакциите на шофьорите?
    И вземи накрая чети какво ти пиша, защото ми писна да повтарям, че според мен най-чисто е изгарянето на водород в ДВГ, защото се отделя само вода.

    Коментиран от #131

  • 116 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #114 от "Пак ти казвам":

    Как да не важи като това е за хора с кардиостимулатори???
    Но си толкова зле, че не може да направиш разлика между мерна единица тесла, за която говоря и електромобил Тесла!
    Адски си зле - наистина спирам!

    Коментиран от #117, #119

  • 117 Пак ти казвам

    0 3 Отговор

    До коментар #116 от "Антиелектрика":

    Ми ей така, много просто не важи това е, колкото и да ти е мъчно. Не съществува такава наредба забраняаща експлотирането на ел. коли, а ти като си с кардиостимулатор, лекарите са те инструктирали, къде да ходиш и какво да правиш и ти вече сам си прави сметката. Това се отнася за всички хорв, които са с подобни медицински приспособления.
  • 118 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #109 от "Антиелектрика":

    Остави го, тоя мишок само едно и също знае-мъск каза това,мъск каза онова но като е лишен от мозък да мисли няма да мръдне в развитието си...остави го тоя пубер пъпчив

    Коментиран от #122

  • 119 Правилно постъпваш

    0 1 Отговор

    До коментар #116 от "Антиелектрика":

    Спирай, върви по добре да направиш изследванията и после им затвори на всички устите тука.
  • 120 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #111 от "Елментарно Уотсън":

    Щото си глупав,а да кажеш на глупавия че е такъв не е обида а казване на истината колкото и да не е приятна и да те заболи

    Коментиран от #121

  • 121 Елементарно глупи

    0 0 Отговор

    До коментар #120 от "Хайл":

    Ми тогава, щом си cи глупaв по рождение, аз съм длъжен да ти го напомня, зa дa не забравиш, а ти ако искаш се обиждай, в ако искаш недей, важното е че няма да тe зaбoли.
  • 122 Антиелектрик

    1 2 Отговор

    До коментар #118 от "Хайл":

    Точно от теб съвети не искам, не си навирай голия звдник между чуждите уища. Смърт на фашизма, свобода на народа !

    Коментиран от #123

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 Понеже си тъп

    1 3 Отговор

    До коментар #123 от "Хайл":

    Затова си мислиш, че като си смениш ника и никой няма да разбере, че всъщност си простия трололо, Антиелектрика.
  • 125 Антиелектрика

    4 0 Отговор

    До коментар #123 от "Хайл":

    Този е наистина абсолютен клоун! Той това го написа и с твоя ник в съседната тема.
    Най-смешното е, че е толкова кух, че пише с всевъзможни никове и ползва чужди, но тръгва да обвинява другите в това. Пълна гротеска!
    За жалост няма топки да пише с един ник, защото никой не му обръща внимание като пише с Borislav Popov. Смятай за колко увреден инвалид става въпрос!

    Коментиран от #126, #127, #128

  • 126 Точно така палячо

    2 3 Отговор

    До коментар #125 от "Антиелектрика":

    Продължавай да разговаряш сам със себе си, пишейки простотии, под разни никове. Не си мисли, че ти като си куха лейка и другите като теб са кухи и няма да разпознаят евтинките ти номера, глухарче. Викни някой да ти смени постелята, че пак си се подмокрил.
  • 127 Неправилно постъпваш

    0 3 Отговор

    До коментар #125 от "Антиелектрика":

    Пак лъжеш, нали беше казал, че спираш бе смешкоооо, не ти ли дава крастата да се спреш ?
  • 128 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #125 от "Антиелектрика":

    Видях че е писал от моя ник и от твоя също 😉 в скоро време го очаквам да се скара сам със себе си...не му обръщай внимание на тоя мишок необразован 👍

    Коментиран от #129, #130

  • 129 Опа глупи

    1 1 Отговор

    До коментар #128 от "Хайл":

    Пак ли ти сам със себе си ли беседваш, лош признак, вземи срочни мерки не отлагай.
  • 130 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #128 от "Хайл":

    Да се чуди човек да се смее или да плаче.
    Грехота е да се подиграва човек на подобно откачено същество. То за това съдбата го е приковала към инвалидна количка.
    Жалко е обаче, че сайтът толерира подобно отношение и дава достъп на ненормалник като него, позволявайки писане на идиотщини с различни и чужди никове.
    Изходът е да не му се обръща никакво внимание и да го разпознаваме.
  • 131 350 какво

    0 0 Отговор

    До коментар #115 от "Антиелектрика":

    А забеляза ли къде да тези 350 микрротесли? ОКОЛО главата на тестваните. Нещо което няма нищо общо с реалността. И въпреки това, няма твърди доказателства за практическо въздействие. Провелите изследването стигат до заключението, че по всички критерии с изключение на един няма промяна, а дори при единствения който има, тя е незначителна и с непостоянен характер. Все пак даваш доказателство за въздействие, а не за вреда. Едно кафе или дори бонбон има десетки пъти по-голямо въздействие върху времето за реакция и има силно въздействие и върху всички изследвани критерии. А от телефона в джоба ти акумулираш много по-голяма доза излъчване, защото дължината на вълната им е много по-близо до йонизиращото лъчение, което има доказано вредни въздействия върху човека. Въобще карането на електромобила е последното нещо, от което трябва да се притесняваш за здравето си и това на околните, за разлика от ДВГ.

    Коментиран от #132

  • 132 Остави го това

    1 0 Отговор

    До коментар #131 от "350 какво":

    То горкото сега е заето, измерва радиационния фон в салона на електромобила и тогава вече, когато публикува резултатите от изследванията ще гръмне голямата сензация и ще забранят електромобилите. Това, явно има някакви проблеми, изглежда се е вживяло в ролята на велик учен първооткривател, който ще положи, началото на края, на електромобилите.